di
door dikkemick May 22, 2004 om 19:44
Auto & vervoer

Hoge kosten apk keuring

Geschatte kosten na een APK keuring bij kwik fit: 700 euro. Zelf de onderdelen aangeschaft en gemonteerd in 1,5 uur tijd (met soms niet het juiste gereeedschap). Onderdelen kosten me 350 euro. Blijft over aan arbeidsloon voor kwik fit medewerker, ruim 300 euro voor wellicht 1 uur werk. Hoe frequent worden daarom garages gecontrolleerd? Wat kan men hier zelf aan doen?

7343 24 Rapporteer

elbers
door elbers - May 23, 2004 om 20:48
7 Antwoorden / 4 Vragen

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden zou ik even willen weten welke onderdelen er defect waren en welk type auto je hebt.

Verder zul je begrijpen dat een garage ook verdient op de onderdelen, als je zelf inderdaad het onderdeel in 1,5 uur tijd monteerd is 300 euro natuurlijk wel erg hoog, maar je zou hierbij moeten vragen wat ze allemaal voor dit geld doen?

Blijft natuurlijk altijd aan de hoge kant, al zal een garage zich zelf altijd indekken bij een prijsopgave en dus nooit aan de lage kant gaan zitten.

di
door dikkemick - May 23, 2004 om 21:08
9 Antwoorden / 31 Vragen

Het is een renault 19 uit 1991 waarvan kapot waren: Lager achter, remmen achter en voor, 1 remcilinder achter en 1 kentekenlampje. Verder nog leuk om te vermelden dat de week ervoor deze voorbanden gekeurd werden door dezelfde garage en deze kwamen toen net door deze keuring heen. "Er is wrschl. op andere plaatsen geprikt" was het antwoord van de medewerker.

Waar het mij dus om gaat is dat een garage een flinke machtspositie heeft die mi te weinig gecontrolleerd wordt!

dodge
door dodge - May 25, 2004 om 13:53
96 Antwoorden / 28 Vragen

dat is nou de manier van KwikFit ten opzichte van een garage om je naar binnen te lokken: adverteren met bodemtarieven voor de APK, maar dat verdienen ze zo weer aan jou terug door uitlaten,schokbrekers etc. (de onderdelen waarop hun een grote winstmarge hebben) ter vervanging op te geven. En als de reparaties te moeilijk worden (distributie vervangen etc. )dan moet je sowieso al naar de "echte" garage

lh
door lhbmac - Jul 5, 2004 om 21:47
2 Antwoorden / 3 Vragen

Het antwoord is simpel

Ik weet van een vrind van mijn, die zelf bij Kwik Fit heeft gewerkt dat het Landelijkbeleid van  om reapartiekosten zo hoog megelijk te laten uitkomen het lokken is APK voor 29,00 Euro

Mijn vriend is zelf APK-Meester en moet soms auto afkeuren die eidelijk goed gekeurt kon worden en dit gebeurt naartuurlijk op de grens van het mogen!!

Dus ik jou geval zijn er gewoon meer onderdeln berekend dan nodig is

Tip ga dus nooit meer naar Kwik Fit mijn ervaning pak een goede vakgarage (dealer) de kosten zijn dan algemeen toch lager!

Of je nu 3,5 uur betaald voor  bv. 30,00 Euro of je betaald bij de Vak gagarge 1,5 uur x 60,00 euro, wie is er duurder?

mr
door mrcel - Sep 5, 2004 om 19:28
9 Antwoorden / 3 Vragen

Het is het aloude probleem van "Kennis is Macht". De man van de garage heeft de kennis en dus de macht, en is tevens degene die bepaalt hoe duur de rekening wordt... De verhouding is scheef, want de garagehouder heeft jou niet nodig, maar jij hebt hem nodig! Jouw auto is tenslotte kapot... Dat is het moment waarop je "te naaien bent". Er is naar mijn weten ook geen site waarop ervaringen met bepaalde garages staan vermeld. Het vertrouwen is dus van enorm groot belang, maar is er bijna nooit helaas...

le
door leojohanriem - Sep 6, 2004 om 00:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

DE KEURMEESTER IS ZELF AANSPRAKELIJK WAT HIJ KEURT ALS EEN MANAGER VAN EEN KWIKFIT FILIAAL ZEGT DAT HET AFKEUR IS HOEFT HET GEEN AFKEUR TE ZIJN DE MANAGER IS DE VERKOPER EN DE KEURMEESTER NIET DUS MOET EEN KEUR MEESTER KEUREN VOLGENS DE RICHTLIJNEN EN NIET ECONOMISCH

oo
door oompje - Sep 6, 2004 om 18:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet waar u woont maar volgens mij is er een wettelijke prijs van € 40,- voor het APK keuren van auto's.

Wij hebben in Almelo een keuringsstation waar je zonder afspraak naar toe kunt en binnen een uur weer op straat staat met je auto, kleine reparatie's worden direct gedaan en grotere op afspraak

janrietman
door janrietman - Sep 6, 2004 om 20:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon de auto laten keuren bij RDW. of een onafhankelijke keuringstation of ANWB.

linefarmer
door linefarmer - Sep 6, 2004 om 20:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met fastfitters. De APK laat ik
altijd uitvoeren door mijn eigen ford garage. Maar ik wilde graag 4
nieuwe banden met lichtmetalen velgen.

Het kostte mij uiteindelijk 2 dagen en heel veel ergenis. Er werden
verkeerde velgen omgelegd, verkeerde banden, niet goed uitgelijnd, en
niet goed uitgebalanceerd. IK ben zeker 7 keer terug geweest en
uiteindelijk kreeg ik mijn geld 600 euro terug. Nee, geef mij maar
liever de vakgarage, het kost iets meer, maar je weet dan zeker dat het
goed en vakkundig gebeurd.

re
door resmeyer - Sep 6, 2004 om 20:33
12 Antwoorden / 12 Vragen

Hallooooooooo,
WAKKER WORDEN. KIJK EVEN WAT U AL NIET KAPOT HEEFT. DIE ONDERDELEN WIE KAPOT ZIJN, HEBBEN EEN KOSTBARE PRIJS. U HEEFT NIET VOOR NIETS [PECH? OF SLORDIGHEID?] AAN UW AUTO. WEES BLIJ DAT DE REKENING NIET HOGER IS. HET KON WEL EENS BOVEN DE €850 ZIJN. NEE, U MOET NIET KLAGEN. OOK MOET U BEGRIJPEN ALS ER EEN ONDERDEEL NIET AANWEZIG BIJ KWIKFIT, DAT KWIKFIT HET NIEUWE ONDERDEEL GEWOON BIJ DE ORIGINELE DEALER HAALT VAN UW AUTOMERK WANT ZIJ MOETEN ER OOK OP VERDIENEN. EN TERECHT.

KIJK, VEILIGHEID STAAT VOOROP EN ALS UW AUTO NIET DOOR DE APK KEURING KOMT DAN ZOU IK ALS IK U WAS MAAR EENS FLINK ACHTER DE OORTJES KRABBEN EN AFVRAGEN WIE EIGENLIJK DEZE "ZOGENAAMDE" HOGE KOSTEN HADDEN KUNNEN VOORKOMEN. DUS NU IN HET VERVOLG EVEN EERDER NAAR DE GARAGE GAAN, DAN ZIJN DE (ON)KOSTEN NIET ZO HOOG.

VERBETER DE VEILIGHEID, MAAR BEGIN BIJ UZELF.    TOCH......!!!!!

R.Ecklestone Webmaster for Sophia Loren
famous female filmstar from Italie
http://members.chello.nl/~rerm/Sophialoren/
Have a nice day

re
door resmeyer - Sep 6, 2004 om 20:46
12 Antwoorden / 12 Vragen

Hi maatje,
(b)Ga uw monsd even spoelen en laat zulke nonsens achterwegen die u verteld. Altijd is de originele dealer duurder. Nooit goedkoper, maar u krijgt wel 1 maand garantie als de service beurt verkeerd is. Of dat u ontevreden bent. Dan word het gratis weer gerepareerd.

Tenminste dat is bij onze MAZDA garage in Ede bij BULTERS.BV wel het geval. Maar in uw situatie mag u nooit een verkeerde indruk wekken dat APK keuringen goed zijn, Het is alleen een mooi "MELK-KOEITJE" voor de regering. Laat KwikFit maar met rust en neem een andere service garage en kijk eens wat die voor rekening aan u tonen. Klagen kunnen we allemaal, anders moet U gewoon maar eens met het openbaar verkeer gaan. Kost niet zoveel als uw autootje.(/B)

VERBETER DE VEILIGHEID, MAAR BEGIN BIJ UZELF.    TOCH......!!!!!

R.Ecklestone Webmaster for Sophia Loren
famous female filmstar from Italie
http://members.chello.nl/~rerm/Sophialoren/
Have a nice day

re
door resmeyer - Sep 6, 2004 om 21:00
12 Antwoorden / 12 Vragen

KIJK WEET U WAAR ZE U NOOIT "NAAIEN" MAAR EERLIJK ZIJN EN BEREIDWILLIG PERFECTE SERVICE TE GEVEN, DAN MOET U BIJ BULTERS.BV ZIJN. GROTE MOLENSTRAAT TELF:0318-619125 EN VRAAG EENS INLICHTINGEN OVER HUN SERVICE. IK DENK DAT U NOOIT MEER WEG WILT BIJ HUN. ZEER GOEDE EN VRIENDELIJKE MENSEN.

TIP: ALS U NIEUWE ONDERDELEN HEEFT GEKOCHT EN ZELF AANGEBRACHT (B.V. RUITENWISSERS) SCHRIJF DAT EVEN OP EEN PAPIERTJE EN LEG HE OP HET DESBOARD, ZODAT ZE HET KUNNEN LEZEN. OF VERTEL HET ZE EVEN VOOR DE ZEKERHEID DAT DE RUITENWISSERS NIET VERNIEUWD MOGEN/HOEVEN TE WORDEN. DAN HOUDEN ZE ZICH HIERAAN EN HET SPAART U WEL GELD UIT. MAAR GROTERE ONDERDELEN MOET U DOOR DE DEALER LATEN REPAREREN.

ALLEEN EVEN EEN TIP EN OP (EN) AANMERKING.
VERBETER DE VEILIGHEID, MAAR BEGIN BIJ UZELF.    TOCH......!!!!!

R.Ecklestone Webmaster for Sophia Loren
famous female filmstar RAVEN DE LA CROIX FAMOUS BODYPAINTING FOR CHILDREN AND ADULTS. http://members.chello.nl/~rerm/
Have a nice day

le
door leoja - Sep 6, 2004 om 21:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je blijft altijd dik betalen voor die mooie raklame van kwik-fit e.d. maar alles heeft een prijskaartje. ik heb de gegevens die u in u brief vermelde en toe kwam het volgende uit: 459,86 incl btw onderdelen en montage. 1 wiellager achter 2 wielremcilinders remblokken voor + remschoenen achter monteren + 1 lampje met montage en ontluchten voor deze prijs. dus het verschil met kwikfit is ruim 240 euro en dit is bij een erkend bovag ABA bedrijf en maxlife service center in Rotterdam.

mr
door mrcel - Sep 6, 2004 om 21:15
9 Antwoorden / 3 Vragen

Je wordt heus niet altijd en overal genaaid nee (of je hebt het gewoon niet door). Maar ik vind het al storend als ik een briefje op m'n dashboard moet leggen om aan te geven dat de ruitewissers nog goed zijn... Die moeten ze dan gewoon niet vervangen, ook zonder briefje. Tenslotte moet je wel beseffen dat ook "vriendelijke garagebedrijven" er zitten om geld te verdienen, en niet om een andere reden. Ja, ze vinden hun werk wel leuk, maar de centjes die er mee verdient worden natuurlijk ook.

bl
door bloems - Sep 7, 2004 om 16:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb goede ervaringen met Bulters in Ede. Weliswaar zijn grote reperaties prijzig, maar verder zijn ze zeer schappelijk. Een distributieriem vervangen is bijv. zo'n 50-100 euro dan bij een andere garage. Bij andere garages heb ik vaak een onderbuikgevoel dat niet alle reperaties nodig waren of deskundig uitgevoerd zijn. Tegenwoordig blijf ik dan ook altijd bij mijn auto als deze gereperareerd wordt. Dan zie je tenminste wat er gebeurt.

hilly
door hilly - Sep 7, 2004 om 17:35
37 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn auto is kort geleden ook weer voor de APK-keuring geweest.

De kosten waren: keuring APK €22.46 , afmelden €6,86 , gastest APK €5,50 totaal incl BTW €41,44.

Ik breng mijn auto al jaren naar een garagebedrijf die zelf niet keurt,maar wel de auto totaal nakijkt voor mij. Mocht er iets aan mankeren dan repareren in overleg, daarna brengt monteur hem naar Garage met APK-keuring.

Garagebedrijf die mijn auto nakijkt berekent geen kosten.

Ik krijg zelfs een leenauto mee, gratis.

Dat is tenminste services!!!!!

re
door resmeyer - Sep 7, 2004 om 18:16
12 Antwoorden / 12 Vragen

JA DAT IS INDERDAAD SERVICE. BIJ BULTER IN EDE DOEN ZE HETZELFDE. OOK EEN LEENAUTO MEE NAAR HUIS. IS ER GEEN LEENAUTO DAN WORDT JEZELFS NAAR HUIS GEBRACHT EN OPGEHAALD ALS DE AUTO KLAAR IS.

PERFECT. EN DAN MOETEN ANDEREN NIET ZEUREN. EEN RENAULT UIT 1991 EN DAN NOG ZO'N 'KLEINE" REKENING TEN OPZICHTE VAN DAT OUDE VERHIKEL.

GR, RE

le
door leojohanriem - Sep 9, 2004 om 10:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

DE KOSTEN VOOR EEN APK KEURING ZIJN WETTELIJK NIET VAST GELEGT HOE DIK IS UW DUIM

le
door leojohanriem - Sep 9, 2004 om 10:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

RESMEYER KRIJG JE SOMS GELD OM RECLAME TE MAKEN VOOR DE GARAGE DIE JE STEEDS NOEMT

mr
door mrcel - Sep 10, 2004 om 00:41
9 Antwoorden / 3 Vragen

Daar lijkt het wel op ja... Ze schijnen heel veel ruitewissers te verkopen omdat mensen geen briefjes op hun dashboard leggen dat die nog goed zijn.... :-))

pa
door panie - Jun 11, 2008 om 12:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mischien ook nog wel een vers verhaal, gister bracht ik mijn polo 6n naar de kwikfit voor een apk. (een bekende van me wilde het niet doen vanwege niet zichtbare afkeurpunten i.v.m. met eventuele problemen bij een steekproef)

`S middags werd ik gebelt met de mededeling er 2 adviespunten zijn; remslangen voor en de voor banden,  (hij bracht dit alsof dit moest gebeuren, ik als ex-monteur in opleiding wetende dit dus niet hoeft te gebeuren om de auto toch gekeurd te krijgen), en noemde direct een bedrag van 429 euro. Waarop ik antwoorde met: voor dat bedrag nooit!! Zelf heb ik 2 jaar lang onderdelen verkocht en weet dus wat het kost. Laat ik zeggen dat ik de spullen voor 120 euro kwijt ben , kijk dat de jongens willen verdienen op de onderdelen vind ik terecht ik verkoop zelf schoenen en wil daar ook op verdienen!! Maar dan staat er nog steeds ruim 200 euro voor de reparatie (geschatte tijd voor de reparatie van diezelfde bekende een half uur per kant) 200 euro per uur niet een beetje te hoog gegrepen KwikFit ????

Tot slot nog 1 positief ding over de Kwikfitt de auto hebben ze gekeurt en de kosten waren...komt die: 14.50 E Heel erg goedkoop, vraag me af er niet iemand van het personeel heeft zitten slapen met het maken van die rekening!!! Maar goed daar zal nooit een klant over klagen. Al met al een goede ervaring bij de kwikfit ik ben vriendelijk en snel geholpen (alleen je moet geen leek zijn want dan tuin je erin).

Groeten

bv
door bvdveer - Sep 2, 2008 om 05:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Autorijden is duur. Maar er wordt inderdaad een heleboel gesjoemeld. Kijk naar naar dit artikel (http://weblog.nieuweautokopen.nl/default.asp?action=pagina&pagina=1508&taal=1&tn=2342) over een onderzoek van de ANWB; een kwart van de autobedrijven factureert teveel!

Voor een apkkeuring kijk ik altijd ff op internet, op www.garageselect.nl kun je prijzen vergelijken van garages in de buurt. Staat ook een apk checklist op dus kun je kijken wat ze checken, ik loop altijd zelf ook dingen die ik als leek kan controleren.

holstein
door holstein - Sep 2, 2008 om 08:51
922 Antwoorden / 16 Vragen

Is het bij Kwik-fit nou zoveel anders als andere garagebedrijven ?
Alleen een APK is niks aan te verdienen, dus moet het ergens anders vandaan komen, zo zijn ze allemaal en wat u allemaal opnoemt dan kom u toch echt op een flink bedrag, zo gek is dat nog niet eens....

holstein
door holstein - Sep 2, 2008 om 08:51
922 Antwoorden / 16 Vragen

Is het bij Kwik-fit nou zoveel anders als andere garagebedrijven ?
Alleen een APK is niks aan te verdienen, dus moet het ergens anders vandaan komen, zo zijn ze allemaal en wat u allemaal opnoemt dan kom u toch echt op een flink bedrag, zo gek is dat nog niet eens....