an
door annerie16 Jan 8, 2015 om 09:17
Auto & vervoer

Hulp

Vijf maanden geleden hebben wij een hoekbank gekocht en zijn hier niet content mee. Je kunt precies zien waar je gezeten hebt en de rugleuning is behoorlijk ingedeukt. Nu zegt de klantenservice van de zaak dat dit normaal is en gebruikers sporen zijn. Terwijl de monteur die geweest is heeft gezegd dat wij dit niet moesten accepteren. Wat moeten we nu doen?

471 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2015 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hebt u al schriftelijk een klacht ingediend? En bij welk bedrijf hebt u die bank gekocht?

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2015 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo annerie16,

Seats & Sofa's?
Lees eens hier.

(Overigens: Categorie Auto&Vervoer?)

Met vr.gr.

uwjurist
door uwjurist - Jan 8, 2015 om 11:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de brief ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2015 om 11:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt me handiger om eerst een geschillencommissie of andere externe expert hier naar te laten kijken (een monteur is geen expert) voordat je gaat sommeren en eisen. Je slaat zo'n flater als het inderdaad gebruikelijk is bij het soort bank.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 8, 2015 om 12:23
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Heeft het showmodel hetzelfde?

Als dat zo is jammer, als die wel goed bleef na proberen kun je pas klagen.

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2015 om 12:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Is het bedrijf bij de CBW aangesloten?

uwjurist
door uwjurist - Jan 8, 2015 om 12:55
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
Bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2015 om 13:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=uwjurist schreef op donderdag 8 jan 2015, 12:55]Een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
Bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik


Dit zijn de voorwaarden om het geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie wonen.
klik HIER

Je moet wel proberen er met de ondernemer uit te komen en het is het beste dat schriftelijk te doen. Maar je hoeft niet aan te kondigen dat je rechtsmaatregelen zult nemen.
Als de winkel is aangesloten bij de CBW dan is de GC doorgaans de goedkoopste weg. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan is dat een goedkope weg, hangt een beetje van je eigen risico af.

Is de de winkel niet bij de CBW aangesloten en heeft de consument ook geen rbv, dan kun je meestal, na de ingebrekestelling en het vervolgens niet meewerken van de verkoper, een jurist inschakelen. Maar u weet ook wel dat je niet alle juridische kosten vergoed krijgt bij het winnen van een zaak of als je er voortijdig met juridische hulp uit kan komen met de verkoper. Dus je moet wel baten en kosten afwegen.

(ik snap uw belang)

uwjurist
door uwjurist - Jan 8, 2015 om 16:32
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op donderdag 8 jan 2015, 13:12] (ik snap uw belang)
Over wiens belang heeft u het? Er is maar 1 belang en dat is het belang van de eigenaar van de bank. Als die een goede brief schrijft kan hij/zij een goed resultaat bereiken. Bij een knullige brief is die kans een stuk kleiner, de winkelier komt nu immers ook al niet over de brug. Zo leert de ervaring. Vandaar mijn tips voor de inhoud.

killroy
door killroy - Jan 19, 2015 om 14:31
87 Antwoorden / 10 Vragen
0

Wat word hier goede raad gegeven, zeker de goede raad van ene Wolters, prachtig. Er is een raad van eene Mr. Monique, daar kan vraagsteller iets aan hebben, de rest kun je vergeten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

ke
keesbakels - Mar 29, 2024 om 14:12
Geldzaken & recht

Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?

Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging  afgewezen. Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning. Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten. In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?

Alvast bedankt voor de rea ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer