lh
door lhe May 19, 2013 om 11:40
Huishouden & energie

Houtkachels

wanneer wordt het stoken van houtkachels verboden?
Astma, kanker, enz. wordt o.m. door fijnstof veroorzaakt.
Zie www.houtrook.nl of https://twitter.com/houtrookpuntnl

3 overburen en één buur brandt houtkachels, gigantisch veel houtrookoverlast in huis, één houtkachel brandt zelfs 's-nachts nog door, dus van ventileren komt niets!

12279 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 19, 2013 om 11:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk niet dat er een verbod komt, maar als u er direct last van heeft, dan is er wellicht een mogelijkheid om er iets tegen te ondernemen. Kwam dit tegen op een site van juristen
klik HIER

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neemt u weleens deel aan het verkeer? Hebt u zelf een auto? Veroorzaken veel meer overlast. Ook verbieden?

Hebt u dan met die kou de afgelopen tijd alle ramen en deuren open, dat u zoveel overlast hebt IN huis?

mi
door misaba - May 20, 2013 om 11:19
22 Antwoorden / 2 Vragen

Astma, ik heb astma en ik heb een houtkachel.

Wel heb ik last van de klagende buurvrouw over mijn houtkachel, waarbij deze vergeet dat haar maandelijkse illegale brandstapel verbranding in haar tuin mij overlast bezorgt. Maar daar mag niets over gezegd worden!

Kijk eerst eens wat een overlast uzelf veroorzaakt o.a. met uw auto en klaag dan pas over een ander!

lh
door lhe - May 20, 2013 om 11:39
17 Antwoorden / 4 Vragen

http://lists.houtrook.nl/cgi-bin/mailman/listinfo/leden
https://twitter.com/houtrookpuntnl

Beste Misaba, in de tuin mag je géén hout o.i.d. verbranden, gewoon Milieu gemeente inlichten.

Beste tijger, wát een antwoord. Er zijn tegenwoordig ook veel ventilatiestroken en als die openstaan, komt de fijnstof binnen én de houtrookstank.

jo
door jozu - May 20, 2013 om 11:54
72 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lhe schreef op zondag 19 mei 2013, 11:40]wanneer wordt het stoken van houtkachels verboden?
Astma, kanker, enz. wordt o.m. door fijnstof veroorzaakt.
Zie www.houtrook.nl of https://twitter.com/houtrookpuntnl

3 overburen en één buur brandt houtkachels, gigantisch veel houtrookoverlast in huis, één houtkachel brandt zelfs 's-nachts nog door, dus van ventileren komt niets!

Ik ben al +/- 10 jaar bezig hier mee.
Ik heb regelmatig ,zodra het koud wordt last van die open haarden,zo erg dat ik soms stik in die vuile stank,als ik naar buiten gaat.
En de vervuiler aanspreken,wat me eens is aangeraden door de Gemeente Va******* nu Ka******,daar ben huiverig van.
Sommige mensen zijn zo afgestompt qua reukvermogen,dat ze het tolereren,en als onbelangrijk beschouwen.

Ramen en deuren voorzien van een goede afdichting,en ventileren 's ochtends,en dan alles potdicht afsluiten.

Tot dusver met de Gemeente, Milieu organisaties,Politiek, Greenpeace geen enkele mede werking.
Landelijke juridische stappen of naar het Europese hof stappen,maar dat is een lange en dure weg,denk ik.