WvV
door WvV Jan 20, 2015 om 21:40
Garantie & verzekeringen

Huisdierverzekering verhoogd niet alleen premie, maar ook eigen risico

We hebben een huisdierverzekering bij Aegon. Bij het afsluiten van de verzekering was het eigen risico E35,00 per ingediend schadeformulier van alle nota's binnen een half jaar. Dat jaarlijks de premie omhoog gaat, dat is bij alle verzekeringen. Maar nu is ook het eigen risico verhoogd naar E50,00 i.p.v. de eerder overeengekomen E35,00. Mag dit zomaar?

460 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar u kunt de verzekering wel per vervaldag opzeggen.

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2015 om 22:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Of het 'zomaar' mag laat ik wijselijk in het midden. Tegen Aegon (e.a. grote jongens) valt toch niet tegen op te tornen. Maar zou een eventuele verandering afwegen. Met uzelf de vraag stellen: heeft u goede ervaringen verder met de afwikkelingen van geclaimde betalingen van Aegon en meer dan dit soort vragen. Een Hema, Pet Plan, Proteq, bij iedere verzekering is er wel iets.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt zich ook nog afvragen of u zo'n verzekering wel nodig hebt.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2015 om 01:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als uw verzekering via het Kruidvat loopt (ondergebracht bij Aegon) dan kunt u meerdere rekeningen in een half jaar tegelijk indienen en dan hoeft u maar 1 x het eigen risico te betalen.
Bron: klik hier, staat onder Wat is verzekerd.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 08:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Dat doet de Ts al, maar nu kost het ook nog € 15,00 meer eigen risico.