Hulp
Vijf maanden geleden hebben wij een hoekbank gekocht en zijn hier niet content mee. Je kunt precies zien waar je gezeten hebt en de rugleuning is behoorlijk ingedeukt. Nu zegt de klantenservice van de zaak dat dit normaal is en gebruikers sporen zijn. Terwijl de monteur die geweest is heeft gezegd dat wij dit niet moesten accepteren. Wat moeten we nu doen?
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de brief ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Het lijkt me handiger om eerst een geschillencommissie of andere externe expert hier naar te laten kijken (een monteur is geen expert) voordat je gaat sommeren en eisen. Je slaat zo'n flater als het inderdaad gebruikelijk is bij het soort bank.
Heeft het showmodel hetzelfde?
Als dat zo is jammer, als die wel goed bleef na proberen kun je pas klagen.
Een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
Bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
[quote=uwjurist schreef op donderdag 8 jan 2015, 12:55]Een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
Bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Dit zijn de voorwaarden om het geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie wonen.
klik HIER
Je moet wel proberen er met de ondernemer uit te komen en het is het beste dat schriftelijk te doen. Maar je hoeft niet aan te kondigen dat je rechtsmaatregelen zult nemen.
Als de winkel is aangesloten bij de CBW dan is de GC doorgaans de goedkoopste weg. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan is dat een goedkope weg, hangt een beetje van je eigen risico af.
Is de de winkel niet bij de CBW aangesloten en heeft de consument ook geen rbv, dan kun je meestal, na de ingebrekestelling en het vervolgens niet meewerken van de verkoper, een jurist inschakelen. Maar u weet ook wel dat je niet alle juridische kosten vergoed krijgt bij het winnen van een zaak of als je er voortijdig met juridische hulp uit kan komen met de verkoper. Dus je moet wel baten en kosten afwegen.
(ik snap uw belang)
[quote=zoekster schreef op donderdag 8 jan 2015, 13:12] (ik snap uw belang)
Over wiens belang heeft u het? Er is maar 1 belang en dat is het belang van de eigenaar van de bank. Als die een goede brief schrijft kan hij/zij een goed resultaat bereiken. Bij een knullige brief is die kans een stuk kleiner, de winkelier komt nu immers ook al niet over de brug. Zo leert de ervaring. Vandaar mijn tips voor de inhoud.
Wat word hier goede raad gegeven, zeker de goede raad van ene Wolters, prachtig. Er is een raad van eene Mr. Monique, daar kan vraagsteller iets aan hebben, de rest kun je vergeten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer