sd
door sdroos2206 Jan 20, 2015 om 13:16
Computers & telefonie

Hoge rekening KPN door 09091900 nummer

Mijn moeder is gebeld door KPN, omdat er vanaf het vaste nummer is gebeld naar het volgende nummer: 09091900. Eerste keer is gebeld om 0045 uur toen is de verbinding verbroken, om 00.50 uur is er weer gebeld naar hetzelfde nummer tot ongeveer 17.30 uur. maw er is ongeveer 18 uur aaneensluitend gebeld naar dit nummer.

Mijn moeder is al op leeftijd en slaapt al rond 23.30 uur en was de volgende dag na 12.00 uur niet thuis ivm familiebezoek elders in het land.

Volgens KPN moet er wel betaald worden, graag jullie advies wat ik hieraan kan doen.

Alvast bedankt!

2514 26 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2015 om 14:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Kan er iemand binnenkomen en bij de telefoon komen?

Is er een "inbreekbaar" draadloze telefoon in gebruik?

Wie hebben een sleutel van haar huis?

Als er geen andere "schuldige" kan worden aangewezen zal er door uw moeder betaalt moeten worden. Er is gebeld uiteindelijk.

Advies: 09XX nummers laten blokkeren bij uw provider.

Zomaar een paar gedachten die bij me opkomen.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2015 om 14:16
11520 Antwoorden / 51 Vragen

KLIK hier voor de eigenaar van het nummer.

sd
door sdroos2206 - Jan 20, 2015 om 14:31
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mahadma,

Dank je wel voor reactie en gedachtes!

Al haar kinderen hebben een sleutel van haar huis, buiten ons om kan er ook niemand binnenkomen. Rond dit tijdstip gaan wij ook niet bij haar langs.

Wel maak ze gebruik van een "draadloze" telefoon en heeft ze ook internet (volgend mij voip) via KPN. Zelf maakt mijn moeder geen gebruik van het internet en/of pc, want zij weet niet hoe dit werkt en wil dit ook niet aanleren.

09XX is inmiddels al geblokkeerd

Tevens ook contact opgenomen met Kamer van Koophandel en daar werd mij verteld dat Moba Group BV te Barneveld ook dit nummer heeft gehad... En bij het bekijken van de door jou gegeven link zie ik nu ook een ander bedrijf..

ph
door philip36 - Jan 20, 2015 om 14:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Verblijft uw moeder in een verzorgingshuis?
Als dat zo is, de leiding vragen of meer bewoners dit overkomen is.
De dader kan dan iemand van het personeel zijn.
Uw moeder zit wel met een kostenpost van ruim €1000.

Eigenlijk zouden ze voor dergelijke dure nummers een tijdslimiet in moeten stellen.
Wie belt er nu gedurende 18 uur zo'n nummer.
Lijkt me dat KPN hier ook niet vrijuit gaat.
Wel achteraf bellen dat er zolang gebeld is, dus begrijpen wel dat er iets niet klopt.

Lijkt me dat u een pittige brief naar de directie van KPN gaat sturen met de eis dat het versculdigde bedrag kwijtgescholden wordt.
U kunt ook contact opnemen met Kassa voor de belbus, misschien dat KPN eens gaat zoeken naar een oplossing, zoals bijv. een max. Beltijd voor zulke betaalnummers.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2015 om 14:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik wil niemand kwetsen, maar zou mevrouw persoonlijk in staat zijn geweest om dit zelf gedaan te hebben, zonder te beseffen wat ze deed?

Ik vraag dit omdat mijn pa in zijn laatste jaar ook "rare" dingen deed.

ph
door philip36 - Jan 20, 2015 om 14:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt er dan op dat uw moeder onbewust een verbinding heeft gemaakt met het betaalnummer.
Blokkereing van zulke nummers is dan wel de oplossing.
Maar het blijft raar dat je zomaar 18 uur aaneen stuk kunt bellen met zo'n duur betaalnummer.

sd
door sdroos2206 - Jan 20, 2015 om 14:53
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Philip36,

Dank u wel voor uw reactie!

Nee mijn moeder woont zelfstandig en zit nu wel met een kostenpost van bijna €1000 zoals u zegt, vandaar dat ik dit tot op de bodem aan het uitzoeken ben hoe dit kan!

KPN heeft meerdere klachten gehad over dit telefoonnummer, maar diegene die mij te woord stond kon mij hier niet verder informeren ivm privacy! Dus mijn moeder is niet de enige slachtoffer hiervan! KPN begrijpt het een klein beetje dat het niet klopt, maar verwacht wel dat mijn moeder dit gaat betalen?

Vandaar dat ik mijn vraag hier heb gesteld en graag jullie input zie wat ik hiermee kan doen! En ik bedank u dan nogmaals voor uw reactie/ tips.

Ook zal ik contact opnemen met Kassa voor de belbus! (Bedankt voor de tip!) en de pittige brief naar de directie van KPN wordt ook nog gestuurd.

sd
door sdroos2206 - Jan 20, 2015 om 14:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mahadma,

Is helemaal geen kwetsende vraag, heb het haar een aantal kerem gevraagd maar zij heeft echt dit nummer niet gebeld. Telefoon staat beneden in de houder en zij gaat zelf al rond 2330 uur naar bed.

Dat vind ik dus ook raar dat er 18 uur lang naar hetzelfde nummer is gebeld. Niemand houdt dat zolang vol.

Die zondag voordat wij weg gingen keek ik nog naar de telefoon en die stond netjes in de houder...

zoekster
door zoekster - Jan 20, 2015 om 15:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik geloof u en uw moeder op uw woord. Waarschijnlijk is de lijn op de een of andere manier gehackt. Dit is vaker voorgekomen. Hoe het dan precies in zijn werk gaat weet ik niet.

U kunt dit probleem op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten.
Dat is de beste kans dat er nog een coulancemaatregel komt.
klik HIER

En anders kunt u een mail sturen (via het contactformulier) waarin uw moeder betwist dat zij dit telefoonnummer heeft gebeld. Heeft zij geen internetaccount, dan aangetekende brief.
En dan maar zien wat er gebeurt.

reflecs
door reflecs - Jan 20, 2015 om 15:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 20 jan 2015, 15:17]

Mocht dat niet helpen dan kunt u overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie:
http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2765/telecommunicatie

zoekster
door zoekster - Jan 20, 2015 om 16:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 20 jan 2015, 15:51][quote=zoekster schreef op dinsdag 20 jan 2015, 15:17]

Mocht dat niet helpen dan kunt u overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie:
http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2765/telecommunicatie
Ik dacht er nog wel aan, geen idee hoe de geschillencommissie dit gaat beoordelen. Het lastige is dat je zo moeilijk kunt bewijzen dat je iets niet hebt gedaan.

crewmember
door crewmember - Jan 20, 2015 om 16:55
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Youpoint lijkt me een pop up bedrijfje. Ze hebben blijkbaar ooit een site gehad maar deze is uit de lucht. Het lijkt mij gewoon een scam.

Als je VOIP via een vaste telefoon hebt (Redelijk gebruikelijk tegenwoordig) dan kan zon bedrijf inbreken in je router en net doen alsof je belt. Ze strijken dus zo geld op vanaf KPN.

Aangifte doen bij de politie is eventueel handig. Voor dit soort bedragen stellen ze denk ik wel een onderzoek in.

hutch
door hutch - Jan 20, 2015 om 17:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heeft u al in de lijst van laatst gekozen nummers van de handset gekeken? Vaak blijven de 10 laatste nummers bewaard. En als daar ook nog eens de datums en tijdstippen bij vermeld zijn, kunt u nagaan of er daadwerkelijk met dat toestel wel of niet gebeld is.

diumenge
door diumenge - Jan 20, 2015 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

KPN moet het bedrijf achter dat nummer gewoon niet zondermeer betalen, klinkt als oplichting. Als zij het bedrijf niet betalen, dan hoeven ze de kosten ook niet door te berekenen aan het slachtoffer.

sd
door sdroos2206 - Jan 21, 2015 om 14:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allen,

Hartelijk dank voor al jullie reacties en/ of tips. Jullie hebben mij al iets verder geholpen met het probleem!

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2015 om 16:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vond nog een site van Get-Voice: klik hier.
Er zijn meerdere klachten over ze te vinden op internet, ook met andere 09 nummers en naar mobiele nummers.

zoekster
door zoekster - Nov 26, 2015 om 11:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=telefefoon schreef op donderdag 26 nov 2015, 10:46]Geachte heer/mevrouw sdroos,

Ik wil u verzoeken met mij contact op te nemen: afspraakalexander@hotmail.com

En wie mag u dan wel zijn? Zomaar met een wildvreemde contact opnemen omdat u dat toevallig verzoekt, is natuurlijk idioot.
Dit topic is bovendien 11 maanden oud.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2015 om 11:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel jammer dat je dan nooit meer hoort hoe het is afgelopen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 26, 2015 om 11:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal wel weer een poging zijn om gegevens te pakken te krijgen wel erg doorzichtig.

sd
door sdroos2206 - Nov 26, 2015 om 12:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

Carola.83: heb het bedrag gewoon moeten betalen...

Valerius-2: Dit was een serieuse kwestie, dus geen poging om gegevens te pakken te krijgen..

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2015 om 14:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=sdroos2206 schreef op donderdag 26 nov 2015, 12:21]Carola.83: heb het bedrag gewoon moeten betalen...

Valerius-2: Dit was een serieuse kwestie, dus geen poging om gegevens te pakken te krijgen..

Ik neem aan dat de reactie van @telefefoon bedoeld wordt, dus zomaar contact met een wildvreemde opnemen is mogelijk vragen om problemen (gegevens te pakken willen krijgen).

sd
door sdroos2206 - Nov 26, 2015 om 15:56
6 Antwoorden / 1 Vragen

@telefoon bij deze zal ik geen contact met je opnemen!!

te
door telefefoon - Nov 27, 2015 om 03:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wonderlijk, (evenals teleurstellend en dom) dat een gebaar om te helpen middels een verzoek tot contact op zoveel aannames stuit van mensen die er feitelijk geen enkel idee van hebben. Ik vind het ook buitengewoon aanmatigend om iemand zwart te maken zonder enige kennis of achtergrond maar enkel door heel primair - lekker makkelijk - uit de losse pols te gaan schieten op iemand! Een tendentieuze sfeer die de vraagsteller vervolgens dusdanig weet te beïnvloeden om mee te gaan met die gedachten. Het vervelendste vind ik echter nog dat het juist deze reacties zijn die zorgen dat een oplossing voor de vraagsteller eerder veel verder weg als dichterbij zal komen. Ik kan deze oplossing mogelijk wel bieden zeg ik met enige overtuiging maar vind een openbaar forum absoluut geen geschikte plek voor dit individuele probleem, mede omdat ik ook mijn inbreng wil doen. Ik heb NIET gevraagd om gegevens (hoef dat ook niet), maar om in een direct contact te komen zal toch op zijn minst een mailadres nodig zijn! Het is aan de vraagsteller of hij dat wil. Wil hij dat niet, oké prima even goede vrienden hoor, maar ga mij dan niet met compleet uit de lucht gegrepen uitspraken (dat ik gegevens wil hebben e.d.) hier een potje zwart lopen te maken en enkel omdat "IK" NB zelf mijn maildres geef! Voor de helderheid, ik ben geen vaste bezoeker van dit forum en heb speciaal een profiel aangemaakt n.a.v. wat ik hier las in de absolute overtuiging dat ik kan helpen. Ik had ook best mijn telefoonnummer willen geven maar niet op een openbare plek. En juist wél omdat dit een serieuze kwestie is (@Valeruis-2) doe je dat niet op een plek waar de hele wereld kan meelezen... Je kunt natuurlijk lang babbelen op een forum maar een oplossing is hier nog niet vandaan gekomen. Het is aan de vraagsteller en anders trek ik mijn aanbod in, het is graag of niet.

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2015 om 10:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@telefefoon: ten 1e is de rekening is al lang betaald (je reageert pas na 10 maanden) en ten 2e had je in het kort even kunnen zeggen waarom je aan topicstarter zo'n vraag stelt.

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2015 om 11:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@telefon, als u de spelregels gelezen had, had u kunnen lezen dat mailadressen e.d. geweerd worden.
Naast dat u pas na ruim 10 maanden reageert en de rekening al betaald is, geldt ook dat dit een forum is waar op het forum zelf tips en adviezen in reactie op vragen gegeven worden die anderen dan de vraagsteller zelf eventueel ook kunnen helpen met een vergelijkbare kwestie.
Als iedereen onderling via mailadressen en telefoonnummers aan de orde gestelde problemen probeert op te lossen dan hebben anderen dan vraagsteller er niets aan en kan ook niet door anderen nog aanvullende informatie worden verstrekt. Een rubriek zoals deze rubriek heeft dan eigenlijk weinig zin.
U heeft een lang (en verontwaardigd) verhaal geschreven, maar naar mijn idee had u beter daarvoor in de plaats een tip van de sluier kunnen oplichten en kunnen melden wat volgens u de beste weg is in een situatie zoals geschilderd, indien relevant voor vergelijkbare kwesties. Daar hoeft niets aan privéinformatie bij vermeld te worden.
U zult wis en zeker ook weten dat nogal veel gewaarschuwd wordt om niet zomaar te reageren naar onbekende mailadressen en daarmee ook je eigen mailadres prijs te geven.
Verder is het natuurlijk ook onduidelijk of u (van) een bedrijf bent en mogelijk op deze wijze klanten wilt werven. Dat gebeurt op dit forum ook nogal eens en dergelijke reacties worden in de regel ook verwijderd.

mahadma
door mahadma - Nov 27, 2015 om 12:04
11520 Antwoorden / 51 Vragen

telefefoon,

U had natuurlijk ook gewoon kunnen schrijven wie u bent en wat u had kunnen doen, maar volstond met het noemen van een (echt super betrouwbaar???) Hotmail adres. Logisch dat er zo gereageerd wordt.