lo
door lopaka May 9, 2014 om 12:05
Auto & vervoer

Huurverhoging

Mag een woon coorperatie (Woonvisie Ridderkerk)de extra huurverhoging van 2,5% boven op de inflatieverhoging toepassen, de huur van een garage heeft toch niets te maken met scheef wonen.

517 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 12:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die 2 1/2 % heeft ook niets met scheefwonen te maken.

Lees de info hier.

lo
door lopaka - May 9, 2014 om 12:38
70 Antwoorden / 47 Vragen

Edrick3
De extra huurverhoging heeft wel degelijk te maken met "scheefwonen"" zoals dat genoemd wordt Om huurders met een bepaald inkomen proberen te dwingen om te verhuizen naar een duurdere huurwoning.
Maar de vraag ging over de extra verhoging van de garage

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lopaka,

Ik weet echt wel hoe de huurverhoging in elkaar steekt.

Je schrijft:...extra huurverhoging van 2,5% boven op de inflatieverhoging....
Maar hiervan is geen sprake:

Maximale huurverhoging 2014:

De inflatie over 2013 was 2,5%. Dit betekent per 1 juli 2014 een huurverhoging van maximaal:

4% (inflatie + 1,5%) voor huishoudinkomens tot € 34.085;
4,5% (inflatie + 2%) voor inkomens vanaf € 34.085 tot en met € 43.602;
6,5% (inflatie + 4,0%) voor inkomens boven de € 43.602.

Je zult je vraag dus duidelijker moeten stellen.
Ik meen uit je reactie op te mogen maken, dat je je afvraagt waarom de huurverhoging óók over de garage plaatsvindt.

Huurverhoging garage, mag dat zomaar?

Ja, garages, carports, bergingen, bedrijfsruimtes e.d. vallen niet onder de woningwet. De verhuurder mag dus zelf bepalen met welk bedrag de huur verhoogd wordt.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - May 9, 2014 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die garage een onlosmakelijk onderdeel is van het huren van die woning, hoort die er gewoon bij.

valerius-2
door valerius-2 - May 9, 2014 om 14:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zelfs een lapje grond 500 meter van de woning komt er voor in aanmerking, ze gebruikt die als moestuin.

edrick3
door edrick3 - May 9, 2014 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 14:39]Zelfs een lapje grond 500 meter van de woning komt er voor in aanmerking, ze gebruikt die als moestuin.

OT
?????
Waarvoor komt dat lapje grond in aanmerking? bedoel je voor huurverhoging?
En wie is die 'ze' die het als moestuin gebruikt?