waarschuw redactie
Gebruikersnaam:
kweettniet
Level:
Datum:
dinsdag 24 jul 2012, 20:38
Categorie:
Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen 
Antwoorden:
12
Trefwoorden:
Hollandse Nieuwe: beltegoed verdwijnt 

Mijn vrouw heeft bij Hollandse Nieuwe een abonnement afgesloten: 275 min/sms. Plus een internetbundel van 500 MB.

Alles ging goed, totdat ze al na een week of twee, drie een sms kreeg: Het 'beltegoed' is op.
Mijn vrouw heeft echter hooguit een of twee telefoongesprekken gevoerd en hooguit tien berichtjes verstuurd. Internetten doet ze niet veel en hoofdzakelijk via wifi. Op de telefoon hebben we een 3G-watchdog geinstalleerd die aangeeft dat er slechts 75 MB verbruikt is.

Bij Hollandse Nieuwe uiteraard aan de bel getrokken. Daar antwoord men dat er sprake zou zijn van een hoog dataverbruik. Op de telefoon zouden 'achtergrond processen' geactiveerd zijn.
Zoals gezegd lijkt dit onwaarschijnlijk. De enige apps die mijn vrouw zelf heeft geinstalleerd zijn whatsapp en de 3G-watchdog.

Hollandse Nieuwe had verder alleen nog het advies op 'google' te zoeken...
Als je dat doet vind je vooral veel klachten over HN, en overigens ook over beltegoed dat verdwijnt.

De grote vraag is hoe dit nu verder moet. Mijn vrouw durft de telefoon inmiddels niet meer te gebruiken, uit angst voor spookverbruik en forse nota's.
Alle adviezen zijn welkom.