da
door darkdevil1 Sep 20, 2009 om 19:34
Computers & telefonie

Hoge mobiel-internet rekening buiteland

Beste,

Afgelopen zomer ben ik op vakantie gegaan en heb ik dagelijks kort geinternet (mail checken, nu.nl lezen). Vandaag heb ik hiervan echter de rekening ontvangen: 114 euro (exclusief nog 40 van de rekening hiervoor).
Nu de situatie:
De t-mobile 'belstatus' op hun website, waar realtime bekeken kan worden wat het gebruik is van alles, werkt al enkele maanden niet. Ik heb dagelijks tijdens mijn vakantie geprobeerd maar tevergeefs. Ik heb zelfs contact gehad met de klantenservice, welke aangaf dat zij mij deze informatie ook niet konden geven omdat zij hetzelfde systeem gebruiken. Het is uiteraard logisch dat ik niet zoveel had verbruikt, als ik had geweten dat het zo snel ging.

Wat zijn mijn mogelijkheden hierin? Zal ik contact opnemen met de telefonische klantenservice van T-Mobile? Zal ik een brief sturen? Of is dit een hopeloze situatie?

Alvast hartelijk bedankt voor uw reacties.

633 3 Rapporteer

freya
door freya - Sep 20, 2009 om 19:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo darkdevil1,

Ik zou maar gewoon betalen en wees maar blij dat het 'maar' €114 is. Tarieven over mobiel bellen en internetten in het buitenland kun je op de website van T-mobile vinden. Dat die belstatus-service niet werkt is natuurlijk vervelend, maar het blijft nog altijd je eigen verantwoordelijkheid om de kosten 'binnen de perken' te houden.

m.vr.gr. Freya

Lsk520
door Lsk520 - Sep 20, 2009 om 20:16
827 Antwoorden / 2 Vragen

Zo langzamerhand mag toch wel bekend zijn dat mobiel internetten in het buitenland duur is! Beetje jammer dat iedere gsmbezitter wel weet hoe je mobiel je mail kan checken, maar zich kennelijk niet bewust is van de kosten....of zich gewoon niet goed informeert!

Ik zou die 114 euro maar gewoon betalen....

holpen
door holpen - Sep 20, 2009 om 22:28
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje flauw om dit af te schuiven op de niet-werkende belstatus-pagina's!

Als je in het buitenland wilt gaan internetten met je mobieltje, lijkt het niet meer dan logisch dat je vantevoren eerst eens gaat uitzoeken wat dit kost. Dat heb je niet gedaan, maar je bent gewoon maar bezig gegaan. Moet je dus niet zeuren als je achteraf de rekening krijgt....