Hoge datakosten vodafone
Mijn dochter heeft weer een veel te hoge rekening van vodafone gekregen,nu 140,49 voor een abonnement van 40,50.
Hiervoor al 84,66 en 54,85 en 62,03 en 73,94 en 55,36.....na de te hoge rekeningen heeft zij enkele maanden terug alles wat maar enigszins,geheimzinnig data van haar telefoon af kan halen uitgezet en nu toch weer deze rekening!!!
Vanmiddag naar de Vodafone winkel geweest met het bekende antwoord,u heeft teveel data gebruikt en op de vraag hoe dat dan kan weten zij geen antwoord.
Ook op de tijden van de grote data verbruiken,kan mijn dochter niets gedownload hebben,want het is midden in de nacht of op tijden dat zij op haar werk is(zonder telefoon),als ze wat wil downloaden doet ze dat thuis of ergens waar er WIFI is.
Van kwaadheid heeft ze haar simkaart al door midden geknipt en een prepaidkaart van een andere provider genomen,maar haar abonnement loopt nog door tot half september,ben benieuwd of ze nu ook buiten haar bundel komt!
Ook in de winkel konden ze haar abonnement niet op half september beëindigen,daar moet je voor bellen,zodat ze nog een gunstiger abonnement kunnen voorstellen......nou vergeet het maar NOOIT meer VODAFONE !!!!
Weet iemand misschien waar we terecht kunnen om uit te laten zoeken waar die spookdata bedragen vandaan komen en nog belangrijker,is het mogelijk om het teveel betaalde geld ergens terug te krijgen???
Dan zal nu haar prepaid tegoed binnen de kortste keren opgebruikt worden.
Het ligt toch echt aan de instellingen in de telefoon. Dus mobiele data voor alles uitschakelen. En alleen maar even aanzetten als het dringend nodig is.
Datateller downloaden, met wifi, dan kan men zien wat er gebruikt is.
In de meeste smartphones is te zien waar het aan gebruikt wordt.
Beste mij1234,
heeft uw dochter wel een SMS gehad dat ze op een bepaald percentage van haar databundel zat ?
Lees ook de volgende informatie, klik hier en hier voor de gedragscode die ook door Vodafone is ondertekend.
Als uw dochter geen waarschuwings-sms'jes heeft ontvangen van Vodafone dan kunt u ze daar op aanspreken. Wijs ze dan ook op de gedragscode die ze ondertekend hebben. Mocht dit zo zijn (geen waarschuwings-sms'jes) dan hoest Vodafone de kosten buiten de bundel maar op. Zo niet dan kunt u naar de geschillencommissie stappen. Meer informatie leest u hier.
Heeft uw dochter wel de waarschuwings-sms'jes ontvangen dan kunt u proberen om tot een overeenkomst te komen met Vodafone.
Zou als ik u was samen met uw dochter kijken naar de instellingen van haar telefoon, misschien niet onverstandig om bij instellingen en gegevensverbruik de limiet aan te zetten, zoals bijvoorbeeld hier. Goed in de gaten blijven houden dan uiteraard, de metingen kunnen afwijken.
Lees dit klik hier anders even door en vooral de gegeven tips.
Alles aan automatisch updaten uitzetten, ook het automatisch synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren etc. uitzetten en als het een gsm met android betreft dan kan in Google Play zelf ook nog via de balkjes links boven en vervolgens instellingen ook nog het updaten van apps uitgezet worden. En op de gsm het updaten van het OS uitzetten.
Toevoeging: als het abonnement bij Vodafone opgezegd wordt of is zorg dan voor een bevestiging daarvan en bewaar die goed.
Ik vergeet eigenlijk uw vraag te beantwoorden. Men kan nergens terecht om uit te laten zoeken waar die spookdata vandaan komen en geld terug, dat kunt u wel vergeten.
Na vijf maanden te hoge nota's had zij toch onderhand moeten weten wat ze moest doen om dat te voorkomen.
Heeft ze een datateller app? Dan kan je precies zien wat het toestel heeft gedaan. Ook al ben je binnen bereik van een bekend WIFI AP is dat nog geen garantie dat het toestel het ook daadwerkelijk gebruikt. Ik heb nu Android 4.4 maar met een oudere versie heb ik regelmatig gehad dat de smartphone toch 3G selecteerde terwijl ik goede WIFI ontvangst had.
pieterwolters schreef op dinsdag 4 aug 2015, 21:47: Heeft ze een datateller app? Dan kan je precies zien wat het toestel heeft gedaan. Ook al ben je binnen bereik van een bekend WIFI AP is dat nog geen garantie dat het toestel het ook daadwerkelijk gebruikt. Ik heb nu Android 4.4 maar met een oudere versie heb ik regelmatig gehad dat de smartphone toch 3G selecteerde terwijl ik goede WIFI ontvangst had.
Dan had u vermoedelijk de andere mogelijkheden op het toestel niet uitgeschakeld....
Na een half jaar nog niet eens op het idee gekomen (ook zo fijn dat Vodafone de klant even wijst op deze mogelijkheid, top service!), om in de telefoon te kijken waar het verbruik aan opgegaan is. Dan lijkt het mijn inziens ook verstandiger om voor prepaid te gaan en bij de provider de data uitschakelen.
Scheelt maandelijks ook nog eens een hoop centjes, win win win win situatie.
"Weet iemand misschien waar we terecht kunnen om uit te laten zoeken waar die spookdata bedragen vandaan" dat kun en moet je dus even zelf doen.
Bedankt voor jullie reacties en tips,maar hier kan ik jammergenoeg niet veel mee.
Alles wat maar enigszins ongemerkt data verbruikt staat al geruime tijd uit en we zijn al eerder bij Vodafone geweest voor uitleg hoe dat dan toch kan gebeuren..antwoord eigen schuld!
Ik wacht nog steeds geduldig op antwoord van vodafonewebcare,maar met zoveel dezelfde soort klachten zullen ze het waarschijnlijk nogal druk hebben.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer