fr
door franca100 Apr 26, 2009 om 22:03
Computers & telefonie

Hoge telefoonrekening door WAP HELP! Samsung toestel

Wie helpt mij, ik snap er niets van. Ik heb sinds een paar maanden een Vodafone abonnement en een Samsung toestel.

Sinds ik beide nieuw heb, staat er op de rekeningen dat ik 2 tot 5 x per dag, op de gekste tijdstippen, WAP, voor 21 eurocent per keer.

Het is zeker niet mijn bedoeling dat ik aan het WAPPEN ben, wat dat ook moge zijn. Heb ik zelf iets aangezet op mijn toestel? Hoe krijg ik dit dan weer uit mijn Samsung toestel? Morgen ga ik de infolijn van Vodafone bellen maar ik heb weinig hoop dat ik daar wat mee opschiet...

1291 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2009 om 22:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Check je af en toe email met de telefoon?
Let op dat je de internet account-instellingen zo hebt staan dat er alleen verbinding mag worden gemaakt door aan de gebruiker te vragen. Verder zou je het WAP account geheel kunnen uitschakelen. Als je al wat met internet zou willen doen, dan doe je dat vast veel liever met GPRS of UMTS. Verder heb ik geen idee hoe dat bij Samsung en Vodafone exact werkt hoor.

kiran
door kiran - Apr 26, 2009 om 23:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@franca100

http://www.wappen.nl/www/forum/ond.php?forum=3

Ben niet zo thuis in de WAP (mms?) materie. Maar bekijk bovenstaande link eens. Zal met een instelling te maken hebben. (staan in ieder geval 2 samsung voorbeelden bij)

Google: wappen intikken. Kom je wel wat hits tegen.

Vodafone mailen een optie?

vodafonewebrelations.nl@vodafone.com / tav Antoine / ovv klant en mob.nr.

fr
door franca100 - Apr 26, 2009 om 23:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

OK bedankt voor je reactie, ik ga weer verder puzzelen. Ik check nooit email met telefoon, misschien heb ik deze functie even aangeraakt bij het verkennen van mijn telefoon? En ja ik wil het blokkeren, maar in alle menu's kan ik niets vinden. Schandalig hoor, dat er zo snel kosten worden gemaakt zonder dat duidelijk is waarvoor of hoe het op te heffen.

kiran
door kiran - Apr 26, 2009 om 23:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@franca100

Samsung configuratie

Samsung support

Misschien kan je hier ook nog iets mee.