an
door ans jansen Sep 10, 2014 om 12:10
Geldzaken & recht

Hypotheek over sluiten

ik ben ans jansen, iken mijn man hebben in 2008 hebben wij een woning gekocht, [edit redactie] . mijn man is plotseling overleden in 2010 22-02 , daar er een heelmaandsalaris weg valt, ik na 24 jaar ontslagenwordt omdat ik op genomen wordt bij psygiatrie wegens overlijden van mijn man , zat er zo door heen dat ik het huis op aanraden van hypoteek verstrekker heb over gedragen aan de hypotheek verstrekker , moest naaar de notaris , heeft hypotheek betaalt , maar daat ik bij mijn eigen makelaar weg moest , en van hun een makkelaar moest laten taxeren koste me dat toch 350 euro wat ik niet had , heb een paar maanden de hypotheek nniet kunnen betalen , heb een achterstand van 5000, euro. daar ik naar 4 jaar een nieuwe vriend heb , en we willen gaan samne wonen , kan hij mee betalen aan de hypotheek. hij ligt in echtscheiding met zijn vrouw , en hem huis staat in de verkoo p, ik heb altijd de touwtjes n elkaar geknoopt , zodat ik in mijn eentjje toch de hypotheek kon betalen , alleen vorig jaar paar maanden achterstand 5000,- euro, ben naar van bbrugge advies groep geweest om te vragen vooor mijn hypotheek over te zetten naar een veel lagere rente , dan ik nu heb namelijk 5,8 nu . daar ik dan maandelijks minder hoef te betalen plus ik los dan mijn hypotheek dan af , nu alleen de rente , maar is niet mogelijk daar uk nu geregestreerd sta bij bkr te tiel , zou zo graag zien dat ik het wel kon laten over zetten , heb toch trouw alles betaald gehad op par maanden niet , en van af feb ben ik al de hyptheek weer aan het af lossen , krijg ik geen hypotheek over sluuting dan kan ik de achterstand niet in lopen in 6 maanden en dan gaat de hypotheek verstrekker Achmea mijn huis in de verkoop zetten , en dan heb ik of krijg ik misschien een schuld van 50.000, euro , aub help mij een hypotheek verstrekker te vinden die het wel wil doen en toestemming van bkr in tiel . echt dan zou iik uit de zorgen zijn en mijn hypotheek te kunnen betalen hoop dat jullie met me mee kunnen denken , Achmea moet toch ook in zien dat ik dan mijn hypotheek kan blijven betalen en de achterstand en , dat als me huis verkocht wordt het geld nooit meer terug komt bij de bank aub hulp ben helemaal weer , psygisch naar af nood op roep ans jansen

442 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Ans,

Die hulp waar u om vraagt, kan hier niet gegeven worden. U kunt zich het beste wenden tot de Sociale Dienst van uw gemeente om hulp te vragen bij uw financiële problemen.

Of ga naar het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google voor het adres dat is gratis. Zij kunnen dan ook kijken of er nog andere mogelijkheden zijn om uw inkomen te verbeteren. U hebt geen weduwepensioen van uw man?

Ook of uw ontslag wel terecht is.

Ga gauw hulp zoeken.

zoekster
door zoekster - Sep 10, 2014 om 19:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet niet of de schuldhulpverlening altijd via de sociale dienst verloopt, maar in ieder geval moet iedere gemeente een schuldhulpverlening hebben voor hun inwoners. Misschien kan die u weer doorverwijzen naar de gemeentelijke kredietbank of stadsbank.

Betere kwaliteit schuldhulpverlening
Gemeenten hebben de volgende verplichtingen volgens de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening:

1. Een individueel plan voor iedereen die zich meldt voor schuldhulp
Dit plan beschrijft de schuld en de manier waarop die wordt opgelost. Het plan gaat ook over de omstandigheden waardoor de schuld is ontstaan. Dit kan nieuwe schulden voorkomen.
Goed beleid voor schuldhulpverlening

2. Gemeenten moeten een plan voor de schuldhulpverlening opzetten voor maximaal 4 jaar. De gemeenteraad ziet toe op de kwaliteit van dit plan. Het college van burgemeester en wethouders legt ieder jaar verantwoording af aan de gemeenteraad over de uitvoering van het plan.

bron

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 19:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

U kunt het Juridisch Loket ook bellen op werkdagen van 9 tot 18 uur: 0900 - 8020

target
door target - Sep 17, 2014 om 23:28
297 Antwoorden / 3 Vragen

Je behandelend psycholoog/psychiater kan je gezien je omstandigheden misschien helpen met het vinden van de juiste wegen.
Heb je het hem al voorgelegd?