ka
door kalicharan Apr 21, 2010 om 13:41
Geldzaken & recht

Hypotheek

mijn huis staat ruim 2.5 jaar te koop.
ben alleenstaand ik ben al ruim 2 jaar bezig om toestemming te krijgen om mijn huis te verhuren maar helaas krijg geen antwoord. ik kan mailen maar een antwoord krijg ik niet. ik zit nu met dubbele lasten als aleen verdiender heb ik het 2 jaar volgehouden. maar nu raak ik gewoon in schulden ik krijg maar geen toestemming de staat zegt benken oeten meewerken. alleen waar ik mijn hypotheek heb lopen werkt niet mee.
2 jaar wacht ik om antwoord.
ik ben ten einde raad.
kunnen jullie mij helpen

198 3 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 21, 2010 om 13:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Waar loopt de hypotheek?

Vladja

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 21, 2010 om 13:56
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag kalicharan,

Heb je al eens op een andere manier geprobeerd om de vraag te stellen dan via e-mail? Dergelijke belangrijke vragen kun je beter stellen via aangetekende brief met bewijs van ontvangst en daarin te vragen binnen 14 dagen te antwoorden op je vraag of je mag verhuren.

Wanneer je flinke overwaarde in het huis hebt zitten zullen ze geen probleem maken, wanneer je de situatie uitlegt. Doch bij geen overwaarde of erger dan dat, onderwaarde, zullen ze toch niet mee willen werken omdat verhuur over het algemeen de waarde van het huis (sterk) doet dalen. Dat risico zullen ze niet willen nemen.

Hardware ERror MAN.

vladja
door vladja - Apr 21, 2010 om 14:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Probeer eerst een vergunning voor tijdelijk verhuur van de gemeente te krijgen om een beroep op huurbescherming te voorkomen.

Lees hier...

Met zo'n vergunning kan je bij de bank (persoonlijk heen gaan na een afspraak te hebben gemaakt) aantonen dat verhuur echt tijdelijk is. Dat geeft de bank de geruststelling dat het huis op een gegeven moment leeg opgeleverd wordt en dus verkoopbaar is.

Een verhuurd huis, waarbij de huurder een beroep op huurbescherming kan doen, is op het moment niet te verkopen tegen een nog redelijk bedrag.

Vladja