Iets vreet mijn datategoed op
de laatste maanden loopt mijn datameter van Tmobile (Internet Manager) gigantisch hard, soms 200mb in 3 minuten, bij normaal surfgedrag.
DU datateller geinstalleerd en die telt veel minder mbs!
Daarbij komt ook een trage verbinding, nog trager dan gebruikelijk bij Tmobile.
Iemand hier ervaring mee, want Tmobile heeft `zwijgplicht`
Wat zegt de data teller van jouw 'mobile o.s.' zelf?
hallo akkerdistel, data teller van Internet Manager telt totaal bvb. 148 mbs verbruik, terwijl de DUmeter 60mbs aangeeft.
In no-time zit ik dan aan mn toegestane limiet van 2500mb en dan wordt de verbinding nog slechter!
Ik bedoel dat jouw telefoon zelf -standaard- ook al alle data telt, onder instellingen en dan iets van 'datagebruik' staat ook het verbruik, deze is sowieso vrij accuraat.
Kijk daar dus even wat daar staat, dat zou niet veel mogen afwijken met wat T-Mobile factureert. (en ja ik weet het antwoord al, maar wil het nu weleens van de gebruiker zelf horen)
het gaat hier over mobiel internet op een laptop met gebruik van een dongel, dus geen telefoon
De DU teller heb ik gedownload van internet.
Internet Manager is van Tmobile.
Het is me nu duidelijk waarom u de DU teller heeft geïnstalleerd.
Heeft u mogelijk nieuwe software op de pc geïnstalleerd en staat alles op automatisch updaten op de pc?
U zou ook nog eens bij opstarten kunnen kijken of allerhande programma's mee opstarten en dus op de achtergrond blijven meedraaien.
Heeft u T-mobile al geconfronteerd met de verschillen tussen hun Internet Manager en uw DU teller?
kan veel oorzaken hebben: "op de achtergrond" uw gsm via WiFi Back-uppen bijv. Of zoeken naar updatesvan programma's of Google (al dan niet Chrome) die constant data bekijkt/opslaat van uw surf gedrag, Windows 8 en hoger maken constant verbinding met internet ivm data uitwisseling, automatische updates die worden gedownload enz enz
Beste Nax,
wat bedoelt eigenlijk met Tmobile heeft zwijgplicht ?
Die hebben toch gewoon een klantenservice voor dit soort probleempjes ?
T-Mobile mag niet bijhouden wat voor internetverkeer een gebruiker gebruikt. Dat wordt bedoeld met zwijgplicht. T-Mobile kan hoogstens op protocol niveau zien wat er gebruikt (HTML, IMAP, FTP, etc) wordt maar niet per applicatie. Daar is DPI voor nodig en als ze dat gaan doen is de wereld te klein.
Vraag voor TS: heb je als eens bij Networking in de task manager gekeken van de laptop? Zie je daar ook die datapieken?
Mijn wifi hotspot verbruikte plotseling binnen 1 uur 2100 mb. Had ineens al mijn data verbruikt en dan werkt internet zeer traag.
Heel vreemd, want normaal gebruik komt niet boven de 5000 mb per maand uit! T-mobile wilde om privacyredenen geen inzicht geven.
Het enige dat ik kan bedenken is dat er updates van o.a. Windows moeten zijn geweest.
Ik heb de automatische update uitgezet.
Heel jammer dat T-mobile geen medewerking wil geven om naar de oorzaak te zoeken en geen oplossing wil bieden.
[quote=jansbos schreef op vrijdag 6 nov 2015, 16:48]
Heel jammer dat T-mobile geen medewerking wil geven om naar de oorzaak te zoeken en geen oplossing wil bieden.
Zoals ik hierboven al aangaf: als ze die informatie willen gaan verzamelen is het huis te klein. KPN wilde dat een paar jaar terug doen en kreeg toen zo'n beetje heel Nederland over zich heen. De kans is ook erg groot dat CBP dwars gaat liggen als ze per klant bij gaan houden waar hun internetverkeer aan besteed wordt. Ze kunnen dan immers ook zien welke pornosites die brave huisvaders allemaal bezoeken als moeders op bed ligt...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer