ha
door hannekevanolst Apr 9, 2013 om 15:22
Computers & telefonie

Hoge rekening Vodafone

Na de uitzending van 2 februari over hoge kosten voor datagebruik dacht ik gespaard te zijn, maar helaas.

Mijn factuur voor maart bedraagt 272,35 euro, terwijl mijn abonnement 30 euro is. Ik heb gebeld naar de klantenservice, en die geven aan dat er een webpagina 7 uur lang heeft opengestaan. Die avond heb ik inderdaad iets opgezocht op de site van een reisorganisatie, maar daarna ging ik naar de bioscoop en is de pagina dus niet ververst en heeft hij ook niet geupdate of dergelijke. En als een webpagina openstaat maar niet veranderd verbruik je geen data. Bovendien zou 3GB aan data bijna onmogelijk zijn om op te halen. Dan zou ik wel heel veel youtubefilmpjes bekeken moeten hebben, wat ik nooit doe.

Deze rekening klopt dus niet, ook heb ik geen waarschuwend smsje ontvangen, al staat dit wel in het systeem volgens de klantenservice. Het is dus voor mij onmogelijk om te bewijzen dat ik die data niet gebruikt heb, omdat Vodafone in verband met de privacywet niet kan tonen waaraan ik die data heb verbruikt. Vodafone mag best komen kijken in mijn inbox en zien dat ik dat waarschuwende smsje niet heb ontvangen, maar het is natuurlijk ook onmogelijk voor mij om te bewijzen dat ik hem niet heb ontvangen.

Het is mijn woord tegen hun woord. Ik heb al gemaild naar het webcareteam, maar zei konden niets anders zeggen dan de klantenservice ook al had gezegd aan de telefoon. 272 euro is voor mij als student een enorm bedrag. Ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden.

922 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 9, 2013 om 16:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Gelukkig komt hier straks nog iemand anders van het webcare team die het wel *kuch* gaat oplossen

Dien als eerste je klacht schriftelijk (liefst per fax) in bij Vodafone en vraag om bewijs.

bb
door bb_vercetti - Apr 9, 2013 om 18:31
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

In wat voor wereld denk je zelf dat we leven? Dat jij moet aantonen of je wel/of geen data heb gebruikt?
Vodafone is van mening dat er data is verbruikt en stuurt een rekening, dan mogen zij dat onderbouwen. Een rechter zal hetzelfde vragen. Dat verhaal van privacywetgeving mogen ze aan de rechter uitleggen. Als ze dat niet kunnen is er mijns inziens geen bewijs en is het dossier snel afgehandeld. Mocht je een brief / rekening krijgen van Interim Justitia, niet in gesprek gaan, je hebt niets met deze partij te maken. Ik zou naar een juridisch loket gaan en gezamenlijk een klacht indienen bij de geschillencommissie Telecom en/of de zaak voor de rechter laten komen.

ma
door mandy6 - Apr 11, 2013 om 20:19
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier heb ik last van:
Er lijkt een zeer ernstige fout aanwezig te zijn in iOS 6 (het nieuwe operating systeem van iPhone en iPad) waarbij de telefoon 's nachts verbinding wordt gemaakt met het mobiele netwerk, zelfs als er een draadloos (wifi) netwerk thuis aanwezig is. Hierdoor kan er voor honderden MByte aan data worden gedownload.

Als je zoekt op "iOS 6 cellular data usage" vindt je een hoop details hierover. Bijvoorbeeld:
http://tidbits.com/article/13354
http://www.computeridee.nl/nieuws/ios-6-bug-zorgt-voor-hogere-telefoonrekening
http://www.zdnet.com/who-will-pay-for-the-ios-bill-shock-problem-7000005222/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer