an
door anoniem1963 Mar 2, 2014 om 20:35
Huishouden & energie

Hond

De hond van de buren poept elke dag in hun tuin mag dat.Ze gaan niet eens wandelen met de hond

14277 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2014 om 20:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=anoniem1963 schreef op zondag 2 mrt 2014, 20:35]De hond van de buren poept elke dag in hun tuin mag dat.Ze gaan niet eens wandelen met de hond

Het is toch hun tuin?

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2014 om 20:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En waarom zou dat niet mogen?

Zo lang het niet in jouw tuin is ....

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2014 om 20:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

De hond van de buren poept elke dag in hun tuin mag dat

Ja, als het een gemeenschappelijke tuin was ligt het anders.

Ze gaan niet eens wandelen met de hond

Tja, vervelend voor de hond. U kunt natuurlijk aanbieden (als ze zelf niet mobiel genoeg zijn bijvoorbeeld) om eens in de x tijd een wandeling met poepzakje te maken en de hond meteen mee te nemen. (Dit laatste doen wij ook geregeld, wij noemen het onze lease hond)

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2014 om 21:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is dit werkelijk een serieuze vraag? Tenzij u natuurlijk de poep op moet ruimen. Of u bedoelt ermee te zeggen dat het zielig is dat de hond niet word uitgelaten. Maar ja, dat is ook aan de eigenaar (aren) van de hond.

zoekster
door zoekster - Mar 2, 2014 om 21:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zal wel mogen, maar ik vind het ook aso. Met een hond moet je wandelen dat is gezond voor een hond en als de poep in de tuin ligt haal je die weg.

Ik heb vroeger een oude buurman gehad, was alcoholist, die liet zijn hond op het balkon poepen en piesen, liet hij gewoon liggen en ik woonde er boven. Zo smerig. Heb toen de wbv gebeld, eerst werd ik afgesnauwd, dat ik me er niet mee moest bemoeien. Een paar maanden later belde de wbv (heel liefjes) dat ik toch wel gelijk had. Zelfs het Leger des Heils vond het te smerig om de boel daar in huis schoon te maken. Of ik mee wilde helpen aan het opbouwen van een dossier.
Nou nee, bekijk het maar, ik ging verhuizen.

door 1953 - Mar 3, 2014 om 01:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja...er zijn mensen die bellen de autoriteiten als ze ergens een pelikaan zien zwemmen in de (Nederlandse) binnenstad van ...

Nu nog wachten op de berberapen van de rots van Gibraltar.

De hond, neem maar de waakhond op het (boeren)erf die schijt/scheet en plast(e) ook ter plaatse, mag dat doen net als de vogels en de katten e.d.

ma
door maarten heest - Mar 3, 2014 om 10:29
463 Antwoorden / 0 Vragen

@anoniem1963; fijn dat u zich druk maakt over het welzijn van de hond. Daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen zo blijkt maar weer

Op zich is er niks aan te doen. Tenzij er ook sprake is van verwaarlozing en/of mishandeling van de hond. In dat geval zou ik contact opnemen met de Dierenbescherming.

Schandalig dat sommige mensen een hond nemen en te beroerd zijn om er goed voor te zorgen.

tenormin
door tenormin - Mar 3, 2014 om 11:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

maarten heest schreef:
[quote]Schandalig dat sommige mensen een hond nemen en te beroerd zijn om er goed voor te zorgen.

Natuurlijk lijkt en is het aso, maar de vraag was alleen: de hond van de buren poept elke dag in de tuin, mag dat? Tja, dat mag. Daar heb ook ik andere gedachten bij maar doet niet ter zake.
Dat ze geen dieren, in dit geval een hond, waard zijn is ook zo, maar.....

ekiem
door ekiem - Mar 3, 2014 om 23:32
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ik snap die vraag heel goed en volgens mij mag dit. Heb een vage kennis waar dit ook ,door omstandigheden gebeurt.
Persoonlijk vind ik het afschuwelijk. Stel je voor, je woont er naast en zit zomers met warm weer in je tuin .
Lijkt me onhygiënisch .....................

ekiem

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2014 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zijn de eigenaren van de hond immobiel geworden?

Zo ja, bied aan de hond een keer per dag op een stevige wandeling mee te nemen.

ekiem
door ekiem - Mar 4, 2014 om 10:09
676 Antwoorden / 100 Vragen

Er bestaat ook nog zoiets als een honden uitlaat service.

Ik het geval van mijn vage kennis is het zo dat zij door ziekte e.d het beest niet meer zelf kan uitlaten. Nu wordt er in dit geval een paar keer per week gebruik gemaakt van zo'n service.
De rest van de week...........

Ekiem

zoekster
door zoekster - Mar 4, 2014 om 14:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 3 mrt 2014, 23:36]Misschien zijn de eigenaren van de hond immobiel geworden?

Zo ja, bied aan de hond een keer per dag op een stevige wandeling mee te nemen.
Waarom, is de verzorging van de hond de verantwoordelijkheid van de buren? Misschien is de vraagsteller zelf wel immobiel.
Als mijn buren een hond nemen en er niet voor kunnen/willen zorgen moet ik dan iedere dag met hem gaan wandelen? Dan had ik zelf wel een hond genomen.
Als ik morgen een hond neem en een paar weken later geen zin heb om door de regen te gaan, even bij de buren aankloppen?

Zij nemen een hond en als het niet meer gaat dan zullen ze hem naar het asiel moeten brengen, of van een of andere uitlaatservice gebruik moeten maken.

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2014 om 14:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Vind het opvallend dat tegenwoordig een vraag gesteld wordt en er verder niets meer vernomen word van de TS. Zou het aan de antwoorden liggen of...??

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2014 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Niet zo streng. Natuurlijk MOETEN de buren niets. De Ts vermeldt verder niet hoe lang dat al zo is, maar wellicht is er nu een probleem waar de Ts mee zou willen helpen.

an
door angelachan - Feb 1, 2015 om 10:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang jou woongenot niet word belemmerd mag het.