westhoekje
door westhoekje Dec 16, 2010 om 11:44
Geldzaken & recht

Hypotheek

Helaas ben ik kort geleden mijn baan kwijtgeraakt,
gevolg is dat ik mijn huidige hypotheek haast niet meer op is te brengen.

Heb diverse gesprekken met de bank gevoerd om samen tot een oplossing te komen.

Deze legt de bal geheel bij ondergetekende neer.
Nu ben ik in staat om een vierde van de koopsom per direkt af te lossen, doch de bank wil hier niets van weten.

Sterker nog, men dreigt met een boete bepaling met een maximum van 21.000 Euro.
Het enige wat mij te doen staat om gedurende vier jaar 10 % van de koopsom in te leveren, teneinde het hypotheek bedrag te verminderen.
U zult wel begrijpen dat mijn spaartegoed ondertussen slinkt als sneeuw in de zon.

Je zou haast tot de slotsom komen alle tegoeden maar op te nemen, en het vervolgens in de ouderwetse sok te stoppen.

Westhoekje

9011 43 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Dec 16, 2010 om 12:31
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als je vraag nu is of er andere mogelijkheden zijn, dan heb je die zelf al aangegeven. Laat de boeterente eens uitrekenen (kan best nog wel meevallen) en kies er anders voor om rond kerst 10% af te lossen en meteen 2 januari nog een keer 10%. Dan ben je toch al 20% kwijt en dalen je maandlasten dus ook met dat bedrag. Aangezien je met een ww-uitkering terugvalt naar 70%, dan kost het je nog steeds 10%, maar het scheelt toch wel al weer een aardig stuk.

fi
door fisbel - Dec 16, 2010 om 23:16
851 Antwoorden / 3 Vragen

Marcel schreef: Laat de boeterente eens uitrekenen (kan best nog wel meevalen)Inderdaad zeker als in aanmerking genomen wordt dat boeterente fiscaal aftrekbaar is. De werkelijk te betalen boeterente zal dan op (iets meer dan) de helft uitkomen.

nb
door nbw - Dec 17, 2010 om 02:26
521 Antwoorden / 24 Vragen

Beste westhoekje,

Poog je verhaal te begrijpen maar dat lukt me niet. Je wilt je geld in een sok stoppen omdat je de hypotheek door werkloosheid niet meer kan betalen. Je praat over koopsomaflossing van hypotheek? Ik heb 20 jaar gewerkt in die sector en heb deze vorm nog nooit gezien terwijl ik volledig gediplomeerd ben. Ergo praat me bij want ik ben leergierig

marcel75
door marcel75 - Dec 17, 2010 om 09:55
5124 Antwoorden / 4 Vragen

NBW,
Ik zie nergens een koopsomaflossing. TS bedoelt dat hij 40% van de destijds betaalde koopsom van het huis op zijn rekening heeft staan en dus dat bedrag kan aflossen op de hypotheek. Dus stel de koopsom was € 200.000,--. Dan heeft TS een bedrag van € 80.000,-- achter de hand wat hij kan gebruiken om een deel van de hypotheek af te lossen. Uitgaande van de oude berekening dat kosten koper 10% van de koopsom beslaan zou de hypotheek dus zo'n € 220.000,-- zijn.

Daarvan mag hij 10% per jaar aflossen, € 22.000,-- dus. Hij kan dus in 2 weken boetevrij een bedrag van € 44.000,-- aflossen. Scheelt dan toch weer in de rente. Op dat moment heeft hij nog € 36.000,-- achter de hand.

Bijkomend voordeel is overigens ook nog dat je vermogen van box 3 (waar je belasting over betaald als het meer dan € 20.661,-- is overhevelt naar box 1 (waar je geen belasting over betaald). Nadeel is natuurlijk wel dat je geld verandert in stenen en daar niet zo makkelijk meer bij kunt.

ulyssa
door ulyssa - Dec 17, 2010 om 13:19
30 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marcel75 schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:31]Als je vraag nu is of er andere mogelijkheden zijn, dan heb je die zelf al aangegeven. Laat de boeterente eens uitrekenen (kan best nog wel meevallen) en kies er anders voor om rond kerst 10% af te lossen en meteen 2 januari nog een keer 10%. Dan ben je toch al 20% kwijt en dalen je maandlasten dus ook met dat bedrag. Aangezien je met een ww-uitkering terugvalt naar 70%, dan kost het je nog steeds 10%, maar het scheelt toch wel al weer een aardig stuk.

Klopt, Marcel, ik wilde ook meer dan 10% aflossen, omdat ik spaargeld had en met de huidige bankproblemen het in mijn eigen huis stoppen veiliger vond dan het daar allemaal te laten staan.
Bij mij was de boeterente NUL omdat de huidige rente hoger is dan mijn Hypotheekrente. In de voorwaarden stond dat ik in dat geval vrij kon aflossen.

mo
door mof - Dec 17, 2010 om 13:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp je probleem niet zo: als je zo'n k€ 80 achter de hand hebt, betaal dan gewoon af wat je kunt afbetalen, een beetje hogere maandlasten en de jaarlijks toegestane aflossing ineens, en ga lekker op zoek naar een andere baan.
Het kost toch je spaargeld: aflossing ineens of aflossing per maand. maar als je
snel weer iets gevonden hebt aan werk, wat maal je er dan nog om??

Of verkoop anderws gewoon je huis ... als je vindt dat je te duur woont

Johntab
door Johntab - Dec 17, 2010 om 13:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Praat eens met de gemeentelijke sociale dienst er bestaan regeling voor iemand die zijn hypotheek niet meer kan betalen.

sp
door spirasmus - Dec 17, 2010 om 13:45
61 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Westhoekje,
M.i. kun je het beste de maandelijkse hypotheekrente c.a. betalen voorzover je kunt en wat je niet kunt opbrengen afhalen van je spaargeld.
Ten eerste heb je dan geen enkel probleem meer en ten tweede blijft je spaargeld bijna geheel in stand voor evt later gebruik. Los je af dan zit je spaargeld voortaan vast in de stenen.
M.vr.gr.
Spirasmus

ka
door katja54 - Dec 17, 2010 om 14:51
54 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Westhoekje.

Kijk of je een kamer leeg kan halen en ga die verhuren , je mag een bepaald bedrag aan huur ontvangen wat je niet aan de belasting hoeft door te geven.
Alle kleine beetjes helpen.

1paul
door 1paul - Dec 17, 2010 om 15:06
3143 Antwoorden / 0 Vragen

Beste TS je maakt een probleem van GEEN probleem, je hebt (spaar)geld dus kun je gewoon voldoen aan je maandelijkse verplichtingen en wil je aflossen dan kun je zoals al aangegeven in 2a3 weken tijd 20% aflossen, ik denk dat er velen zijn die op dit moment in jouw schoenen zouden willen staan...

UWV werk aanmelden voor WW en werk zoeken, hoe korter in de WW hoe sneller een baan...

Bovendien als je 20% aflost heb je altijd nog (spaar)geld om aan je verplichtingen te kunnen voldoen zolang je nog geen baan hebt, wees ook niet te kieskeurig voor nieuw werk je kunt later altijd nog switchen...

Ga geen beren zien waar ze (nog) niet zijn alsjeblieft...

ro
door roitero - Dec 17, 2010 om 15:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

Deze maand december 2010 nog het toegestane boetevrij aflossen en begin januari 2011 weer het toegestane dan zak je behoorlijk, dan laat je een zonneboiler-en zonnepanelen installeren die leveren meer op dan je geld in box 3 en je zakt behoorlijk in energiekosten en de rest van je geld teer je in op de hypoteek hopelijk tijdelijk en zo vlug mogelijk werk zoeken als dat lukt,ik ben ook een lotgenoot maar niet met zoveel geld als jij maar genoeg om in verhouding hetzelfde te doen,je huis verkopen is geen optie want de prijs is er naar in deze tijd,je moet je geld toch kwijt want na de WW mag je maar ong. 11000,- Euro hebben in de bijstand maar ik hoop dat het niet zover komt. Gr.......

pe
door peterus - Dec 17, 2010 om 15:27
84 Antwoorden / 14 Vragen

Vraagsteller Westhoekje;
Helaas ben ik kort geleden mijn baan kwijtgeraakt,
gevolg is dat ik mijn huidige hypotheek haast niet meer op is te brengen.

Welke vorm van hypotheek heeft u dan?
Want dan kan nbwdie reageert op uw vraag, u een duidelijk antwoordt geven op uw vraag daar hij/zij al 20 jaar in deze sector heeft gewerkt en u dan ook van een deskundig antwoordt kan voorzien wellicht.
Hoop dat u gauw weer een baan vind want dat is de beste oplossing in deze.
Fijne feestdagen toegewenst.
Met vriendelijke groet,Peterus

ma
door mahonie - Dec 17, 2010 om 16:00
11 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Westhoekje,
Als je wil aflossen moet je ook dit nog even meenemen, zeker als naar een ander koophuis zou gaan. De aftrekbaarheid van de rente van de nieuwe hypotheek is dan mede afhankelijk van de restschuld. Dat heeft te maken met de zo genaamde bijleenregeling. (De Volkskrant had er woensdag 15 december een artikeltje over.) Het hangt van je persoonlijke omstigheden af of je hier last van zou hebben. Het lijkt verstandig je licht op te steken bij de Vereniging Eigen Huis, Consumentenbond of een andere betrouwbare bron voor informatie.
Succes, ook met het krijgen van een nieuwe baan.
Mahonie

hi
door hipppo - Dec 17, 2010 om 16:05
303 Antwoorden / 2 Vragen

Beste westhoekje,

Je bent hier anoniem, dus is het geen probleem wat meer gegevens te verschaffen.
Hoe hoog is de hypotheek, welke hypotheekvorm heb je, hoe hoog is de rente,hoe hoog is je inkomen nu, hoeveel spaargeld heb je en hoeveel rente krijg je daarop, hoe is de boete bij te vroeg aflossen geregeld,hoe groot is de kans dat je binnen afzienbare tijd weer een baan hebt.
Zonder die gegevens valt er weinig concreets te zeggen.
Wat je spaargeld betreft denk ik dat er betere mogelijkheden zijn dan het domweg op een spaarrekening te laten staan tegen een rente die zo rond de 2,5% zal zijn.
Er zijn talloze aandelen te koop waarop 10% of meer dividend wordt uitgekeerd, veelal zelfs via maandelijkse uitkering.
Je huis verkopen is overigens ook geen slecht idee, tenzij je ervan uit gaat dat we de daling inmiddels achter de rug hebben en er binnenkort weer een stijging zit aan te komen. Vergeet dat maar rustig.
Succes.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 17, 2010 om 16:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik begrijp niet waarom alle deskundigen een ongestelde vraag beantwoorden.
Er is een leefsituatie uitgelegd.
Maar een vraag is toch echt niet gesteld.
Ik snap niet waarom iemand zijn nare situatie hier vertelt zonder er een vraag aan te koppelen.
Want zonder vraag kun je geen antwoord geven.

karelstromph
door karelstromph - Dec 17, 2010 om 16:49
95 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp het directe probleem ook niet. Zo te lezen heeft westhoekje spaargelden om nog een tijdje door te gaan met de gewone verplichtingen. Met de gebruikelijke aflossing i.p.v. vervroegde aflossing. Het geld dat ze/hij heeft kqn ze/hij beter vooralsnog koesteren i.p.v. aan vervroegde aflossing te verliezen.

Hopelijk vindt zij/hij een baan nog VÓÓRdat de problemen echt nijpend worden. Voer dit (soortig) gesprek NIET met de bank (nog) maar met de UWV en de Sociale Dienst.

Wat zijn je vooruitzichten op een nieuwe baan? Ben je in staat om met begeleiding van UWV een eigen bedrijf te beginnen?

Als de ramp echt onvermijdelijk is laat de bank dan maar het zwaartste eind tillen, immers zij hebben ook een risico genomen, en laat ze juist meer dragen dan via een vervroegde aflossing, minder,

Groet, Karel

jaap58
door jaap58 - Dec 17, 2010 om 17:38
21 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry hoor ' westbroekje'
Maar , dit heet VOORUITDENKEN.
Je had het kunnen weten " de bomen blijven niet tot in de hemel groeien"

De oplossing is: de broekriem aanhalen en voortaan beter opletten.
Het klinkt misschien wel hard, maar HET IS EEN GOEDE LES .

Je moet toch ALTIJD rekening houden met 'mindere tijden'

zw
door zwaardvis - Dec 17, 2010 om 17:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie dit soort zaken vaak. De oplossing is 1. Bezuinigen en 2. meer inkomsten genereren. Je kunt bijvoorbeeld van je spaargeld beter aandelen Shell kopen dan op de bank zetten. Dan krijg je per kwartaal dividend, ca 5,5% op jaarbasis ipv 2,0 % op een spaarrekening. Verder bezuinigen op je uitgaven: Beeindig je mobiel abonnement en tijdschrift abonnementen, stop met roken en drinken, doe de huisdieren en de auto de deur uit, stop met uitgaan e.d. Dat zijn luxe zaken die je kunt permitteren als het je weer wat beter gaat. Nu vooralsnog terug naar de basis tot dat je nieuw werk hebt.

mastag
door mastag - Dec 17, 2010 om 17:51
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Johntab, denk je echt dat de sociale dienst je gaat helpen als je 80K achter de hand hebt?

@Hippo, vertel mij eens wie er nog 10% divident uitkeert dan, dan ga ik gelijk met alles wat ik heb over....

Mastag

hi
door hipppo - Dec 17, 2010 om 18:48
303 Antwoorden / 2 Vragen

mastag, (en ook westbroekje natuurlijk)

Zie www.thedividendfactory.com
Even abonnee worden en je krijgt een uitgebreide lijst toegestuurd van vooral Amerikaanse aandelen die riante dividenden uitkeren.

ch
door chrisantonis - Dec 17, 2010 om 19:09
63 Antwoorden / 4 Vragen

www.thedividendfactory.com
Ohhhhhh, die kende ik nog niet. Is dat de nieuwe ICESAVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ge
door gewicht - Dec 17, 2010 om 19:35
170 Antwoorden / 1 Vragen

Toch nog even een kleine opmerking bij al de adviezen enz.
Als je wat spaargeld hebt is het naar mijn mening ,zeker nu met de vrij hoge hypotheekrente, altijd voordeliger om zo veel als toegestaan is af te lossen.
Immers met veel moeite krijg je bij de bank 2 % op je spaargeld ,nou de hypotheekrente zal echt wel meer zijn. Dus tel uit je winst , wel je belasting voordeel daarbij betrekken.
Een stelde voor het geld te beleggen want je zou hoge rente maken, die heeft zeker nooit van een bodemloze put gehoord.
Geef het dan liever aan een "goed doel" dan blijft er misschien nog iets van over.

zw
door zwaardvis - Dec 17, 2010 om 21:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

beleg nooit in onbekende (amerikaanse) bedrijven ook als die een hoog dividend zouden aanbieden. Beleg nooit in bedrijven die je niet kent en waarvan je niet weet wat ze maken. Speel op safe. Daarom geef ik het voorbeeld van een van de grootste en zeker de bekendste, multinational: Shell. Iedereen weet wat ze doen en je kunt het dagelijks in het nieuws volgen. Ze zijn financieel groter dan menig land. Behalve momenteel ca 5,5% dividend rendement hebben ze bjvoorbeeld dit jaar 20% koersrendement gehaald. Maar daar doe je het in principe niet voor. dat is meegenomen.

keessie1
door keessie1 - Dec 17, 2010 om 21:43
138 Antwoorden / 9 Vragen

Verkoop gewoon de hut en met een evt overwaarden en je 80.000 euro spaargeld
kun je het wel weer even uit zingen tot betere tijden, in bv een huur huis(je).

P.s. Mensen zonder overwaarde maar juist een rest schuld en GEEN 80 Mile
spaargeld hebben een rede om te jammeren, jij niet.

Zet gewoon de tering naar neering.

Groetjes Keessie

hi
door hipppo - Dec 17, 2010 om 22:51
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=chrisantonis schreef op vrijdag 17 dec 2010, 19:09]www.thedividendfactory.com
Ohhhhhh, die kende ik nog niet. Is dat de nieuwe ICESAVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee, Chrisantonis,

Niks nieuwe Icesave (duik in het ijs), maar safe business.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 18, 2010 om 01:30
86 Antwoorden / 6 Vragen

Geacht Westhoekje,
zelf kwam ik ook in de problemen,toen ik door giftigedampen op de afd. eruit getrapt werd en mijn collega in zijn graf verdween.

De rechter kraaide :"Hiaat arbowet" en dat was dat.

Met de bank ben ik toen overeen gekomen om dan NIET meer af te lossen maar ALEEN rente te betalen !

En de bank accepteerde dit zodat,nu als.........het afentoe voorkomt ik af en toe wat aflos en dat gaat prima en boetevrij !

Computer techneut

jemarari
door jemarari - Dec 18, 2010 om 01:34
37 Antwoorden / 0 Vragen

Netjes! Mooie regeling.

Ik heb het te doen met mensen die hun baan kwijt zijn. Vooral in deze tijden is dit heel zuur. Sterkte.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 18, 2010 om 01:52
86 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Jemarari,

Ik snap niet dat eenieder die het financieël moeiljk heeft dit ook niet doet !.

Als aanvulling;
toen ik na 30 dienst jaren eruit getrapt werd en kort daarop met pensioen ging ,kreeg ik een brief van mijn voormalige werkgever dat zij vonden dat ik niet "Lief" tegen ze geweest was en derhalve mijn pensioen hebben ingekort,ik heb dus nu een "Straf pensioen"! (dus € 3000,- per jaar mnder)

Computer techneut.

1paul
door 1paul - Dec 18, 2010 om 09:36
3143 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op zaterdag 18 dec 2010, 01:52]Beste Jemarari,

Ik snap niet dat eenieder die het financieël moeiljk heeft dit ook niet doet !.

Als aanvulling;
toen ik na 30 dienst jaren eruit getrapt werd en kort daarop met pensioen ging ,kreeg ik een brief van mijn voormalige werkgever dat zij vonden dat ik niet "Lief" tegen ze geweest was en derhalve mijn pensioen hebben ingekort,ik heb dus nu een "Straf pensioen"! (dus € 3000,- per jaar mnder)

Computer techneut.

Niets met onderwerp te maken maar ik vind het wel vreemd dat men aan u pensioen kan zitten terwijl dit iets is waar u zelf aan betaald heeft, denk dat dit niet echt mag of staat er iets in de voorwaarden hierover?

ja
door jans2 - Dec 18, 2010 om 13:36
311 Antwoorden / 4 Vragen

Maar wàt is nou de vraag van Westhoekje?

ja
door janlamark - Dec 18, 2010 om 13:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Westhoekje, mijn oplossing zou zijn; dit jaar de toegestane extra aflossing aflossen, begin volgende jaren weer, de normale maandelijkse aflossing van je spaargeld betalen, dus alleen de hypotheekente van je inkomen betalen. Daarmee verlaag je dus je maandelijkse lasten.
Je spaargeld in stenen stoppen is een heel goed middel om je geld te besteden, zeker over langere termijn gezien.
Bij de bank krijg je hooguit 2,5 % rente maar je hypotheekrente is minstens 5%, reden te meer om af te lossen. Bovendien is het niet zeker dat op termijn de hypotheekrente aftrekbaar is van de belasting.
Nu moet je over je spaargeld wel belasting betalen, als je aflost zoals bovenstaand advies, geen of veel minder, omdat er per persoon ongeveer 20.000 euro vrijgsteld is.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 19, 2010 om 02:46
86 Antwoorden / 6 Vragen

Als reactie nog het volgende;

Toen ik op mijn werk werd geconfronteerd met giftige dampen op mijn afdeling ,had dit tot gevolg dat mijn collega in het graf verdween en ik zelf bij de DAS eea. had aangekaart,alleen heeft de DAS dit verziekt wat mij € 300000,-- kostte,de rechter kraaide":"Hyaat arbowet"en dat was dat.(vaarwel 30 dienst jaren)

Erna heeft de DAS ook het "Straf pensioen"aan gepakt en ook verziekt !
Officieel mag het niet maar:....vecht maar eens tegen een ZEER grote multinational !

Na later ook nog bij de SRK die er ook een potje van maakte ik dus NOOIT meer een Rechtbijstands verzekering moet/wil hebben ,overigens bleek dat al eerder na een uizending van KASSA omtrent diverse zg. "Recht bijstands " verzekeringen dat die "Geen Zuivere koffie verzekeringen" zijn !

Overigens heeft mijn vorige werkgever geen enkel probleem daarmee omdat ze het "Vaste" personeel eruit hebben geschoffelt(mensen zijn bedrijfstechnisch afschrijfbaar) en nu "Uitzend krachten " hebben , die als ze ziek worden er gewoon weer een ander wordt gebeld !

In feite produceert de multinational continu en zelfs "Bij de WET toegestaan,jeugdige wao-ers en DODEN" ! !

Ik heb dat al aangekaart bij diverse politieke partijen maar die zijn DOOF voor dit soort zaken.

Gelukkig is mijn bank mij ook Geweldig tegemoet gekomen mbt. mijn hypotheek !

Al met al zit ik nu met een "Straf Pensioen" waardoor ik problemen heb om mijn tandarts te kunnen betalen.(die op zich mij gelukkig tegemoet komt !)

Een waarchuwing van mij dan ook aan ALLEN: "Kijk verschrikkelijk goed waar je tewerk wordt gestelt,want je LEVEN hangt ervan af ! !

En Recht hebben is heel wat anders dan Recht krijgen !

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 08:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@dewitte: dit hele verhaal heeft niks te maken met het probleem van topicstarter.

westhoekje
door westhoekje - Dec 19, 2010 om 20:42
54 Antwoorden / 19 Vragen

Ten eerste is het fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die al dan niet positief willen reageren.

1 Je hebt je hele / halve leven je de pleuris gewerkt & mede daardoor een paar euro`s achter de hand / of niet natuurlijk.

Vervolgens krijg je in crisistijd de zak, de rente zakt van 5% naar 2%.
Maar zoals ik al had kunnen weten, zijn er natuurlijk slimmeriken die dit hadden zien aankomen.
Helaas had ik dat inzicht niet. Voor de persoon in kwestie zie ik een veelbelovende toekomst in Wall street waar zijn / haar visie luid bejubeld gaat worden.

2 Als ik er niet in slaag ander werk te vinden, hoef ik straks niet bij sociale zaken aan te kloppen.
Dat zult u misschien wel terecht vinden, doch mijn maag draait zich hiervan om.
meer aflossen dan 45.000 euro betekend dat ik mijn huis moet gaan opeten.

Meer dan een bepaalde somma op de bank idem dito.

Conclusie: Het loont niet om hard te gaan werken, het is vele malen beter om er een a-sociale cultuur op na te houden dan wordt er voor je gezorgd.

Ten slot: is het ontbreken van een vraagteken de reden om te denken dat er geen vraag wordt gesteld????????????????????????????????????????????????

1paul
door 1paul - Dec 20, 2010 om 09:02
3143 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft u toch verkeerd TS de gemeente staat ook huiseigenaren bij als zij niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen, dus eerst uw spaargeld opmaken daarna kunt u gewoon bij de gemeente aankloppen...

De gemeente zal de hulp die u dan krijgt tot een bepaald bedrag wel als schuld uitkeren, u zult dit dus wel weer terug moeten betalen op een bepaald moment maar dit ligt aan uw inkomen...

westhoekje
door westhoekje - Dec 21, 2010 om 08:15
54 Antwoorden / 19 Vragen

Voorbeeld van een mijn inziens a-sociale cultuur.

Gelezen in de krant: een 38 jarige van oorsprong Antilliaanse met acht kinderen
(vier daarvan zijn verwekt in de circa acht jaar dat zij hier in Nederland woont)
Is in dermate ernstige problemen geraakt qua huisvesting dat er naar een
grotere woning werd omgezien.

Dit werd samen met de woningbouwvereniging tot stand gebracht, verder kon zij (via een pot subsidie) beschikken over een netto bedrag van 4700 euro.
Dit geld wordt gebruikt om nieuwe vloerbedekking te leggen & nieuw behang te plakken.
De kinderen behalve de jongste twee kregen allemaal een eigen kamer staat er verder nog te lezen.

Het leest als een sprookje: Komt allen naar Nederland een fok-premie staat tot beschikking.
En dan vinden de mensen het nog vreemd ook dat Geert W. zo een brede aanhang krijgt.

Ik weet het het heeft niets met voorgaande te maken, moet mijn gemoed even luchten.
PS

Het kostenplaatje is nog niet rond, wie gaat de kosten betalen van de voormalige uitgeleefde woning van deze Antilliaanse mevrouw?

Zal ik het u maar vertellen? De andere huurders.

marcel75
door marcel75 - Dec 21, 2010 om 08:32
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Westhoekje,
Weet je wat ook heel goed werkt: met je uitkering naar bijvoorbeeld Polen of Thailand verhuizen. Menig Nederlander heeft dat al gedaan en kan daar leven als god in Frankrijk. En weet je wie zijn uitkering dan betaald: de belastingbetalers.

Je moet namelijk ook niet alles geloven wat er in de Telegraaf vermeld staat. Ik sta ook niet te juichen als ik zoiets lees (het kan in mijn ogen ook wel iets soberder), maar ik wil wel graag de achtergronden daarvan weten. Je aanname dat de woning uitgeleefd is, laat ik voor jouw rekening.

Daarnaast zou het je ook sieren als je je er van bewust zou zijn dat de Antillen deel uitmaken van ons Koninkrijk (oftewel: gewoon een ouderwetse kolonie van ons is).

Met name je laatste reacties verraden nog heel veel woede vanwege je ontslag. Die is verklaarbaar, maar moet je wel kanaliseren en kwijt raken. Doe je dat niet, dan zul je die woede ook uitstralen en kom je nergens aan de bank behalve als beveiliger of fractielid bij Geert W.

westhoekje
door westhoekje - Dec 21, 2010 om 09:27
54 Antwoorden / 19 Vragen

Beste marcel75, Een goede raad is duur zo al dan niet onbetaalbaar.

Doch uitwijken naar een ander land is voor mij geen optie.
Het bericht stond echter niet vermeld in de Telegraaf maar in een lokaal dagblad.

En het is geen fabel want er zijn in deze regio meer verhalen bekend van deze (unieke) regelingen.

Woede? humm moet ik nog even over na denken.
Feit blijft dat een mens er niet bepaald vrolijk van wordt dat je belastinggeld als rechtgeaarde vaderlander op deze manier verkwanseld wordt.

Immers wordt ervan ons niet verwacht dat wij ons driekwart van ons leven moeten afbeulen opdat de gemeenten & het rijk zich als Sinterklaas kan gedragen?

Wat is trouwens de meerwaarde van de gewone burger ten opzichte van de voormalige kolonie?
Wij hebben immers nooit en te nimmer daar enige vruchten van kunnen plukken.
Dat zij uitgebuit zijn? dat geschiedde door een kleine zich elitair gevoelende elite & met het koningshuis voorop.

Wij zijn als gewone burgers alleen maar goed om het gelag te betalen.

Verder heb ik geen enkele binding met de P.V.V. van Dhr. Geert W. doch ik begrijp het sentiment des te meer.
En dat is nodig ook want naar mijn (niet geheel onbescheiden) mening schuilt hierin nog een groter gevaar.

Met een warme groet,

Westhoekje

hi
door hipppo - Dec 21, 2010 om 09:55
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=westhoekje schreef op dinsdag 21 dec 2010, 08:15]Voorbeeld van een mijn inziens a-sociale cultuur.

Gelezen in de krant: een 38 jarige van oorsprong Antilliaanse met acht kinderen
(vier daarvan zijn verwekt in de circa acht jaar dat zij hier in Nederland woont)
Is in dermate ernstige problemen geraakt qua huisvesting dat er naar een
grotere woning werd omgezien.

Dit werd samen met de woningbouwvereniging tot stand gebracht, verder kon zij (via een pot subsidie) beschikken over een netto bedrag van 4700 euro.
Dit geld wordt gebruikt om nieuwe vloerbedekking te leggen & nieuw behang te plakken.
De kinderen behalve de jongste twee kregen allemaal een eigen kamer staat er verder nog te lezen.

Het leest als een sprookje: Komt allen naar Nederland een fok-premie staat tot beschikking.
En dan vinden de mensen het nog vreemd ook dat Geert W. zo een brede aanhang krijgt.

Ik weet het het heeft niets met voorgaande te maken, moet mijn gemoed even luchten.
PS

Het kostenplaatje is nog niet rond, wie gaat de kosten betalen van de voormalige uitgeleefde woning van deze Antilliaanse mevrouw?

Zal ik het u maar vertellen? De andere huurders.

Westhoekje,

Ik zou bijna gaan geloven dat je wel zou willen ruilen met deze door jou opgevoerde Antilliaanse mevrouw.
En als we het nou toch hebben over van overheidswege verleende steun: wat te denken van die hypotheekrenteaftrek die vele gezinnen in staat stelt er een (te) duur huis op na te houden en tevens hun luxe leventje ongehinderd voort te zetten? Naar de wintersport of een tropische bestemming op kosten van de belastingbetaler.
By the way, waarom ben je eigenlijk ontslagen?

marcel75
door marcel75 - Dec 21, 2010 om 12:35
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar heeft Westhoekje wel alle tijd om hier te reageren, maar niet om te solliciteren. En laten we inderdaad die woonsubsidie eens afschaffen. Eens kijken of Westhoekje dan nog een huis kan betalen.

westhoekje
door westhoekje - Dec 21, 2010 om 17:05
54 Antwoorden / 19 Vragen

Tssssssssssss. Typisch! wars van al en zonder enige know how reageert men.

Maar het is al goed, maar waarom ik ontslagen ben, dat gaat je geen bliksem aan.
Leip een ander woord hiervoor ken ik niet.

Vriendjes van elkaar? wrijven jullie je luie gat naar elkaar?
Normaal gezien niets op tegen maar doe dat nu niet in mijn blikveld.

Word er ietwat huiverig van, zo niet beroerd.
Brrr.

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 17:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Westhoekje,

Met deze laatste reactie en de eerdere over de Antilliaanse vrouw geef je een verrassende blik op jouw gedachtegoed. Jammer dat dat in mijn blikveld gebeurt.

Vladja

marcel75
door marcel75 - Dec 21, 2010 om 17:26
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ach ja, het is weer winter en dus weer trollentijd. Andere fora hebben hier ook veel last van. TS begint een forum, krijgt niet het antwoord wat hem zint en dus hebben hullie alles gedaan en hullie krijgen alles voor niets. En al met al gaat hij zelf van zijn eigen topic af. Beetje moderator zou daar op moeten letten.