Hollands Nieuwe
Hollands Nieuwe stimuleert klanten om twee maanden voor afloop contract al een verlenging aan te gaan. Ik heb in augustus aangegeven het contract per 4 oktober te verlengen. Daarbij zat een nieuw toestel. Deze verwachtte ik pas rond 4 oktober te ontvangen, maar Hollands Nieuwe heeft het toestel direct verstuurd. Ogenschijnlijk symphatiek. Op het moment van het ingaan van het nieuwe contract, heeft Hollands Nieuwe de prijs van het toestel verlaagd. Ik heb ze gevraagd de prijs voor mij aan te passen, maar dat weigeren ze omdat de zichttermijn van 14 dagen is verlopen.
Ik vraag me af of Hollands Nieuwe niet verplicht is de prijs aan te passen? Weet iemand hier het antwoord op?
Hallo buinus,
En wat had je gedaan als het toestel duurder was geworden?
Had je dan bijbetaald?
Prijzen willen nog wel eens aan verandering onderhevig zijn.
.....Ik vraag me af of Hollands Nieuwe niet verplicht is de prijs aan te passen? .....
Niet dus.
Met vr.gr.
Waarom zouden ze? U bent toch op het aanbod ingegaan?
En wat als de prijs verhoogd was, zou u dan meer gaan betalen?
Kun jij me vertellen welk toestel de afgelopen jaren duurder is geworden? Dus die vraag is zuiver hypothetisch.
Ik zou ook niet geklaagd hebben als het nieuwe abonnement al twee maanden liep, dan heb jij gelijk dat er weleens prijzen veranderen. Maar het gaat nu om een verlaging in dezelfde week dat het nieuwe abonnement gaat lopen. M.a.w. een nieuwe klant die zijn abonnement liet ingaan op 4 oktober is goedkoper uit dan de vaste klant die zijn abonnement heeft verlengd per 4 oktober.
=edrick3 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 13:45: Hallo buinus,
En wat had je gedaan als het toestel duurder was geworden?
Had je dan bijbetaald?
Prijzen willen nog wel eens aan verandering onderhevig zijn.
.....Ik vraag me af of Hollands Nieuwe niet verplicht is de prijs aan te passen? .....
Niet dus.
Met vr.gr.
Ik kan zo gauw niet vinden dat HN klanten stimuleert om al 2 maanden voor einde contract een verlenging aan te gaan maar alleen dat er die mogelijkheid is.
In de pdf lees ik dat het nieuwe gekozen toestel binnen enkele dagen ontvangt. Ik begrijp dat u een toestel voor de opgegeven prijs in augustus uitgekozen en ontvangen heeft.
Nee, HN is niet verplicht de prijs van toen te verlagen naar de prijs van nu. Omgekeerd zou u dat toch ook niet willen?
Overigens zakken prijzen van toestellen in de regel in de loop der tijd dus kunt u n.m.m. altijd maar beter zo lang mogelijk wachten.
Voor informatie over e.e.a.: klik hier en klik hier (in het zoekvakje intikken: contract verlengen.
@buinus,
.....Maar het gaat nu om een verlaging in dezelfde week dat het nieuwe abonnement gaat lopen. M.a.w. een nieuwe klant die zijn abonnement liet ingaan op 4 oktober is goedkoper uit dan de vaste klant die zijn abonnement heeft verlengd per 4 oktober.
.....
Toeval.
Maar ik begrijp dat het 'zuur' is.
Volgende keer dan maar tot het laatste moment wachten. Je bent niet verplicht twee maanden van te voren te verlengen.
ALs je tot het laatste moment wacht kan het toestel net zo goed een week later goedkoper worden. Leer er mee leven zou ik zeggen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
@TS Je weet dat ze internet afronden per 100 kb? Bijvoorbeeld 1 e-mail of 1 berichtje versturen kost altijd 100 kb i.p.v 1 tot 20 kb.
[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 okt 2014, 17:53]@TS Je weet dat ze internet afronden per 100 kb? Bijvoorbeeld 1 e-mail of 1 berichtje versturen kost altijd 100 kb i.p.v 1 tot 20 kb.Afronden: ja, bericht kost altijd 100 kb:nee.
[quote=diumenge schreef op dinsdag 14 okt 2014, 18:00][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 okt 2014, 17:53]@TS Je weet dat ze internet afronden per 100 kb? Bijvoorbeeld 1 e-mail of 1 berichtje versturen kost altijd 100 kb i.p.v 1 tot 20 kb.Afronden: ja, bericht kost altijd 100 kb:nee.
Fijn dat je het ook even nader uitlegt ;-).
Hoe dit dan in praktijk werkt, wordt niet duidelijk gemaakt op hun site.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer