door willem@1947 Jan 21, 2015 om 11:26
Geldzaken & recht

Ideal

Onlangs wil ik mijn kleinzoon sponseren voor "Run For Kika"
Als ik op de site een bedrag invul kan ik dit met Ideal betalen.
Voor zover ik weet is dit een gratis betaal methode, maar als ik het bedrag wil betalen komen er 0.35 cent transactiekosten bij.
Is dit toegestaan?

652 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2015 om 11:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is toegestaan. De ontvanger moet voor bijschrijvingen betalen.

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 11:44
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Voor zover ik weet is dit een gratis betaal methode

Lees: "Voor de betaler is het gratis" Ik sluit niet uit dat er voor de ontvanger van de betaling wèl kosten zijn. En omdat dit een goed doel betreft zullen de kosten naar de gever ipv de ontvanger worden overgeheveld. Dus ik neem aan dat het is toegestaan.

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 11:46
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor een antwoord van een andere site.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2015 om 12:33
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Men kan de donatie die u wilt doen niet vergelijken met mijn ervaring van b.v. Thuisbezorgd.nl. Maar als ik een maaltijd met Ideal betaal komt er altijd €1,00 bovenop het te betalen bedrag.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 21, 2015 om 16:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:33]Men kan de donatie die u wilt doen niet vergelijken met mijn ervaring van b.v. Thuisbezorgd.nl. Maar als ik een maaltijd met Ideal betaal komt er altijd €1,00 bovenop het te betalen bedrag.
Waarom niet direct bij het restaurant zelf bestellen?

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2015 om 16:43
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 21 jan 2015, 16:19]Waarom niet direct bij het restaurant zelf bestellen?

Ja, zou ook kunnen maar is nog een van de weinige zaken waarin we zelf kunnen beslissen, toch? En als het iedere dag zou zijn? Ik vind het zo gemakkelijker, kan ik schrijven hoe ik het wil en komen er minder misverstanden. En als het niet goed is krijgen ze lekker een veeg "uit hun pan" als thuisbezorgd me later op de avond een mail stuurt met beoordeling!

me
door mein33 - Jan 22, 2015 om 11:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op de site van "Run For Kika" staat in de rubriek "sponsoring" aangegeven dat de transactiekosten van € 0,50 worden berekend aan de sponsor.
U kunt die € 0,50 ook gewoon zien als (extra) sponsorgeld zodat deze kosten niet ten laste van de actie komen.

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2015 om 14:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 21 jan 2015, 16:19][quote=tenormin schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:33]Men kan de donatie die u wilt doen niet vergelijken met mijn ervaring van b.v. Thuisbezorgd.nl. Maar als ik een maaltijd met Ideal betaal komt er altijd €1,00 bovenop het te betalen bedrag.
Waarom niet direct bij het restaurant zelf bestellen?

Omdat je bij veel restaurants die bezorgen alleen maar cash aan de deur moet betalen. Dan moet je eerst naar buiten om geld te halen, en dan kan je net zo goed ergens gaan eten als je toch al buiten bent....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 22, 2015 om 17:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 22 jan 2015, 14:59]Omdat je bij veel restaurants die bezorgen alleen maar cash aan de deur moet betalen. Dan moet je eerst naar buiten om geld te halen, en dan kan je net zo goed ergens gaan eten als je toch al buiten bent..
Een normaal mens heeft gewoon altijd cash in huis en een nog verstandiger mens betaald alles cash, omdat je zo een veel beter overzicht hebt. Op = op.

Dit nog afgezien van privacyschending (de mogelijkheid dat jouw ziektekostenverzekering een stuk hoger wordt).
Gisteren nog op nu.nl te lezen dat Gijs Boudewijn (directeur van Betaalvereniging Nederland) graag ook betaalgegevens aan derde wil verhandelen.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2015 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik orefereer ook cash. Geen gezeur over lege flappentappen en door anderen geen inzicht in mijn bestedingen. Alleen de vaste lasten per bank.

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2015 om 18:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 22 jan 2015, 17:46][quote=pieterwolters schreef op donderdag 22 jan 2015, 14:59]Omdat je bij veel restaurants die bezorgen alleen maar cash aan de deur moet betalen. Dan moet je eerst naar buiten om geld te halen, en dan kan je net zo goed ergens gaan eten als je toch al buiten bent..
Een normaal mens heeft gewoon altijd cash in huis en een nog verstandiger mens betaald alles cash, omdat je zo een veel beter overzicht hebt. Op = op.

Een verstandig mens heeft gewoon in z'n hoofd zitten hoeveel hij/zij uitgeeft en heeft geen gekleurde papiertjes nodig om dat te kunnen zien.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2015 om 19:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Pieterwouters,

Een verstandig mens heeft gewoon in z'n hoofd zitten hoeveel hij/zij uitgeeft

Je wil echt niet vanavond iedereen die "minder verstandig is" op de koffie krijgen, dan kom je koffie, melk suiker en kopjes tekort!

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2015 om 19:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 22 jan 2015, 19:14]@Pieterwouters,

Een verstandig mens heeft gewoon in z'n hoofd zitten hoeveel hij/zij uitgeeft

Je wil echt niet vanavond iedereen die "minder verstandig is" op de koffie krijgen, dan kom je koffie, melk suiker en kopjes tekort!

Pieter wouters zo daar echt niet mee zitten! Misschien wel pieterwolters. ?