av
door avdwoning Apr 27, 2015 om 08:11
Geldzaken & recht

Ideal

Gisteren opgelicht betaling gedaan via ideal. Heb via mail contact opgenomen met bedrijf 3v Benelux BV en GlobalCollect uitgelegd dat bestelling via fraude geplaatst is en verzocht om bestelling niet af te ronden.
Is 3v Benelux BV verplicht om deze order op mijn verzoek niet af te ronden.

10021 21 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Apr 27, 2015 om 08:33
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste avdwoning,

neem aan dat u uw aankoop via internet gedaan heeft.
Voor aankopen via internet (een zogenaamde koop op afstand) geldt een bedenktijd van 14 dagen. Meer informatie vind u op consuwijzer, klik hier.

Ben wel benieuwd hoe de aankoop is gegaan waarbij u aangeeft opgelicht te zijn. De betaling is verlopen via ideal/3v Card (3v Benelux BV) ?
U vertrouwt de partij waar u iets gekocht heeft niet ?

Als het geld al doorgezet is wordt het lastig ben ik bang, ideal betalingen zijn niet zomaar terug te draaien. Ik lees ook op de site dat 3vCard aangeeft 'Wanneer u via IDEAL betaalt, kunt u geen aanspraak maken op enige aankoopgarantie van VISA.', klik hier.
Meest logische zou zijn dat u uw bedenktijd van 14 dagen gebruikt bij de partij waar u wat gekocht heeft en de koop terugdraait. Maar dat is blijkbaar niet mogelijk als ik uw vraag goed begrijp.

av
door avdwoning - Apr 27, 2015 om 08:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beide bedrijven hebben mij benaderd via Facebook Messenger onder een naam van een vriendin. Gevraagd om te helpen met een ideal betaling die haar niet lukte. Ik kreeg een link toegestuurd waarin ik alleen de betaling hoefde af te ronden. Via een whats app bericht naar mijn vriendin toe kwam ik erachter dat ik ben opgelicht

ho
door hopetobehelping - Apr 27, 2015 om 08:52
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste avdwoning,

u schrijft beide bedrijven, het is u 2 keer overkomen gisteren ?
Welke bedrijven zijn het ?

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2015 om 09:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laat me raden. Facebook van vriendin gehakt vervolgens bericht ontvangen via haar account dat ze in de problemen zat en geld nodig had? Simpelweg opgelicht dus. Helaas is het nog steeds zo dat een iDEAL betaling niet terug te draaien is in zo'n geval. U zult aangifte moeten doen van oplichting, wie weet komt het geld dan nog terug, hoewel de kans daarop minimaal is.

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2015 om 09:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

gehakt = gehackt (autocorrect...)

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2015 om 09:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gehakt = gehackt (autocorrect)

av
door avdwoning - Apr 27, 2015 om 09:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben achter de boosdoener zie www.opgeletopinternet.nl
Erwin Bergsma ABN 529025167 onder naam rekeninghouder 3vBenelux BV
het andere bedrijf wat hij gebruikt heeft is GlobalCollect NL14RABO0155503219.
Ik weet zeker dat ook hier Erwin Bergsma de boosdoener is.
Hoe krijg ik nu mijn geld terug!

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2015 om 09:38
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Nu u wat meer gegevens hebt zeker aangifte doen zoals @Diumenge adviseerde.

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2015 om 10:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Hoe krijg ik nu mijn geld terug!.......

Zeer waarschijnlijk ben je dat geld gewoon kwijt. Je bent in een oude, bekende truc getrapt. Behalve aangifte doen, kan je verder niks.

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2015 om 10:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

NOOIT via een link die je krijgt, of je die nou krijgt via FB of mail een betaling doen!

door 14peter - Apr 27, 2015 om 11:00
567 Antwoorden / 2 Vragen

Neem zsm contact op met de beide bedrijven die je noemt, wellicht kunnen zij de uitkering aan de oplichter nog voorkomen!

3V bereik je op 0900-3355333 (telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.30 en van 14.30 tot 18.00 uur, 15 cent per minuut) of stuur een e-mail naar:vragen@3vcard.nl

Die andere kun je via dit formulier een mail sturen

Nogmaals, doe dit zsm. Als hun het uitgekeerd hebben zullen ze zeker niets meer voor je doen!

av
door avdwoning - Apr 27, 2015 om 11:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel lieve mensen voor julliesupport. Ik heb direkt na de transactie de betreffende bedrijven op de hoogte gesteld.
We shall see of dhr Erwin Bergsma gebruik kan maken van zn bestellingen

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 27, 2015 om 17:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de extra duidelijkheid; GlobalCollect is gewoon een valide bedrijf dat bijvoorbeeld ideal-betalingen doet voor andere bedrijven.
Heb toevallig net nog een betaling gedaan via GC.

av
door avdwoning - Apr 27, 2015 om 18:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Oke
Dank je wel akkerdistel

Ik ben net weer benaderd door deze persoon via fb messenger
Hij vraagt of ik t geld al heb ontvangen
??????

ho
door hopetobehelping - Apr 27, 2015 om 18:35
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=avdwoning schreef op maandag 27 apr 2015, 18:24]Oke
Dank je wel akkerdistel

Ik ben net weer benaderd door deze persoon via fb messenger
Hij vraagt of ik t geld al heb ontvangen
??????

Beste avdwoning,

u beschikt over informatie over degene die u dit geflikt heeft.
Zoals al door anderen aangegeven, gewoon aangifte doen bij de Politie. Met één aangifte gebeurt wellicht niets maar als er voldoende aangiften zijn wordt deze oplichter hopelijk aangepakt.
Geen idee hoe uw contact met deze persoon via fb messenger verloopt, maar u zou informatie los kunnen peuteren zoals dat u bijvoorbeeld achternaam en voorletters nodig heeft om de betaling van uw bank uitgekeerd te krijgen. Wie weet wat u op deze manier nog los kunt peuteren aan informatie zodat uw aangifte nog specifieker en sterker wordt.

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2015 om 18:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=avdwoning schreef op maandag 27 apr 2015, 18:24]Oke
Dank je wel akkerdistel

Ik ben net weer benaderd door deze persoon via fb messenger
Hij vraagt of ik t geld al heb ontvangen
??????

Rapporteer deze oplichter zo snel mogelijk bij Facebook KLIK HIER

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2015 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op welke oplichtingspraktijken inzake geld moet ik letten wanneer ik via Messenger geld stuur of ontvang?

Donatiefraude: Deze fraude wordt uitgevoerd via accounts die zich voordoen als bekende religieuze personen of via accounts die zich voordoen als vertegenwoordiger van verschillende goede doelen of weeshuizen. De oplichters sturen berichten waarin om donaties wordt gevraagd.

Deze en nog meer belangrijke tips over oplichterij staan op Facebook, KLIK HIER

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2015 om 19:36
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Link van Carola83? KLIK

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2015 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=sjoppie schreef op maandag 27 apr 2015, 19:36]Link van Carola83? KLIK

Check ik 1x mijn link niet, doet tie ut niet. Dus inderdaad Sjoppie dat was de link. Bedankt.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2015 om 19:47
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 27 apr 2015, 19:42][quote=sjoppie schreef op maandag 27 apr 2015, 19:36]Link van Carola83? KLIK

Check ik 1x mijn link niet, doet tie ut niet. Dus inderdaad Sjoppie dat was de link. Bedankt.
Zal je altijd zien hè? ;-)

ma
door marcella van de streek - Dec 14, 2015 om 10:58
1 Antwoorden / Vragen

Precies hetzelfde meegemaakt. Geld al terug? Ik net aangifte gedaan.