mi
door mij1234 Aug 4, 2015 om 18:54
Computers & telefonie

Hoge datakosten vodafone

Mijn dochter heeft weer een veel te hoge rekening van vodafone gekregen,nu 140,49 voor een abonnement van 40,50.
Hiervoor al 84,66 en 54,85 en 62,03 en 73,94 en 55,36.....na de te hoge rekeningen heeft zij enkele maanden terug alles wat maar enigszins,geheimzinnig data van haar telefoon af kan halen uitgezet en nu toch weer deze rekening!!!
Vanmiddag naar de Vodafone winkel geweest met het bekende antwoord,u heeft teveel data gebruikt en op de vraag hoe dat dan kan weten zij geen antwoord.
Ook op de tijden van de grote data verbruiken,kan mijn dochter niets gedownload hebben,want het is midden in de nacht of op tijden dat zij op haar werk is(zonder telefoon),als ze wat wil downloaden doet ze dat thuis of ergens waar er WIFI is.
Van kwaadheid heeft ze haar simkaart al door midden geknipt en een prepaidkaart van een andere provider genomen,maar haar abonnement loopt nog door tot half september,ben benieuwd of ze nu ook buiten haar bundel komt!
Ook in de winkel konden ze haar abonnement niet op half september beëindigen,daar moet je voor bellen,zodat ze nog een gunstiger abonnement kunnen voorstellen......nou vergeet het maar NOOIT meer VODAFONE !!!!
Weet iemand misschien waar we terecht kunnen om uit te laten zoeken waar die spookdata bedragen vandaan komen en nog belangrijker,is het mogelijk om het teveel betaalde geld ergens terug te krijgen???

1412 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zal nu haar prepaid tegoed binnen de kortste keren opgebruikt worden.

Het ligt toch echt aan de instellingen in de telefoon. Dus mobiele data voor alles uitschakelen. En alleen maar even aanzetten als het dringend nodig is.

Datateller downloaden, met wifi, dan kan men zien wat er gebruikt is.

In de meeste smartphones is te zien waar het aan gebruikt wordt.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mij1234,

heeft uw dochter wel een SMS gehad dat ze op een bepaald percentage van haar databundel zat ?
Lees ook de volgende informatie, klik hier en hier voor de gedragscode die ook door Vodafone is ondertekend.

Als uw dochter geen waarschuwings-sms'jes heeft ontvangen van Vodafone dan kunt u ze daar op aanspreken. Wijs ze dan ook op de gedragscode die ze ondertekend hebben. Mocht dit zo zijn (geen waarschuwings-sms'jes) dan hoest Vodafone de kosten buiten de bundel maar op. Zo niet dan kunt u naar de geschillencommissie stappen. Meer informatie leest u hier.
Heeft uw dochter wel de waarschuwings-sms'jes ontvangen dan kunt u proberen om tot een overeenkomst te komen met Vodafone.

Zou als ik u was samen met uw dochter kijken naar de instellingen van haar telefoon, misschien niet onverstandig om bij instellingen en gegevensverbruik de limiet aan te zetten, zoals bijvoorbeeld hier. Goed in de gaten blijven houden dan uiteraard, de metingen kunnen afwijken.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit klik hier anders even door en vooral de gegeven tips.
Alles aan automatisch updaten uitzetten, ook het automatisch synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren etc. uitzetten en als het een gsm met android betreft dan kan in Google Play zelf ook nog via de balkjes links boven en vervolgens instellingen ook nog het updaten van apps uitgezet worden. En op de gsm het updaten van het OS uitzetten.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging: als het abonnement bij Vodafone opgezegd wordt of is zorg dan voor een bevestiging daarvan en bewaar die goed.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergeet eigenlijk uw vraag te beantwoorden. Men kan nergens terecht om uit te laten zoeken waar die spookdata vandaan komen en geld terug, dat kunt u wel vergeten.

Na vijf maanden te hoge nota's had zij toch onderhand moeten weten wat ze moest doen om dat te voorkomen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft ze een datateller app? Dan kan je precies zien wat het toestel heeft gedaan. Ook al ben je binnen bereik van een bekend WIFI AP is dat nog geen garantie dat het toestel het ook daadwerkelijk gebruikt. Ik heb nu Android 4.4 maar met een oudere versie heb ik regelmatig gehad dat de smartphone toch 3G selecteerde terwijl ik goede WIFI ontvangst had.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op dinsdag 4 aug 2015, 21:47: Heeft ze een datateller app? Dan kan je precies zien wat het toestel heeft gedaan. Ook al ben je binnen bereik van een bekend WIFI AP is dat nog geen garantie dat het toestel het ook daadwerkelijk gebruikt. Ik heb nu Android 4.4 maar met een oudere versie heb ik regelmatig gehad dat de smartphone toch 3G selecteerde terwijl ik goede WIFI ontvangst had.

Dan had u vermoedelijk de andere mogelijkheden op het toestel niet uitgeschakeld....

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na een half jaar nog niet eens op het idee gekomen (ook zo fijn dat Vodafone de klant even wijst op deze mogelijkheid, top service!), om in de telefoon te kijken waar het verbruik aan opgegaan is. Dan lijkt het mijn inziens ook verstandiger om voor prepaid te gaan en bij de provider de data uitschakelen.
Scheelt maandelijks ook nog eens een hoop centjes, win win win win situatie.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Weet iemand misschien waar we terecht kunnen om uit te laten zoeken waar die spookdata bedragen vandaan" dat kun en moet je dus even zelf doen.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties en tips,maar hier kan ik jammergenoeg niet veel mee.
Alles wat maar enigszins ongemerkt data verbruikt staat al geruime tijd uit en we zijn al eerder bij Vodafone geweest voor uitleg hoe dat dan toch kan gebeuren..antwoord eigen schuld!
Ik wacht nog steeds geduldig op antwoord van vodafonewebcare,maar met zoveel dezelfde soort klachten zullen ze het waarschijnlijk nogal druk hebben.....

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar zit er dan ern datateller op dat toestel? En wordt daar in de loop van de maand naar gekeken?

U kunt natuurlijk wachten op Vodafone, maar als u met deze reacties en tips niets kunt, dan is het volgende maand weer prijs voor uw dochter, want iets anders zal er van Vodafone niet komen.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

u zegt er niets mee te kunne. Datb is jammer en dan zeker voor de moeite die mijn çollegae namen en waaronder zeer juiste tips zitten. Het lijkt mij dat het probleem toch echt bij het gedrag van uw dochter ligt en (ondanks kennelijke) ontkenning wel degelijk bijv. de internetverbinding continue heeft open gehad en niet uitsluiten downloadde (rot Engels woord) via WiFi.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zat geen datateller op,alles was uitgeschakeld wat automatisch gebruikt maakt van internet en ik heb de tips wel gelezen en zeg dat ik er weinig mee kan,maar ik kan er wel wat mee,want ze heeft volgens mij geen sms gehad van Vodafone.
Ook raar dat als ze in haar bundel zit er geen grote gebruiken bij zitten en zodra ze over haar bundel is er ineens gebruiken bij zitten van 16 euro en 2 van 21 euro in 1 uur tijd!(specificatie)
Ze kan er niet meer overheen gaan,want haar kaartje is kapotgeknipt..............

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet bij elk abonnement wordt een sms verstuurd. En dat kaartje doorknippen is natuurlijk zinloos. Nu heeft zij prepaid dus dan is haar tegoed zo op dan? Opwaarderen?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: goed nagaan wat er nu eventueel gebeurt nu het kaartje stuk is en de telefoon in principe niet meer gebruikt kan worden. (excuses voor de typefoutjes in mijn eerdere reactie.)

Als er nu toch data worden benut kan er sprake zijn van 'inbraak'.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als mobiel internet uitgeschakeld/uitgevinkt is en alleen wifi wordt gebruikt is er toch dataverbruik?
En u heeft inmiddels in de gsm bekeken welke apps toch data hebben verbruikt?
U heeft ook de pagina van de Consumentenbond gelezen over hoe e.e.a. werkt wat betreft datagebruik, ook op de achtergrond zonder actief de gsm te gebruiken en de tips die daar gegeven worden?
Staat er nu een datateller op de gsm waarop een limiet is ingesteld?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze heeft nu een andere telefoon en een prepaid sim van Ortel,mocht er nu toch nog iets gebeuren met haar Vodafone sim(doorgeknipt)weten we in ieder geval heel zeker dat het aan Vodafone ligt !
Jammer dat Vodafone niet reageert.......maar we moeten nog bellen om het abo(tot 13 sept)definitief te beëindigen en vragen dan nogmaals om uitleg.

Bedankt voor alle reacties

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar heeft zij nu op die andere telefoon wel alle mobiele data uitgeschakeld?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt tijd dat Vodafone door de rechter wordt gemarkeerd als een criminele organisatie.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel Jugendstil,zo is het inderdaad!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

mij1234 schreef op donderdag 6 aug 2015, 13:29: Dankjewel Jugendstil,zo is het inderdaad!

Dat zal u niet lukken.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammergenoeg niet,maar het moet toch niet zo zijn dat je een mobiele telefoon hebt en alles uit moet zetten,omdat vodafone zomaar data afschrijft......
Dat doen andere providers toch ook niet!
Alleen over vodafone lees je zo vaak over spook data limieten met hoge kosten.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

mij1234 schreef op donderdag 6 aug 2015, 11:28:
Jammer dat Vodafone niet reageert.......maar we moeten nog bellen om het abo(tot 13 sept)definitief te beëindigen en vragen dan nogmaals om uitleg.

Bedankt voor alle reacties

Ik raad u sterk aan dit via een contactformulier van Vodafone te doen. Dan krijgt u (neem ik aan) een ontvangstbevestiging en heeft u bewijs van opzegging.
Aan de telefoon vervliegt alles, tenzij u het gesprek opneemt.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel zoekster,lijkt me inderdaad beter,zwart op wit,plus kopie voor mezelf en ontvangstbevestiging,eventueel via een mailtje vragen.
En uitleg waarom we opzeggen natuurlijk!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze slapen toch niet bij vodafone,want vodafonewebcare heeft vandaag ook al klachten beantwoord,wanneer vertellen ze mij eens wat ik nu precies moet doen?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mij1234.

Wat vervelend om te horen dat je dochter hoge rekeningen heeft ontvangen.

Ik kan begrijpen dat je dochter graag wilt weten waar haar databundel aan verbruikt is. Helaas zijn deze gegevens niet voor ons zichtbaar. Je dochter kan dit wel in haar toestel zelf nakijken. Ook is er al meerdere malen de tip gegeven om een datatellet te installeren.

In je bericht geef je ook nog aan dat er in de nacht MB's worden afgeschreven. Ik kan je vertellen dat veel apps constant verbinding maken met internet, dus ook in de nacht. Verder schakelen de meeste smartphones Wi-Fi automatisch uit wanneer het toestel in standby modus wordt gezet. Dit is dus de reden dat er ook in de nacht data wordt binnengehaald terwijl je dochter aan het slapen is.

In de meeste gevallen zal er een smsbericht verstuurd worden op het moment dat de databundel bijna verbruikt is. Je geeft aan dat je dochter dit smsbericht niet heeft ontvangen.
Ik wil dit graag verder nakijken. Kun je aangeven of je dochter als contactpersoon geregistreerd staat? We mogen deze verzoeken namelijk alleen verwerken op verzoek van de contactpersoon.

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone 24/7 Web Crew

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Web Crew medewerker,

Gaat Vodafone iets doen om dat ongewenste datagebruik tegen te gaan? Bijvoorbeeld door de telefoons die Vodafone bij een abonnement verkoopt zo in te stellen dat ze `s nachts geen data gaan verstoken? En een extra benopte en eenvoudige handleiding bij toestellen meeleveren?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat er eindelijk antwoord is.
We willen hier graag verder op ingaan,de telefoon staat op naam van haar vader,maar de verdere gegevens wil ik liever via de mail doen,kan ik een mailtje met alle gegevens sturen naar: webcare.nl@vodafone.com

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

flessebon schreef op vrijdag 7 aug 2015, 10:15: Beste Web Crew medewerker,

Gaat Vodafone iets doen om dat ongewenste datagebruik tegen te gaan? Bijvoorbeeld door de telefoons die Vodafone bij een abonnement verkoopt zo in te stellen dat ze `s nachts geen data gaan verstoken? En een extra benopte en eenvoudige handleiding bij toestellen meeleveren?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Flessebon@ zie eerdere reacties: dat is allemaal heel gemakkelijk zelf in te stelen en indien nog problemen - gewoon naar een winkel gaan van Vodafone en vragen al dat soort dingen af te zetten. Zij het dat er eigenlijk maar één ding uit moet en dat is de verbinding met het internet!! De verbinding via WiFi kost niets, let wel op of ook bij WiFi er niet iets openstaat dat steeds verbinding zoekt met een betaaldienst.

De reactie van Vodafone verbaast mij in die zin dat men toch moet kunnen zien wat de aanleidng is voor het genoemde verbruik, de nota is er op gebaseerd.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ gerritaltena
Vodafone weet hoe het ongewenste gebruik ontstaat. De vraag is nu wat ze er aan gaan doen. Lijkt mij eenvoudig om de branded telefoons zo in te stellen vanaf de fabriek dat dit niet meer kan.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 6 aug 2015, 13:21: Het wordt tijd dat Vodafone door de rechter wordt gemarkeerd als een criminele organisatie.

en mij1234: topantwoord? Kijk eens bij artikel 261 van boek 2 van het Wetboek van Strafrecht!
De beloning voor dit topantwoord zou een gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden kunnen zijn of een geldboete van de derde categorie.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerritaltena schreef op vrijdag 7 aug 2015, 10:46:
jugendstil schreef op donderdag 6 aug 2015, 13:21: Het wordt tijd dat Vodafone door de rechter wordt gemarkeerd als een criminele organisatie.

en mij1234: topantwoord? Kijk eens bij artikel 261 van boek 2 van het Wetboek van Strafrecht!
De beloning voor dit topantwoord zou een gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden kunnen zijn of een geldboete van de derde categorie.

Hoezo? Iets aanmerken als topantwoord wordt echt niet omgezet in een geldboete/celstraf.
Wel een beetje reëel blijven.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

flessebon schreef op vrijdag 7 aug 2015, 10:44: @ gerritaltena
Vodafone weet hoe het ongewenste gebruik ontstaat. De vraag is nu wat ze er aan gaan doen. Lijkt mij eenvoudig om de branded telefoons zo in te stellen vanaf de fabriek dat dit niet meer kan.

Misschien verdient het aanbeveling dat mensen, vóórdat ze een mobiele telefoon aanschaffen, eerst met goed gevolg een examen moeten afleggen in het gebruik daarvan.

Niet geslaagd voor het examen? Dan geen mobieltje.;-))

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo examen?Of alleen voor Vodafone mobieltjes?
Je koopt een mobieltje om er gebruik van te kunnen maken,ook van internet enzo.
Alleen van Vodafone hoor je zoveel klachten,waarom kan het bij andere providers dan wel?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat de klanten van andere providers wel een datateller installeren en normaal gesproken hun mobiele data uitzetten en alleen maar even aan, als het echt nodig is?

Het kan bij iedereen een keer fout gaan, maar niet zes maanden lang.

Of neem een abonnement dat alleen maar veel slomer wordt als de bundel op is, zonder extra kosten.

Ik ken niemand om mij heen die teveel kosten maakt, ook niet de Vodafone klanten.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

herhaald: het toestel kan 'gehackt zijn' en dat zou men moeten kunnen zien bij Vodafone.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2015 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi mij1234,

Als het abonnement op naam van haar vader staat dient hij contact met ons op te nemen.

Hiervoor kan hij de klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: kassa | mij1234 | dinsdag 4 aug 2015 | hoge datakosten vodafone

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet,
Kyra

Vodafone 24/7 Web Crew