de
door deborahlars Aug 12, 2010 om 19:13
Auto & vervoer

Iemand ervaring met webwinkel posja??

Is er hier iemand die ervaring heeft met de webwinkel posja.nl? ik wil graag een fiets voor mijn zoon bestellen, maar ken de webwinkel eigenlijk niet.

4036 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

deborahlars

Geen ervaring, maar wel mogelijk een goede raad:

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Om de kans te verkleinen, dat je door een internetshop opgelicht wordt, moet je vooraf enkele punten screenen.

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check of de naam van de shop voorkomt op www.opgelicht.nl en/of www.klachtenoplossing.nl

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans kleiner dat je het slachtoffer wordt van oplichting.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb even gekeken en - alhoewel alle contactgegevens netjes op de site staan - zou ik daar geen fiets (of wat dan ook) kopen. Er wordt gewerkt vanuit een rijtjeshuis en ze verkopen de meest uiteenlopende artikelen: van I-phone tot fiets. Zelfs voor herbalife spullen kun je er terecht.

Ze hebben overigens meerdere (amateuristische) sites, zoals www.nintendoxl.nl en www.fietsfiets.nl

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 08:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel erg bedankt voor jullie reacties!!!
ga er niets bestellen

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De webwinkel heeft een Thuiswinkel Keurmerk:
Klik
Ze moeten zich dus houden aan de a.v. van thuiswinkelorganisatie.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is niet de officiele site van de bekende thuiswinkel organisatie, hier staan ze niet Thuiswinkel.org

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dirk2

Er zijn diverse webwinkel keurmerken.

Dit bedrijf is aangesloten bij: Thuiswinkel keurmerk ( keurmerk heet: thuiswinkelkeurmerk)
Postadres België en Nederland:
Thuiswinkel Keurmerk
Postbus 84138
3009 CC Rotterdam
The Netherlands

wat een ander logo en naam heeft als Thuiswinkel.org ( keurmerk heet: thuiswinkelwaarborg)

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verschillenden keurmerken, maar Thuiswinkel.org is de bekendste en waarschijnlijk de oudste.
Als je een fiets via internet koopt dan zou ik dat alleen doen als je onder remnours kan bestellen. Als je googled op de naam+ervaring dan zie je niet veel. Dat doe ik meestal voordat ik iets bestel.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dirk2

Ik kijk eerst of webwinkel een keurmerk heeft en hoe een eventuele geschillenregeling volgens het keurmerk geregeld is.

Met andere woorden: is er een geschillencommissie waar ik terecht kan.
Vervolgens google ik naam webwinkel + klachten.

Een fiets koop ik liever bij een winkelier in de buurt die bekend staat om een goede service.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, ik zou alleen niet meer zo snel een fiets meer kopen bij Halfords vanwege roestvorming. Dan kan je nog beter een tweedehands fiets kopen.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

thuiswinkel.org kent ze niet

dus ik doe t echt niet

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

deborahlars

Dat lijkt me heel erg verstandig.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijdeze online winkel kun je gerust bestellen ik heb het ook gedaan en de fiets is na 3 dagen gewoon geleverd dus volgens mij toch wel betrouwbaar

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier onlangs een omafiets gekocht wat na twee dagen al binnen was. Niets om bang voor te zijn lijkt me.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Ik heb sterk de indruk dat de respondenten jolanda jansen en paula de leeuw niet geheel onbevooroordeeld zijn. Gezien hun score (102) is het allemaal wel erg toevallig.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2010 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs een fiets bij Posja gekocht, maar ik zou het niemand aanraden.

Toen de fiets werd afgeleverd, bleek al snel dat er een paar defecten waren: iets wat tijdens het vervoer was gebeurd en een onderdeel dat verkeerd was gemonteerd.
OK, kan gebeuren, contact zoeken met de verkoper en omruilen. Dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan. De verkoper toont een telefoonnummer waarop hij vrijdag en zaterdag bereikbaar is, maar alles wat je krijgt is een antwoordapparaat. Per mail wordt traag en onvolledig gereageerd, en pas na een week waren we zo ver dat de fiets retour kon. Ik was inmiddels zo klaar ermee dat ik gewoon mijn geld terug wilde, wat onder de colportagewet geregeld is.
Toen weer een week later de fiets met defecten retour was gestuurd naar Posja, begon de verkoper de defecten te bagitaliseren, en begon toen te zeuren over de verzendkosten, en uiteindelijk of we deze dan maar zouden delen. De eerste de beste Marktplaatsverkoper werkt professioneler.
Ik was het zo zat, dat ik er maar in toestemde, als ik mijn geld maar terug kreeg. Uiteindelijk heeft het nog 2 weken, vele mailtjes en uiteindelijk dreigen met juridische stappen gevergd totdat het geld (min de helft van de retourzendkosten :-( ) weer op mijn rekening had staan.

Je zult dus begrijpen dat ik iedereen afraadt om zaken te doen met posja. Zeer amateuristisch en totaal geen klantvriendelijkheid. Ik heb mijn fiets nu bij een professionele fietsenwebwinkel gekocht, en dat zou ik iedereen aanraden.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

posjakoper

Op zich is het een goede zaak dat je andere consumenten waarschuwt. Die kunnen dan bewuster kiezen of ze wel of niet bij deze zaak een bestelling plaatsen. Overigens is het wél zo, dat als jij gebruik maakt van het herroepingsrecht, de retourkosten voor rekening zijn van de koper en niet van de verkoper. Daar heb je dus nog mazzel mee gehad.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook ik heb ervaring met dat bedrijf. Ik zou er nooit meer iets kopen!!!
Ik heb er een fiets gekocht voor mijn dochtertje. Je moet het bedrag eerst overmaken. De fiets bleek niet op voorraad te zijn. Vervolgens mail ik wanneer ik hem dan wel heb, krijg je gewoon geen reactie. Na 10 dagen wachten had ik mijn fiets. Was hij ook nog beschadigt en de koplamp deed het niet. Vervolgens stuur ik hier een mailtje over krijg ik gewoon geen reactie meer. Dus mensen bestel hier niks!!!! Je kunt beter via internet-bikes bestellen die hebben dezelfde fietsen voor minder geld en met een super goede service. Ik heb hier al eerder een fiets voor mijn zoontje gekocht en er nooit problemen mee gehad.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2010 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een klant de fiets goedkoper kan krijgen bij internet-bikes waarom bestellen ze het dan bij posja., hier riekt het naar reclame maken voor internet-bikes, jammer dat je zoiets misbruikt voor je eigen zaak.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

In oktober jl heb ik ook een fietsje voor mijn dochter besteld. Na 10 dagen had ik 'm in huis, terwijl er op de website 1 tot 2 werkdagen vermeld staat. Ok, dat is dan het ergste niet, maar Posja is volledig onbereikbaar op beide telefoonnummers die vermeld staan op de website en op email wordt niet gereageerd. Het bedrijf heeft een thuiswinkel logo, maar twijfel of ze dit wel verdienen. Onbereikbaar zijn voor je klanten vind ik een hele slechte zaak en een slechte service!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets via Posja kopen ajb.
Totaal niet bereikbaar, absoluut geen service. Schuiven verantwoordelijkheid af op derden mocht er iets mis gaan, waar je zelf niets mee te maken hebt omdat je een aankoop doet bij Posja. Daarna negeren ze je. Na een maand had ik nog geen fiets (daar moet je zelf steeds achteraan mailen want ze vertellen je helemaal niets en bellen heeft geen zin omdat ze niet bereikbaar zijn). Deze ben daarna zelf gaan halen bij het bedrijf waar zij hem weer besteld hadden. Nu wacht ik al zeker 2 weken op mijn geld wat ze zouden terugstorten...

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hier twee fietsen gekocht bij posja en hebben hier 3 dagen op gewacht.
Fietsen zien er prima uit wat betreft kwaliteit/prijsverhouding. Wij hebben de prijs vergeleken met andere winkels en zij zijn het goedkoopste omdat ze geen verzendkosten berekenen en bij de anderen is dit meestal 10 euro

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Deborah en alle andere mensen.

Ik was zeer wantrouwig en ik las de reacties op Posja te laat !!! anders had ik mij misschien bedacht maar ik had het geld voor een fiets voor mijn kleindochter al overgemaakt naar Posja € 185,- !!! vrijdagavond 26 november om 19.00 uur overgemaakt en wat een geluk .......vandaag donderdag 2 december om 16.00 uur een wagen van D.H.L. voor de deur met de fiets. !!!!

Dus het kan wel en wat Posja betreft : chapeau

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja Muriel ( twee boodschappen hoger) ik weet niet hoe jij erbij komt dat Posja niet bereikbaar is: ik heb een mail gestuurd met de vraag wanneer ik de fiets kon verwachten, binnen twee uur een E.mail retour gehad met een zeer duidelijk antwoord dat ik de fiets vandaag of morgen kon verwachten het werd dus vandaag.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerardvangent

Ik krijg de indruk dat je op de loonlijst van dit bedrijfje staat.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch wel erg jammer dat , indien er een positieve reactie komt , deze reactie direct door , "iemand"die zich "read" noemt, weer vertapt wordt.
Kom op "READ" toon je gezicht of naam net als ik.
En verberg je niet achter een pseudoniem.

Ik vind dat erg tendentieus.
Groet
GERARD VAN GENT !!!!! ( Dat is mijn volle naam)

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kwam toevallig, omdat ik het tel.nr. van posja zocht, op dit topic terecht.
Maar ik moet zeggen, dat ik erg vriendelijk wordt geholpen. Vorige week zaterdag heb ik een zwarte pietenpak voor mijn zoon besteld. Met de vraag of hij voor 4 december binnen zou kunnen zijn. Van de week kreeg ik netjes een mailtje, dat mijn gewenste kleur niet op voorraad was, en of het een andere kleur mocht zijn. Vanochtend even met ze gebeld, of hij vandaag nog binnen zou komen..het is namelijk wel kort dag. Ze zijn even voor mij gaan kijken, en de chauffeur is onderweg. Dus als alles goed is, komt hij vandaag binnen. Ik heb zowel via mail, als telefonisch netjes kontakt gekregen. En is tot nu toe alles na tevredenheid gegaan.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde toch even melden, dat ik inderdaad vandaag het pietenpak heb ontvangen.
Mijn zoon kan gelukkig morgen meedoen met het pietenorkest.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat lees ik hier een bende negativiteit over Posja. Ik was er bijna ( helaas )ingetuind om de fiets die ik op Posja's site zag staan niet te kopen.
1 ding is me in het leven zeker aangeleerd : 'ga niet teveel van andersmans meningen uit ',...Goed dat ik me niet mee heb laten slepen met de debunkers.

Ik heb dus een fiets bij Posja besteld, een goede koop, kwalitatief en prijswaardig!
Fiets was binnen 3 dagen hier aangekomen met DHL, klasse!

Met de bestelling ging iets niet goed van mijn kant, Posja heeft me hier goed in begeleid zowel telefonisch en per email. Contact verliep soepel, snel en efficient.

Ik kan de mensen aanraden om bij Posja gewoon te bestellen, en niet met de doemdenkerij mee te varen.

Mehdi Liefers, te Hengelo.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week een fiets besteld bij fietsfiets.nl (onderdeel van posja.nl) helaas nog geen enkele reactie van ze ontvangen. Heb ze al een mailtje gestuurd maar nog niks terug ontvangen.

Ben nu dus behoorlijk geschrokken van de berichten op deze site. Helaas heb ik hier dus te laat naar gekeken.

Hopelijk komt mijn fiets deze week binnen. Wat het ook mag worden ik hou jullie op de hoogte.

Groeten, van Leeuwen, Veenendaal

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

jvleeuwen18

Heb je al betaald?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op dinsdag 5 apr 2011, 18:18: jvleeuwen18

Heb je al betaald?

ReadAC.

Ja vorige week 29-03-2011 geld overgemaakt met ideal.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi
heb dinsdagavond(5julie) a micro sd kaartjes besteld.
donderdag (7juli) al binnen gekregen.

en met de veiligheid zal het wel meevallen je kan achteraf betalen.

ow en ben niet een medewerker of zoiets.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op 16 mei een glijbaan besteld en tot op de dag vandaag heb ik nog niets ontvangen. Krijg op geen enkele manier contact - telefoon wordt niet opgenomen, e-mail wordt niet beantwoord. Kreeg wel vorige week de rekening - uiteraard niet betaald !

Dus voor mij geen Posja meer !!!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt schriftelijk aangetekend de overeenkomst ontbinden. Geef daarbij aan dat u conform de algemene voorwaarden ( Indien u niet akkoord gaat met de langere levertijd kunt u de overeenkomst, binnen 4 dagen na melding per e-mail ontbinden. )de overeenkomst ontbindt.
Vraag om schriftelijke bevestiging ontbinding overeenkomst binnen 10 werkdagen toe te zenden.

contact: klik

algemene voorwaarden: klik

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2012 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat ik mijn bestelling plaatste bij fietsfiets.nl heb ik gezocht op ervaringen van anderen. Die waren er niet. Tot ik het mobiele telefoonnummer googelde en op deze ervaringssite terechtkwam. Ik kreeg het behoorlijk warm van de reacties en ook het feit dat er op het mobiele telefooonnummer niet werd opgenomen deed mijn hartslag niet goed. Toen nogmaals een email gestuurd en mijn bezorgdheid uitgesproken en verwezen naar deze Kassa website. Binnen 5 minuten had ik een email terug dat de fiets voor mijn dochter vandaag of uiterlijk vrijdag zou worden afgeleverd en zo niet dan zou mevrouw Mariska Verdoorn de fiets persoonlijk komen brengen (Heemstede-Zandvoort is te doen). Dat gezegd hebbende was ik niet 100% overtuigd, maar een uur later belde mijn man om te zeggen dat de fiets was afgeleverd door DHL. Wat een opluchting!

Fietsfiets.nl en Posja.nl zouden er goed aan doen om hun back-office op orde te maken. Stuur een ontvangst bevestiging, stuur een track and trace code, neem de telefoon op, stuur een eind factuur etc etc. Zou hen denk ik een hoop negatieve berichten besparen. Ik heb in ieder geval een blij kind op een superleuke fiets. Eind goed....al goed. Succes allemaal

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi allemaal

ik heb stom een fiets op woensdag 9 mei besteld bij fietfiets.nl
ik heb uiteraad betaald bevestiging ontvangen en verder niets!!

ik bel ik email maar ontvangt geen bericht, contact niets. wat moet ik nu doen!! mijn dochter wacht op haar fiets
deze "bedrijf" is nog volop bij marktplaats bezig en ik weet niet wat ik moet nu doen. ik heb wel 174 euro betaald

ik voel mij zo stom
heb iemand advies?

ve
door verwijderd - May 15, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi mensen

vorige week was erg bang dat het niet zo goed komen, naar 4 telefoontjes, 3 emails en geen reactie van bedrijf, maar het is toch goed gekomen!!! was mandag 14 mei gebeldt, en dinsdag 15 mei had de fiets in huis, helemaal goed!!!! moet het nog uitpaken en in elkaar zetten maar het ziet er goed uit. Ik denk dat je moet wel achteraan zitten maar het kan ook goed komen. dus mijn ervaring is prima met posja en fietsfiets.nl en voor dat je het vraagt, nee ik ben niet in loondienst.

ve
door verwijderd - May 23, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet kopen bij Posja.nl! Echt niet doen! Sinds 2 maanden zijn we aan het wachten op 2 fietsen. Eerst waren ze niet leverbaar, daarna is het alternatief dat ons aangeboden is nooit geleverd! We hebben van tevoren betaald -snik- en nog niets gezien. Er wordt niet gereageerd op e-mailberichten en voicemails (mobiel wordt nooit opgenomen). Twee personen zijn betrokken bij Posja: Murat Boke (op Linkedin vermeld als baas), de beperkte correspondentie die er was, was met Mariska Verdoorn. We hebben 2 teleurgestelde dochters moeten vertellen dat de wereld niet altijd te vertrouwen is!

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds twee weken zijn de twee fietsen eindelijk in huis (zie vorige bericht van mij). Mocht je iets willen bestellen bij Posja: hoogstwaarschijnlijk krijg je het product, maarje zult er heel lang op moeten wachten. In de tussentijd is Posja bijna niet bereikbaar voor correspondentie, wat heel vervelend is.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2013 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb 9 dagen geleden een mini sd kaart gekocht,want hij was in de aanbieding.
ik had gekozen voor vooruitbetaling.
ik bericht van dat ik moest betalen, ik moest ook een ordernummer erbij zetten,ik had alles netjes overgemaakt,ik heb het rekeningnummer nog gecheckt. alles was over gemaakt maar ik heb geen bericht terug gekregen van betaling succesvol gelukt ofzo iets. en ik heb mijn pakketje nog niet gekregen na 9 dagen. en ik heb al gemaild en er staat gelijk dezelfde dag antwoord maar ik heb 2 dagen geleden al gemaild maar heb nog steeds geen bericht terug gekregen. en ik heb al hun gebeld naar een 06 nummer genaamd:0652672674 maar ze nemen niet op. dus ik raad het bestellen op posja.nl en al hun andere websites af.