mo
door moederlief Sep 25, 2014 om 13:12
Vrije tijd & tuin

Hortensia's

Ik zet mijn mooi verkleurde hortensia's graag nog een tijd binnen in een vaas. Maar ik weet niet of ik ze met water moet neerzetten of dat ze gewoon zonder water kunnen (droogbloem???). Of ze dan mooi opdrogen.
Wat verdient aanbeveling om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.

8591 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees eens klik hier.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo moederlief,

Info over het drogen van hortensia's vind je o.a. hier

Veel plezier met de droogbloemen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een aantal bloemen met bij voorkeur met lange steel, doe er een touwtje omheen en hang ze in de toilet om te drogen. Ze drogen als het om kleur gaat niet allemaal even mooi op. Gewoon proberen. Heb dit met rozen ook vaak gedaan. Moeten ze er nog wel een beetje fatsoenlijk uitzien.
Anabellen drogen in een vaas zonder water ook mooi op heb ik gemerkt.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik heel lang geleden heb gedaan, is de bloemen, als ze nog "op kleur" zijn, flink te bespuiten met haarlak. Misschien niet de meest milieu vriendelijke manier maar wel effectief.
Je bloemen kunnen op die manier wel 4 tot 5 jaar mee als droogboeket..

Succes. van Moin.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

moederlief schreef op donderdag 25 sep 2014, 13:12: .............Wat verdient aanbeveling om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.

Een foto van maken en inlijsten ?? ;-)

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een dom antwoord !
Om zo lang mogelijk plezier van iets te hebben : stop met roken.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

domantwoord schreef op vrijdag 26 sep 2014, 17:55:
moederlief schreef op donderdag 25 sep 2014, 13:12: .............Wat verdient aanbeveling om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.

Een foto van maken en inlijsten ?? ;-)

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@domantwoord,

OT
.....Een foto van maken en inlijsten ?? ;-)....
LOL

@wimmi20,

OT
....Om zo lang mogelijk plezier van iets te hebben : stop met roken......
Vind ik op zich ook wel een aardige!
Maar wat als je niet rookt?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik pluk ze pas als de bloemblaadjes papierachtig aanvoelen. Dat is meestal vanaf begin oktober. Pluk je ze eerder dan verwelken ze.Haal alle groene blaadjes er af, want die worden lelijk. Schik het boeket in de vaas gevuld met +/- 15cm hoogte water. Ze drogen dan vanzelf op. Met reeds gedroogde bloemen kun je heel moeilijk een mooi boeket schikken. Daarom niet eerst hangend drogen. succes.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2014 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die wimmi20 is volgens mij een erge antirookfanaat. Toen ik destijds een vraag stelde over hoesten kwam hij ook al met dit antwoord. Terwijl hij niet weet of ik al dan niet rook. Bovendien slaat het antwoord als een tang op een varken. De overige antwoorden zijn wel bruikbaar. Zeg wimmi20: Hoe komt het dat mijn bloemen altijd lang staan terwijl in mijn huis door mijn partner en vrienden wel wordt gerookt? Gek hè.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2014 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op zondag 28 sep 2014, 13:12: ........................................................... Hoe komt het dat mijn bloemen altijd lang staan terwijl in mijn huis door mijn partner en vrienden wel wordt gerookt? Gek hè.

ehhhhhhhh............ misschien omdat je niet snapte wat hij schreef ???

ve
door verwijderd - Sep 28, 2014 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wat er nu niet te snappen valt aan het antwoord van wimmi20. Dat is toch luid en duidelijk. of slaat domantwoord op de persoon die dit schrijft.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2014 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mistyenmoos,

Als je een grapje moet gaan uitleggen is het niet leuk meer. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 28, 2014 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op zondag 28 sep 2014, 14:51: Ik weet niet wat er nu niet te snappen valt aan het antwoord van wimmi20. Dat is toch luid en duidelijk. of slaat domantwoord op de persoon die dit schrijft.

zeg ik .......... misschien omdat je niet snapte wat hij schreef !! :-)