ma
door maaiketx Jul 10, 2014 om 10:31
Geldzaken & recht

Hondenkar stuk bij Somultishop

Hallo allemaal,

Eind december heb ik via Somultishop een honden fietskar gekocht. Een degelijk ding, 100 euro voor onze border collie zodat zij ook mee zou kunnen met fietsen. Binnen enkele dagen kreeg ik de hondenfietskar binnen en ik was er erg blij mee. Ondanks dat deze moeilijk in elkaar te zetten was en ik hier wat hulp bij nodig had. Echter, toen ik voor het eerst een rondje ging (nadat ik de hond eerst goed had laten wennen uiteraard) ging de rits al stuk. Ik had dit zelf niet door maar de rits was lam en de hond schoof langzaam naar voren vanwege de hobbels in de weg. Resultaat? Hond helemaal in paniek, ik in paniek en uiteindelijk lopend naar huis want de fietskar was stuk. De rits was lam, er zat een gat in de deur en de regenhoes zat al half los. Ik ben er erg van geschrokken. Mijn partner was er ook bij en die kreeg de schrik van haar leven aangezien de hond bijna met de voorpoten tussen mijn spaken zat. Ik was dus helemaal niet blij met deze fietskar. Hoe kan dit nu zo snel stuk gaan? Ik heb toen Somultishop gemaild met wat te doen. Zij stuurden terug dat ik foto's moest sturen van de kar, dit heb ik gedaan. Vervolgens heb ik nooit meer iets gehoord. Dit voorval gebeurde in maart, inmiddels is het juli. Ik heb al heel veel mailtjes gestuurd. Heb twee keer een heel kort antwoord terug gekregen, volgens mij van een automatisch antwoord (er staat dan namelijk alleen maar; Beste, wij zullen uw vraag zsm beantwoorden'.
Afijn, ik heb de das gebeld, daar ben ik lid van. Zij kunnen wel iets voor me doen maar dit gaat meer kosten dan die fietskar ooit gekost heeft.
Ik ben zo boos, niet zo zeer om het geld maar om het feit dat Somultishop zo met haar klanten om gaat. Het wemelt van de klachten van de afgelopen maanden op internet. Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring met hen heeft. Ik kan dus niets doen ondanks dat ik in mijn recht sta. Iemand tips? Ik kon niet echt de goede categorie vinden waarin ik deze topic kon plaatsen dus vandaar maar bij 'betalen'.

De fietskar staat nog altijd in de tuin. Ik zet m ook niet meer in de schuur, daar neemt hij alle ruimte in. Inmiddels is hij helemaal verkleurd en verregend... Zonde... Het had zo leuk kunnen zijn. En het had leuk gebleven wanneer Somultishop gewoon had geantwoord....

Hopelijk weet iemand raad.

Groeten Maaike

3595 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom alleen gemaild, heeft die shop geen telefoon?

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie zijn hier te bereiken.
Ze accepteren klachten alleen via dit webformulier.
Ik vrees echter dat er niets door deze webwinkel wordt gedaan, nu de hondenkar de hele tijd heeft buiten gestaan :-(

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik HIER voor het telefoonnummer.

Overigens, u heeft wel uw kansen op een oplossing aanzienlijk verspeeld in mijn optiek (De fietskar staat nog altijd in de tuin. Ik zet m ook niet meer in de schuur, daar neemt hij alle ruimte in. Inmiddels is hij helemaal verkleurd en verregend... )

Als ze nog reageren mag u alleen nog hopen op een oplossing in uw voordeel.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Maaike,

Somultishop is in deze inderdaad verantwoordelijk en aansprakelijk.
Dat DAS eigenlijk niets kan doen (zoals u zelf ook al aangeeft) ligt aan het feit dat de meeste rechtsbijstandsverzekeringen een bodembedrag aanhouden (voor het te eisen bedrag) van, meestal, 500 euro, gezien de te maken kosten.

Ik heb deze webwinkel een mailtje gestuurd met het verzoek om te reageren.

Van de andere kant, zoals Zoekster ook al schreef, waarom belt u niet?

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al meerdere malen gebeld, dan krijg je een bandje te horen met de boodschap dat contact opgenomen kan worden via het web formulier waarna de verbinding wordt verbroken.

Eenmaal heb ik wel iemand aan de telefoon gekregen, toen ik aangaf dat ik belde gezien ik geen antwoord kreeg op mijn mails werd ook de verbinding verbroken.
Ik heb meerdere recensies gelezen over dit 'bedrijf' en lees eigenlijk bij iedereen een beetje hetzelfde. Zelfs mensen die betaald hebben maar nooit iets ontvangen hebben...

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je die lieden probeert te bellen, is de lijn al vóór 12 uur continue bezet en ze zijn bereikbaar tot 13 uur. ..............

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig heb ik heel veel foto's gemaakt van de beschadigingen aan de kar toen het net gebeurd was. Je kunt daar duidelijk zien dat de kar nog nagelnieuw is... Dus ik weet niet of het nu uit maakt dat de kar nu verkleurd is en anders... tja, dan is dat zo... Ik hoop op gerechtigheid, ook voor de andere klanten die hier iets hebben gekocht.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn zo te zien ook nergens bij aangesloten. Er op hun site alleen maar super reviews.

Zet uw klacht overal neer Radar, klachtenkompes, ga maar door.

Voortaan eerst controleren of ze wel betrouwbaar zijn, niet achteraf.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze zolderkamerhobbyist houdt er ook een verboden regel op na:

"Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen Euro. 7,50 administratiekosten en de kosten van terugzending voor zijn rekening"

Hoezo € 7,50 administratiekosten.......?

"Artikel 13 - Klachtenregeling
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten
."

Ik vermoed dat deze zolderkamerhobbyist zoveel klachten krijgt..... dat de afwikkeling daarvan zoveel tijd inbeslag neemt, dat die termijn ver overschreden wordt.

Het amateurisme kan men ook zien aan de opmaak van de Algemene Voorwaarden (AV): deze zijn gekopieerd en geplakt, gezien de kleuren van de letters: zwart en blauw......

Maar wat wel leuk is, is dat in die AV 20 keer over 'de gebruiker' wordt gesproken.
Volgens mij is een 'gebruiker' een klant/koper (gebruiker = iemand die iets gebruikt).
Als men dan die AV gaat lezen vanuit dat oogpunt, komen sommige regels wel heel erg raar over..... Volgens mij begrijpt die zolderkamerhobbyist het niet helemaal.

Ook door het niet benoemen van de definitie ' de gebruiker' in artikel 1 van de AV, toont zijn amateurisme aan. Zo ontstaat er, op zijn zachtst gezegd, verwarring.
En het grappige is: artikel 1 is in zijn geheel in zwarte letters en alle woorden 'gebruiker' is in het blauw. Dus later aan toegevoegd.
Maar ik vermoed dat deze amateur niet 'gebruiker' bedoelt, maar 'ondernemer'.

Ik raad iedereen af, om met dergelijke zolderkamerhobbyisten zaken te doen.
Dit is amateurisme ten top.

Iedereen is nu gewaarschuwd. Voor TS is dit helaas te laat.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij viel dit artikel uit de AV op:

Artikel 19 - Toepasselijk recht
1. Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de consument is Nederlands recht van toepassing. Het Weens koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

Je kan toch zo'n verdag niet als particilier/zaak uitsluiten?
De man is blijkbaar met de handenkar hier naar toe gekomen :-(

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat verdrag is van belang voor overeenkomsten bij handel tussen verschillende staten en wordt vaak uitgesloten.

Lees hier.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2014 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zie dat u hetzelfde probleem heeft met somultishop.
Ook ik ben al bijna een half jaar bezig met een oplossing(defecte bolderkar), het bedrijf is telefonisch niet bereikbaar, email wordt niet gelezen en niet beantwoord.
Klachten via de website worden binnen 5 werkdagen beantwoord, niet dus, inmiddels hebben ze dit naar 15 werkdagen aangepast, ook niet dus.
Ook briefpost geeft geen enkel resultaat.
Ik snap ook niet dat een bedrijf zo met zijn klanten omgaat en er mee weg probeert te komen.
Het blijkt gewoon dat niet iedereen het fatsoen kan opbrengen een probleem op te lossen, hoe moeilijk kan dit zijn, zo run je geen bedrijf.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Bedrijf'.....???

Het is een amateurtje eerste klas, die een paar centjes wil bijverdienen door thuis wat spulletjes te verkopen. Vandaar ook de door mij vernoemde 'zolderkamerhobbyist' (zie mijn reactie van 11 juli j.l.).

Deze persoon vergeet eventjes, dat mond-op-mond reclame de beste reclame is die er is..... echter kan dit ook averechts werken, zoals nu het geval.

Misschien toch maar een aangetekende brief sturen met daarin een termijn stellen / sommeren om het probleem te verhelpen.

Als het (ooit) verholpen is, nooit meer zaken doen met dit ehh.... 'bedrijfje'.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2015 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marc op zijn zolderkamertje moet vreselijk lachen van de klacht. Hij heeft nog nooit van Vara Kassa gehoord. Logisch want dat zenden ze niet uit op België.