komsja
door komsja Aug 19, 2014 om 16:54
Huishouden & energie

Houten tuinset

Ongeveer twee maanden geleden een houten tuin set gekocht(tafel plus 6 stoelen) gemaakt van duurzaam hout??? Maar blijkt gewoon schutting hout te zijn met veel noesten en de planken van de tafel en stoelen en zo ook de balkjes die als versteviging dienen trekken al krom en op bepaalde plekken veel hars wat eruit komt en veel scheuren in het hout wat natuurlijk alleen maar erger gaat worden en ook veel splinters in de planken van de tafel waar je je handen aan open haalt als je wat weg wil vegen de set koste zo,n 550 euro
De fabrikant van dat brandhout stelt dat het een natuurproduct is en dat het allemaal normaal is
wat kan ik doen

4271 36 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard is hout een natuurproduct, wat een dooddoener. Strak komen er nog scheuten uit. Maar ook schuttinghout is een natuurproduct.

Bij welke toko was dat?

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 17:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor 550,- euro kan je ook niet veel verwachten, in ieder geval geen kwaliteit. Een goede hardhouten 6-persoonstafel kost alleen al 500,- euro.

komsja
door komsja - Aug 19, 2014 om 17:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
De set is gekocht bij Wehkamp en hun hebben de klacht door gestuurd naar de fabrikant

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2014 om 17:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waaruit blijkt dat het geen duurzaam hout is? Dat het krom trekt en scheurt wil niet zeggen dat het niet duurzaam is. Als blijkt dat er ten onrechte bijvoorbeeld een FSC keurmerk is gebruikt kan je er wat aan doen. Maar als het keurmerk klopt dan kan je er weinig tegen inbrengen. En dan is 550 euro voor een complete set inderdaad geen bedrag waarvoor je perfect afgewerkte houten meubelen kunt verwachten.

komsja
door komsja - Aug 19, 2014 om 17:21
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@Carola.83
Oftewel moet ik het maar accepteren dat je voor 550 euro gewoon een brandhout kwaliteit in de tuin hebt staan.Mmmm

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2014 om 17:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als het Wehkamp is, dan komt het wel goed. Desnoods komt de webcare je 'redden'.

Je hoeft echt niet te pikken dat je maar 2 maanden kunt genieten van je houten set. Ook al is hij niet vreselijk duur, dit is echt te kort.

Waaibomenhout, zou tenormin zeggen.

komsja
door komsja - Aug 19, 2014 om 17:27
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@pieterwolters
Toen de set geleverd was en ik alles in elkaar had gezet was het geheel strak glad en mooi maar vrij kort daarna begon de boel al krom te trekken enz enz en ook al is het volgens bepaalde mensen weinig geld dat zou dus betekenen dat je het maar moet nemen zoals het is

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat hoeft u zeker niet te accepteren. Het is tenslotte een tuinset, die moet buiten kunnen staan.

Heb zelf één houten stoel, zeker 20 jaar oud als het niet langer is. Maar niets krom of gespleten of splinters.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 19, 2014 om 17:39
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wat is "duurzaam hout"? Lees dit, klik. De vraag is dus: betreft het hier duurzaam geproduceerd hout of is het hout duurzaam in die zin dat het niet gaat "werken" bij weersinvloeden. Dus niet gaat spijten, zwellen, krom trekken enz. "Duurzaam" is hier voor tweeërlei uitleg vatbaar. Daar verschuilt de leverancier zich misschien achter.
Nou vind ik een tuinset bestaande uit een tafel met 6 stoelen voor 550 euro wel erg goedkoop. Daar kun je geen teak of eiken voor verwachten. Alle waar naar zijn geld. U heeft toch voor aankoop ook wel kunnen zien dat het schuttinghout was? Heeft het hout het keurmerk FSC of PEFC? Zo ja, dan moet u terug naar de leverancier. Zo niet, vraag hem naar de klasse van het betreffende hout.
Duurzaamheidsklasse I: deze houtsoort gaat langer dan 25 jaar mee in de open lucht (bijvoorbeeld hardhout of HKC)
Duurzaamheidsklasse II: dit hout kan 15 tot 25 jaar in de open lucht meegaan (zoals geïmpregneerd zacht hout)
Duurzaamheidsklasse III: tuinhout dat 10 tot 15 jaar in de open lucht meegaan (bijvoorbeeld gewaxt hout)
Duurzaamheidsklasse IV: dit hout gaat 5 tot 10 jaar mee in de open lucht (bijvoorbeeld lariks)
Duurzaamheidsklasse V: deze houtsoort gaat maximaal 5 jaar mee in de open lucht (meestal onbehandeld hout).

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is de categorie voor twee maanden?

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 18:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 19 aug 2014, 17:21]@Carola.83
Oftewel moet ik het maar accepteren dat je voor 550 euro gewoon een brandhout kwaliteit in de tuin hebt staan.Mmmm

Ik ben duidelijk niet de enige die 550,- erg goedkoop vind voor zo'n tuinset. Als je weinig te besteden hebt, is het verstandiger een set van kunststof te nemen. Dat spul is niet kapot te krijgen.

Kan het zijn dat hout dergelijke problemen gaat geven als de boel te stevig wordt aangedraaid? Geen verstand van, dus een vraag.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is € 550,00 erg weinig voor zo'n formaat set, maar misschien was het een aanbieding?

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2014 om 18:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 19 aug 2014, 17:27]@pieterwolters
Toen de set geleverd was en ik alles in elkaar had gezet was het geheel strak glad en mooi maar vrij kort daarna begon de boel al krom te trekken enz enz en ook al is het volgens bepaalde mensen weinig geld dat zou dus betekenen dat je het maar moet nemen zoals het is

Ja. Zoals gezegd, het is een natuurproduct en voor de goedkopere meubels zullen ze niet de beste kwaliteit hout gebruiken. Je kunt dan geluk hebben dat er toevallig goede stukken in een partij zitten, maar bij duurder hout is de kwaliteit over de gehele linie gewoon beter. Zo wordt de prijs voor het hout namelijk bepaald.

tenormin
door tenormin - Aug 19, 2014 om 19:25
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi komsja, wat je beschrijft hoe je tuinset er nu al zo uitziet is heel simpel te verklaren (daar kom ik weer): dit hout is gewoon niet goed behandeld, de originele boomstammen (tja, dat waren je tafel en stoelen echt) heeft eenvoudigweg niet de tijd gekregen om lang genoeg in het water te liggen (zoekster zal wel denken: hebbie niks anders) en dan komt de hars eruit en trekt het krom. Is hartstikke lullig te schrijven maar een tafel en 6 stoelen voor €550,00 is uiteraard een smak geld maar....heel eerlijk? Je had dan beter een tweedehands set uitgewerkt houten zit genot kunnen kopen. Maar Wehkamp zal best voorbij komen.

@carola.83 Welke kunststof heb jij op het oog dat niet stuk te krijgen is? Ben al door Jardin en diverse andere stoelen door "de poten gezakt". Nee, niet door mijn gewicht. Dat kunststof wordt immers ook door de zon aangetast? En ja, als er schroeven te strak worden aangedraaid krijg je gelijk een krak, maar loopt er door deze handeling geen hars uit de tafel en stoelen

we
door wehkamp_webcare - Aug 19, 2014 om 20:04
83 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,

Ik lees dat het over een product van Wehkamp gaat? Allereerst mijn excuus dat je binnen zo'n korte tijd al een klacht op deze tuinset hebt. Graag kijk ik wat ik voor je kan doen om deze klacht te verhelpen aangezien je aangeeft dat het antwoord vanuit de leverancier niet bevredigend is. Zou je deze klacht inclussief je klantnummer of postcode en huisnummer willen mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan zorg ik dat wij er gelijk voor je achteraan gaan.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 20:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: Heb 10-tallen jaren gedaan met kunststof stoelen van de Blokker o.i.d. Niet kapot te krijgen. Ook in de winter liet ik ze buiten staan (niet afgedekt), wel een beetje beschut tegen de ergste slagregens/hagel e.d. Heb ze uiteindelijk weg gedaan omdat ik wel eens wat anders wilde.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, heb, denk ik, 30 jaar geleden vier Hartman stoelen en een tafel van witte kunststof gekregen. Altijd buiten gestaan. Mankeert niet aan. Alleen 's winters onder het afdak.

di
door dinosaur - Aug 20, 2014 om 12:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet zeuren dat alles vroeger beter was, want dat is natuurlijk niet zo, maar de kwaliteit van de tegenwoordige spullen is erbarmelijk. Dat heeft alles te maken dat wij (de consumenten) alles voor bijna niets willen hebben. Daar hebben o.a. de Chinezen heel handig op ingespeeld. Bijna alles wat in de bouwmarkten ligt aan gereedschap tuinmeubelen, parasols e.d. komt uit lage lonen landen. Veel voor weinig.... Maar dan ook niet klagen.

jantom
door jantom - Aug 20, 2014 om 14:51
377 Antwoorden / 0 Vragen

Het hout dat gebruikt is, is ongeschikt voor meubelen die buiten moeten blijven staan. Waarschijnlijk vuren of grenen (ik lees knoesten en hars - duidt op naaldhout).
Het is misschien goed voor schuttingen maar niet om op te zitten of er met de rug tegenaan te zitten.
Onbegrijpelijk dat dit soort hout voor zitmeubelen wordt gebruikt.

Er zijn vele houtsoorten die wel zullen voldoen ~ met name hout in duurzaamheidsklasse 1 en 2. Die duurzaamheid heeft alles te maken met de aard van het materiaal.
Van de daarvoor in aanmerking komende houtsoorten zijn er die niet geschikt zijn om op te zitten zoals bangkirai en azobé (kruisdraad dus ruw) en merbau (dat inhoudsstoffen afscheidt).
Teak is altijd erg geschikt geweest maar schreeuwensduur. De meest geschikte houtsoorten (meest van tropische afkomst) voor buitenmeubelen zijn helaas erg duur.

Kunststof van hoge kwaliteit is daarom te prefereren ook al kan het verkleuren.

h19l49
door h19l49 - Aug 20, 2014 om 15:17
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 19 aug 2014, 19:25]Hoi komsja, wat je beschrijft hoe je tuinset er nu al zo uitziet is heel simpel te verklaren (daar kom ik weer): dit hout is gewoon niet goed behandeld, de originele boomstammen (tja, dat waren je tafel en stoelen echt) heeft eenvoudigweg niet de tijd gekregen om lang genoeg in het water te liggen (zoekster zal wel denken: hebbie niks anders) en dan komt de hars eruit en trekt het krom. Is hartstikke lullig te schrijven maar een tafel en 6 stoelen voor €550,00 is uiteraard een smak geld maar....heel eerlijk? Je had dan beter een tweedehands set uitgewerkt houten zit genot kunnen kopen. Maar Wehkamp zal best voorbij komen.

@carola.83 Welke kunststof heb jij op het oog dat niet stuk te krijgen is? Ben al door Jardin en diverse andere stoelen door "de poten gezakt". Nee, niet door mijn gewicht. Dat kunststof wordt immers ook door de zon aangetast? En ja, als er schroeven te strak worden aangedraaid krijg je gelijk een krak, maar loopt er door deze handeling geen hars uit de tafel en stoelen

Ik heb hier een tuinset van Hartman die nu al 15 jaar buiten staat het gehele jaar door en er mankeert nog niets aan.
En de buren hebben een set van Jardin en die iets niet minder.
Dus jouw verhaal is wel erg negatief.

endemion
door endemion - Aug 20, 2014 om 15:35
237 Antwoorden / 3 Vragen

Om welke set gaat het eigenlijk? Ik hoor namelijk geregeld mensen beweren dat 550€ relatief goedkoop is. Echter krijg ik er een beeld bij van metalen frames met wat plankjes erop en dan heb ik zoiets van 550€ best prijzig.

van leyden
door van leyden - Aug 20, 2014 om 16:23
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mijn hele tuinmeubilair komt van het grof vuil.
Keuze genoeg, als het snel verrot, grijp ik weer wat nieuws.
Met een beetje geluk is het soms weerbestendig, zo heb ik een tafel met een glazen plaat, de houten poten eronder worden nooit nat. Precies goed

De Rtl programma s zouden zoiets nooit vertonen, bijna iedereen zou zich ervoor schamen, maar ik zit prima.
Kan mij het nou verrotten wat een ander ervan vindt, functionaliteit gaat boven vormgeving.

komsja
door komsja - Aug 20, 2014 om 17:10
1064 Antwoorden / 218 Vragen

1 ding weet ik wel en dat is: dat als wehkamp of de fabrikant niet thuis geeft het hele boeltje op marktplaats probeer te verkopen en weer een tuin set koop van kunststof met heerlijke verstelbare stoelen een paar kussens erop en heerlijk zitten en half liggen in de zomerzon(die we helaas niet al te veel hebben gezien deze zomer) Dus voor mij geen houten tuin meubels meer.en ook die kunstof rieten tuinmeubelen komen er niet .
Ps:er zullen lieden zijn die weten dat ikzelf in een flat woon en zich afvragen waar ik op het balkon zo,n grote tuinset laat Maar het geheel staat in de tuin van me vriendin

wimmi20
door wimmi20 - Aug 20, 2014 om 19:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Laten we eens bij het begin beginnen.
Vraagsteller Komsja weet kennelijk niets van de houtkwaliteit van de tuinset.
Want in de vraag staan 3 vraagtekens achter duurzaam hout.
De kwalificatie 'duurzaam' zegt niets over de kwaliteit van hout.
Duurzaam hout wil alleen maar zeggen dat het hout verantwoord is geproduceerd.
Boppe1943 en Jantom hebben het over de duurzaamheidsklassen 1 t/m 5.
Leuk bedacht maar het heeft niets te maken met de kwaliteit of het kromtrekken van hout.
Deze duurzaamheidsaanduiding wordt in de hout vak wereld gebruikt om de bestendigheid tegen schimmels aan te duiden.
Het goedkoopste hout dat behandeld is tegen schimmels kan klasse 1 zijn.
Zo'n behandeling is bv wolmaniseren
De kwalificatie is er om de invloed van grond op houten palen te kwalificeren.
Kortom : paalrot.
Heeft dus niets met tuinmeubelen te maken.
En dan dat gekwek dat 550 euro te goedkoop is voor een tuinset.
Voor een tuinset die gemaakt is van gewoon hout vind ik het nogal duur.
En op de site van Wehkamp is niet 1 houten tuinset met 6 stoelen te vinden die ongeveer 550 euro kost.
Kijk ik niet goed ? Kijken jullie voor mij ook nog even ?
Vraagsteller Komsja vertelt hierboven dat hij/zij het mislukte tuinzootje misschien wel op Marktplaats gaat verkopen.
Goudeerlijk type, die Komsja.
De volgende koper mag er intrappen !
Enneoja, het gaat over houten meubelen.
Dus hou op met het ophemelen van plastic stoelen.
Als er een vraag is over electrische fietsen ga ik toch niet zwammen dat je ook met de bus kan.

jantom
door jantom - Aug 20, 2014 om 23:54
377 Antwoorden / 0 Vragen

@ Wimmi,

Ik lees graag je nuchtere commentaren maar je gaat een beetje de mist in wat betreft de duurzaamheidsklassen van hout.
In ons land zijn ongeveer 100 houtsoorten die commercieel van belang zijn. Elk van die houtsoorten is getest op sterkte, duurzaamheid en andere eigenschappen die van belang zijn voor de beoogde toepassing.

Een houtsoort is ingedeeld in een bepaalde duurzaamheidsklasse en die klasse verandert niet als het hout behandeld is...... Uiteraard kan het hout langer mee als dit behandeld is maar dan komt er wel een ander probleem naar voren... het is dan niet geschikt voor gebruik in huis. Voor zover ik kan overzien zijn al die middelen nogal milieuonvriendelijk en zelfs buiten niet altijd zo maar toepasbaar.

Wat je wel goed aangeeft is dat het kromtrekken van hout losstaat (of los kán staan) van de duurzaamheidsklasse van de desbetreffende houtsoort. Maar de stabiele houtsoorten zijn meestal houtsoorten die in duurzaamheidsklasse 1 en 2 vallen.
En het oog wil ook wat. De edelhoutsoorten kunnen vaak mooi gelakt worden en ook hier geldt dat die houtsoorten duurzaam zijn en -helaas- ook erg duur zijn.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2014 om 00:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 20 aug 2014, 19:49]Dus hou op met het ophemelen van plastic stoelen.
Als er een vraag is over electrische fietsen ga ik toch niet zwammen dat je ook met de bus kan.

Nou, ik hemelde ze "down". Niet moeten doen, krijg je zoiets van 20 jaar hebben van plastic stoelen!

wimmi20
door wimmi20 - Aug 21, 2014 om 01:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Jantom,
u hebt de kok wel horen fluiten, maar u weet niet waar de lepel hangt.
Om te beginnen is er een verschil tussen duurzaam hout, en het begrip duurzaamheid van hout.
Het eerste is dat er verantwoord wordt gekapt.
De tweede uitdrukking is de bestendigheid tegen schimmel, in andere taal : bestand tegen rot.
Want de enige reden dat hout degenereerd (rot) is een schimmel.
Om uw zelfstudie een beetje te stimuleren : klop in bij koekel duurzaam hout.
En na die korte studie : klop daarna in : duurzaamHEID van hout.
En dan komt u vanzelf tegen wat de duurzaamheidsklassen 1 t/m 5 betekenen.
Er is een tabel te vinden die aangeeft welke houtsoorten in welke klasse vallen, en waarom.
Tenormin, klopt u ook mee bij koekel ?
Enneoja, ik bedoelde niet u over die plastic stoelen.

jantom
door jantom - Aug 21, 2014 om 11:29
377 Antwoorden / 0 Vragen

@Wimmi

Als ik het over duurzaamheid van hout heb, heb ik het over duurzaamheid van hout en niet over de vraag hoe het wordt geproduceerd.
Het gaat mijn om het stoffelijke (dus over het antwoord op de vraag of het hout geschikt is voor bepaalde toepassingen).

Ik weet eigenlijk best wel veel van hout (voor een amateur).
Er is een club die zich bezighield met hout en daar was ik enige decennia lang lid van. Nehosoc. Ik denk dat die club nog wel bestaat. Die hobby heeft me vooral naar Zuid-oost Azie gebracht maar het hout kwam ook mijn kant op :)
Ik heb mooie boeken over hout en kwam vaak bij het (voormalige) Houtvoorlichtingsinstituut (later Centrum Hout) en ik raad een ieder die wat meer van hout wenst te weten het Houtvademecum aan (misschien tegenwoordig onder een andere naam uitgebracht).

Ik heb ook ervaring in het verwerken van hout en vooral hout uit Zuid-Amerika en Maleisië. Dat is pas hout ~ vaak loodzwaar.

Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten... maar dat vind ik niet erg.

komsja
door komsja - Aug 21, 2014 om 16:25
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Geachte wimmie20
U zit in uw reactie nou wel hoog van de toren de blazen of te fluiten
Maar u stelt dat er op de site van wehkamp geen enkele houten tuin set van om en nabij de 550 euro te vinden is dan zou ik als ik u was toch eerst maar eens beter kijken alvorens dit te gaan zitten beweren want die staat er wel degelijk nog op hoor meneer.
even iets verder kijken dan uw fluit lang is en gewoon zoeken op tuinmeubelen en dan kom je het vanzelf tegen Maar om u een beetje op weg te helpen de tafel en de stoelen worden Toulouse genoemd en uw stelling dat ik de eventuele koper er in wil laten trappen is onzin de keuze om het door u genoemde tuin zooitje wel of niet te kopen is aan de koper hij koopt wat hij ziet niet meer en niet minder.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2014 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hemel ze op, wel 30 jaar.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 21, 2014 om 17:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Komsja,
laat mij uw verhaaltje eens toetsen op het waarheidsgehalte.
U kocht de tuinset Toulouse 2 maanden geleden voor 550 euro, beweert u.
Maar 2 maanden geleden kostte deze set 999.- euro !
En hij kost sinds kort (nu de zomer bijna voorbij is) 599 euro in de uitverkoop.
En geen 550 euro, zoals u beweert.
U schrijft letterlijk : de set kostte zo'n 550 euro.
En dat is geen 599 euro, zo'n 600 euro noem je dat.
Logisch dus dat ik geen set voor 550 euro kon ontdekken op de site van Wehkamp.
U beweerde dat er bij de tafel 6 stoelen zijn.
Maar op de site van Wehkamp worden er bij de tafel 8 stoelen geleverd.
Logisch dus dat ik de tuinset niet vond op de site.
De door u genoemde aankoopprijs bestaat niet bij Wehkamp.
En het aantal stoelen wat u opgeeft klopt ook niet.
Toudelouse

komsja
door komsja - Aug 21, 2014 om 17:58
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wimmi20
Geachte wimmi
Heb 1 en ander even bij mijn vriendin nagevraagd(want zij heeft alle papieren en rekeningen)
De betreffende set is inderdaad geen 2 maanden geleden gekocht maar op 21-05-2014 om precies te zijn.
En niet voor 550 euro zoals ik beweerde maar ook niet voor 599 euro zoals u stelt maar voor 499 euro en de tafel is geen 1.35m zoals op de site van wehkamp staat maar de tafel is 2.00x1.00 plus 6 stoelen.
maar wel het type Toulouse en gemaakt van het zelfde hout

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2014 om 18:08
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Mootje shusi, je hoeft toch geen "verklaring" af te leggen tegenover wimmi20, komsja. Je staat niet voor een rechtbank!

komsja
door komsja - Aug 21, 2014 om 18:35
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tenormin
Hoef ook geen verklaring af te leggen tegenover wimmetje maar gezien zijn reactie,s voelde ik mij geroepen om 1 en ander even duidelijk en naar waarheid te vermelden

boppe1943
door boppe1943 - Aug 21, 2014 om 19:33
1129 Antwoorden / 98 Vragen

[quote=komsja schreef op donderdag 21 aug 2014, 16:25]Geachte wimmie20
....en uw stelling dat ik de eventuele koper er in wil laten trappen is onzin de keuze om het door u genoemde tuin zooitje wel of niet te kopen is aan de koper hij koopt wat hij ziet niet meer en niet minder.

Nou Komsja, dat geldt ook voor u. U had ook de keuze om het "tuinzooitje" wel of niet te kopen.

komsja
door komsja - Aug 22, 2014 om 15:57
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@boppe1943
Er is een nieuwe tuin set gekocht en bij het uit pakken en in elkaar zetten was hij ook nieuw en strak in het hout met geen enkele oneffenheid die oneffenheden en krom trekken enz enz kwam korte tijd later en nogmaals de eventuele koper kan het geheel zien en dan beoordelen of hij of zij de set wel of niet wil kopen dus is er geen enkele sprake van de ander proberen te tillen