be
door benvermeulen Apr 1, 2015 om 19:37
Computers & telefonie

Huur websites

Ik ben opzoek naar een huurwoning en wordt overspoeld op internet met verhuur sites. Bijna allemaal verzamelen ze huurobjecten die totaal niet meer actueel zijn vaak. Pas na registreren en het betalen van een "lidmaatschap" bedrag kom je daar achter dat het object waar je interesse voor hebt (allang) verhuurd is.
Hoe kan het zijn dat deze mannier van oplichting (nog) kan bestaan en erger, groeit als kool?

4118 9 Rapporteer

hutch
door hutch - Apr 1, 2015 om 20:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Deze sites blijven bestaan zolang er nog iemand intrapt. Het zijn meestal ook malafide 'bedrijfjes' die het alléén (!) op uw portemonnee voorzien hebben.

In het vervolg eerst goed googelen met alle beschikbare gegevens over dit soort clubjes en ook vooral op recensies.

be
door benvermeulen - Apr 1, 2015 om 22:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die websites zoals "Huurstunt.nl", de naam alleen zegt al genoeg! Het hele internet loopt ongeveer vast met dit soort stunters, of beter gezegd "stuntels". Het is natuurlijk aan 'Google" hier iets mee te doen, maar "ach"... het zal wel genoeg opleveren. Wellicht tijd voor een keurmerk voor dit soort "verzamel" websites ? Of is die er al en heb ik iets gemist.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 1, 2015 om 23:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=benvermeulen schreef op woensdag 1 apr 2015, 19:37]Hoe kan het zijn dat deze manier van oplichting (nog) kan bestaan en erger, groeit als kool?
Dit opdat mensen zoals u er intrappen.

En ja dat is misschien geen vriendelijk antwoord, maar dat is de waarheid weleens vaker niet.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 2, 2015 om 00:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zolang er mensen trappen blijven zij op deze manier geld vergaren. En als het niet meer op deze manier mogelijk is verzinnen zij maar wat anders.

reflecs
door reflecs - Apr 2, 2015 om 13:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb enkele woningen bekeken die op Huurstunt.nl staan en straat+plaatsnaam gegoogeld: ze staan o.a. op Jaap. Contactgegevens gratis...

crewmember
door crewmember - Apr 3, 2015 om 11:57
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 2 apr 2015, 13:14]Ik heb enkele woningen bekeken die op Huurstunt.nl staan en straat+plaatsnaam gegoogeld: ze staan o.a. op Jaap. Contactgegevens gratis...

En op jaap wordt je weer doorgelinked, en zo ga je rondjes. En mag je elk rondje betalen.

verder staan er ook zat huizen op die helemaal niet te huur staan. Ze zetten dan gewoon wat random foto's op de site en een telefoon nummer van de site eigenaar die je aan het lijntje houdt.

Aangifte doen van oplichting als je voor zon site betaald hebt is een optie.

reflecs
door reflecs - Apr 4, 2015 om 12:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@crewmember
Dezelfde woningen die ik gecheckt heb op "Huurstunt" stonden ook op "Jaap".
Met dit verschil dat er op eerste site voor contactgegevens betaald moet worden en er op de tweede site het telefoonnummer van de aanbieder zelf voor iedereen zichtbaar is en de geïnteresseerde via een contactformulier direct met de verhuurder/makelaar kan mailen.
Het is maar een voorbeeld om aan te geven dat het niet nodig is om kosten te maken. Misschien dat de Ts er iets aan heeft.

pi
door pieterwolters - Apr 4, 2015 om 22:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=benvermeulen schreef op woensdag 1 apr 2015, 22:19]Het is natuurlijk aan 'Google" hier iets mee te doen

Huh, hoezo dat? Sinds wanneer is Google een rechter?

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2015 om 09:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=benvermeulen schreef op woensdag 1 apr 2015, 22:19]Die websites zoals "Huurstunt.nl", de naam alleen zegt al genoeg! Het hele internet loopt ongeveer vast met dit soort stunters, of beter gezegd "stuntels". Het is natuurlijk aan 'Google" hier iets mee te doen, maar "ach"... het zal wel genoeg opleveren. Wellicht tijd voor een keurmerk voor dit soort "verzamel" websites ? Of is die er al en heb ik iets gemist.

Wat moet google hier aan doen dan?

Het google is een zoekmachine niet "het internet" ofzo.