wn
door wnn526358 Jul 11, 2010 om 15:38
Huishouden & energie

Huismiddel verdelging mieren buiten

Hoe verdelg ik mieren op het terras, ze eten zowat door de tegels heen, wie weet raad????

117829 64 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.in-de-tuin.dds.nl/nl-tuinen/FAQ/faq13a.htm

Mieren zijn lastig te bestrijden als men niet weet hoe ze leven! Enkel poeder strooien zal het nest niet laten verdwijnen! Mieren hebben meerdere uitgangen, en als alle uitgangen zijn behandeld, weten de mieren niet meer hoe ze terug moeten keren en sterven uit!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wnn526328,

Als je hier even klikt, vind je veel leesvoer.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

wnn526358

Voor een terras voldoet bestrijding met kokend heet water.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wnn526328,

De oplossing van read heeft bij mij ook geholpen.
Indien mogelijk is het wel handig om even een paar tegels weg te halen zodat je de mierengangen ziet lopen. Dat werkt effectiever dan zo maar water gieten.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Whahaha die is goed :-))

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

vroeger bestreden we dat met petroleum. er is ook een spray van HG tegen ongedierte dat perfekt helpt.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paar druppeltjes chloor!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wnn526358,

wat bij ons goed gewerkt heeft was de Dasty schoonmaakspray van de Wibra. Tevens werkt dit ook prima tegen onkruid tussen en op de tegels.

Een ander huismiddeltje is het strooien van bakpoeder, de mieren nemen dit mee het nest in.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

miek1980 schreef op maandag 12 jul 2010, 13:45: Beste wnn526358,

wat bij ons goed gewerkt heeft was de Dasty schoonmaakspray van de Wibra. Tevens werkt dit ook prima tegen onkruid tussen en op de tegels.

Een ander huismiddeltje is het strooien van bakpoeder, de mieren nemen dit mee het nest in.

Succes!

Is dat de Gele dasty van de Wibra? want ik heb in alle in en uitgangen al poeder gestrooit, 3 nesten uit de tuin gehaald Gloor overheen gegoten, warm water erin laten lopen, en de beesten blijven maar woekeren...

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonmaakazijn doet het prima. Af en toe een klein straaltje in de voegen tussen de tegels gieten. Is tevens een probaat middel tegen onkruid.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met azijn of het zuur van uien of augurken blijven de mieren ook weg.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wnn526358.

Ik los altijd in een oude gieter mierenpoeder met HEET op.
Giet dit tussen de kieren van de tegels en voilà' weg mieren.

Succes

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

littlemissg schreef op maandag 12 jul 2010, 13:56:
miek1980 schreef op maandag 12 jul 2010, 13:45: Beste wnn526358,

wat bij ons goed gewerkt heeft was de Dasty schoonmaakspray van de Wibra. Tevens werkt dit ook prima tegen onkruid tussen en op de tegels.

Een ander huismiddeltje is het strooien van bakpoeder, de mieren nemen dit mee het nest in.

Succes!

Is dat de Gele dasty van de Wibra? want ik heb in alle in en uitgangen al poeder gestrooit, 3 nesten uit de tuin gehaald Gloor overheen gegoten, warm water erin laten lopen, en de beesten blijven maar woekeren...

Ja, dat is inderdaad de gele Dasty van de Wibra.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

littlemissg schreef op maandag 12 jul 2010, 14:00:
miek1980 schreef op maandag 12 jul 2010, 13:45: Beste wnn526358,

wat bij ons goed gewerkt heeft was de Dasty schoonmaakspray van de Wibra. Tevens werkt dit ook prima tegen onkruid tussen en op de tegels.

Een ander huismiddeltje is het strooien van bakpoeder, de mieren nemen dit mee het nest in.

Succes!

Wat gebeurd r trouwens dan door die bakpoeder? krijgen we dan minie taartjes in de tuin ? :P

Bakpoeder icm water geeft koolzuurgas vorming, ik denk dat je wel kunt voorstellen wat er gebeurd als een mier dat opeet. ;)

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wnn526358,

Ik los altijd mierenpoeder in een oude gieter op met HEET water, tussen de tegels gieten et voilà weg mieren.

Succes gewenst,

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na 3 weken opstaan met mieren en slapen gaan met mieren(niet alleen buitenshuis maar ook binnenshuis, zelfs in de douche en slaapkamer!), heb ik diverse middelen besteld via http://www.ongediertewinkel.nl/ .
Overal waar nodig gespoten en gestrooid, en vervolgens heb ik binnenshuis ALLE kieren en naden dicht gekit.(onder en bovenlangs de plinten van het laminaat) Ik ben er nu helemaal vanaf!!! Geloof me, ik had er zelfs nachtmerries van!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo win526328,

Wat bij mij tot nu toe zeer goed tegen mieren heeft geholpen, is Baythion tegen mieren, van Bayer.
Dit is bij de meeste tuincentra verkrijgbaar, en is tevens milieuvriendelijk.

Ik weet niet of anderen hier ook ervaring mee hebben, maar het werkt echt perfect, de mieren komen ook niet meer terug.

Dit is mijn ervaring, bij anderen zal dit met andere middelen ook tot een resultaat kunnen leiden.

Veel succes!,

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon!!!!!!zout strooien. [

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

littlemissg schreef op maandag 12 jul 2010, 13:56:
miek1980 schreef op maandag 12 jul 2010, 13:45: Beste wnn526358,
......
Een ander huismiddeltje is het strooien van bakpoeder, de mieren nemen dit mee het nest in.

....

Mijn hele huis en tuin hebben in de koffiedik, bakpoeder en kokend water gelegen, steeds voor een paar uur bleven ze weg, met deze middelen verjaag je ze enkel. Ook bleekmiddel zou ik niet aanraden, dat trekt de mieren weer aan als de vloer droog is.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf ook een hoop mieren in de tuin. Mierenlokdoosjes doet niet veel af, maar ze hebben wel een grote hekel aan de geur van kaneel! Heb een nest aan de voet van m'n rozenstruik en als ik daar kaneel strooi weten ze niet hoe snel ze weg moeten zijn! Wel herhalen zodra de kaneel weg is door het sproeien van de tuin of na een regenbui.

Had vandeweek ook mieren in de gang (een paar verkenners ofzo), ook even een behandeling met kaneel en ik heb er geen meer gezien!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo!

koop een paar potten namaaksuiker bij Kruidvat-Bas of Albert Hein
gaa hiermee de mieren te lijf en maar blijven strooien zeker als je
een beetje weet waar de nesten zitten! Ze zijn niet in 1keer weg
maar je komt er wel vanaf!
SUCCES

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mieren houden niet van kaneelpoeder, uienpoeder of knoflookpoeder, strooi het bij de ingang van de tuindeur, ik had een hele kolonie door de keuken richting huiskamer lopen en sinds ik bij de tuindeur kaneelpoeder en een mierenlokdoosje heb gezet, heb ik geen mier meer gezien!!!

Verder hoorde ik gisteren op de radio dat je keukenzout op de miereningang kan strooien en dan met glassex sprayen, ik weet niet of het helpt want dit heb ik nog niet geprobeert.

Succes!!!!!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gooi er altijd kokend water overheen daar waar het nest zit.
De mieren die nog onderweg zijn ga ik te lijf met de hobbybrander.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat heel goed helpt......en dat heb ik ook uit oma s boekje.....AZIJN

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bakpoeder moet vermengt worden met suiker anders nemen ze het niet mee.
Zelf doe ik het liefst gedroogte gist en maal dat samen met wat suikerfijn met een staafmixer en strooi dat bij de nest en werkt prima.
Evt wat honing aan de eind van de tuin neer zetten in het begin van de lente dan gaan ze daar hun nest bouwen.
Ook kieren tussen de tegels dicht kittenmet siliconenkit is een lastige oplossing maar ook dat helpt te voorkomen dat er mieren onder kunnen komen.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik had vreselijk veel mieren, zelfs in een boom, ik heb gestrooid met knofloolpoeder, dan raken ze de weg kwijt en heb daarna gesproeid met groene zeep. Een paar maal herhaald en weg zijn ze!! Als je mieren niet binnen wil hebben, moet je voor de deur een koperen munt leggen, of een koperdraadje neerleggen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Ashley

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik giet in alle hoopjes zand die ik vind, wat gloor en ammonia te samen en dan zie je er zo geen een meer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

dgorter schreef op maandag 12 jul 2010, 13:34: Paar druppeltjes chloor!

Een paar druppels helpen niet. Ik ben al weken bezig met het bestrijden van mieren en heb al flessen gebruikt. Ik schijn heel veel nesten te hebben. Ik weet het, het is slecht voor het milieu maar voor mij het beste mierenbestrijdingsmiddel.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nootmuskaat strooien, helpt en is niet duur!

IS

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als vrijwilliger bij de Dierenbescherming Utrecht-Amersfoort heb ik er vreselijke moeite mee als deze diertjes met heet water worden overgoten of giftige bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Zelf heb ik op alle drempels die naar buiten leiden euromuntjes van 5 cent neergelegd, dat werkt perfect, ze komen niet binnen. Ook wordt het ongetwijfeld wel weer kouder denk ik dan maar en de hoopjes zand op het terras op dit moment neem ik nu maar voor lief.

Gonny Scholman

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ashley2 schreef op maandag 12 jul 2010, 14:53: (.....) Als je mieren niet binnen wil hebben, moet je voor de deur een koperen munt leggen, of een koperdraadje neerleggen...

Werkt dat bij jou? Dan heb ik hier stoere mieren, want ze lopen er gewoon overheen!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle middeltjes helpen wel iets, maar je kan beter uitzoeken waar ze heengaan want ze gaan altijd daar iets halen om te eten ofzo.
Dat is de oorzaak dat ze er zijn.Wanneer je deze oorzaak (kunt) weghalen heeft het geen nut meer en gaan ze vaak wel uit zichzelf weg en dan met een bestrijdingsmiddel erbij komen ze meestal niet meer terug.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, is misschien toeval, door alle knoflook en zout wat ik gestrooid heb, want ook aan zout hebben ze een hekel.Ik heb die munt wel liggen, had ik ook weer gehoord.

Groetjes Ashley

~*natascha*~ schreef op maandag 12 jul 2010, 15:09:
ashley2 schreef op maandag 12 jul 2010, 14:53: (.....) Als je mieren niet binnen wil hebben, moet je voor de deur een koperen munt leggen, of een koperdraadje neerleggen...

Werkt dat bij jou? Dan heb ik hier stoere mieren, want ze lopen er gewoon overheen!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
WIj hadden er ook veel last van en wat helpt is van Bayer korrels strooien bij het nest en van Bayer de mieren lokdozen. We hadden eerst eigen merk van een winkel maar werkte niet goed. De korrels werken perfect.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet jij misschien of die korrels kwaad kunnen voor je huisdieren? [Ben hier altijd een beetje bang vanquote=jenet schreef op maandag 12 jul 2010, 15:30]Hallo,
WIj hadden er ook veel last van en wat helpt is van Bayer korrels strooien bij het nest en van Bayer de mieren lokdozen. We hadden eerst eigen merk van een winkel maar werkte niet goed. De korrels werken perfect.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ashley2 schreef op maandag 12 jul 2010, 14:53: Hallo,Ashley
ik ben het helemaal met jouw eens als een koperen munt voor je keuken C.Q tuindeur ( of beiden) legt zie je geen mieren meer ja een koper draadje zal ook wel lukken,
met vriendelijke groet Ardylee

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had vreselijk veel mieren, zelfs in een boom, ik heb gestrooid met knofloolpoeder, dan raken ze de weg kwijt en heb daarna gesproeid met groene zeep. Een paar maal herhaald en weg zijn ze!! Als je mieren niet binnen wil hebben, moet je voor de deur een koperen munt leggen, of een koperdraadje neerleggen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Ashley

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

arme mieren, wat doen die voor kwaad op een terras?

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

scholman schreef op maandag 12 jul 2010, 15:09: Als vrijwilliger bij de Dierenbescherming Utrecht-Amersfoort heb ik er vreselijke moeite mee als deze diertjes met heet water worden overgoten of giftige bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Zelf heb ik op alle drempels die naar buiten leiden euromuntjes van 5 cent neergelegd, dat werkt perfect, ze komen niet binnen. Ook wordt het ongetwijfeld wel weer kouder denk ik dan maar en de hoopjes zand op het terras op dit moment neem ik nu maar voor lief.

Gonny Scholman

Dit is echt een goede tip. Heb je nog losse koperen centen over? niet meer te gebruiken als geld maar de mieren gaan op de loop. Bij ons werkt het perfect. als je maar genoeg strooit.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon kaneel strooien: dier-, mens- en portemonnee-vriendelijk en uiterst effectief.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we het toch over huismiddelen hebben.
Mijn oma deed het zo.....
Tegel omhoog litertje zoutzuur uitgieten.....
Even wachten...
tegel er weer op.

Of kan dat tegenwoordig niet meer ?

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

WNN, helaas lees ik sadische maatregelen tegen mieren. Maar ja, zo zijn mensen. Mieren hebben geen aaibaarheidsgehalte en zijn per definitie lastig. Dan mag je alles wat in je sadische en ongemanierde hoofd opkomt toepassen.

Mieren zijn pas een overlast als ze in je huis of caravan komen. Dan kun je doorgaans weinig anders dan mierenpoeder strooien. Als het even niet nodig is, dan zou ik toch een vriendelijker middel gebruiken. Een milieuvriendelijke oplossing is koffiedik strooien. Mieren houden niet van die lucht en zullen niet meer daar komen. Het nest gaat niet weg, maar ze zoeken of maken een andere uitgang. Zo af en toe veeg je weer op en strooi weer nieuw. Mieren zijn zijn zeer nuttige wezentjes, die je niet zomaar moet doden en al helemaal niet met kokend water. Mensen die dat doen, hebben een weinig geleerd over de natuur.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik Roxasect. Dit is een spuitbus met een slangetje aan de spuitmond. Stop het slangetje in het mierennest en dan spuit je het middel in het nest. Dit is het beste middel dat er is. Het product kristalliseert bovendien zodat het nog lange tijd blijft nawerken.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop geen lokdoosjes van Vapona. Het werkt voor geen meter en ze kosten n.b. € 4,00 per 2 stuks en het mooiste is dat ze het zelf ook wel weten. Maar er is nog een hoop voorraad................Bij Dirk van de Broek waren ze al in de aanbieding voor € 0,99!!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik van de site van Eigen huis & tuin:
Loxiran® mierenspray:
De mierenspray van ECOstyle bevat een 100% natuurlijke werkzame stof die direct in kieren, naden en nestingangen kan worden gespoten. Door de werksters te bestrijden kunnen ze geen voedsel meer naar het nest brengen. De mierenspray heeft een nawerking van enkele weken. De spuitbus bevat geen schadelijk drijfgas maar gecomprimeerde buitenlucht. De inhoud van de bus bedraagt 400 ml.
Voordelen:
Direct effectief
Handige spuitlans
Geen drijfgas
100% natuurlijk
Veilig voor mens en huisdier

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand had het hier over resistente mieren en ik geloof dat ik die hier ook heb. Heb mijn hele tuin vol liggen met koperdraad zodat ze weg zouden blijven bij mijn terras, maar geen enkel resultaat. Kaneel, bakpoeder, borax poeder vermengd met honing of stroop en ga zo maar door, verjagen lukt niet. Zelfs op zoetigheid komen ze niet af. Trap je er 10 dood komen er 1000 op zijn begrafenis. Dat het nuttige diertjes zijn geloof ik graag en sadistische manieren om ze uit te schakelen hou ik ook niet van. Maar als je elke dag bergjes zand van je terras kunt vegen en je de tegels steeds verder weg ziet zakken dan vraagt dat om een rigoreuzere aanpak. Dat die dan misschien wat sadistisch is maar dat moet dan maar. Telkens probeer in nieuwe dingen uit en vandaag heb ik twee mierennesten vernietigd met een beetje gootsteenontstopper (korrels) en heet water. Dat gaat lekker bruisen, creëert hitte (misschien ook nog gas?) en bereikt dan veel gangen. En ik moet zeggen dat dit tot nu toe het beste resultaat heeft opgeleverd want geen mier meer gezien (althans uit deze nesten).
Overigens kun je zien of je een nest helemaal hebt uitgeroeid, want als dat niet het geval is dan zie je de overblijvende mieren begrafenisondernemer spelen. Alle dode mieren worden naar buiten uit het nest gedragen.
Probleem met dit soort fora is dat je vaak oplossingen aangeboden krijgt die je overal op internet kunt vinden, terwijl mensen met een echt probleem zoeken naar andere oplossingen. Want die hebben echt al van alles geprobeerd. Dus als er nog echte creatieve oplossingen zijn laat ze dan horen.
Overigens moet ik zeggen dat ik jaren geleden van een Spanjaard een busje mierenpoeder heb gekregen dat ook goed werkte maar hier niet verkocht mag worden. Dus er is nog wel degelijk spul in de (Europese) handel dat wel werkt.
Spanje werd in dit forum ook al eerder genoemd en ook Italië kwam ik tegen. Maar zal hier wel niet mogen uit mileuoverwegingen. We zijn hier immers Roomser dan de Paus.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een beetje shag neerleggen dan gaan ze naar de buren voor een vloeitje en ben je ze kwijt

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook mieren aan een kant van het huis, heb er veel minder last van als ik op die plek het onkruid weghaal. Mocht dat niet genoeg helpen dan gebruik ik ook heet water.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat heel goed helpt zijn plantjes afrikaantjes te planten ,of gewoon zout strooien
helpt hier ook altijd goed

gr bep

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik leg altijd een [oude stuiver] tussen m,n tegels.
Mieren verdwijnen als sneeuw voor de zon en het is milieu-vriendelijk.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2010 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

wnn526358 schreef op zondag 11 jul 2010, 15:38: Hoe verdelg ik mieren op het terras, ze eten zowat door de tegels heen, wie weet raad????

Wij hadden ze ook gewoon een rood koperen buis gekocht, mag 15 of 12 mm zijn, met fijn schuurpapier schuren, en over de hele breedte tegen de buitendeurdorpel leggen, bij mijn schoonmoeder heb ik het ook gedaan niets meer gezien. Ze kunnen er niet omheen. Graag hoor ik bij wie het ook gelukt is.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon schoonmaken en alles wat ze lusten afsluiten in luchtdichte bussen of potten, dan gaan ze binnen enkele uren vanzelf weer daarheen waar ze thuishoren, namelijk in de natuur.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gloor dat werkt het beste!!!!!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het middel uit de lokdoos werkt ook wel, maar duurt even.
Het werkt zo:
Mieren leven van schimmel dat ze kweken.
Door het middel in de lokdoos zal de schimmel niet meer groeien.
De mieren hebben dan niets meer te eten.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi
Binnenhuis oude koperen munten voor de deuren werkt perfect

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar aanleiding van dit topic heb ik een tip opgevolgd.
Ik had nl last van mieren bij de voordeur.
Dus heb ik onder het zeil wat knoflooppoeder gestrooid, en geloof het of niet, na 2 dagen geen mier meer te zien!!

Je ruikt heeeel vaag soms de knofgeur maar het valt mee.

Dit helpt echt heel goed.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing is goed wat amonia in de mierengaatjes en er wat omheen gieten en er vooral niet te zuinig mee zijn en je vind geen mier meer terug.

Veel succes

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje off topic, maar voor allen die veel last van mieren in de tuin hebben: ook veel bladluis?
Vind zelf doorgaans mieren in de tuin niet echt een probleem, alleen heb ik dit jaar veel meer last van bladluis waardoor ik dus ook die mieren vervelender vind (omdat die de bladluizen soort van beschermen).
Heb een mooi boompje in de tuin die er helemaal verbrand uitzag doordat de (zwarte) bladluizen daar een flink feest gebouwd hadden. Toen de boom helemaal terug gesnoeid en vervolgens een week lang elke dag kei hard de tuinslang erop (die chemische zooi lijkt me niet zo handig vanwege m'n kat), toen waren ze weg. Boompje nu weer mooi maar sinds kort weer flink wat groene bladluizen erin, en dus ook de bijhorende mieren die elke keer op bezoek gaan voor honingdouw. Mieren blijven weg zolang er kaneel ligt, dat dan weer wel, maar niet lang genoeg zodat andere beestjes de bladluizen op kunnen eten...

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele diervriendelijke en milieu-vriendelijke en veel goedkopere oplossingen:

Wat witte peper strooien
Koffiedik alsook restjes koffie uitgieten
Fjn gesnipperde rauwe uien strooien
Koflookteentjes open wrijven
Kuidnagel in kieren en voegen steken
Koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

katja1000 schreef op woensdag 14 jul 2010, 13:40:
Enkele diervriendelijke en milieu-vriendelijke en veel goedkopere oplossingen:

Wat witte peper strooien
Koffiedik alsook restjes koffie uitgieten
Fjn gesnipperde rauwe uien strooien
Koflookteentjes open wrijven
Kuidnagel in kieren en voegen steken
Koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.

Succes!

Onze mieren lopen door en over al het koper heen.

Overigens was je recept op brood niet lekker, of moet het even in de oven?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hennie als je aardappellen kookt giet dan het water ervan over de mieren nest
weg mieren

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

nonkel75 schreef op woensdag 14 jul 2010, 19:40: Hennie als je aardappellen kookt giet dan het water ervan over de mieren nest
weg mieren

Tip van kokend water is al gegeven!
Zie dan ook bij de balk;Zoek binnen Vraag&Beantwoord
Ook goed tegen onkruid.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

gkurvers schreef op maandag 12 jul 2010, 14:28: Gewoon!!!!!!zout strooien. [

In de winter zout strooien,geheid geen onkruid meer.
Mieren krijg je weg met koper!
Zie:Zoek binnen Vraag&Beantwoord

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik al 2 jaar de koffiepads van het senseo.de pads een paar dagen laten drogen
zodat het weer poeder wordt, uitstrooien op punten waar de mieren bovengronds komen,
bij mij werkt het afdoende, milleuvriendelijk en goedkoper kan het niet. succes

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoera de mieren zijn weg!

Er liep een hele colonne mieren vanuit de tuin de boom in en weer terug; ik heb een paar keer bakpoeder rond de boom gestrooid en zie..... weg zijn ze.
Ook tussen de terrastegels heeft 't gewerkt.
Ik weet natuurlijk niet vvoor hoe lang haha.