ma
door margretanl Sep 20, 2014 om 13:17
Geldzaken & recht

Hoger ingeschrefen hypotheek veranderd door de bank

Ik was bezig met alles regelen voor tweede hypotheek en toevallig heb ik ontdekt dat onze hypotheek oorspronkelijk hoger was ingeschreven dan de bedrag dat we hebben opgenomen. Maar in 2008, aan het eind van het rentevast periode ,nieuwe offerte gekregen en helaas getekend waar dat bedrag staat als executiewaarde en niet meer als ingeschreven bedrag van de hypotheek. Als ingeschreven bedrag staat nu wat we werkelijk opgenomen hebben. Kunnen we nu wat aan doen en is dat nu fout van onze bank of van ons zelf? :(
Alvast bedankt .

1996 27 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bij een verlengingsvoorstel ivm het aflopen van de renteperiode staan toch alleen nieuwe percentages en looptijden vermeld, waar u eventueel uit kunt kiezen, maar niets over de executiewaarde?

ma
door margretanl - Sep 20, 2014 om 13:50
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Toen hebben we offerte omzetting naar rentevast periode gekregen. En daar stonden alle gegevens, zelfde als bij eerste offerte (5 jaar eerder) alleen recht van hypotheek bedrag was anders en exacutiewaarde ook.

ma
door margretanl - Sep 20, 2014 om 13:51
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik dacht dat ze alleen rente hebben verandert maar blijkbaar dit ook.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar hebt u dit al met de bank opgenomen? Ik betwijfel of dat nog met terugwerkende kracht gewijzigd kan worden.

ma
door margretanl - Sep 20, 2014 om 14:07
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb dat pas vanochtend gezien, offertes doorgelezen omdat ik me nog kan herinneren dat we hogere ingeschreven hypotheek hebben gepasseerd. Ga ik maandag gelijk bank bellen, maar ik vroeg me af of dat mocht en waarom is dat zo stiekem gebeurd. Nu moeten we opnieuw naar de notaris voor de 2de hypotheek, terwijl oorspronkelijk dat niet hoefde.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Er is toch niets stiekems aan?

U had blijkbasr eerst ern hypotheek met een variabele rente en bent ook nog wat vorm betreft overgestapt, dus naar een vaste rente.

Blijkbaar hebt u toen die offerte niet gelezen.

ma
door margretanl - Sep 20, 2014 om 16:23
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee, dat klopt niet. In 2003 hypotheek afgesloten voor 5 jaar rente vast. In 2008 nieuwe offerte gekregen weer voor 5 jaar vast.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt het dus zelf over omzetting naar vaste renteperiode.

En als u dus in 2008 weer verlengd hebt, hebt u toch ook in 2013 een verlengingsvoorstel gehad?

alfatrion
door alfatrion - Sep 20, 2014 om 16:32
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Snel een brief schrijven. En zorgen dat u bewijs verzameld dat er minder geld is opgenomen.

ma
door margretanl - Sep 20, 2014 om 16:39
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja, vorige jaar weer verlengt naar 5 jaar vast. Staat zelfde bedrag van hypotheek net als in 2008, dus geen hogere inschrijving. Ik denk zelf dat ze een fout hebben gemaakt, omdat de inschrijving van hypotheek en executiewaarde dicht onder elkaar stonden. Hoe anders zouden ze komen op executiewaarde precies zo hoog als inschrijving van de hypotheek.
Ik heb alles gescand en e mail naar bank gestuurd en voor uitleg gevraagd. Maar maandag ga ik nog bellen.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar even afwachten dus, wellicht gewoon een fout.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 16:56
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 16:43]Maar even afwachten dus, wellicht gewoon een fout.

Tijger1 vergeet even dat banken nooit fouten maken.
Als een bank de mist in gaat, dan is dat een vergissing en past de minister namens ons allen het verschil gewoon bij. Desnoods wordt de directeur beloond met een dikke bonus van zijn wanbeleid.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Heel wonderlijk dat iemand met het pseudoniem "tijgerl" en mijn avatar hier een reactie neer kan zetten.

De bovenstaande reactie is dus niet door mij geplaatst.

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 17:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 17:12]Heel wonderlijk dat iemand met het pseudoniem "tijgerl" en mijn avatar hier een reactie neer kan zetten.

De bovenstaande reactie is dus niet door mij geplaatst.

Je avatar is met 1 klik te kopiëren. Zou de redactie even mailen als ik jou was om die klier te laten verwijderen/blokkeren.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat account van "tijgerl" met de letter l, in plaats van het cijfer 1, is op 16 september 2014 aangemaakt.

Men kan dus blijkbaar simpel een bijna gelijkluidend pseudoniem kiezen en diens avatar stelen.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 17:18][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 17:12]Heel wonderlijk dat iemand met het pseudoniem "tijgerl" en mijn avatar hier een reactie neer kan zetten.

De bovenstaande reactie is dus niet door mij geplaatst.

Je avatar is met 1 klik te kopiëren. Zou de redactie even mailen als ik jou was om die klier te laten verwijderen/blokkeren.

Dank, dat heb ik net gedaan. Heb ook wel zo een vermoeden.

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2014 om 18:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heb ik ook, is wel vaker gebeurd door een vervelende klier. Treurige lieden die dat doen.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 22:12
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 17:18]Zou de redactie even mailen als ik jou was om die klier te laten verwijderen/blokkeren.

Hè ja, laten we gaan klikken, dat werkte in de oorlog ook altijd al zo goed.
De gebruikersnaam was nog vrij hoor en 95% hier gebruikt een gekopieerde avatar, dus kennelijk mag dat allemaal volgens de redactie.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De foto die u gebruikt is mijn eigendom, dus u maakt inbreuk op mijn rechten.

U bent een schijtebroek dat u daarmee begint op zaterdag.

pi
door pieterwolters - Sep 21, 2014 om 11:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:22]De foto die u gebruikt is mijn eigendom, dus u maakt inbreuk op mijn rechten.

U bent een schijtebroek dat u daarmee begint op zaterdag.

Er is voldoende jurisprudentie op basis waarvan je 2x het gangbare tarief kunt claimen bij misbruikers. Leef je uit zou ik zeggen :-)

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 14:33
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op zondag 21 sep 2014, 11:04]Er is voldoende jurisprudentie op basis waarvan je 2x het gangbare tarief kunt claimen bij misbruikers. Leef je uit zou ik zeggen :-)
Goeie tip. Ik zou het advies opvolgen.

marcel75
door marcel75 - Sep 21, 2014 om 15:12
5124 Antwoorden / 4 Vragen
0

Zonder tussenkomst van een notaris, kan de inschrijving niet verlaagd worden. Daar zou u dus bericht van gehad moeten hebben.

In de offerte of een geldleningsovereenkomst is dat niet te veranderen. Je kunt ook met het Kadaster contact opnemen en een hypothecair bericht opvragen zodat je kunt welk bedrag er bij het Kadaster ingeschreven staat.

19
door 1953 - Sep 21, 2014 om 15:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Wat staat er in de hypotheekakte welke destijds bij de notaris is gepasseerd?

Wat is bij het Kadaster bekend omtrent het bedrag?

ma
door margretanl - Sep 21, 2014 om 15:56
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

In het notarisakte staat een hogere bedrag ingeschreven. In 2008 heeft bank dat verlaagd naar het hoogte van de hypotheek wat we hebben opgenomen. En ik denk dat wat bij kadaster staat is zelfde als in notarisakte.

marcel75
door marcel75 - Sep 21, 2014 om 16:03
5124 Antwoorden / 4 Vragen
0

Bij het Kadaster staat hetzelfde als in de hypotheekakte. Het Kadaster kan namelijk alleen iets aanpassen op dat punt als er een notariële akte is opgesteld en ingeschreven.

De Bank kan dus wel wat in een verleningsvoorstel zetten, maar daarmee is de inschrijving nog niet aangepast. Ik waag ook te betwijfelen of in het voorstel van de bank wel daadwerkelijk de verhoogde inschrijving is opgenomen. In de regel staat dat daar namelijk niet in.

ma
door margretanl - Sep 21, 2014 om 16:12
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat wou ik horen. Hopelijk krijg ik morgen uitleg va de bank te horen. Ik heb allebei offertes van 2003 en van 2008 en de hypotheekakte en verschil is duidelijk te zien. Helaas niet eerder opgelet en nu ben ik zes jaar later.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 16:31
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=margretanl schreef op zondag 21 sep 2014, 16:12]Dat wou ik horen
Soms wil je iets niet horen omdat het je niet past.
Marcel75 geeft altijd goed advies op dit punt.
Ik hoop dat u bent geholpen, maar laat de uitslag hier nog even weten, want daar hebben anderen ook iets aan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer