ad
door addergirl Jan 11, 2013 om 16:18
Huishouden & energie

Huren van een ketel van nuon

Hoi

Ik zit al 6 jaar met een grootprobleem en dat is mijn verwarmings ketel die ik bij nuon huur.Vanaf dat moment dat ze de ketel plaatste heeft die in de wintermaanden een eigen leven.Wij zetten hem op 15 graden snachts en dan wordt je midden in de nacht wakker omdat je denkt dat je in een sauna ligt.Iedere keer bellen monteur komt printplaat vervangen dan weer termostaat en dan bel je en zeggen ze geen code kunnen we niks doen.Dan een monteur die de kleppen vervangt en ga zo maar door.Nu kunnen wij in maart april een ketel huren bij de woningbouw inverband met een grootonderhouds beurt dus wij gaan naar vragen wat de mogenlijk heden zijn.Krijgen we te horen kan hem afkopen jullie moeten nog 6 jaar dus dat kost u 1200 euro.Ja hallo en alle stookkosten die ik door een op hol geslagen ketel heb hoe zit dat.Nuon stuurt me naar de geen die onderhoud leverd dat ik daar verhaal moet halen.Die zeggen bekijk het maar geen code geen probleem of ze vervangen dingen terwijl ze niet weten of dat het is.Al een keer aan gegeven misschien een andere ketel krijgen we geen gehoorop.Nu is mijn vraag moet ik die 1200 euro betalen of moet er een onderhandeling komen want ik vind dat ik recht heb om niet het hele bedrag te betalen aan hun vanwegen hoge stookkosten .

1362 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u dan een HUUR contract van 12 jaar, of heb u hem daar gekocht en lost u in 12 jaar af?

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een huurcontract van 12 jaar

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat gebeurd er dan als u gaat verhuizen?

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebeurd moet zijn gebeurt

En u accepteert dan al zes jaar een slecht werkende ketel?

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat weet ik niet en ben dat ook niet van plan ik zit nu met het probleem dat de geen die de onderhoud doet geen nieuwe wil plaatse3n en als ik hem afkoop de volle 1200 euro wil hebben en daar ben ik het niet mee eens.Ik heb hoge stookkosten omdat mijn ketel door blijft draaien terwijl ik hem lager zet.Maak niet uit zomer of winter hij heeft een eigen leven

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee ik accepteer dat niet maar als je van het kastje naar de muur wordt gestuurd dan weet je het niet meer en daaropm mijn vraag hier wij willen hem via de woningstichting gaan huren maar dan moeten we het huurcontract afkopen en ben het er niet mee eens dat ik voor een kapotte ketel moet betalen die hun niet goed maken of een nieuwe plaatsen

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet met uw klachten bij Nuon zijn en niet bij degene die onderhoud doet. U huurt toch niet van de onderhoudsdienst. Dien een schriftelijke klacht in bij Nuon en onderbouw dat met uw hoge rekeningen.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kunt u voorstellen dat een onafhankelijk iemand/bedrijf de ketel controleerd.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee daar ben ik bij geweest en die heeft een partnerschap gedaan met feenstra en die moeten het afhandelen .Dit bedoel ik dus ik wordt van kastje naar de muur gestuurd

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meer onafhankelijke bedrijven. Dus huur er een in, dan weet u wat er aan de ketel mankeert en kunt u Nuon daarmee om de oren slaan.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan die ketel s'nachts ook gewoon uitzetten.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

het advies van wittechoco is een optie, u zou ook in de 220 voeding een tijdschakelklok kunnen plaatsen die de ketel of de pomp stop zet. Een andere optie is om de/een aantal radiatorkranen 's nachts dicht te zetten...dit is zelfs te automatiseren met een gadget dat enige tijd geleden door ALDI aangeboden werd.

Wat ik mij afvraag: wat doet die ketel als de thermostaat in z'n laagste stand gezet wordt

Verder is het natuurlijk van de dolle dat die storing niet opgelost kan worden door NUON of welk technisch buro dan ook.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we de termostaat laag zetten dan blijft die door gaan dan wordt je wakker zo heet is het.Hij doet dat niet iedere keer en ons is het advies gegeven door de monteur de radiar=tor niet dicht te draaien.Maar waar het mij om gaat is dat wij een andere ketel via de woningbouw kunnen huren als ze grootonderhoud gaan doen.Nu moeten we nog 6 jaar aan het contract betalen dus afkoopsom is 1200 euro.Ik vind dat niet kloppen ik vind naar alle problemen die we gehad hebben dat er een composatie tegen over mag staan en dat het bedrag door alle stookkosten en ongemak lager moet zijn.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet zich niet blind staren op het aanbod van de woningbouwvereniging. Uw huur gaat daardoor omhoog en wordt daardoor ook elk jaar weer verhoogd.

U moet bij Nuon eisen dat de technische problemen met de huidige ketel verholpen worden.

Dat kunt u doen door zelf een onafhankelijk bedrijf in te schakelen die de problemen onderzoekt en op papier zet. Dat kost wel wat geld, maar dan kunt u een vuist maken tegen Nuon.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

We weten dat dat omhoog gaat het hele grote onderhoud gaat niet veel extra kosten we zitten in het bewonerscomissie en weten hoe of wat.Ik kom niet verder wat ik ook inschakkel of doe nuon zegt je moet bij feenstra zijn en die zeggen weer we sturen een monteur en daar heb je het mee te doen,Daarom mijn vraag hier of ik een composatie kan vragen omdat ik zoveel ongemakken en kosten heb gehad.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer gaat dat grootonderhoud van start? Stel Nuon schriftelijk een termijn waarin dit probleem met de ketel volledig moet zijn opgelost.

Eerst legt u het probleem uit, dan hoelang er al onvoldoende met de klacht is gebeurd en hoe u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. U vertelt (noem een bedrag) hoeveel u dat inmiddels aan geld en tijd heeft gekost. Dan stelt u een termijn waarbinnen dit probleem volledig moet zijn opgelost. Stel dat u een contract hebt met Nuon en dat dit bedrijf verantwoordelijk is voor het oplossen van dit probleem.
Of ze dat doen mbv Feenstra of een ander bedrijf is verder uw zorg niet. En als Nuon dit probleem niet binnen de genoemde termijn weet op te lossen, u zich gerechtigd acht het contract kosteloos of tegen een gering afkoopbedrag te ontbinden wegens wanprestatie.

Brief aangetekend versturen. Vraag om schriftelijke reactie op uw schrijven.
(u had dit natuurlijk al veel eerder moeten doen, maar beter laat dan nooit)

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog vergeten, wat u in uw brief schrijft doe dat tevens per mail aan Nuon. Ook weer om een reactie vragen en mail dateren.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je, als het probleem zich voordoet, wel eens aan de radiatoren gevoeld in de ruimte waar de thermostaat hangt (huiskamer)? Het kan namelijk zijn dat door een luchtbel in de leiding bij de radiator, deze geen waterdoorstroom heeft en koud blijft. Hierdoor is de radiatorcapaciteit in die kamer gehalveerd en spreekt de thermostaat aan om deze toch op de ingestelde temp. te krijgen.
Hierdoor wordt het cv-water gloeiend heet en worden de andere kamers veel te warm.
Spreek uit ondervinding, na een avondje weg kwam de hitte en verfstank ons al in de gang tegemoet.
Bleek inderdaad een radiator in de kamer koud.
Om de luchtbel weg te krijgen, alle radiatoren dichtdraaien, behalve de koude totdat deze weer warm wordt.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2013 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

*dit is een waar verhaal (écht waar!!!)

*2 jaar geleden een nieuwe ketel gekregen die dezelfde verschijnselen had

*na heel lang zoeken en heel toevallig, komen we er achter dat de heren monteurs de aanvoer op de afvoerbuis en de afvoer op de aanvoerbuis gemonteerd hadden

*dat is dus zoiets als een chirurg, die het rechter been afzaagd inplaats van het linkerbeen

Check dus waar het warmste water de radiateur binnenkomt, is dat onderaan inplaats van bovenaan, dan heb je waarschijnlijk dezelfde klungels binnen gehad