fa
door fan denise Apr 19, 2013 om 08:39
Computers & telefonie

Hoge rekenings Vodafone Data

Goedemorgen,

Ik wil hier graag toch mijn verhaal kwijt over mijn rekening van Vodafone.

Ik ben nu ongeveer 3 jaar bij Vodafone, en heb nog nooit problemen gehad met Vodafone. Tot een paar maanden geleden. Ik kreeg een rekening van € 687,-. Ik schrok heel erg en vroeg mij af waarom de rekening zo ontzettend hoog was. Ik zag dat het door mijn dataverbruik kwam. Er zaten veel sessies tussen van 12 of 13 uur. Dit is onmogelijk, omdat ik een werkend persoon ben van 38 uur per week. Vraag mij dan af hoe je zo lang achter elkaar op internet zou kunnen zitten???!!

Opeens schoot mij iets te binnen; ik wilde een tijdje geleden een whatsapp gesprek naar mijn mail versturen. heb dit ook gedaan, maar vond dat mijn batterij wel erg snel ging. IK zag dat hij na twee weken dus nog steeds bezig was met versturen. Zonder dat ik dit wist.

Vodafone heeft mij 1 keer een sms gestuurd met de tekst; u heeft nog 125MB over van uw tegoed. Voor de rest nooit meer een melding gekregen dat ik flink over mijn bundel heen ging. Na veel contact met Vodafone over de telefoon, konden zij mij alleen helpen door mij alleen eenzijdig af te sluiten, ik kon dus niet meer bellen en moest betalen in 10 termijnen van € 124,-.

Nou wil het lot dat ik mijn telefoon kwijt raak op een hele vervelende wijze. Ook mijn simkaart is dus weg. Dus ik naar de Vodafone winkel om een nieuwe simkaart aan te vragen. Die krijg ik dus niet, omdat ik nog een rekening open hem staan en is een nieuwe simkaart geblokkeerd.

Dit is dus precies de reden dat ik mijn verhaal hierover kwijt wil. Nou zou ik elke maand afbetalen voor een rekening waar ik niks aan kan doen en dan zou ik ook nog geen eens gebruik kunnen maken van mijn nummer. Gebruik nu al twee weken een pre-paid kaart.

Nou heb ik gehoord dat er veel klachten zijn over Vodafone, daarom voor mij nog meer reden om aan de bel te trekken.

Wat kan ik hiermee? Is een klacht indienen bij Opta iets?

Met vriendelijke groet Fanny

1857 8 Rapporteer

pino123
door pino123 - Apr 19, 2013 om 09:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

In jouw geval, is je rekening te herleiden naar je internetgebruik. Indien Vodafone binnen jouw contract aangeeft dat zij een sms versturen indien je verbruik overschreden wordt en zij dat niet gedaan hebben. De 125 melding was waarschijnlijk de 80% melding. Indien je 100% melding niet hebt ontvangen en dit kan aantonen, sta je volgens mij in je recht.

Misschien kan je nog bezwaar maken, maar gezien de termijnen die al verstreken zijn, lijkt mij dit niet meer kunnen.

Daarnaast begrijp ik niet de volgende beschrijving:
Rekening €687
Termijnen 10 x €124,-- = €1240

Kan je uitleggen wat er hier gebeurd?

fa
door fan denise - Apr 19, 2013 om 10:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de 100 % melding zeker niet gehad. Ik ben juist vanaf de 80 % melding nog meer op dataverbruik gaan letten en gebruik maken van wifi, bij mij thuis in de bus en op mijn werk.

De termijnen zijn mijn maadelijkse kosten + een afbetaling 70 p.m

Ik wil graag bezwaar maken, omdat de manier waarom deze rekening is ontstaan niet door mijn schuld is en buiten dat vind im het niet normaal dat ik nu mijn maandelijkse kosten moet betalen voor een nummer wat ik nu dus niet gebruik.

Heb ook deze aflevering van kassa gevonden; waarin er voor mij ook wel duidelijk wordt dat er zeker fouten zijn gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=kOteYFtagLk

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 19, 2013 om 10:12
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi fan denise,

Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Wij kunnen helaas niet zien waar de data aan verbruikt is in verband met privacy wetgeving. Wel kijken we graag het één en ander voor je na en kunnen we wellicht zorgen dat je een vervangende simkaart krijgt.

Kun je ons een email sturen met je 06 nummer, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Zet in het onderwerp van de email: Kassa | 19-04 | fan denise en een link naar deze post. De email mag gestuurd worden naar webcare.nl@vodafone.com.

We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,

Mike
Vodafone 24/7 Web Crew

pino123
door pino123 - Apr 19, 2013 om 11:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op vrijdag 19 apr 2013, 10:12]Hoi fan denise,

Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Wij kunnen helaas niet zien waar de data aan verbruikt is in verband met privacy wetgeving. Wel kijken we graag het één en ander voor je na en kunnen we wellicht zorgen dat je een vervangende simkaart krijgt.

Kun je ons een email sturen met je 06 nummer, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Zet in het onderwerp van de email: Kassa | 19-04 | fan denise en een link naar deze post. De email mag gestuurd worden naar webcare.nl@vodafone.com.

We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,

Mike
Vodafone 24/7 Web Crew

Dat kan je wel, alleen wil je dat niet! Maar dat terzijde. Misschien kan je eens nakijken of TS daadwerkelijk het 100% sms je heeft gehad. Of kan je dat ook niet nakijken gezien Privacy wetgeving.

Hier zijn namelijk al talloze klachten over geweest.

pino123
door pino123 - Apr 19, 2013 om 11:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@TS,

De maandelijke kosten zijn dan €50,00? Waar is dat op gebaseerd? En dan 10 maanden lang? Vind dat wel belachelijk hoog.

Verder denk ik wel dat de oorzaak bij jou ligt, gezien het verhaal betreffende whatsapp. Dit is direct herleidbaar naar jou telefoon, waar jij verantwoordelijke voor bent.

Alleen is de vraag waarom heeft VF jou niet gewaarschuwd bij 100% daar zijn zij, volgens jou in gebreke zijn gebleven. Indien zij dit verzuimd hebben, heb je een punt.

ni
door nico van dijk - Apr 24, 2013 om 13:47
9 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan geen rechten ontlenen aan het niet ontvangen van waarschuwing sms'jes tenminste dat is mij verteld. Vodafone roept wij hebben ze verstuurd. Op je hoofd gaan staan dat je ze niet gehad hebt helpt niets. Als je te slim door bflijft vragen krijg je "Dat is vodafone beleid" en daar kan je het dan mee doe. Gewoon naar de geschillencommisie stapen. kost wel 50,84 maar die krijg je terug als je wint. Bewijs dat ze de sms'jes verstuurd hebben kunnen ze je niet geven. Je zal degene die je spreekt op zijn woord moeten geloven. Lijkt little Brittain wel " the computers says NO "

Tip aan iedereen : gebruik je vodafone telefoon niet in het buiteland. Als je dan buiten je bundel gaat met data kost dat je 60,50 of met datalimiet aan 50 euro. Een mogelijk dit lager te zetten bestaat niet.

Trap niet in de op reisbundel voor 2 euro met in de voorwaarden we waarschuwen je bij 80 en 100% want als je die sms'jes niet krijgt mag je gewoon betalen.

In mijn geval crediteren ze wel 25 euro. Waarom wel de helft crediteren en niet de andere helft? gen uitleg.

De vraag waarom de eerste 35 MB 2euro kost en daarna 1,50 per MB ? geen uitleg

Is dit soms jullie nieuwe verdienmodel? geen antwoord

Het is een internet bedrijf maar als je te kritisch wordt moet opeens alles per gewone post!!!!!!!!

Als ik "echt" bewijs wil dat die sms verstuurd zijn. (wat niet uitmaakt want ik heb ze niet gehad) moet ik een papieren brief sturen naar Special Services Postbus 1500 6201BM Maastricht

Als ik een "echte"klacht wil indienen kan dan naar dit zelfde adres. (terwijl dit ook op de website kan maar dan vertellen ze je niet op de helpdesk)

Als je op facebook slimme vragen stelt negeren ze je gewoon

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 26, 2013 om 16:12
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi fan denise,

Naar aanleiding van onze eerdere reactie hebben we niets meer van je vernomen. We willen het graag voor je nakijken.

Wil je ons alsnog een email sturen met je 06 nummer, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Zet in het onderwerp van de email: Kassa | 19-04 | fan denise en een link naar deze post. De email mag gestuurd worden naar webcare.nl@vodafone.com.

We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,

Kyra
Vodafone 24/7 Web Crew

dr
door dreetje82 - Sep 2, 2013 om 11:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik had hetzelfde ik kreeg een rekening van 461,- vanwege dataverbruik buiten mijn bundel.
Ik snap hier niks van aangezien ik thuis en op het werk gebruik van wifi en ik gebruik alleen Facebook of whatsapp en normaal gesproken zit ik altijd binnen mijn bundel. Gebeld met Vodafone maar wegens privacy redenen konden ze mij niet zeggen waaraan ik zoveel verbruik en de lopende maand bleek ik ook al boven 200,- te zitten !?
In de Vodafone winkel hebben ze mijn telefoon en apps bekeken en er was niks wat apart was en zoveel verbruikte dus hun konden mij ook niet helpen.
Mijn telefoon is nu geblokkeerd en moet nu dus 7x 147,- betalen (incl maandbedrag) en dan kan ik daarna weer gebruik maken van mijn telefoon.

Volgens de rekeningspecificatie blijk ik s'ochtends tussen 7.00-08.00 soms 500 mb te verbruiken !?!
Op dit tijdstip ben ik thuis op de wifi dus en druk in de weer om iedereen in de kleren te krijgen en aan het ontbijt en dus absoluut niet met de telefoon bezig.

Maar Vodafone zegt gewoon bekijk het maar en betaal maar lekker! Absurd!
Ik heb hiervoor 12 jaar bij t-mobile gezeten zonder problemen, als straks in juni mijn contract afloopt ga ik gauw weer terug! Ik raad Vodafone niemand aan!