me
door meidam Apr 15, 2014 om 11:40
Geldzaken & recht

Huurtoeslag

Mijn huur dit jaar bedraagt kale huur 663,34 + servicekosten 24,00 totaal 687,84; huurtoeslag 178,00. Met aangekondigde verhoging zal huur per juli a.s. 689,87 + 24,00 totaal 713,87 gaan bedragen. Mijn verzamelinkomen stijgt nauwelijks. Zal ik huurtoeslag blijven ontvangen aan de hand van deze gegevens ? Dank voor Uw reacties, met vriendelijke groet,

4150 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2014 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voorwaarden huurtoeslag
Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan € 699,48 per maand. Als u jonger bent dan 23, is dit € 389,05 per maand. Dit zijn de bedragen voor het jaar 2014.

Dus, ja je krijgt nog huurtoeslag.

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2014 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, de servicekosten moeten er blijkbaar bij opgeteld worden. Dan kom je dus over de 699,48 heen.

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2014 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nu dan het goede antwoord:

Hebt u huurtoeslag, maar komt uw huur door de jaarlijkse huurverhoging boven de maximale huurgrens? Dan houdt u recht op huurtoeslag als u in de maand voor de huurverhoging huurtoeslag kreeg voor die woning. De maximale huurgrens is € 389,05 als u jonger bent dan 23 jaar en € 699,48 als u 23 jaar of ouder bent. Voor het deel boven de maximale huurgrens, krijgt u geen huurtoeslag.

Bron: Belastingdienst

me
door meidam - Apr 15, 2014 om 13:52
150 Antwoorden / 120 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 15 apr 2014, 11:55]Nu dan het goede antwoord:

Hebt u huurtoeslag, maar komt uw huur door de jaarlijkse huurverhoging boven de maximale huurgrens? Dan houdt u recht op huurtoeslag als u in de maand voor de huurverhoging huurtoeslag kreeg voor die woning. De maximale huurgrens is € 389,05 als u jonger bent dan 23 jaar en € 699,48 als u 23 jaar of ouder bent. Voor het deel boven de maximale huurgrens, krijgt u geen huurtoeslag.

Bron: Belastingdienst

me
door meidam - Apr 15, 2014 om 14:07
150 Antwoorden / 120 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 15 apr 2014, 11:55]Nu dan het goede antwoord:

Hebt u huurtoeslag, maar komt uw huur door de jaarlijkse huurverhoging boven de maximale huurgrens? Dan houdt u recht op huurtoeslag als u in de maand voor de huurverhoging huurtoeslag kreeg voor die woning. De maximale huurgrens is € 389,05 als u jonger bent dan 23 jaar en € 699,48 als u 23 jaar of ouder bent. Voor het deel boven de maximale huurgrens, krijgt u geen huurtoeslag.

Bron: Belastingdienst Beste Carola, allereerst zeer bedankt voor Uw snelle reacties. Nog wat aanvullingen mijnerzijds:
Voorschotbeschikking huurtoeslag 2014, gedateerd 27-12-2013. Uw huurtoeslag voor heel 2014 wordt €2140,-- Gebruikte rekenhuur incl. S.K. dus €687,34; Zal vermoedelijk dus €713,87 worden (kale huur €699,87). Gaat de max. huurgrens zoals gebruikelijk weer omhoog of wordt deze grens bevroren zoals kennelijk de PvdA heeft voorgesteld.
Zouden wij, een ouder echtpaar, dus geen H.T. meer ontvangen op basis van de geschetste gegevens gegevens. Dank voor een volgende reactie, Ik begrijp, dat dat ik dan waarschijnlijk huurtoeslag over max. €699,00 zal ontvangen. Met vriendelijk groet

fi
door fisbel - Apr 15, 2014 om 14:34
851 Antwoorden / 3 Vragen

U behoudt als zittende huurder uw huurtoeslag, ook als de rekenhuur (kale huur + in aanmerking komende servicekosten met een maximum van € 48) boven € 699,48 uit zou komen. U heeft dan het zogenaamde 'verworven recht' Lees u onder uitzonderingen in de link van de Belastingdienst hieronder - bladzijde 3. Lees hier

mo
door monica010 - Apr 15, 2014 om 14:41
71 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt dan voor de tweede helft van het jaar inderdaad alleen huurtoeslag tot aan die grens van € 699. Waarschijnlijk verandert er dus niet veel voor u, behalve dat u een groter deel van de huur zelf moet betalen.

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2014 om 15:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik begrijp, dat dat ik dan waarschijnlijk huurtoeslag over max. €699,00 zal ontvangen......

Dat is correct.

me
door meidam - Apr 15, 2014 om 16:19
150 Antwoorden / 120 Vragen

Waarde reageerders,

Ik ben U allen zeer dankbaar voor de reacties, waarmede ik gerustgesteld ben ten aan zien van mijn huurtoeslag.

Met vriendelijke groet,