et
door etje Feb 11, 2011 om 10:33
Vakantie & reizen

Holiday1 bv

Hallo,

Mijn moeder heeft een brief ontvangen van Holiday 1 bv met het bericht dat ze een reis heeft gewonnen.
Ik heb toch maar geprobeerd om enig navraag te doen aan de reisorganisatie, maar de telefoniste deed erg verwarrend en er was veel van ''...uh...uh.."
Klonk niet professioneel vond ik.
Mijn vraag is: is deze reisorganisatie (ondanks het rare gesprek met de telefoniste) wel betrouwbaar, want als mijn moeder gratis 8 dgn naar Turkije kan gaan, zou ze erg graag willen gaan, maar dan moet alles wel betrouwbaar zijn toch?

Kan iemand mij daarover iets over vertellen?

Groetjes, Reggy

4813 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste zal er niemand zomaar een reis kado doen! Er zullen diverse addertjes onder het gras zitten. Ten tweede ben ik zeer benieuwd waarmee uw moeder de reis heeft gewonnen en of er nog bijkomende kosten zijn!

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zijn een touroperator uit Dinkelland en hebben een aantal klanten overgenomen uit verschillende bestanden (vanwege de drukte) en vervolgens om bekendheid te maken 500 wellness reizen naar de Tukse Riviera verloot.
Alleen de kosten van het diner en drank komen voor haar eigen kosten, voor de rest is alles verzorgt incl. excursies, welness behandelingen enz.
Klinkt ontzettend mooi, maar ja...

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Etje,

Als uw moeder nergens aan meegedaan heeft, kan ook niets winnen, punt.
Mede gelet op het warrige antwoord van de telefoniste, heb ik méér dan gezonde twijfels over deze "gewonnen prijs".

Maak uw moeder niet blij met een dooie mus, om het spreekwoordelijk te zeggen, want ik geloof never nooit niet dat dit helemaal gratis en voor niets is. Ik denk eerder dat dit een ordinaire verkooptruck is om mensen geld uit de zak te kloppen.

Laat haar zeker geen "JA" zeggen aan de telefoon (een voicelog is genoeg om geld te incasseren), voor je het weet heeft ze iets afgesloten wat toch uiteindelijk meer kost als dat ze denkt.

Informeer zelf uitgebreid en laat je geen knollen voor citroenen verkopen.

Groet, MG.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

"Gratis vakantie", het is geen 5 december meer ..............

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan onderweg misschien nog wel een mooie verkoopdemonstratie?

Met alleen de genoemde kosten voor diner en drank is het nog steeds géén GRATIS vakantie in mijn ogen.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zeer sterke vermoeden dat er eerst een gratis dagje uit wordt(lees verkoopdemonstratie met erg veel pressie) waar zij haar "prijs" kan ophalen.
Alles wijst daarop! Ten eerste die vage naam.
Ten tweede het Dinkelland dus waarschijnlijk een Duitse organisatie met een duister kantoortje vlak bij die grens.
En ten derde de benadering van ouderen.

Dringend advies; praat dit soort "gratis"uit haar hoofd!
't Zal mij trouwens benieuwen wanneer ik eens zoiets "gratis" in de bus krijg, ik begin immers ook op die leef6tijd te komen?
Als dat zo is lezen jullie het wel........... van......................................

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens, iemand een "gratis reis" aanbieden met wèl diner en drank betalen, heet dat nu winnen of of verkopen?

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal haar dit allemaal laten lezen, dankjewel!

Ze gaat altijd uit van het ''goede in de mens'' en zal nooit verwachten dat dit een grote grap is......nu kan ze ook lezen dat mijn vermoeden goed was!!
En inderdaad...misbruik maken van ouderen is gewoon ziek!!!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,
Mijn kennis ook hebben dit aanbieding maar het is niet gratis.Naar hertz en turkije zoo goedkoop.Een bedrijf zal huren en uitnodiging gesturen oude mensen. Duitse en beetje nederlandse taal praten jonge verkoop medewerkers.Zij vertellen zij komt uit Zwitserland. Zij verkopen welnes apparaat( kussen bedden olie enz.) En na het verkoop net als een lotto je kan winnen.(goedkoop vakantie,camera,enz)
Mijn kennis gewonnen vakantie naar turkije 189 euro twee person een soort spa hotel alles inclusief.Maar erst moet betalen dit kosten en dan na je ticket en informatie kan krijgen.Zij ook nu zo nieuwsgierig het kan lukken.(echt of niet echt)even afwachten :)

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hol enz.: reclame voor je toko is verboden en bovendien ordinair brutaal. De redactie heb ik gewaarschuwd.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Reggy,

Van wege een promotie klopt het dat wij enkele gratis reizen naar Turkije hebben verloot uit ons klantenbestand. Dit Uw moeder zal ooit een kaartje bij ons of bij een van onze partnerbureaus hebben ingevuld. Dit is geen reis met verkoopdemonstraties. Vele tevreden reizigers zijn haar al voor gegaan.
Wij verheugen ons uw moeder te mogen begroeten tijdens een van deze reizen.
Met vriendelijke groeten.

Holiday 1 B.V.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

holiday1 schreef op maandag 21 mrt 2011, 14:56: Geachte Reggy,

Van wege een promotie klopt het dat wij enkele gratis reizen naar Turkije hebben verloot uit ons klantenbestand. Dit Uw moeder zal ooit een kaartje bij ons of bij een van onze partnerbureaus hebben ingevuld. Dit is geen reis met verkoopdemonstraties. Vele tevreden reizigers zijn haar al voor gegaan.
Wij verheugen ons uw moeder te mogen begroeten tijdens een van deze reizen.
Met vriendelijke groeten.

Holiday 1 B.V.

Dus u garandeert hier zwart op wit dat er geen verkoopdemonstraties worden gegeven, er geen sprake is van bijkomende kosten andere onvoorziene kosten op welke wijze dan ook?
Deze mevrouw kan dus rekenen op een reis waarbij zij €0,-- hoeft bij te betalen
?

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast nog de opmerking dat de website van deze 'toko' erg amateuristisch overkomt. Daarnaast wordt er nergens vermeldt waarmee er gevolgen of gereden wordt, vage en korte voorwaarden etc etc.
Verder staan er spelfouten op de website, in een normale tekst geen probleem, maar als reisorganisatie en dan nog op een website......

Alles in mij zegt: 'Niet doen!'.

Geloof er geen snars van

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast zou ik ook willen weten over welke 'partner' bureau's wij het hier hebben.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Dus u garandeert hier zwart op wit dat er geen verkoopdemonstraties worden gegeven, er geen sprake is van bijkomende kosten andere onvoorziene kosten op welke wijze dan ook?............

Wedden dat er geen antwoord op deze vraag komt? Zitten hier gewoon ordinaire reclame te maken voor hun onbetrouwbare toko.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn moeder had ook een reis gewonnen :Turkije voor 198 euro
vorige week is mijn moeder in Turkije geweest ze heeft een prachtige reis gehad alles was goed geregeld.
er kwamen nog wel kosten bij voor : de maaltijden , excursies ,luchthavenbelasting en visum
om eerlijk te zijn zag ik het ook niet zitten gelukkig is de reis prima verlopen
mijn moeder en haar vriendinnen zijn 80+....

ve
door verwijderd - Apr 28, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij hebben een reis aangeboden gekregen maar we kunnen het niet voor elkaar krijgen om mee te gaan we hebben voor een persoon moeten betalen en dan kon de ander gratis .nou ja dan is de reis toch betaald.we hebben gebeld en zelfs al een rechtsburo ingeschakeld maar zeggen ze aan bellen hebben we niks.
nu kunnen we nog niet mee ze had zelfs de brutaliteit om tijdens het gesprek op te hangen.wat zijn dat oplichters!!!!

ve
door verwijderd - Apr 27, 2014 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik had een reis geboekt via Holidy 1 voor een zeer lage prijs betreffende rondreis Turkye
ik had al een vermoeden dat het allemaal niet klopte en dacht ik ben mijn geld kwijd
maar niets van dit alles
het was een fantastiese reis met superluxe hotels en door een bijboeking voor diners €79,00 7dagen een super lux buffet
Dus mijn oordeel is gelukkig gewijzigd mischien doe ik het nogmaals z,n reis maar ja je moet altijd allert zijn op z,n aanbieding