Hoge mobiel-internet rekening buiteland
Beste,
Afgelopen zomer ben ik op vakantie gegaan en heb ik dagelijks kort geinternet (mail checken, nu.nl lezen). Vandaag heb ik hiervan echter de rekening ontvangen: 114 euro (exclusief nog 40 van de rekening hiervoor).
Nu de situatie:
De t-mobile 'belstatus' op hun website, waar realtime bekeken kan worden wat het gebruik is van alles, werkt al enkele maanden niet. Ik heb dagelijks tijdens mijn vakantie geprobeerd maar tevergeefs. Ik heb zelfs contact gehad met de klantenservice, welke aangaf dat zij mij deze informatie ook niet konden geven omdat zij hetzelfde systeem gebruiken. Het is uiteraard logisch dat ik niet zoveel had verbruikt, als ik had geweten dat het zo snel ging.
Wat zijn mijn mogelijkheden hierin? Zal ik contact opnemen met de telefonische klantenservice van T-Mobile? Zal ik een brief sturen? Of is dit een hopeloze situatie?
Alvast hartelijk bedankt voor uw reacties.
Hallo darkdevil1,
Ik zou maar gewoon betalen en wees maar blij dat het 'maar' €114 is. Tarieven over mobiel bellen en internetten in het buitenland kun je op de website van T-mobile vinden. Dat die belstatus-service niet werkt is natuurlijk vervelend, maar het blijft nog altijd je eigen verantwoordelijkheid om de kosten 'binnen de perken' te houden.
m.vr.gr. Freya
Zo langzamerhand mag toch wel bekend zijn dat mobiel internetten in het buitenland duur is! Beetje jammer dat iedere gsmbezitter wel weet hoe je mobiel je mail kan checken, maar zich kennelijk niet bewust is van de kosten....of zich gewoon niet goed informeert!
Ik zou die 114 euro maar gewoon betalen....
Beetje flauw om dit af te schuiven op de niet-werkende belstatus-pagina's!
Als je in het buitenland wilt gaan internetten met je mobieltje, lijkt het niet meer dan logisch dat je vantevoren eerst eens gaat uitzoeken wat dit kost. Dat heb je niet gedaan, maar je bent gewoon maar bezig gegaan. Moet je dus niet zeuren als je achteraf de rekening krijgt....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer