door 007jamesbond Jan 8, 2015 om 22:32
Elektronica & tv

Home cinema

ik wil een home cinemset kopen de pioneer mcs-fs232, maar op het internet lees ik dat het apparaat een irritant bromend geluid produseert en dat hij na 1dag de voorgeprogrameerde radiozenders is vergeten

411 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2015 om 22:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar niet kopen hè.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2015 om 22:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, niet kopen. Aan de andere kant: alle andere goedkope opties zullen ook wel hun eigenaardigheden hebben. Misschien toch even doorsparen.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2015 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Direct kopen als u van gebrom houdt en elke dag de zenders opnieuw wilt programmeren.

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2015 om 00:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Raadpleeg dan eerst Google: slecht geluid, zegt iemand op Consumentenbond, brommerig. Zou me maar eerst eens goed inlezen voor zoiets te kopen. Gelukkig heeft u dit gedaan maar zelfs dat kan u kennelijk niet overtuigen. Dus voor u echt een cinema set koopt: de voorbereiding is het (halve) werk. En als het een brommerig geluid produceert: niet doen, het brommen gaat echt niet over.

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2015 om 00:28
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Even toevoeging: als James Bond wil je toch niet misschieten?

crewmember
door crewmember - Jan 9, 2015 om 12:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Vrijwel alle home cinema sets zijn rommel. Ze zetten er gigantische Wattages op in de hoop dat mensen denken dat dat daadwerkelijk nog wat betekend. Dit "geval"geeft zelfs aan 510 watt output te hebben. Dat lijkt me echt heeeeel erg sterk, zeker met die mini speakers die meegeleverd zijn.
Dit kunnen ze er echter wel opzetten aangezien ze wettelijk gezien de richtlijnen voor het meten van wattage helemaal niet aan hoeven te houden. Dus ook al komt er 510 watt aan ruis uit de speakers, en hoor je helemaal geen muziek meer, dan is dat voor hun ook prima.

Sets die wel ok zijn komen onder ander van Harman kardon en Bose. (Laatste is wel overdreven duur)

De beste geluidskwaliteit krijg je door een losse kwaliteits versterker,speakers en blue ray te kopen. Denk aan Yamaha, Onkyo, Denon, Marantz, NAD, Harman Kardon etc. Goede audio componenten gaan heel erg lang mee, en uiteindelijk scheelt dat aanzienlijk.

Als je dan toch een all in one setje wil, let dan op het gewicht van de versterker. Hoe zwaarder deze is, hoe beter. Neem ook een CD met muziek die je goed kent mee naar de winkel. Dan kan je ze testen.

pi
door pieterwolters - Jan 9, 2015 om 13:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het bijna helemaal met crewmember eens. Geef inderdaad wat meer uit, op langere termijn is dat goedkoper. Ik heb van mijn eerste salarissen (1989!) een hele goede (en niet goedkope) versterker gekocht en die doet het nog steeds perfect. Veel mensen hebben in diezelfde tijd uiteindelijk meer uitgegeven.

Voor versterker zegt gewicht niet alles meer. Traditioneel was dat wel het geval: een zware versterker betekende dat de versterker groot genoeg was om het gewenste vermogen te leveren. Tegenwoordig zijn klasse D versterkers zo goed dat je versterkers ook anders kunt bouwen (kleiner, lichter en toch voldoende vermogen kunnen leveren) maar nog niet goedkoper.

jftm
door jftm - Jan 9, 2015 om 18:15
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste007,
Ik heb goede ervaring met Pioneer apparatuur en twijfel niet aan de kwaliteit.
Dit wel afhankelijk van de prijs natuurlijk.
Het genoemde probleem met de brom lijkt mij niet normaal bij correct werkende Pioneer spullen.
Het zou dus defect kunnen zijn.
Ergo; omruilen.