carcassonne
door carcassonne Apr 29, 2015 om 20:27
Geldzaken & recht

Huurprijs correct.

ik zou eigenlijk deze maand gaan verhuizen.
maar omdat de huurprijs te hoog is gaat het feest en voor een medebewoonster niet door.

het probleem is de hoge huur.
ik betaal 600 kaal (dat is exclusief 50 euro service en 140 euro eigenbijdrage).

en dan krijg ik.
25 a 30 vierkante meter (weet het niet precies)
een eigen keuken,douch,toilet.
centrale verwarming.
1 ruimte word omgetoverd als gemeenschappelijke ruimte.
en ga er vanuit dat er een gemeenschappelijke fietsen stalling is.

ben 22 en ik kan het net ophoesten van mijn wajong en mijn huurtoeslag ect en als ik al mijn hobby,s de deur wijs. maar dan draai ik wel elke euro om. maar omdat er geen geld over bleef voor hobby,s
heeft de stichting de stekker uit het stopcontact getrokken.

ik vroeg dus waarom anderen het wel konden betalen.
zei zeiden die leven anders.

mijn vraag dus heel simpel mag die stichting 600 euro vragen voor deze appartementen??. en kan ik er nog alla minut iets tegen doen??.

groetjes Carcassonne.

5623 17 Rapporteer

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 20:33
29 Antwoorden / 10 Vragen

de eigen bijdrage is trouwens 156 euro.
er komt nog 100 euro voorschot gas en licht bij.
de prijs is wel inclusief 166 euro eetgeld per maand.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2015 om 20:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carcassone,

Een woningbouwvereniging kan zelf - binnen wettelijke regels - de huur vaststellen voor appartementen.
En zij kunnen ook bepalen wie er mag/kan huren.
Blijkbaar voldoe jij niet aan hun voorwaarden.
Jammer voor jou.

Met vr.gr.

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 20:46
29 Antwoorden / 10 Vragen

nauw ik verhuur via een stichting die mensen begeleid bij begeleid wonen.
en die hebben dit project opgezet. en de huizen laten renoveren.
dus van hun huur ik deze appartementen.
en omdat de huurprijs 600 kaal is. en ik dan geen geld over houw per maand.
hebben ze de stekker er uit getrokken.

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 20:49
29 Antwoorden / 10 Vragen

mijn vraag was ook meer van mag je zomaar voor deze appartementen 600 kaal gaan vragen.
lijkt mij een beetje veel.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2015 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carcassonne,

De mensen die je begeleiden zullen de zaken wel goed bekeken hebben en dus vinden dat de huur voor jou te hoog is.

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 20:54
29 Antwoorden / 10 Vragen

snap ik best aan de ene kant. maar toch ik zou in godsnaam niet anders weten dan mijn hobby,s waar ik geld aan spendeer. het gaat niet op aan roken,kleding,vakanties.

en tja ik wilde toch weten of je zomaar 600 euro huur kan vragen voor een 30 tot max 35 vierkante meter appartement.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2015 om 20:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carcassonne schreef op woensdag 29 apr 2015, 20:54]
en tja ik wilde toch weten of je zomaar 600 euro huur kan vragen voor een 30 tot max 35 vierkante meter appartement.

Ja, dat kunnen ze. Maar ben het met je eens dat het aan de hoge kant is.

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 21:03
29 Antwoorden / 10 Vragen

kunt u dat onderbouwen als u tijd heeft. waarom ze 600 euro huur kunnen vragen.
en valt er nog iets tegen te doen??.

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2015 om 21:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carcassonne schreef op woensdag 29 apr 2015, 20:54]snap ik best aan de ene kant. maar toch ik zou in godsnaam niet anders weten dan mijn hobby,s waar ik geld aan spendeer. het gaat niet op aan roken,kleding,vakanties.

Misschien toch wat minder hobby's op dit moment. Ben je b.v. nu wel van de extra €45,00 per maand dating site af, want dat is natuurlijk ook een boel geld. Ben wel met je eens dat dit behoorlijk aan de hoge kant is, dat begeleid wonen, aan de andere kant, er zit ook "eet geld" in, wat ik lees, toch?

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 21:23
29 Antwoorden / 10 Vragen

nauw het ligt niet aan mijn hobby,s.
het ligt aan de verschrikkelijke hoge huurprijs.
en mijn curator heeft het uit lopen rekenen.
ik houw niets over en dan geef ook niets uit aan hobby,s/

ja
door janf43 - Apr 29, 2015 om 21:40
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uit uw verhaal is duidelijk dat het hier niet alleen gaat over de huurprijs van een appartement, ook begeleiding (gemeenschappelijke ruimte) en zorg zullen een rol spelen. Dan spelen meer factoren mee dan bij het beoordelen van de huurprijs van een appartement van een woningcorporatie.
De begeleiding begint eigenlijk al heel vroeg door uw uitgavepatroon te betrekken bij het feit of u uw huur wel kunt betalen. Ze nemen hun verantwoordelijkheid door u af te wijzen, waardoor voorkomen wordt dat u in financiële problemen komt.

carcassonne
door carcassonne - Apr 29, 2015 om 21:41
29 Antwoorden / 10 Vragen

ja maar iedereen die daar komt te wonen heeft een wajong. (begeleid wonen wat verwacht je anders).
maar de huurprijs lee mij gewoon te hoog.

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2015 om 21:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dus ruim boven de €800,00. Maar dan is er ook te eten. Denk inderdaad dat ze je proberen te beschermen want veel meer inkomen boven het inkomen zal/kan er dan niet zijn of overblijven.

dv
door dvmutzy - May 25, 2015 om 21:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Carcassonne,

Betaalde je de huurprijs aan de organisatie of aan het Ciz?

Ik heb zelf ook een tijdje beschermd gewoond en toen betaalde ik +/- 500 eigen bijdrage aan het Ciz (dat is inclusief geld voor de kamer). Ik kreeg wel +/- 200 euro zakgeld per maand, dus netto kostte het zo'n 300 euro per maand.

Op onderstaande link kan je kijken hoeveel je volgens het wettelijke puntensysteem voor de huur zou moeten betalen:
http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen/huurprijs-en-punten/huurprijscheck-en-puntentelling/

Je zegt dat de prijs inclusief 166 euro eetgeld per maand is, dus de huur is eigenlijk 600-166=434. Dat lijkt mij niet heel duur.

Ik denk dat het ook belangrijk is wat voor soort contract je hebt, een huurovereenkomst of iets als een woonzorgovereenkomst.
Wat de regels bij het laatste zijn weet ik niet zo goed.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2015 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is heel belangrijk om te weten hoeveel de huur precies is in verband met het aanvragen van huursubsidie.

Dus u moet weten de kale huur, dus zonder eten, begeleiding en stookkosten.

carcassonne
door carcassonne - May 26, 2015 om 10:31
29 Antwoorden / 10 Vragen

tijger de prijs ik kaal en mijn curator heeft ook de huursubsidie en andere potjes bijgerekend.
maar dan nog kan ik het net ophoesten. en dan heb ik geen geld meer voor hobby,s.
dus mijn vraag is kunnen ze zomaar 600 euro kale huur vragen.
of valt er nog iets tegen te doen. lijkt mij een beetje heel hoog.

tijger1
door tijger1 - May 26, 2015 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u 22 bent krijgt u helemaal geen huurtoeslag met een kale huur van € 600. Dus iets klopt er niet.