ma
door mariez Jun 18, 2015 om 14:05
Computers & telefonie

Hoge abonnements kosten sinds Hi Kpn is

Hallo,

Sinds Hi werd overgenomen door KPN, brengen zij opeens kosten inrekening voor het gratis Hi naar Hi bellen. Hierdoor zijn mijn telefoonkosten erg hoog. Ik heb gebeld en dit is een fout in hun systeem die moet worden aangepast. Echter werd er gezegd dat de eerste rekening(68 euro ong.) zou worden verrekend met de rekening van deze maand. Dit is niet gebeurd en nu heb ik er zelfs een rekening bij van 126 euro!!!
Na aanleiding hiervan heb ik weer gebeld en werd er gezegd dat dit wederom wordt verrekend met de volgende maand. Dus ik moet nu gewoon dit hoge bedrag betalen en volgende maand krijg ik 107 euro van ze terug. Ik gaf aan dat ik als student dit bedrag niet kan missen en of er niet iets geregeld kan worden. De enige oplossing die ze mij aanboden: het bedrag laten afschrijven, terugboeken en bellen voor een betalingsregeling waarin ik dit bedrag alleen in 2 termijnen kan betalen.

Is dit geen contractbreuk van Hi/Kpn? Ik wil hierdoor graag van ze af! Ik mag verlengen bij hun maar dat ben ik dus nu niet meer van plan en het liefst zit ik niet nog tot aan september aan ze vast op deze manier!

Heeft iemand tips/advies?

440 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2015 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens deze vragenlijst zou er helemaal niets veranderen aan uw abonnement. U zou er zelfs op vooruit gaan, want u kunt nu ook andere KPN klanten gratis bellen.

Klik hier.

Dien een klacht per mail in, want dat advies aan de telefoon is natuurlijk onzin.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2015 om 14:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is gewoonweg loei-irritant. Zet uw klacht op de klachtenkompas.nl misschien wordt u dan beter geholpen. Aan de telefoon wordt je meestal het slechtst geholpen, via een webcare het best.

Cookies
door Cookies - Jun 18, 2015 om 14:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dit is geen contractbreuk, maar een fout. Van Hi naar Hi abonnees is ook nog steeds gratis, maar is dus niet goed gegaan bij de facturatie.

Probeer het via FB, Twitter of het KPN forum sneller gecorrigeerd te krijgen.

ma
door mariez - Jun 18, 2015 om 14:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 18 jun 2015, 14:32]

Volgens deze vragenlijst zou er helemaal niets veranderen aan uw abonnement. U zou er zelfs op vooruit gaan, want u kunt nu ook andere KPN klanten gratis bellen.

Klik hier.

Dien een klacht per mail in, want dat advies aan de telefoon is natuurlijk onzin.

Ja dat klopt, dat ik er op vooruit zou moeten gaan, het is ook een fout in hun systeem dat ze er wel kosten voor in rekening brengen, vandaar de hoge rekening. Ze zijn alleen wel ontzettend traag met verhelpen van dit probleem!