Hoge extra kosten van sms en infocenter
Halo, tweede maand heb ik enorme extra kosten van sms info en servicenummer gekregen. In afgelopen maand heb ik via payinfo.nl van alle betaalde sms-diensten afgemeld, maar deze maand kreeg nog grootste factuur. Als ik naar vodafone-winkel geweest, stel ik vrag over deze diensten, welke heb ik niet aangemeld, kreeg ik antwoord, dat moet ik contact neemen met deze bedrijf van vie deze sms-jes heb gekregen. Ik vind dit heel vervelend, als zo grote bedrijf, als vodafone kan niet eigen klanten te beschermen tegen oplichters.
Beste tomasjosas,
hoe het bij Vodafone werkt weet ik niet.
Bij T-Mobile werkt het als volgt: als u het niet eens bent met de kosten die door de betaalde SMS dienst in rekening zijn gebracht en u bent geen abonnement aangegaan dan kan dit aangegeven worden bij T-Mobile. T-Mobile stuurt je vervolgens een formulier op dat je in moet invullen (papier of online) en ondertekenen waarin je aangeeft van welk nummer de onterechte SMS'jes komen. Met uw handtekening geeft u dan toestemming aan T-Mobile om dit namens u te onderzoeken. Zij contacten de verstuurder van de SMS'jes met het verzoek om bewijs te leveren dat u een abonnement bent aangegaan of akkoord gegaan bent met de kosten. Kan de verstuurder dit bewijs niet aanleveren dan krijgt u de onterechte betalingen terug. Er gaat een tijdsbestek van ongeveer een maand overeen voordat er duidelijkheid gegeven kan worden of de betalingen worden teruggedraaid.
Meer informatie vind u hier.
Er zijn nu eenmaal regels voor tegenwoordig, er dient duidelijk aangegeven te worden wat het u kost en dat u een abonnement aangaat voordat er daadwerkelijk kosten in rekening mogen worden gebracht (dit geldt ook voor kosten bij losse/eenmalige SMS'jes). Als het betreffende bedrijf zich daar niet aan gehouden heeft dan moeten ze dus terug betalen (dat loopt dan via de Telecom provider). Meer informatie vind u hier.
Ik verwacht dat er bij Vodafone ook een soortgelijke procedure zal zijn als bij T-Mobile. Als ik u was zou ik Vodafone nogmaals contacten en ze vragen om een onderzoek in te stellen naar de verstuurder van de SMS'jes (en geld terug te storten als de verstuurder geen bewijs kan leveren).
Beste tomasjosas,
Vervelend dat u overlast ervaart van een betaalde sms of internet dienst.
Meer informatie over betaalde sms en internet diensten kunt u vinden via http://voda.fo/ne/mfqee.
U kunt uw klacht kenbaar maken via het klachtenformulier in My Vodafone, onze klachtenafdeling zal u dan zo spoedig mogelijk van een reactie voorzien.
Met vriendelijke groet,
Tom
Vodafone 24/7 Web Crew
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerContinue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer