he
door henkstruijs Aug 30, 2015 om 22:05
Geldzaken & recht

Hotelpas mailt dat ik een abonnement ben aangegaan

Vandaag heb ik een mail ontvangen van hotelpas.com met de volgende tekst: Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat u de hotelpas of hotelkaart heeft aangeschaft. Aangezien wij geen opzegging van u hebben ontvangen is uw abonnement conform onze alg. voorwaarden verlengd naar een lidmaatschap voor onbepaalde tijd. Hierdoor kunt u blijven genieten van voordelige weekendjes weg en langere vakanties met hoge kortingen! Een verstandige keuze. Want waarom zou u meer betalen voor uw overnachtingen dan nodig is?
Het jaartarief bedraagt 299 euro, conform het bestelformulier op onze website. U betaalt per maand 1/12 (24,92 euro) van het jaartarief. Aangezien de eerste maandtermijn inmiddels is verstreken verzoeken wij u om het bedrag van 24,92 euro binnen 5 dagen over te boeken op rekeningnummer NL25RABO 0159.697.107 t.n.v. Hotel International. Vermeld hierbij uw naam en woonplaats. U ontvangt maandelijks van ons een factuur t.h.v. dit bedrag.

Ik heb in 2013 via vakantieveilingen een hotelpas aangeschaft. Daar staat heel duidelijk op dat hij na 1 jaar niet wordt verlengd. Nu krijg ik vandaag toch deze mail.

Ik heb al een mail gestuurd dat ik niet van plan ben om te betalen, maar wat zijn mijn rechten en wat kan ik allemaal doen?

9059 53 Rapporteer

he
door henkstruijs - Aug 30, 2015 om 22:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 30 aug 2015, 22:22]Hallo henkstruijs,

Verlenging Hotelpas.com ongeldig
Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

Dit is een reactie van zoekster 9/7 10.16 uur op een gelijksoortige vraag.
Klik hier.

Met vr.gr.

Betekent dit dan ook dat ik me geen zorgen hoef te maken over eventuele incassobureaus? Want kan daar niks over terug vinden. Of kan ik dan mijn rechtsbijstand inschakelen? Heb de optie consument erbij zitten.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2015 om 22:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henkstruijs,

Verlenging Hotelpas.com ongeldig
Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

Dit is een reactie van zoekster 9/7 10.16 uur op een gelijksoortige vraag.
Klik hier.

Met vr.gr.

ge
door gerritsrj - Aug 30, 2015 om 23:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb deze mail vanavond ontvangen maar weet niet wat ik hiermee aan moet.
Ik zit niet te wachten op incassobureaus.
Hoe nu verder?

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerritsrj

Klik op het rode woord in de reactie van Edrick3 en lees u in. Dan weet u wat u moet doen. Dus niet betalen.

@henk

Incassobureaus stellen niets voor. U hebt ze al gemaild dat u niet gaat betalen en verder klaar. Klik ook eens op datzelfde rode woord.

door 1953 - Aug 31, 2015 om 01:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Onwettige handeling zijdens Hotelpas.com

Sinds de inwerkingtreding, d.d. 1 december 2012, van de Wet van Dam is het verboden om een abonnement automatisch (jaarlijks) te verlengen.

Wet van Dam

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2015 om 08:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 31 aug 2015, 01:57]Onwettige handeling zijdens Hotelpas.com

Sinds de inwerkingtreding, d.d. 1 december 2012, van de Wet van Dam is het verboden om een abonnement automatisch (jaarlijks) te verlengen.

Wet van Dam
Dat doen ze ook niet, lees voor de verandering eens de vraag en reacties voor je gaat roeptoeteren.

Ze verlengen niet met een jaar, maar naar onbepaalde tijd, dus sowieso maandelijks opzegbaar.

Daarbij waren de juiste antwoorden allang gegeven, je zaait weer eens verwarring.

ha
door hanskazan - Aug 31, 2015 om 08:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

Heb ook een mail ontvangen van Hotelpas.nl. Ik heb een email verstuurd dat ik niet van plan ben om dit te gaan betalen.

ro
door ron530 - Aug 31, 2015 om 12:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote] Het product is een abonnement dat geldig is voor minimaal een jaar vanaf activatiedatum. Na het eerste jaar wordt het abonnement automatisch voortgezet voor onbepaalde tijd. Indien u het abonnement niet meer wilt kunt u de overeenkomst uiterlijk een maand voor het einde van het eerste jaar, of na het eerste jaar op elk gewenst moment beëindigen door de overeenkomst schriftelijk en bij voorkeur aangetekend op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt een maand. Per abonnementsmaand of een deel daarvan is men 1/12 deel van het jaartarief van verlenging verschuldigd. De kosten hiervan zijn te vinden op het bestelformulier op de website waar het product is geactiveerd.
Het abonnement wordt dus wel automatisch verlengt maar wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. De abonnementhouder zal dus actief actie moeten ondernemen om het abonnement te beëindigen doet hij/zij dat niet loopt het abonnement gewoon door.

pa
door patricia.1982 - Aug 31, 2015 om 12:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie van VakantieVeilingen op FB:

Beste,

Bedankt voor jullie bericht.

Wij hebben contact gehad met Hotelpas en door een computerstoring heeft Hotelpas per abuis een aantal klanten onterecht een email verstuurd omtrent een verlenging van het abonnement. Als deze onterecht is verstuurd heb je inmiddels van Hotelpas een excuses email ontvangen of wordt deze in de loop van deze week verstuurd.

Deze email is alleen terecht verstuurd indien men bij het activeren van het waardebonnummer voor een andere kaart dan de bij de gewonnen veiling kaart heeft gekozen.

Mocht je twijfels hebben, dan mag je contact opnemen met de klantenservice van Hotelpas via klantenservice@hotelpas.com

mv
door mvanloon999 - Aug 31, 2015 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels gebeld en gemaild n.a.v, dezelfde dreigende e-mail.
HOTEL EXPRESS INTERNATIONAL - KLANTENSERVICENetherlands
E-mail: klantenservice@hotelpas.com
Telefoon: 0031 (0) 35 8880040
Openingstijden: 09.00 -16.00 CET

Op dit nummer staat een voicemail met het verzoek om later terug te bellen.

canda
door canda - Aug 31, 2015 om 13:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit in hetzelfde schuitje
Ik kan mij niet herinneren deze pas ooit te hebben aangevraagd ,maar dat moet haast wel
Mijn gegevens zijn bekend
Ik heb meteen op de opzeg link geklikt en een bevestigingsmail gekregen
Nu moet ik omdat ik nu dus een maand te laat ben 24,95 betalen
Ik baal enorm

Ben ik dit verplicht te betalen ?

Ik heb ook een mail gestuurd dat ik nooit mails van hun heb ontvangen ,
en ook niet wil betalen

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@canda

Als u die pas nooit besteld hebt, hoeft u natuurlijk helemaal niet te betalen. Dat zij uw gegevens hebben zegt helemaal niets, die kunnen ze ook uit een andere bron hebben.

Lees hier alles nog erns goed door, ook op de rode woorden klikken.
en stuur ze dan een mail, dat u bewijzen wilt zien van de overeenkomst die u met Hotelbon bent aangegaan en dat als ze die niet kunnen produceren, u van verdere aanmaningen verschoond wenst te blijven.

De zaakjes van Hotelpas stinken.

as
door astridrusing - Aug 31, 2015 om 16:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Hier ook een mail van Hotelpas.com gehad. Via vakantieveilingen bijna 2 jaar geleden een voucher gewonnen, die 1 jaar geldig was en nu dus een mail van Hotelpas gehad. Gisteren al gelijk een mail gestuurd naar hen dat ik weiger te betalen en vandaag de consumentenbond gebeld om een en ander na te vragen wat ik moet doen. Het is nu afwachten of ik weer een mail krijg van Hotelpas. Overigens heeft de consumentenbond me de angst van deurwaarders weg genomen en als het nodig mocht zijn stap ik naar de rechter, want deze praktijken van Hotelpas kunnen echt niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@astrid

Reactie van "@Patricia niet gelezen?

canda
door canda - Aug 31, 2015 om 17:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1
Bedankt voor je reactie
Ik heb ze idd een mail gestuurd dat ik graag bewijs wil zien dat ik deze pas ben aangegaan
ik wacht het dus maar af

kh
door khvdhel54 - Aug 31, 2015 om 21:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook eenzelfde mail gisteravond ontvangen en was met stomheid geslagen over zoveel ongehoorde onbeschaamdheid dat ik nu, nadat ik bijna 3 jaar geleden een hotelpas ontving nadat ik een veiling had gewonnen, zo'n onbeschofte en misplaatste mail ontving!
Direct na mijn eerste verbazing en ergernis ben ik gaan zoeken op internet en zag dat er een aantal jaren geleden al correspondentie over dit gebeuren en hun oplichterspraktijken op internet stond!

Aldus de consumentenbond in 2013 die ook adviseert niet te betalen.

Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

Consumenten die op de Huishoudbeurs of via Veilingacties.nl een voucher van Hotelpas.com kochten, klagen bij de Consumentenbond. Zij kregen onlangs een bericht dat hun pas - conform de voorwaarden - voor een jaar is verlengd voor €99.

Op de voucher wordt echter niet vermeld dat het om een abonnement gaat, alleen dat de voucher binnen een bepaalde periode geactiveerd moest worden om zijn geldigheid niet te verliezen. Consumenten die de voucher hebben geactiveerd, maar niet duidelijk zijn geïnformeerd over de voorwaarden van de verlenging hoeven dus niet te betalen.

Opzeggen
In het bericht van Hotelpas.com noemt het bedrijf de mogelijkheid om het abonnement direct stop te zetten. Hiervoor berekent Hotelpas.com maar liefst €49,83. Aangezien er geen geldige overeenkomst voor verlenging is en de overeenkomst waarschijnlijk nietig is, adviseert de Consumentenbond ook dit niet te betalen.

ro
door robin.dev - Aug 31, 2015 om 23:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

ook ik heb een dergelijke mail ontvangen, en had deze hier beschreven;

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/klacht-vakantieveilingen-hotelpas-1/?vHash=c749c73j

Ik heb via email bezwaar gemaakt, maar maak me ook zorgen over de 5 dagen betalingstermijn. Het zou fijn zijn te weten wat je moet doen zodat je niet hoeft te betalen voordat er duidelijkheid is of de mail wel (rechts)geldig is. Het lijkt mij namelijk er uit te zien als oplichting.

mogelijke hulp voor anderen;
https://www.klachtenkompas.nl/hotelpascom
misshcine is het nuttig al allen hier hun klacht invullen.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robon

U hoeft zich geen zorgen te maken over die termijn van vijf dagen en wel hierom niet.

Als de vordering rechtsgeldig zou zijn, had u een herinnering moeten krijgen waarin vermeld stond dat u 14 dagen de tijd had om te betalen en waarin ook zou staan dat als u dat niet tijdig deed kosten in rekening gebracht zouden worden.

Maar in uw geval, is dat helemaal niet van toepassing want bij u stond vermeld dat de geldigheid automatisch na een jaar verviel.

Dus die hele mail is onrechtmatig.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 1, 2015 om 09:11
7179 Antwoorden / 3 Vragen
he
door henkstruijs - Sep 5, 2015 om 22:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte hr/mv heer Struijs,
Ondanks eerder verzoek hebben we uw maandbetaling van 24,92 euro betreffende de verlenging van uw Jaarkaart nog niet ontvangen. Over 5 dagen heeft u 2 maanden betalingsachterstand en dient u dan 49,84 euro te voldoen.

Wellicht is het u niet duidelijk waarom uw lidmaatschap is verlengd en heeft u inmiddels per mail gereageerd. Lees dan onderstaande informatie:
- U heeft een kaart met een abonnement wat dient te worden opgezegd.
- U heeft bij activatie gekozen voor de kaart met een doorlopend abonnement. Voordat u deze bestelling kon uitvoeren bent u uitvoerig geïnformeerd over de hierbij horende voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan. Hierdoor vervielen de voorwaarden van het oorspronkelijk aangeschafte product welk wellicht niet hoefde te worden opgezegd. Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Reeds overgeboekte betalingen worden niet teruggestort vanwege bovenvermelde redenen.
Wij verzoeken u om per omgaande de betaling van het verschuldigde bedrag van 24,92 euro te voldoen. Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen we de vordering overdragen aan ons Incassobureau en Gerechtsdeurwaarder Van Lith te Eindhoven. De 'buitengerechtelijke incassokosten van 40 euro conform de wet maximering incassokosten, art. 6:96 lid 5 BW' komen dan ook voor uw rekening. Bovendien wordt aanspraak gemaakt op de wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent.
IK WIL HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 24,92 EURO BETALEN:
Middels onderstaande link kunt u opzeggen en direct betalen. Na betaling wordt uw abonnement automatisch beëindigd.
Klik hier
UITSTEL VAN BETALING
Mocht u kunnen aantonen dat u tijdig heeft opgezegd (uiterlijk een maand voor de oorspronkelijke vervaldatum) of andere zwaarwegende redenen hebben om niet te betalen, stuurt u dan een (liefst aangetekend) schrijven met uw adresgegevens, tel. nummer en uw klantnummer naar onderstaand postadres. Zolang uw schrijven niet door ons is beantwoord kunt u de betaling uitstellen en zullen we de vordering vooralsnog niet overdragen.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw Anouk de Vries
Ledenadministratie
Postbus 4299
6202 WC Maastricht

he
door henkstruijs - Sep 5, 2015 om 22:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bovenstaande bericht heb ik vandaag ontvangen. IK verbaas me vooral over het stukje wat ik dik gedrukt heb gemaakt.
Ik heb gelijk weer een mail gestuurd dat ik niet van plan ben om te betalen. En dat ik het ook zeer onfatsoenlijk vind dat ik deze herinnering krijg, maar dat ze niet de moeite hebben genomen mijn eerder verzonden mail te beantwoorden.

he
door henkstruijs - Sep 5, 2015 om 22:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Onderstaande heb ik gemaild naar klantenservice@hotelpas.com

------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag heb ik wederom van u bericht gekregen dat ik moet betalen voor een abonnement waar ik niet voor gekozen heb!!!
Ik heb u daar vorige week zondag ook over bericht, maar helaas heb ik van u nooit een reactie gekregen.

Ik ben niet akkoord met uw claim dat ik een abonnement zou hebben afgesloten! Een aankoop bij vakantieveilingen, waar nadrukkelijk op staat dat de actie automatisch afloopt, betekent niet dat er opeens een abonnement in gaat voor onbepaalde tijd. Daarnaast is het onbegrijpelijk dat u mij hier nooit eerder over heeft bericht aangezien de vakantieveiling in 2013(!) is geweest. Indien u mij blijft lastig vallen met het verzoek tot betaling (wat ik niet ga doen) ben ik genoodzaakt contact op te nemen met mijn rechtsbijstandsverzekering en zal ik de zaak aan hen voorleggen.

Gezien het grote aantal klachten over uw werkwijze (toets uw naam maar eens in op Google) riekt uw werkwijze naar oplichting!

Ik verwacht van u op zeer korte termijn een inhoudelijke reactie op deze mail!

Met vriendelijke groet,

H. Struijs
Burgum

P.s. meer persoonlijke gegevens zal ik u niet verstrekken i.v.m. de mogelijkheid van fraude/oplichting. Gezien dat nu min of meer ook gebeurd…

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 5, 2015 om 22:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

1 Als zij pas na 1.5 jaar of 2 jaren het jaarcontract verlengen zoals ik in enkele berichten lees dus van 2013... dan is dat niet serieus te nemen.

2 Ooit deze aanbieding gezien maar totaal geen voordeel te halen.

3 Vakantie veiling heeft vaak afwijkende voorwaarden dus moeten ze zich daar aan houden.

4 Ze proberen blijkbaar te overleven nu er niets meer voor deze flut en onzin kaart binnen komt dus niet reageren en ze moeten dan bewijs leveren dat er een geldig contract is en wat de voorwaarden waren toen U het afsloot... vooral de veiling klanten hebben met deze eerder geplaatste stopt automatisch al een sterke groep.

5 Betaal niets want dan moeten zij een dure rechtszaak beginnen en dat is niet rendabel.

jo
door john199 - Sep 6, 2015 om 08:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 30 aug 2015, 22:22]Hallo henkstruijs,

Verlenging Hotelpas.com ongeldig
Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

Dit is een reactie van zoekster 9/7 10.16 uur op een gelijksoortige vraag.
Klik hier.

Met vr.gr.

jo
door john199 - Sep 6, 2015 om 08:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 30 aug 2015, 22:22]Hallo henkstruijs,

Verlenging Hotelpas.com ongeldig
Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

Dit is een reactie van zoekster 9/7 10.16 uur op een gelijksoortige vraag.
Klik hier.

Ook ik heb deze week bericht ontvangen van Hotelpas. Ook ik heb in het verleden via Vakantieveilingen een Voucher gewonnen. Nu dreigen ze met een een Gerechtsdeurwaarderkantoor Van Lith uit Eindhoven als ik niet betaal.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2015 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@john199

Lekker laten dreigen.

canda
door canda - Sep 6, 2015 om 13:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

Help ,wat moet ik hier nu mee

Heeft u inmiddels betaald? Gelieve deze herinnering dan als niet verzonden beschouwen. Uw betaling wordt nog in onze administratie verwerkt.

Geachte hr/mv mevrouw Rethans,

Ondanks eerder verzoek hebben we uw maandbetaling van 24,92 euro betreffende de verlenging van uw Jaarkaart nog niet ontvangen. Over 5 dagen heeft u 2 maanden betalingsachterstand en dient u dan 49,84 euro te voldoen.

Wellicht is het u niet duidelijk waarom uw lidmaatschap is verlengd en heeft u inmiddels per mail gereageerd. Lees dan onderstaande informatie:

- U heeft een kaart met een abonnement wat dient te worden opgezegd.

- U heeft bij activatie gekozen voor de kaart met een doorlopend abonnement. Voordat u deze bestelling kon uitvoeren bent u uitvoerig geïnformeerd over de hierbij horende voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan. Hierdoor vervielen de voorwaarden van het oorspronkelijk aangeschafte product welk wellicht niet hoefde te worden opgezegd. Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Reeds overgeboekte betalingen worden niet teruggestort vanwege bovenvermelde redenen.

Wij verzoeken u om per omgaande de betaling van het verschuldigde bedrag van 24,92 euro te voldoen. Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen we de vordering overdragen aan ons Incassobureau en Gerechtsdeurwaarder Van Lith te Eindhoven. De 'buitengerechtelijke incassokosten van 40 euro conform de wet maximering incassokosten, art. 6:96 lid 5 BW' komen dan ook voor uw rekening. Bovendien wordt aanspraak gemaakt op de wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent.

IK WIL HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 24,92 EURO BETALEN:

Middels onderstaande link kunt u opzeggen en direct betalen. Na betaling wordt uw abonnement automatisch beëindigd.

Klik hier

UITSTEL VAN BETALING

Mocht u kunnen aantonen dat u tijdig heeft opgezegd (uiterlijk een maand voor de oorspronkelijke vervaldatum) of andere zwaarwegende redenen hebben om niet te betalen, stuurt u dan een (liefst aangetekend) schrijven met uw adresgegevens, tel. nummer en uw klantnummer naar onderstaand postadres. Zolang uw schrijven niet door ons is beantwoord kunt u de betaling uitstellen en zullen we de vordering vooralsnog niet overdragen.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Anouk de Vries

Ledenadministratie

Postbus 4299

6202 WC Maastricht

jo
door john199 - Sep 6, 2015 om 13:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mevrouw Canda,

Ik heb exact dezelfde brief ontvangen. Ik heb ze al medegedeeld dat ik niet ga betalen. Op internet heb ik gelezen dat ze poot hebben om op te staan. Ook de Consumentenbond adviseert de mensen om niet te betalen.
Ze zijn hiervoor al diverse keren op de vingers getikt.
Maak er net als ik ook melding van bij Consuwijzer, hoe meer klachten ze krijgen hoe beter.
Ook de Autoriteit Consument en Markt via internet hiervan op de hoogte stellen.
Succes.

canda
door canda - Sep 6, 2015 om 14:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi John199
Ik ga nu idd ook een klacht indienen bij consuwijzer ,en hoop dat ik er dan vanaf ben
Ik word hier erg naar van bah
bedankt

jo
door john199 - Sep 6, 2015 om 14:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Canda,

Dat kan ik goed begrijpen. Mijn bloed begint ook al te koken bij dit soort praktijken.
Betaal niets aan ze. Je kan ook even op de website van de Consumentenbond kijken daar staat ook het advies om niet te betalen.
Hotelpas.com houdt zich niet aan de wet.

kl
door klaver285 - Sep 6, 2015 om 22:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas dat je via kassa , er achter moet komen dat het bedrijf achter de hotelpas je oplicht en dat vakantie veilingen er nog vrolijk aan mee werkt . Ten eerste wil ik even een paar dingen zeggen , Jullie email klop al niet hoezo zal er gedacht worden op het moment dat deze bericht hier is geplaatst en gelezen nou dat zal ik u even fijn uitleggen hoe ken je al een jaar of meer een abonnement hebben op een hotelpas als je pas 3 maanden geleden een veiling heb gewonnen bij mij ging het om een hotelcheque's deze zijn niet eens geactiveerd ten tweede als je al langer dan 1 jaar of meer deze pas heb lijkt het me dat je een gigantische achterstand heb en had je allanger een deurwaarder aan de deur moeten hebben en hadden jullie per direct na een achterstand van 4 maanden de hotelpas moeten ontbinden want dat schaadt u bedrijf het meeste denk ik . Ten vierde mensen die het al niet breed hebben of onder bewind staan doen bieden voor een leuke weekendjes weg deze en dan heb ik het voornamelijk over mensen die onder bewind staan , mogen niet eens een abonnement aan nemen . Ten vijfde vind ik het ook knap dat je binnen 6 dagen 2 maanden achterstand heb wegens niet betalen is dat dan geen oplichting volgens u niet ten zesde Hoe wil je iets opzeggen als je geen klantnummer heb ? Mij brief gaat woensdag op de post krijg ik daar net als mij email geen reactie op dan zorg ik ervoor dat ik genoodzaakt bent om naar de politie te stappen. U vindt het normaal om mensen hier Door het slijk te halen om te zeggen dat hun uwe bedrijf schaadt maar wat jullie doen mag ook niet. U verlaag u zelf naar een niveau waar ik u tegen zegt .

th
door thomas1979 - Sep 6, 2015 om 23:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Een klachtenmail gestuurd naar de klantenservice van Hotelpas. Geen reactie op gehad, maar krijg wel een nieuwe aanmaning met dreiging extra kosten voor incassobureau en dubbeltermijnbetaling. Te belachelijk voor woorden. Welke stappen kan ik ondernemen tegen zo'n instelling? Hoe sterk sta je als consument?

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2015 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@thomas1979

Voorgaande reacties niet gelezen?

kl
door klaver285 - Sep 6, 2015 om 23:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

Thomas 1979 , De consumentenbond adviseert niet te betalen, Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de hotelpas ( voucher ) krijgen hoeven deze niet te betalen, volgens hotel express Nederland de uitgever van de hotelpas. com is de verlenging rechtsgeldig omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klop niet , omdat de hotelpas. com dergelijke cruciale informatie niet enkel in de algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens consumenten bond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantie producten waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is .

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2015 om 00:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ligt het aan mij? Ik kan niet eens op de site van die club komen.

kl
door klaver285 - Sep 7, 2015 om 00:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster, nee het ligt zeker niet aan jou , ik kwam er een uur geleden ook niet op ik wou de adres gegevens weten zodat ik me brief ken versturen . maar ik krijgt de website bestaat niet meer of u internetverbinding is niet goed. Had jij dit ook ?

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2015 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hun site is zeker niet meer te benaderen. Maar waarom zou u een brief willen schrijven? Verspilde moeite aan die figuren,

Ik zou me maar richten tot VakantieVeilingen, die hebben het tenslotte verkocht.

kl
door klaver285 - Sep 7, 2015 om 00:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 sep 2015, 00:10]Hun site is zeker niet meer te benaderen. Maar waarom zou u een brief willen schrijven? Verspilde moeite aan die figuren,

Ik zou me maar richten tot VakantieVeilingen, die hebben het tenslotte verkocht. Deze krijg ook hun portie hoor wees maar niet bang maar ik vraag me dan af hoe je er vanaf komt als je hun niet eens een brief ken sturen, staat hun erg netjes vind je niet wel mensen benaderen met dreigende emailtjes maar dan niet op de blaren willen zitten . Durven een meneer hier hypocriet te noemen maar zijn geen haar beter . Aan mij hebben ze gewoon de verkeerde ik rust niet voor dat ik hun adres heb en ik zal zeker vakantie veilingen aan hun .... trekken. anders ben ik genoodzaakt om een aangifte te doen voor oplichting

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2015 om 00:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stuur ern brief of mail naar Consuwijzer en het AMC, is veel nuttiger dan die louche clubs te benaderen.

kl
door klaver285 - Sep 7, 2015 om 00:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 sep 2015, 00:21]Stuur ern brief of mail naar Consuwijzer en het AMC, is veel nuttiger dan die louche clubs te benaderen. Wat bedoel je met AMC als ik dit probeer op te zoeken op Google kom ik bij het Amsterdamse medische centrum terecht . Denk niet dat dit de bedoeling is , maar goed ik ga morgen wel bellen met het consuwijzer, want 3 maanden geleden win ik bij vakantie veilingen voor hotelcheques er stond dus niet hotelpas, maar dit is dus ook van hun afkomstig het zou 1 jaar geldig zijn . Hoe kan het dan dat je nu al naar 3 maanden volgens die .... een abonnement van een jaar of langer heb. Zijn zelf ook niet handig met emailtjes op te stellen , Na het 2de email wist ik het zeker . P.s er staat naar activeren worden er dingen aangvinkt nu moet ik daar keihard om lachen wat de consumenten bond zegt want ik heb me cheques nog niet geactiveerd. En daarom ook heel knap van klantenservice@hotelpas.com of waar de emailtjes vandaan mogen komen dat je dan ook emailtjes stuur dat je een abonnement bent aangegaan. Ik lig dubbel van het lachen ik ga nu maar lekker slapen en morgen is vakantie veilingen de eerste die een piss off persoon aan de lijn . En daarna bel ik de consuwijzer wel op om te kijken of ik er vanaf kan komen. Wat het zijn gewoon een stelletje oplichters ook al durf mevrouw te beweren van niet .

door 1953 - Sep 7, 2015 om 02:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mvanloon999 schreef op maandag 31 aug 2015, 13:33]Ik heb inmiddels gebeld en gemaild n.a.v, dezelfde dreigende e-mail.
HOTEL EXPRESS INTERNATIONAL - KLANTENSERVICENetherlands
E-mail: klantenservice@hotelpas.com
Telefoon: 0031 (0) 35 8880040
Openingstijden: 09.00 -16.00 CET

Op dit nummer staat een voicemail met het verzoek om later terug te bellen.

Is MVANLOON999 uw wachtwoord? Zo ja, deze dan zo rap mogelijk wijzigen in een ander wachtwoord.

door 1953 - Sep 7, 2015 om 02:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit begint, of begon, op een discussie uit te draaien?!

jo
door john199 - Sep 7, 2015 om 06:49
6 Antwoorden / 1 Vragen

De website is inderdaad offline gehaald van Hotelpas.com dat zegt al genoeg.
Ik heb ook bij Vakantieveilingen een klacht ingediend over Hotelpas.com. Nog geen reactie terug gehad.. Het adres van Hotelpas.com is :

Mevrouw Anouk de Vries

Ledenadministratie

Postbus 4299

6202 WC Maastricht

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2015 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@klaver285

AMC moet zijn ACM.

Sorry.;-)

Cookies
door Cookies - Sep 7, 2015 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op Emerce.nl staat een heel artikel over deze gasten:

Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.

Volledig artikel klik hier

Cookies
door Cookies - Sep 7, 2015 om 09:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor degenen die het nog niet gedaan hebben: zet je klacht op de site van de Consumentenbond, daar staan er al ruim 100 over deze club KLIK

ar
door armine - Sep 7, 2015 om 13:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit weekend een mail gekregen van Hotelpas dat mijn abonnement is verlengd omdat ik daar blijkbaar voor zou hebben gekozen. Bij mijn weten ben ik geen abonnement aangegaan. Ik heb via VakantieVeilingen een kaart gekocht voor 1 jaar, daar stond duidelijk bij "het abonnement stopt automatisch"!

Wellicht heb ik bij het registreren per ongeluk iets anders aangekruist. Ik heb die kaart ook nooit gebruikt, nadat ik de veiling had gewonnen voor 3 euro zag ik na een google sessie allerlei negatieve berichten. Ik vind het raar dat je iets in je algemene voorwaarden kunt verstoppen en mensen zo kunt misleiden.

Wat moet ik nu doen? Ik heb al gemaild naar zowel vakantieveilingen als hotelpas maar als ik niet binnen 5 dagen betaal, gaat het e.e.a. naar een incassobureau.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2015 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@armine

Wat u moet doen, gaat dit hele topic al over. Dus lees dat door.

kl
door klaver285 - Sep 7, 2015 om 14:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

Zo ik heb gebeld naar de consuwijzer, ik word woensdag terug gebeld met wat mij rechten zijn , De website van de hotelpas ligt er nog steeds uit. Ik ga nu even een email sturen naar vakantieveilingen. Jullie horen me woensdag weer met het antwoord van de consuwijzer. Tijger 1 ik heb je bericht gelezen en dat dacht ik al

at
door at2015 - Sep 7, 2015 om 14:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Contact opgenomen met het incassobureau omdat ik geen contact met Hotelpas kreeg, e-mail en website uit de lucht.

Hotelpas blijkt inderdaad een klant van hen te zijn, maar aangezien mijn "betalingsachterstand" nog niet bij hen is aangemeld konden zij inhoudelijk niet reageren. Overeengekomen dat ik de e-mail die ik naar Hotelpas had verstuurd naar hen zou doormailen. Zij zullen dan, mochten zij een verzoek tot incasso ontvangen hiermee eventueel rekening houden.

Ik heb al aangegeven dat er sprake is van onrechtmatig handelen en mochten zij (incassobureau) overgaan tot het accepteren van de vordering ik mijn zaak aan mijn advocaat overhandig en ik de hele zaak zal laten voorkomen.

Daarnaast gevraagd hoe zij het vinden dat zij met naam en toenaam worden genoemd in de e-mail van Hotelpas, terwijl er op internet en door Consumentenbond en Kassa vele klachten circuleren omtrent deze zogenaamde onderneming. En of zij wel geassocieerd willen worden met zo'n bedrijf als klant en voor hen zaken willen behartigen. Hierop werd er nogal koeltjes gereageerd en dat het aan een rechter is om uit te spreken of hier sprake is van onrechtmatig handelen. En dat er op internet door iedereen een mening gegeven kan worden over bedrijven. Daarnaast gevraagd of zij zich dan wel bewust zijn van reputatieschade om met Hotelpas geassocieerd te worden, ongeacht of de klachten wel/niet juridisch sluitend zijn. Ook hierin een koel antwoord en soorgelijk antwoord dat het aan de rechter is om uitspraak te doen.

Ik zou daarom ook aan jullie willen adviseren om naast klachten te registreren ook het incassobureau aan te spreken op het feit dat zij met naam en toenaam worden benoemt in de e-mail van Hotelpas, dat deze onderneming niet bereikbaar is en dat je daarom tot hun richt aangezien zij vermeld staan als incassobureau waar de vordering aan zal worden overgedragen.

ar
door armine - Sep 7, 2015 om 17:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zo'n zelfde betalingsherinnering ontvangen. Inmiddels heb ik ook een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Zij kunnen Hotelpas aanpakken als blijkt dat zij de wet overtreden, of consumenten misleiden. In 2013 hebben zij al eens ingegrepen. Ik raad iedereen aan om deze klacht ook te melden bij de ACM. Op de site van de Consumentenbond reageert Hotelpas namelijk doodleuk dat de Consumentenbond onjuiste informatie verstrekt.

jo
door john199 - Sep 7, 2015 om 17:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad naar alle instanties een klacht gestuurd. over Hotelpas.com. Wordt tijd dat deze club het zwijgen wordt opgelegd.

canda
door canda - Sep 8, 2015 om 22:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een Facebook groep gestart met al rond 100 leden
Samen staan we sterk,dus je kan jezelf aanmelden

https://www.facebook.com/groups/664288583673014/