ma
door marcel123456 Mar 23, 2015 om 20:15
Geldzaken & recht

Huurwoning met ander inschrijfadres

Beste forumbezoekers,
Onlangs heb ik op een prachtige huurwoning gevonden via internet. Na een bezichtiging heb ik het huurcontract gekregen van de verhuurder. Daarin staat echter een ander adres vermeld dan dat van de huurwoning. Het adres is ook nog eens in een andere gemeente.
Verhuurder geeft aan dat dit een formaliteit is en dat hij iedere dag de post langs brengt. Inschrijven bij de daadwerkelijke gemeente is niet mogelijk. Naar een huisarts in mijn eigen woonplaats is dan ook niet mogelijk. Verzekeringen zijn ook uitgesloten. Welke andere consequenties en risico's heeft dit voor mij als huurder (mocht ik uiteraard dit contract tekenen?).

Bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie reacties!

1512 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2015 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar moet je natuurlijk niet in meegaan, jammer voor de leuke woning maar dit gaat problemen opleveren.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou ik niet aan beginnen!

Suc6 met het zoeken van een (andere) woning.

le
door lexdura - Mar 23, 2015 om 20:45
121 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste: de verhuurder kan niet verhinderen dat jij je bij de gemeente op je daadwerkelijke adres inschrijft. Jij bent dat namelijk verplicht op basis van de wet en de gemeente is ook verplicht om je in te schrijven. Ook al die andere zaken kan de verhuurder je niet verbieden.

Ten tweede: gezien je verhaal betreft het een pand dat helemaal niet bewoond mag worden. Als jij hier toch gaat wonen zal de gemeente op enig moment handhavend gaan optreden en je, onder oplegging van dwangsommen, dwingen de woning te verlaten.

Niet aan beginnen, dit gaat teveel gedoe opleveren.

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2015 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is natuurlijk helemaal geen formaliteit, maar gewoon fraude. Dat pand, wat u wilt huren, zal wel illegaal onderverhuurd worden.

zoekster
door zoekster - Mar 23, 2015 om 21:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U bent strafbaar als u niet staat ingeschreven op het juiste adres. De boete kan oplopen tot 325 euro. Dus dat staat u te wachten.

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2015 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat is nog niet alles. Hoe wilt u aantonen dat u daar officieel woont met een huurcontract van ern anders adres? U staat zo op straat.

zoekster
door zoekster - Mar 23, 2015 om 21:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Moet u een borg betalen voor de woning? Het lijkt me dat dit zaakje aan alle kanten stinkt.

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2015 om 22:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is toch wel een nieuwe manier van hoe iemand on de tuin te leiden. Natuurlijk, hoe desperaat u ook bent, deze woning niet huren en zeker niet in de pep-talk verhaaltjes van de verhuurder ingaan dat dit een "formaliteit" is. Hartstikke sneu maar gelukkig heeft u gezonde twijfel.

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2015 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal wel een eigenaar zijn die toch zijn hypotheekrente wil blijven aftrekken en/of geen toestemming krijgt van de hypotheekbank om zijn pand te verhuren.

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2015 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet aan beginnen want er klopt niets van. Als er sprake is van (een flinke) borg zou het ook nog zo kunnen zijn dat de woning steeds opnieuw aan een ander "verhuurd" wordt.
Er zit n.m.m. niets anders op dan verder zoeken en hier ver vandaan blijven.

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2015 om 23:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marcel123456, sinds uw om 20:15 uur gestelde vraag heeft u alleen maar antwoorden gekregen van niet doen. Hoop dat u dit ook niet gaat doen. Veel succes met het vinden van een legale woning.

mahadma
door mahadma - Mar 23, 2015 om 23:25
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Dit hele verhaal stinkt als een gediplomeerde bunzing. Wat de werkelijke reden is, blijft in het midden, maar er klopt echt niets van.

he
door hemala - Mar 24, 2015 om 01:40
34 Antwoorden / 11 Vragen

De antwoorden staan al in uw vraag in feite.maar ik begrijp, dat u het kwijt wilt, hoe ongelovelijk het is,dat hij denkt, dat u uberhaupt zal overwegen met hem in zee te gaan. Vind het erg voor u, blij een huis gevonden te hebben en dan ....

groet van HeMaLa

door 1953 - Mar 24, 2015 om 02:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dwaling!

Las u het huurcontract als contractant niet van te voren door?

Had zeker onder deze voorgestelde huurcontract mijn handtekening niet geplaatst.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2015 om 08:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 02:17]Dwaling!

Las u het huurcontract als contractant niet van te voren door?

Had zeker onder deze voorgestelde huurcontract mijn handtekening niet geplaatst.

Leest u niet eerst de vrasg voordat u een reactie geeft?

ho
door hopetobehelping - Mar 24, 2015 om 08:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste marcel123456,

net zoals alle anderen zeg ik: niet doen !!
U kunt uw inboedel niet eens verzekeren en kunt zo maar op straat gezet worden, immers de woning waar u gaat verblijven is niet de woning die u huurt.
U pleegt fraude als u zich niet op het juiste adres bij de juiste gemeente inschrijft.
Nooit in zee gaan met louche verhuurders en nooit een contract zoals dit ondertekenen.
U zou het nog kunnen melden als woonfraude bij de desbetreffende gemeente.

Veel succes met het vinden van een andere woning.