ja
door jangmcoolen Jul 1, 2015 om 14:35
Huishouden & energie

Hond laat veel en vreselijk stinkende winden

Onze hond laat heel veel en vreselijk stinkende winden. Wij hebben hem bijna een jaar maar is eigenlijk vanaf de koop ziek geweest met kleine tussenpozen dat het goed ging. Lang hebben we gedacht dat het aan de medicijnen lag. Maar dat is nu af. Hij at bijna geen brokken totdat we ander namen en die schrokt hij onvoorstelbaar vlug naar binnen. Wel is hij 6 weken geleden gecastreerd.
Ik weet niet wat het is en ben dankbaar voor een goede reactie (die wellicht heel simpel is, maar waaraan wij niet denken).
Alvast heel hartelijk dank

46310 33 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2015 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens hier

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2015 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........en die schrokt hij onvoorstelbaar vlug naar binnen........

Ten 1e zou ik eens andere brokken proberen en ten 2e kleinere porties over de dag.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2015 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stap eens geleidelijk deels of helemaal over op rauw vlees en botten. Zodat uw hond moeite moet doen met kauwen.

Bijvoorbeeld rauwe eendenekken of kalkoennekken.

Ontlasting is veel steviger en veel minder winden.

Die brokken zijn veel te makkelijk.

lh
door lhe - Jul 3, 2015 om 11:50
17 Antwoorden / 4 Vragen

gewoon met de dierenarts bespreken

ty
door typisch - Jul 3, 2015 om 11:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben dat ook gehad, bleek bij bepaalde hondenkoekjes dat hij van die stinkende winden liet. W In ons geval waren het die hele kleine koekjes/snoepjes, waarvan je er meer van geeft dan een grote.
Niet meer gegeven en het stopte ook gelijk.

ki
door kinnie - Jul 3, 2015 om 11:58
36 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben het met tijger1 eens, maar vooedat je 'barf' geeft, lees je even in op barfplaats.nl.

re
door remaegir - Jul 3, 2015 om 12:03
11 Antwoorden / 9 Vragen

Aangezien hij eigenlijk steeds ziek is, zit ik te denken aan de ziekte van Cushing. Weet je zeker dat hij dat niet heeft? Misschien moet je hem daar eens op laten testen.

lovebird
door lovebird - Jul 3, 2015 om 12:06
36 Antwoorden / 0 Vragen

Uw hond is een voedsel-intolerantie aan het opbouwen door de meelproducten en dierlijke toevoegingen in de voeding en tractaties. Doet u hier niets aan dan hebt straks een hond die alleen nog aan de diarree is (dan is de tolerantie overgegaan in een allergie voor de toevoegingen in de hondenbrokken)

Geef hem maar eens een week lang ZIWI PEAK blikvoer of gedroogd vlees .
Als u liever voor een kwalitatief minder dure vleesvoeding kiest dan kunt u ook RENSKE voor de hond pakken. Hier zit veel minder vlees in verwerkt in tegenstelling tot ZiwiPeak wat uit 90% vlees bestaat.

Ik voer dit nu ook aan mijn katten en ik ben al in geen jaren meer bij de dierenarts geweest . Alleen al voor die kosten is het aan te raden. Er zit tegenwoordig overal meel- of tarwe in verwerkt en een hond stamt af van de wolf, het is een vleeseter. In de natuur kunnen ze soms kruiden zoeken die nodig hebben maar het hoofdvoer blijft VLEES!
Als u hierop overstapt, laat dan ook de koekjes en kluifjes die u als tractatie of tussendoortje geeft anders houdt u het probleem zelf in stand.
Hier kunt u Ziwi Peak bestellen, verzenden is gratis. Ook vind u hier vleestraktaties die niet belastend zijn voor de darmen.
ZiwiPeak komt uit Nieuw zeeland van rendieren

Succes

pk49
door pk49 - Jul 3, 2015 om 12:06
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik vermoed enig relatie tussen winden en voeding.Mijn golden retriever heeft een probleem met bepaalde merken brokken.Proefondervindelijk kwamen wij uit op de brokken van de Lidl waar hij en wij het minste last van hadden.Hij reageert wel op de botjes en koekjes van de Action wat verschrikkelijke winden veroorzaakt.Op die van de Basaar weer niet.Dus gewoon uitproberen waar de hond het minste last van heeft.

lovebird
door lovebird - Jul 3, 2015 om 12:10
36 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps de link naar Ellens dierenwinkel is niet gelukt.

Hier de link naar Ziwi Peak voor uw hond(vleesvoeding blik of gedroogd )
KLIK HIER Ellen's dierenwinkel

ma
door marleenvanh - Jul 3, 2015 om 12:47
451 Antwoorden / 1 Vragen

Deze vraag dient u eigenlijk bij uw/een dierenarts neer te leggen, maar..... Ik neem aan dat het nog een jonge hond is. Zeker omdat u zegt: "Wij hebben hem bijna een jaar maar is eigenlijk vanaf de koop ziek geweest met kleine tussenpozen dat het goed ging". Voedselallergie? Aangeboren darmprobleem? Cushing (zoals iemand al oppert)? Het zou kunnen..... U kunt, bent ik bang, wanneer u een en ander echt goed uitgezocht cq. een oplossing wilt hebben een hoge rekening verwachten.
Is het een rashond? Zo ja, welk ras? Bij sommige rassen (zoals bijvoorbeeld Engelse Bulldogjes) komt dit probleem vaker voor en dan is er meestal weinig aan te doen. Is er iets bekend over de andere pups uit hetzelfde nest? Komt ie van een fokker? Wat zegt die???? Kortom u geeft wat weinig info, maar daar heeft u misschien uw redenen voor........

labren
door labren - Jul 3, 2015 om 13:09
862 Antwoorden / 0 Vragen

die scheten laat die , dat komt door het voer wat U de hond geeft , overstappen naar ander voer maar geeft U hem alleen maar brokken ????? probeer is een pakje pens of schapen hartjes die je eerst moet koken of een pakje gemengt vlees !!!

labren
door labren - Jul 3, 2015 om 13:15
862 Antwoorden / 0 Vragen

die schapen hartjes en gemengt vlees kan je mengen met gekookte witte rijst of met oud brood

ar
door aram - Jul 3, 2015 om 13:32
136 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk ie er verband tussen het voedsel en stinkende winden .
Zo heb je als mens toch ook last ervan met bepaalde gerechten .
Wat stoppen die fabrikanten er niet allemaal in om hun producten zo goedkoop mogelijk te kunnen produceren .
Waarom word je huisdier ziek als je elke keer dat ene product te eten geeft waar volgens de fabrikant alles erin zit wat je huisdier nodig heeft ?
Zie weinig mensen 3 x daags hetzelfde gezonde papje naar binnen werken .
Waarom zou afwisseling ook niet voor dieren opgaan ?
Gewoon bijhouden op papier en schrijven wat je wel of niet bevalt van dat eten .
Met wat voor mensen word aangeboden word , is vaak mee gerommeld .
Denk je nou echt dat het met die diervoeders niet gebeurd .
Fabrikanten zijn ook afhankelijk van hun aanvoer en daar wil het ook weleens misgaan .

ar
door aram - Jul 3, 2015 om 13:40
136 Antwoorden / 1 Vragen

Ben vergeten te schrijven , dat als je het bijhoud op papier niet alleen sommige goedkope merken maar ook van die duurdere door de mand vallen .

ge
door gerdameesters - Jul 3, 2015 om 14:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

Onze hond wilde ook geen brokken eten en we zijn overgeschakeld op volledig vlees van Smuldier. Deze krijg je in verschillende varianten waaronder vlees compleet en pens compleet. Hierin zit alle voeding die de hond nodig heeft inclusief gemalen botten e.d. Onze hond doet het fantastisch op dit nieuwe dieet, Overschakelen van brokken naar alleen vlees kan in 1 keer. Alleen de eerste keer het vlees even in kokend water gooien en dan meteen weer afgieten. Daarna hoeft dat niet meer. Zorg wel dat je het vlees altijd op kamertemperatuur geeft. Kosten per dag voor een volwassen hond van ongeveer 20 kg is 0,60 cent. Smuldier vlees is in iedere goede supermarkt te verkrijgen in het vriesvak, verpakt in pakjes van 400 gram. Ook Rodi Compleet is erg goed, is alleen wel iets duurder. Kijk voor uitleg over alleen vlees eten op http://www.barfplaats.nl/ en als je wilt uitrekenen hoeveel vlees je hond per dag nodig heeft kijk dan op http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/ . Een hond ouder dan 1 jaar heeft ongeveer 2 tot 3 % van zijn gewicht aan vlees nodig. Onze hond is een kruising Friese Staby met BorderCollie, zeer actief dus en het gaat fantastisch.

ze
door zekerwaar - Jul 3, 2015 om 16:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat uw hond kort geleden een ingreep heeft ondergaan.
Hierbij heeft hij narcose gekregen. Het zou kunnen dat hierdoor zijn weerstand omlaag is gegaan.
Heeft hij ook antibiotica gekregen? Dit tast de darmflora aan wat de stinkscheten kan verklaren.

ik adviseer u een consult bij een klassiek homeopaat of een natuurgeneeskundige.
Ook zou u kunnen kijken op de website van de huisdierendokter waar met behulp van Chinese kruiden allerlei klachten kunnen worden aangepakt. Dit is geen maatwerk zoals bij een klassiek homeopaat of natuurgeneeskundige, maar wel minder duur en vaak zeer effectief. Ik heb er goede resultaten met mijn kat mee bereikt, daar waar de dierenarts het niet op kon lossen.
Veel succes!

cl
door clementine - Jul 3, 2015 om 17:41
23 Antwoorden / 16 Vragen

voerwijzer.com daar vind je alles over hondenvoer
tja en wat je erin stopt komt er ook weer uit
kvv, barf...te duur? duck of rodi plakken/worsten en natuurlijk kauwsnoep...pens, long runderoren

of een highpremium brok met groot vleesaandeel bij de dierenwinkel of online.....je zal zelf toch ook niet alleen maar het allergoedkoopste eten naar binnenwerken? waarom denken zoveel mensen dat het voor een dier niet uitmaakt? aldi,liddle,action brokken zie ik voorbij komen...weleens gelezen wat erin zit? geen wonder dat je hond stinkt

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2015 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Barf is juist helemaal niet duur. Al dat blikvoer is alleen masr vulling.

Als ik bijvoorbeeld naar mijn hond kijk, die moet tweemaal per dag ca. 125 gram eten. Één eendenek weegt ca 125 gram. Dus met één kilo doet zij in ieder geval vier dagen en zo'n kilo kost ingevroren € 1,65.

Meestal eet zij wat minder, maar dan lust zij soms wel een klein schaaltje brokjes, van de Lidl, en daar is niets mis mee.

Dat bot en rauw vlees zorgt ook voor schone tanden en voorkomt anaalklier problemen.

En ze stinkt dus helemaal niet.

youri
door youri - Jul 3, 2015 om 19:36
28 Antwoorden / 4 Vragen

Voor u op ander voer gaat overschakelen, eerst onderstaande proberen, dat is het goedkoopste;
Zoals u al schrijft eet de hond heel snel. Bij het snel opeten van de brokken komt er veel lucht mee. Dat zou een reden kunnen zijn dat uw hond zoveel winden laat. Om de hond langzamer te laten eten, kunt u een anti-schrokbak kopen, maar nog goedkoper is om, tennisballen, of grote keien in de bak te leggen, zodat hij er omheen moet eten. Daardoor komt er minder lucht in zijn maag en eet hij langzamer. En laat minder tot geen winden.
Ook moet je je hond tenminste 2x daags, liefst 3x daags voeren.
Helpt het bovenstaande niet, dan moet je pas aan ander voer denken, bv vers vlees uit de diepvries voor honden.

Yv
door Yvonne_909 - Jul 3, 2015 om 19:42
42 Antwoorden / 2 Vragen

Voordat ik met allerlei (goedbedoelde) adviezen aan de slag zou gaan, zou ik eerst willen weten of mijn hond lichamelijk wel goed functioneert. Je geeft al aan dat de hond vanaf het begin af aan al vaak ziek is geweest. Je kunt ook naar een dierenarts toegaan die bijv. kijkt naar de hond "als geheel" , die hierin het hele welzijn van het dier bekijkt en die bijv. met natuurlijke(re) middelen kan proberen de hond weer in balans te krijgen en goede voedingsadviezen kan geven. Er zijn er meerdere waar ik goede verhalen over hoor.
Er zijn dieren die het voedsel niet goed verteren waardoor er meer gisting optreedt in de darmen en daardoor meer winden ontstaan. Bij het verteringsproces zijn zoveel organen betrokken waar iets mis mee kan zijn.
Vergelijk eens duurdere en goedkope brokken qua samenstelling / inhoud. Goedkope voeren bevatten vaak heel veel "vulmiddel" en minder stoffen waar de hond wat aan heeft. Vaak moet je veel meer voeren dan bij de duurdere voeren. Veel inhoud / vulmiddel is wel belastend voor het darmstelsel.
Voor alle barfvoorstanders, ook niet elke hond reageert goed op vers vlees voer.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2015 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@assanter

Er werd ook geadviseerd deels voorzichtig over te stappen. En in vlees en botten zitten in ieder geval geen "vulmiddelen". Ook moet de hond kauwen en kan hij het niet naar binnen schrokken met de daarbij behorende lucht.

wa
door waterkat3 - Jul 3, 2015 om 20:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geef de hond eens tijdje VUILE pens,kregen die van ons ook,de laatste werd 18 jaar en door dit voer gemengd met wat rijst krijgen ze vlees en groen binnen,dit is veel natuurlijker

domasi
door domasi - Jul 4, 2015 om 00:01
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik zal proberen een lang verhaal kort te houden maar dat zal niet echt lukken.
Ik heb een Franse buldog teefje van nu ruim 4 ½ jaar.
Vanaf het begin heb ik zitten te tobben met haar gezondheid, na onderzoeken bleek ze een zwakke maag en darmgestel te hebben, daar moet je het voer op aanpassen maar voer aanpassen is niet zo eenvoudig, het gaat je veel vijven en zessen kosten en onderzoeken wat uiteindelijk het beste voor je viervoeter is. Daar komt bij de entingen per jaar, een kleine hond krijgt net zoveel entstof ingespoten als een grote hond (?) verdiep je daar ook eens in.
Omdat elke hond wel eens ziek kan worden kan het zijn zoals ik ook in de antwoorden lees dat door een antibioticakuur de darmflora kan worden aangetast, zeker als de hond ook nog eens gesteriliseerd / gecastreerd is.
Dan wordt het tobben, ik ben jaren aan het onderzoeken geweest met internet en vooral ook met mijn dierenarts, eindverhaal hierin wat is een goede keuze.
Ik heb van alles gevoerd, van KVV, van duur voer en goedkoop voer.
Als hondenliefhebber neem ik aan dat u de hond geen “killers” voert, zoals chocolade, druiven en niet teveel varkensvlees.
Het klopt dat veel droog voer teveel tarwe en spul bevatten waar een hond niks mee kan dan ze enkel uit poepen waardoor een hond tot wel 5x per dag moet ontlasten.
Nat voer staat bol van de dierlijke resten die ze zelfs in slachterijen niet meer kunnen gebruiken, dat goed doormalen, een partij bouillon erover, goed mengen en klaar is een blikje voer. Smakelijk eten!
Zelfs het slechtste KVV voer is 10x beter dan welke droge brok dan ook, daarin geef ik iedereen gelijk maar….
Als uw hond een zwakke maag en darmen heeft zou ik niet zomaar overstappen. Omdat de meeste KVV voer bevroren zijn en eerst ontdooid moet worden en daar schuilt het venijn, de meeste ontdooide KVV voeren zijn besmet met salmonella bacterie, een gezonde hond die niet zwak is zal een paar dagen aan de diarree zijn en dan gaan die er perfect op, voor een zwakkere hond niet doen (advies van mijn dierenarts).
Wat is wijsheid, een goedkope brok of een dure… Als u weet dat de brokken van de Aldi in de top 3 staat van beste brokken en als u weet dat de brokken van Eukanuba getest worden op honden op een vreselijke manier, waar honden met opengesneden huid in de benen om te zien hoe de spieropbouw verbeterd, daar geef ik dan geen euro aan uit, dan komen we weer bij het beginpunt.
Waar de hond van de buren het goed op doen, waar de mijn hond het goed op doet zet geen zoden aan de dijk, elke hond is anders.
Er is maar 1 regel om een goede brok te kiezen, zoek een brok en ga voeren, kijk dan naar het totaal plaatje van je hond, hoe verteerd hij het, spuugt hij, ontlast hij veel, zit hij goed in zijn vacht, is hij vrolijk, verhaard hij niet meer dan normaal (lente en herfst) en ga zo maar door.
Laat je niet verleiden door advertenties, als u geen paprika’s kunt verdragen kan er nog zo lekker gekookt worden, die paprika’s gaan u parten spelen, ook al prijzen ze sommige duurdere voeders aan.
Waar u hond het in totaal goed op doet, dat is het voer wat u moet geven.
Maar wat niet onbelangrijk is, we voeden onze honden te steriel op, ze komen uiteindelijk in een te schone wereld terecht en daardoor worden ze dan ook ziek als het geringste gebeurd, een antibioticakuur is een van de af bouwers van een goede maag en darmwerking.
Vroeger aten wij boterhammen met vieze handen van het buiten spelen, nu moet alles eerst goed gewassen worden. We missen gewoon gezonde bacteriën in onze maag en darmen, juist die gezonde bacteriën houden de maag en darmflora gezond. Dat geld zeer zeker ook voor onze viervoeters.
We kunnen supplementen gebruiken om onze flora gezond te houden, waarom geven we dat dan ook niet aan onze viervoeters, die varen daar net zo goed bij.
Een zeer goed supplement voor honden is veendrenkstof, natuurlijk en geen chemische troep, kijk eens hier voor de 15 belangrijkste redenen waarom u veendrenkstof bij het voer (door het voer) kunt geven en in uw geval zou ik eens letten op punt 12.
Mijn hond liet van die vreselijke stinkwinden, 5x per dag poepen, heel het jaar verharen, doffe vacht en ga zo maar door.
Vanaf dat ik die veendrenkstof ben ga toevoegen zie ik dag en nacht verschil bij mijn bullie, ze vindt het aangenaam en eet de brokken met smaak op, ze poept nu nog maar maximaal 2x per dag op het Aldi voer!
Al die klachten die u beschrijft had mijn hond ook en ze zijn als “veendrenkstof” voor de zon verdwenen ?
Kijk eens hier:
http://www.hondenpage.com/hondenforum/91141/ervaringen-met-sanofor-veendrenkstof.php

ko
door koosria - Jul 4, 2015 om 10:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

als ik her goed begrijpt krijgt uw hond alleen maar brokken ga zelf maar eens altijd peentjes eten, ga over op vlees b.v kop vlees lams hartjes met brood en verse groenten voor de hond beter niet voor de leverancier van brokken heb jaren met duitseherders gewerkt deden het prima niet de honden die allen maar pens kregen die bleven stinken groetjes van een lief hebber

le
door lentje - Jul 4, 2015 om 13:33
7 Antwoorden / 0 Vragen

Onze pup heeft vanaf het begin last van haar darmen gehad. Op aanraden van DA brokken geprobeerd met 1 koolhydraat en 1 eiwit die de hond nog niet eerder heeft gegeten, om te kijken hoe hierop gereageerd wordt. Bleek bijzonder goed te gaan. Na een aantal maanden gevraagd of ze hier op moest blijven (erg duur voer) en er werd geadviseerd dingen uit te proberen. Ze zit nu al jaartje of 3 op goedkoper voer (lam & rijst) en al die tijd geen problemen meer. Loont m.i. de moeite om de darmen eerst tot rust te krijgen.

ma
door manwijf - Jul 5, 2015 om 08:50
574 Antwoorden / 1 Vragen

De Keuringsdienst van Waarden heeft (weet niet meer precies wanneer) een onderzoek gedaan naar wat er er allemaal in dierenvoer zit. En wat bleek? Wat er op stond, zat er niet in. Het waren veelal gewoon mengsel van het een en ander. Misschien kun je die informatie nog terugvinden op hun website.

het haasje
door het haasje - Jul 6, 2015 om 05:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vragensteller;
Als ervaren honden-bezitter kan ik u zeggen dat het door u genoemde probleem vooral aan de voeding ligt.
Schakel eens gewoon over naar een Lam-Rijstbrok en geef verder zo min mogelijk andere honden-lekkertjes.
PS; af en toe(max 1x per week) een büffel-huid is wel goed,ook voor reiniging het gebit.

Een goede en betaalbare Lam-Rijst brok is verkrijgbaar bij Lidl.
Doe dit overstappen wel geleidelijk in de loop van 10 dagen.

Veel succes

reflecs
door reflecs - Jul 6, 2015 om 11:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=youri schreef op vrijdag 3 jul 2015, 19:36]Voor u op ander voer gaat overschakelen, eerst onderstaande proberen, dat is het goedkoopste;
Zoals u al schrijft eet de hond heel snel. Bij het snel opeten van de brokken komt er veel lucht mee. Dat zou een reden kunnen zijn dat uw hond zoveel winden laat. Om de hond langzamer te laten eten, kunt u een anti-schrokbak kopen, maar nog goedkoper is om, tennisballen, of grote keien in de bak te leggen, zodat hij er omheen moet eten. Daardoor komt er minder lucht in zijn maag en eet hij langzamer. En laat minder tot geen winden.
Ook moet je je hond tenminste 2x daags, liefst 3x daags voeren.
Helpt het bovenstaande niet, dan moet je pas aan ander voer denken, bv vers vlees uit de diepvries voor honden.
+1
Vraag me alleen wel af of de suggestie van keien in de bak leggen het gebit niet kan beschadigen.
Ik kwam op deze site de opmerking tegen dat als de(te) grote eetlust door de operatie wordt veroorzaakt dit na enkele maanden zou moeten afnemen.
http://www.dierenkliniekgigase.nl/informatie/behandelingen/

vedion
door vedion - Jul 7, 2015 om 22:41
54 Antwoorden / 3 Vragen

wat ik voorbij zie komen , is pens en meer van die stinkende zooi , als je een hond hebt met gevoelige darms zou ik dat niet geven , tevens geen brok van aldi/lidl allemaal troep , een goede brok is belangrijk en bevat alle stoffen die een hond nodig heeft , ikzelf geef al jaren konacorn http://www.jkd-diervoeding.nl/ dat is een goede dierijke voeding.

je kan je hond ook aanleren om niet alles naar binnen te schrokken , ikzelf ging er op mijn knieen bij zitten met het eten en telkens een tikje op de neus en bak wegpakken , zeg gewoon van rustig , herhaal dit elke keer en je zal zien dat het eten rustiger word.
koop eens een doosje schapenvet bonbons , hebben ze in diverse smaken met knoflook of zeewier enz enz
ook daar knappen ze van op en is goed voor veel dingen
afrader dus geen pens of ander bedorven vlees een hond met gevoelige darms kan daar niet tegen en geen goedkope koekjes , maar gewoon een doosje kluifjes van oa: bonzo
als je iets besluit , geleidelijk overstappen.

ja
door jangmcoolen - Jul 7, 2015 om 23:55
77 Antwoorden / 12 Vragen

Het is aandoenlijk met hoeveel passie, medeleven en vooral deskundigheid al jullie reacties zijn.
Ik ben daar zeer dankbaar voor. Heb ze allemaal met veel aandacht gelezen en sommige adviezen ook al gestart met zichtbaar resultaat. Bijv : erbij gaan zitten en zorgen dat hij rustig eet en niet schrokt; dat geeft al resultaat. Wil om die reden toch nog aan de brokken blijven, maar ik houd alle suggesties in beeld, want ik heb alles uitgeprint.
Sommigen hebben er echt werk van gemaakt en een hele verhandeling geschreven. Ik ben ervan overtuigd dat ik er met jullie hulp uitkom en dank jullie daar nogmaals heel hartelijk voor
Jan GM Coolen

ka
door karen1981 - Jul 27, 2015 om 14:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik voor onze labrador Gastro Entero Comfort. Hij liet ook vreselijke winden, en deze Chinese kruiden werkten al binnen 2 dagen. Je hoorde echt z'n maag rommelen en nu is het gewoon heel rustig en merk je dat ie veel minder last heeft. Succes!

am
door amlucia - Sep 7, 2015 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
Ik moet bekennen dat ik niet alle berichten gelezen heb, maar ik zag dat er heel veel voedingsadviezen gegeven worden. Het is vanzelfsprekend superbelangrijk om gezond te voeren, maar voeding is niet in alle gevallen de oplossing.

Onze hond had soortgelijke klachten, steeds met tussenpozen van een paar dagen tot 1,5 week. En ze liet ook continu vreselijke winden...
Wij kregen ook steeds voedingsadviezen. Hebben heel veel geprobeerd, maar het hielp niet.
Een oplettende dierenarts deed een giardiatest. Daar wordt vaak niet aan gedacht als de hond niet steeds diarree heeft of moet braken, maar iets vagere klachten heeft.
Ze bleek inderdaad een giardia- infectie te hebben.
Na een aantal behandelingen met een antibioticum en grondig poetsen in huis was het over.
Giardia is een gemene infectie en het kan de darmen op den duur blijvend aantasten. Dus Chr het nog niet uitgesloten zijn,
Laat je hond ajb testen!!!

Groetjes Amber

Ps toch een voedingstip: vers vlees voeren kan wel preventief werken tegen gardia omdat het de zuurgraad in de maag verhoogt.