bu
door buinus Oct 14, 2014 om 13:34
Computers & telefonie

Hollands Nieuwe

Hollands Nieuwe stimuleert klanten om twee maanden voor afloop contract al een verlenging aan te gaan. Ik heb in augustus aangegeven het contract per 4 oktober te verlengen. Daarbij zat een nieuw toestel. Deze verwachtte ik pas rond 4 oktober te ontvangen, maar Hollands Nieuwe heeft het toestel direct verstuurd. Ogenschijnlijk symphatiek. Op het moment van het ingaan van het nieuwe contract, heeft Hollands Nieuwe de prijs van het toestel verlaagd. Ik heb ze gevraagd de prijs voor mij aan te passen, maar dat weigeren ze omdat de zichttermijn van 14 dagen is verlopen.
Ik vraag me af of Hollands Nieuwe niet verplicht is de prijs aan te passen? Weet iemand hier het antwoord op?

3177 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2014 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo buinus,

En wat had je gedaan als het toestel duurder was geworden?
Had je dan bijbetaald?
Prijzen willen nog wel eens aan verandering onderhevig zijn.
.....Ik vraag me af of Hollands Nieuwe niet verplicht is de prijs aan te passen? .....
Niet dus.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zouden ze? U bent toch op het aanbod ingegaan?

En wat als de prijs verhoogd was, zou u dan meer gaan betalen?

bu
door buinus - Oct 14, 2014 om 13:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kun jij me vertellen welk toestel de afgelopen jaren duurder is geworden? Dus die vraag is zuiver hypothetisch.
Ik zou ook niet geklaagd hebben als het nieuwe abonnement al twee maanden liep, dan heb jij gelijk dat er weleens prijzen veranderen. Maar het gaat nu om een verlaging in dezelfde week dat het nieuwe abonnement gaat lopen. M.a.w. een nieuwe klant die zijn abonnement liet ingaan op 4 oktober is goedkoper uit dan de vaste klant die zijn abonnement heeft verlengd per 4 oktober.

=edrick3 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 13:45: Hallo buinus,

En wat had je gedaan als het toestel duurder was geworden?
Had je dan bijbetaald?
Prijzen willen nog wel eens aan verandering onderhevig zijn.
.....Ik vraag me af of Hollands Nieuwe niet verplicht is de prijs aan te passen? .....
Niet dus.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2014 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan zo gauw niet vinden dat HN klanten stimuleert om al 2 maanden voor einde contract een verlenging aan te gaan maar alleen dat er die mogelijkheid is.
In de pdf lees ik dat het nieuwe gekozen toestel binnen enkele dagen ontvangt. Ik begrijp dat u een toestel voor de opgegeven prijs in augustus uitgekozen en ontvangen heeft.
Nee, HN is niet verplicht de prijs van toen te verlagen naar de prijs van nu. Omgekeerd zou u dat toch ook niet willen?
Overigens zakken prijzen van toestellen in de regel in de loop der tijd dus kunt u n.m.m. altijd maar beter zo lang mogelijk wachten.
Voor informatie over e.e.a.: klik hier en klik hier (in het zoekvakje intikken: contract verlengen.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2014 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@buinus,

.....Maar het gaat nu om een verlaging in dezelfde week dat het nieuwe abonnement gaat lopen. M.a.w. een nieuwe klant die zijn abonnement liet ingaan op 4 oktober is goedkoper uit dan de vaste klant die zijn abonnement heeft verlengd per 4 oktober.
.....
Toeval.
Maar ik begrijp dat het 'zuur' is.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 13:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer dan maar tot het laatste moment wachten. Je bent niet verplicht twee maanden van te voren te verlengen.

pi
door pieterwolters - Oct 14, 2014 om 14:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

ALs je tot het laatste moment wacht kan het toestel net zo goed een week later goedkoper worden. Leer er mee leven zou ik zeggen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 14, 2014 om 17:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@TS Je weet dat ze internet afronden per 100 kb? Bijvoorbeeld 1 e-mail of 1 berichtje versturen kost altijd 100 kb i.p.v 1 tot 20 kb.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 okt 2014, 17:53]@TS Je weet dat ze internet afronden per 100 kb? Bijvoorbeeld 1 e-mail of 1 berichtje versturen kost altijd 100 kb i.p.v 1 tot 20 kb.Afronden: ja, bericht kost altijd 100 kb:nee.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 14, 2014 om 18:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 14 okt 2014, 18:00][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 okt 2014, 17:53]@TS Je weet dat ze internet afronden per 100 kb? Bijvoorbeeld 1 e-mail of 1 berichtje versturen kost altijd 100 kb i.p.v 1 tot 20 kb.Afronden: ja, bericht kost altijd 100 kb:nee.
Fijn dat je het ook even nader uitlegt ;-).
Hoe dit dan in praktijk werkt, wordt niet duidelijk gemaakt op hun site.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Elke keer dat je verbinding maakt is minimaal 100KB. Laat je de verbinding open staan, op een goede telefoon kan dat, dan wordt de totale sessie op 100KB naar boven afgerond.

Dus als je telefoon hebt die voor elk whatsappje of mailtjes verbinding maakt en verbreekt, dan kost je dat inderdaad minimaal 100KB elke keer. Blijft de verbinding open staan, dan is dat niet het geval.

Bron? Ik zit bij HN.

Overigens keur ik het systeem van HN niet goed. Maar ze zijn goedkoop en als je er slim mee omgaat, dat moet jou wel aanspreken, dan komt je prima uit met 500MB.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 15, 2014 om 22:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het nieuwe contract begint op 4 oktober.
4 oktober is dus de peildatum voor alle rechten, en verplichtingen van HN en van hun client.
Dat het toestel eerder is verzonden doet niets af aan de contractdatum, en de prijs op 4 oktober.
De prijs van 4 oktober dient HN te berekenen.
Want dat hoort de leverdatum te zijn.
Hollandse Nieuwe belazert de klant !
Uitje er bij ?

diumenge
door diumenge - Oct 15, 2014 om 23:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ach, daar hebben we wimmi20 weer.

Als de contractuele prijs hoger is op 4/10 moet je dus ook zonder morren meer betalen?

Koekel even een bron voor ons.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 16, 2014 om 01:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Diumenge, doe niet zo bijdehand me je daar hebben we wimmi weer.
Ik leg het even uit : er is een contract wat ingaat op 4/10.
Voor een prijs die op 4/10 lager is dan de eerder bepaalde prijs.
Dan kun je wel degelijk claimen dat je het abo tarief wenst dat op de dag dat het contract ingaat van kracht is.
Dat HN niet op dit verzoek ingaat is zeer onfatsoenlijk.
HN heeft gewoonweg de telefoon te vroeg verzonden, en maak mij niet wijs dat HN niet wist dat de prijs zeer binnenkort zou zakken.
Ze hebben vraagsteller gewoon in de val laten lopen door de telefoon te vroeg te verzenden.

=diumenge schreef op woensdag 15 okt 2014, 23:06: Ach, daar hebben we wimmi20 weer.

Als de contractuele prijs hoger is op 4/10 moet je dus ook zonder morren meer betalen?

Koekel even een bron voor ons.

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2014 om 06:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan zoveel uitleggen als je wilt Wimmi20, dat maakt nog niet dat je gelijk hebt.

Het contract heeft een ingangsdatum en een afsluitingsdatum. Toen je het contact afsloot ben je akkoord gegaan met een prijs op een bepaalde ingangsdatum.

Nogmaals. Als op de ingangsdatum een soortgelijk abonnement duurder is geworden, moet je dan ook die hogere prijs betalen? Volgens jouw logica wel.

pinguin1
door pinguin1 - Oct 17, 2014 om 08:58
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ze houden je gewoon aan hun regels.
Jammer, dat je al verlengd hebt.
Bij Ziggo krijg je goedkope abonnementen en maandelijks opzeggen.
Koop daarbij een los toestel en je bent veel goedkoper uit, omdat een toestel bij een abonnement niet gratis is, maar je er maandelijks een bedrag voor betaald bij je abonnement voor een goedkoop en je het toestel op deze manier een aantal keren betaald.
Misschien een overweging voor de volgende keer.

hollandsnieuwe
door hollandsnieuwe - Oct 22, 2014 om 11:05
21 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen buinus,

Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te horen dat uw ervaring niet optimaal is. We kijken het één ander graag voor je na.

Kunt u uw naam, adresgegevens, geboortedatum en 06-nummer sturen in een privébericht via hollandsnieuwe op Facebook of Twitter?

Dan helpen wij u verder.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe