ic
door ic2901 Jan 6, 2014 om 13:10
Elektronica & tv

Hoge kosten door fout Digitenne/KPN!!

Ik ben per december verhuisd. Hierdoor heb ik hogere maandelijkse kosten, dus probeerde ik op oa internet en tv te besparen. Hierdoor kwam ik bij Online.nl, deze gaf goedkoopste optie voor internet en tv. Toen ik dit wilde bestellen was signaal niet goed genoeg voor tv, dus kwam ik uit bij Digitenne (2e goedkoopste optie). Website gaf aan dat het kon, dus ik bestelde Digitenne van KPN en internet via Online. Bij installatie Digitenne bleek dat er fout gemaakt was op de site: het signaal was niet sterk genoeg. Hierdoor kon Digitenne niet in mijn woning. Gevolg: Ik kan geen andere tv provider nemen met digitale tv, aangezien ik nu internet van Online heb. Opzeggen hiervan kost me 360€ (kosten 2 jarig contract). Klacht in gediend bij KPN, omdat dit probleem door hen is gekomen. Willen me minimaal tegemoet komen, hierdoor nog meer dan 200€ kosten plus veel hogere maandelijkse kosten (als ik daar alles in 1 pakket neem). Nu al maand zonder tv (enkel 1,2,3) en moet constant zelf er achteraan bellen bij KPN en hoor steeds hetzelfde verhaal: we kunnen het kosteloos opzeggen, verder niets. Nu dus enigszins regeling, maar is voor mij nog veel te veel kostenpost!
Help! Hoe krijg ik de kosten van Online geregeld bij KPN en kan ik gewoon kiezen wat ik wil?!

1925 23 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 6, 2014 om 18:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie eigenlijk het probleem niet (of ik begrijp het verhaal niet).

Digitenne kun je kosteloos opzeggen, dit doe je. En neemt TV via jouw kabelaar (sowieso veel beter beeld).
Eventueel later kun je Online opzeggen en ook internetten via de kabelaar.

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 18:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben nu verplicht om kabel tv te nemen aangezien er niks anders mogelijk is als je al ergens internet hebt. Dat is en duurder dan digitenne, en d'r loopt n kabel door heel m'n woonkamer. Als KPN de fout niet gemaakt had kon ik gewoon nog ergens n totaal pakket oid nemen.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2014 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een totaalpakket waarbij de TV dan ook niet werkt... of denk je dat KPN en Online het niet kunnen leveren een andere ADSL-provider dat wel kan?

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 19:05
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is t hele probleem: online gaf aan dat enkel internet bij hen kon ivm te laag signaal. KPN gaf aan dat tv wel kon dus vandaar deze combinatie. KPN kan me niets anders bieden omdat ik internet bij online heb. Kan mu dus verder niets dan kabel tv.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2014 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar omdat je twee aparte overeenkomsten hebt hoeft KPN je helaas niet tegemoet te komen, je kan kosteloos opzeggen en dat is het. Zij hebben, ondanks de verkeerde voorlichting, natuurlijk niets te maken met uw keuze om een tweejarig contract met online aan te gaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 6, 2014 om 19:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke kabelaar heb je?
Het is overigens niet altijd zo dat 'n alles-in-één pakket goedkoper is, welk makkelijk.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2014 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overigens, Digitenne kost volgens de site € 12,50 p/m. Ziggo kost € 17,75 p/m. Dus je schade is, als je in het Ziggo gebied woont, € 5,25 p/m en dus € 126,00 over twee jaar.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2014 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u nu wel 1, 2 en 3 hebt, waarop hebt u dat dan?

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2014 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw verhaal is niet erg duidelijk.

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 19:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

De zenders ik op digitenne, het signaal is niet sterk genoeg om andere zenders op n fatsoenlijke manier te ontvangen. Kabeltv kan ik alleen van UPC ontvangen hier, wat me 18,75 per maand zou kosten.
Ik weet dat KPN niets te maken heeft met wat voor internet ik kies, maar in deze zaak is het wel zo dat ik apart internet gekozen heb ipv een pakket aangezien zij aangegeven hebben dat het mogelijk zou zijn.

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2014 om 20:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Had je dan niet een alles in 1 pakket bij UPC kunnen nemen?

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 20:16
8 Antwoorden / 1 Vragen

Een totaalpakket is veel duurder, daarom heb ik deze goedkopere optie genomen. Geen probleem, heb ik bij mijn vorige woning ook gehad. Kost me namelijk maar 25euro per maand, nogal een verschil met de kosten van een totaalpakket bij oa upc. Nu het blijkt dat Digitenne niet werkt zal ik moeten uitwijken naar iets anders, maar heb nu geen mogelijkheid meer om hierin een voordeligere keuze te maken (totaalpakket) an dingen apart te regelen. Dit omdat ik dus bij Online nog voor 2 jaar onder contract zit, en dit is dus gekomen doordat Digitenne me foutief heeft voorgelicht.

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2014 om 20:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toch zul je niet meer krijgen bij KPN dan dat van je contract kunt afkomen. Je zit met de gebakken peren, KPN is niet verantwoordelijk voor je contract bij Online.
Niets aan te doen. Geloof me maar, juridisch kun je KPN niets maken.

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 20:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik vind het echt hele slechte service, maar denk idd dat het zo zal zijn dat ik verplicht ben om kabel tv te nemen.

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2014 om 20:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is de internetverbinding van Online wel goed?

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 20:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ja die is super. Daarom kan ik niet onder Online uit, omdat zij niets foutiefs hebben geleverd. Helaas is het tv signaal van Online niet goed genoeg hier, en kan ik dus geen tv bij hen nemen. Dat hadden ze me gelukkig ook al direct verteld, aangezien de website aangaf dat ik dat niet bij hen kon bestellen.
Had KPN het ook maar zo gedaan..

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2014 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u al wel de buitenantenne van Digitenne geprobeerd?

ic
door ic2901 - Jan 6, 2014 om 20:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik woon op 1 hoog, dus dat is helaas niet mogelijk. Het is volgens de medewerkers van KPN ook gewoon niet mogelijk in mijn woonplaats, dat geeft hun systeem heel duidelijk aan. Helaas gaf het systeem waarin je als klant kunt checken of het kan, dit niet aan..

ic
door ic2901 - Jan 7, 2014 om 21:52
8 Antwoorden / 1 Vragen

Gisteren behalve hier ook de situatie via Twitter en Consumentenhulp voorgelegd. Wonderbaarlijk genoeg heeft KPN een factuur opgemaakt waarbij ik 360€ krijg van hen! Kan hiermee online afbetalen en heb nu jaar gratis digitale tv plus monteur hiervoor aangeboden gekregen. De aanhouder wint geldt hier dus :)

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2014 om 21:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ic2901 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 21:52]Gisteren behalve hier ook de situatie via Twitter en Consumentenhulp voorgelegd. Wonderbaarlijk genoeg heeft KPN een factuur opgemaakt waarbij ik 360€ krijg van hen! Kan hiermee online afbetalen en heb nu jaar gratis digitale tv plus monteur hiervoor aangeboden gekregen. De aanhouder wint geldt hier dus :)
Wauw, daar kom je heel goed mee weg.
Veel plezier met je abo!

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2014 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is netjes van KPN, inderdaad een mooi voorbeeld van de aanhouder wint.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2014 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onbegrijpelijk. U kunt geen tv hebben van Online, maar wel van KPN. Hier klopt toch volgens mij iets niet.

be
door bertil12 - Jan 8, 2014 om 12:24
29 Antwoorden / 0 Vragen

Online werkt ook met het DVB-T systeem, oftewel Digitenne ( via ether- zenders).
In welke plaats woont u? In NL kun je met een redelijke buitenantenne alle
Digitenne zenders ontvangen, u geeft aan dat u wel " 1, 2 en 3 "heeft...
Nederland 1,2 en 3 en uw regionale omroep worden ongecodeerd uitgezonden.
Heeft u de kaart wel goed in de ontvanger zitten, is uw kaart van Online of Digitenne wel geactiveerd??
Bertil.