kn
door knoetpuck Aug 27, 2014 om 17:48
Vakantie & reizen

Hotel wil boeking annuleren omdat volgens hun de prijs niet klopt

Ik heb een nacht in een hotel geboekt voor 20,- en deze is gelijk betaald. Na een week werd ik gebeld door de boekingssite dat het hotel een fout had gemaakt. Of ik 65,- wilde betalen ipv 20,-. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Er werd mij verteld dat ze met het hotel gingen overleggen en dat het hotel kon besluiten de boeking te annuleren omdat er sprake was van een aannemelijke fout.
Natuurlijk heb ik h.e.e.a. Nagekeken en wat bleek op een andere site bieden ze een overnachting aan voor 30 P.p.p.n. inclusief ontbijt. Er komen dan nog wel boekingskosten (van die site ) bij van 12,50.
Als ik bij mijn reservering een ontbijt bij had bijgeboekt kostte dat 12,50 P.p.
Op de ANVR site staat dat een reisorganisatie een fout mag herstellen binnen 8 kantooruren (bij reizen binnen Europa). Daar zijn ze ruimschoots overheen. Het hotel is niet aangesloten bij de ANVR.
Ik heb de boekingssite bovenstaande informatie gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.
Mijn vraag: heb ik nu wel of geen recht op de geboekte kamer van €20,-?
Is er hier sprake van een aannemelijke fout of is het verschil daarvoor te klein?
En na hoeveel tijd mag een organisatie hierop terugkomen?

867 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2014 om 18:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als artikel X overduidelijk foutief geprijsd staat, kan de verkoper de verkoop niet door laten gaan/ontbinden. In geval van twijfel omdat het eventueel zou kunnen (speciale aanbieding prijs nivo) ligt dat anders.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2014 om 18:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

De laagst gevonden prijs door Ts is dus € 30 + 2 x € 12,50 = € 55,00 ipv € 20. Ergo, een duidelijke prijsfout, dus kan dit retour gedraaid worden. ANVR regels werken NIET voor niet aangesloten hotels, dus om de vraag te beantwoorden: Mijn vraag: heb ik nu wel of geen recht op de geboekte kamer van €20,-? Nee. Wel moet er op korte termijn terugbetaald worden.

kn
door knoetpuck - Aug 27, 2014 om 18:32
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reactie
Ter verduidelijking die 30,- pppn was inclusief ontbijt (die kosten komen er niet nog apart bij)
Ik heb geboekt zonder ontbijt, als ik met ontbijt had gedaan was er 2*12,50 bijgekomen.
Dan kom je op 22,50 pppn

kn
door knoetpuck - Sep 10, 2014 om 16:43
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inmiddels zijn er een paar weken verstreken en ik heb geregeld heen en weer gemaild met de klantenservice van de website waar ik heb geboekt. Ik ben in het gelijk gesteld. De boeking gaat door voor de 20,- waarvoor ik heb geboekt.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer