he
door henk peters1959 Jan 26, 2015 om 18:49
Voeding & gezondheid

Iglo lekkerbekje

iglo heeft een nieuw produkt: lekkerbekje sticks,de afbeelding op de verpakking zie je sticks vol vis.
de inhoud van het pak bevatte sticks met een hele dikke deegkorst, en de vis ben ik nog aan het zoeken, dit is toch pure misleiding, ik betaal voor vis 224 gram het volle pond en ik krijg deeg, waar de vis niet in te vinden of te proeven is

10580 50 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2015 om 18:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zeker voor het eerst dat zulk voedsel koopt. Dat heb ik al 30 jaar geleden afgeleerd. Dat is niet alleen nu maar is altijd op die manier in de handel gebracht.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 19:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een lekkerbekje bij een goede viskraam op de markt. Ter plekke opeten. Sticks zijn voor kinderen die niets lusten.

aurora1
door aurora1 - Jan 26, 2015 om 19:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De lekkerbekjes van Deen zijn overigens ook niet slecht vind ik en van kabeljauw. Op de markt, of bij kramen her en der is het vaak van panga o.i.d. en dat moet je niet willen, en in het gunstigste geval van koolvis.
Diepvries sticks 1 x jaren terug eens geprobeerd, maar nooit weer.

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2015 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klagen bij Iglo (niet hier, dat schiet niet op):

Contact: klik hier.

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2015 om 10:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

In de sticks is inderdaad weinig "vis" terug te vinden. Zogenaamd vlees noch vis. Houdt u, als u perse Iglo vissticks wilt eten aan de gewone fishfingers, daar zit in ieder geval nog vis in en is niet zo dik gepaneerd.

ph
door philip36 - Jan 27, 2015 om 11:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens de ingrediëntenlijst zit er ook maar 49 % koolvis in.

rots92
door rots92 - Jan 27, 2015 om 11:59
157 Antwoorden / 3 Vragen

Nieuwe producten koop ik meestal tijdens de Hamsterweken (1 +1 gratis) en dit product heb ik ook gekocht om te proberen.

@
Gemaakt van sappige visfilet in een heerlijke traditionele knapperige coating.

Klaar voor gebruik - ontdooien niet nodig
Product komt uit een visserij gecertificeerd volgens MSC-standaard
Bereiden: oven (20 min), pan (12-15 min), frituur (8 min), airfryer (15 min)
Lekker bij de maaltijd of gewoon als tussendoortje.

holstein
door holstein - Jan 27, 2015 om 12:16
922 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 jan 2015, 19:21]Koop een lekkerbekje bij een goede viskraam op de markt. Ter plekke opeten. Sticks zijn voor kinderen die niets lusten.

Zit wat in, mooi hoor.....

komsja
door komsja - Jan 27, 2015 om 18:04
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@henk peters 1959
Op de verpakking ziet alles er zowiezo mooier uit dan wat er in de verpakking zit,en of u nou gepaneerde vis koopt of gepaneerd vlees u betaald voor de inhoud,dus ook voor het paneermeel wat er op zit,als ik voor het gemak vissticks wil eten haal ik ze gewoon bij A of bij de L en die smaken prima en daar zit geen extreem dikke paneerlaag op.
Maar meestal koop ik gewoon koolvis (krijg je doorgaans ook bij de visboer als je kibbeling besteld)
bij de super,laat dat ontdooien en paneer dat zelf even en dan heb je heerlijke vissticks
Want denkt u maar niet dat als u bij de visboer kibbeling of fishfingers besteld dat dat van kabeljauw is,want dan betaald u wel effe iets meer voor uw bakkie vis.
Ps:Als de prijs van (bijvoorbeeld)een kilo gepaneerde vis of vlees hetzelfde is dan ongepaneerd krijgt u gewoon minder aan gewicht van de vis of het vlees,zo simpel werkt het nou eenmaal.

pi
door pieterwolters - Jan 27, 2015 om 20:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Even de "losse" onderdelen nawegen en kijken of het klopt met de verpakking. Als er minder vis in zit dan op de verpakking staat (bij de ingredienten, niet op het plaatje) dan kan je een klacht indienen.

Maar het beste is natuurlijk om gewoon verse vis op de markt te kopen i.p.v. fabrieksmatig gemaakte vissnacks....

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2015 om 20:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 27 jan 2015, 20:31]
Maar het beste is natuurlijk om gewoon verse vis op de markt te kopen i.p.v. fabrieksmatig gemaakte vissnacks....

Kan ik ook gewoon bij de viswinkel kopen? Hier is markt maar 1 maal per week. ;-)

ekiem
door ekiem - Jan 28, 2015 om 13:45
676 Antwoorden / 100 Vragen

Heb een zelfde ervaring, eens maar nooit meer. Tja, je wilt eens wat anders proberen en je weet maar nooit. Maar dit is een duidelijk gevalletje van " goedkoop , is duurkoop ". En inderdaad, het gewicht zit hier duidelijk niet in de vis.

jammer maar een goede les.
ekiem

ha
door hansa194 - Feb 1, 2015 om 12:16
29 Antwoorden / 3 Vragen

PESTICIDEN, PCB'S EN ANDER GIF IN VISVOER NOORSE VISKWEKERIJEN !!
http://vtm.be/video/volledige-afleveringen/id/256438893302000?fb_ref=Default

door 1953 - Feb 1, 2015 om 12:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lekkerbekjes (diepvries) van de IGLO à 120 gram per lekkerbekje. Veel beslag en weinig vis! 120 gram zegt al genoeg over weinig inhoud!

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 13:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hansa194 schreef op zondag 1 feb 2015, 12:16]PESTICIDEN, PCB'S EN ANDER GIF IN VISVOER NOORSE VISKWEKERIJEN !!
http://vtm.be/video/volledige-afleveringen/id/256438893302000?fb_ref=Default
Túúrlijk, lekkerbekjes van Noorse zalm, tis weer eens wat anders als Alaska koolvis, toch?

ha
door hansa194 - Feb 1, 2015 om 13:34
29 Antwoorden / 3 Vragen

gompy2 Ja ik weet dat mijn waarschuwing niet aansluit op de uiteindelijke vraag, maar vond geen andere ingang. Niet handig misschien maar wilde e.e.a. onder de aandacht van een groot publiek brengen, Betreft trouwens niet alleen kwekerijen van zalm maar ook andere vissoorten !

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 14:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@hansa194.

Uiteraard ben je wat mij betreft vrij in om te plaatsen wat je wil, het gaat mij niet aan, maar ik geef er alleen een reactie op.

Nu ga ik weer een reactie op jou bijdrage geven, en wat is nu waar?
Quote:

Pesticiden

Pesticiden zoals DDT, dieldrin en lindaan behoren net zoals de PCB's en dioxinen tot de organochloorverbindingen. De relatieve stabiliteit van organochloor pesticiden en persistentie zorgen ervoor dat deze stoffen accumuleren in het milieu. De toepassing van pesticiden op grote schaal in de voedselproductie heeft geleid tot besmetting van de wateren. Met name vissen zijn gevoelig voor blootstelling aan pesticiden omdat zij deze stoffen gemakkelijk opnemen via de kieuwen en de huid en daarnaast ook via het voedsel binnenkrijgen.

Er zijn enkele studies verricht naar de hoeveelheden die in zalm aanwezig zijn. Deze onderzoeken wijzen uit dat de hoeveelheden beneden de aanvaardbare dagelijkse inname liggen, dus er is geen gevaar voor de volksgezondheid. Pesticiden veroorzaken vooral problemen bij (wilde) zoetwatersoorten en niet zozeer bij vis uit de zee of zout water.

Bron, klik hier-> FOOD-Info: Wetenswaar achtergronddossier Zalm

Nou zeg het eens, jokt jouw link of jokt mijn link?

ha
door hansa194 - Feb 1, 2015 om 15:02
29 Antwoorden / 3 Vragen

Beste gompy2 de studies waar jij op doelt betreffen die op WILDE vis/zalm. Het onderzoek in de video van VTM (Be) betreft vis uit zalm KWEKERIJEN, alwaar dagelijks gevoerd wordt met visvoer korrels die vergeven zijn van stoffen die niet in de voedselketen zou móeten voorkomen. De meeste van de genoemde stoffen worden in vet opgeslagen (dus practisch niet afgebroken), en één van de stoffen (in de video besproken) passeert ook nog eens de bloed-hersenbarrière, een zeer kwalijke zaak ! Mocht je het nog niet gedaan hebben, bekijk de video eens in alle rust. Ik consumeerde al nooit kweekvis omdat het mij bekend was dat ze met visvoer (met een overmaat aan vet) gevoerd werden. Ook dat er antibiotica aan was toegevoegd, maar wat ik in het filmpje tegen kwam overstijgt alles !

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou me over die lekkerbekjes maar geen zorgen maken, want de vraag is zelfs of er wel vis inzit.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 15:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@hansa194
Begrepen hansa194, ik geloof je op je woord.

@tijger1.

Ingrediënten
Alaska koolvis* 49%, raapzaadolie, paneermeel (tarwemeel, water, zout, gist), water, aardappelzetmeel, maismeel, zout, rijsmiddel(1) (E450i, E500ii, tarwezetmeel), kruiden, magere melkpoeder, gistextract, aroma (bevat mosterd).

Zeker zit er vis in, wel 49% koolvis...

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 15:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@hansa194.

Er is trouwens nog hoop hoor, de moed niet te gauw opgeven.
Quote:

Geruststellend nieuws over gekweekte Noorse zalm

door Nicolas Rousseau
op 5 januari 2015

In 2006 alarmeerde het Noorse Wetenschappelijk Comité voor de Voedselveiligheid (VKM) over de grote hoeveelheid vervuilende stoffen, zoals pcb’s en dioxine, in zalm die in Noorwegen wordt geweekt en gevangen. Na drastische maatregelen om het probleem te bestrijden zijn de nieuwe analyses van het VKM vandaag geruststellend. Toch nodigen ze niet uit om meer vette vis te eten… zeker niet als hij afkomstig is uit zee.

Het onderzoek naar de besmetting van vis uit de Baltische Zee met diverse vervuilende stoffen dateert al van eind jaren zestig. Verscheidene studies suggereerden aanhoudende hoge concentraties pcb’s en dioxine in zeezalm, maar ook in gekweekte vis, die gedeeltelijk wordt gevoed met meel van op zee gevangen soortgenoten.

In 2006 publiceerde het VKM een zeer ophefmakende analyse. Zalm, makreel en andere vette vis uit de Noorse territoriale wateren was vrijwel ongeschikt voor consumptie. Voor verschillende bestanddelen benaderde de hoeveelheid polluenten in een maaltijd de toxicologische referentiewaarden.

In 2014 is de toestand blijkbaar in grote mate positief geëvolueerd, dankzij een grote saneringsoperatie. Volgens de nieuwe analyses van het VKM zouden de gemiddelde concentraties pcb’s en dioxines in kweekvis gedaald zijn met 70%, en die van kwik met 50%.

Daardoor zijn de drempels vandaag veel lager dan het toxicologische risico, zowel bij volwassenen als bij zwangere vrouwen en kinderen.

Voor wilde vis is er echter minder goed nieuws. De zeevervuiling, die door de grotere omvang moeilijker aan te pakken is, blijft voor makreel, haring, zalm en forel een belangrijke bron van blootstelling aan vervuilende stoffen zoals pcb’s en dioxine. Wat kwik betreft (in zee meer aanwezig in magere vis zoals kabeljauw, maar wel in lagere hoeveelheid), zou het probleem vooral de consumptiefrequentie van de Noren zijn.

De studie van het VKM verandert dus niets aan de huidige aanbevelingen, die adviseren om twee keer per week vis te eten (afwisselend magere en vette vis), niet meer en niet minder. Zolang de voordelen voor de gezondheid tenminste opwegen tegen het slechte beheer van de oceaan door de mens…

Bron, klik-> Geruststellend nieuws over gekweekte Noorse zalm

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Was een grapje, omdat men klaagt over de dikte van het paneer.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 16:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja oké tijger1, sinds vorig jaar mei staat er ook een klacht over deze sticks op klacht.nl,
-> hier
Maar vis zit er wel in, wel 49 procent ;-)

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2015 om 16:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Welke (griezelige) linken er ook worden gegeven: ik hou me lekker bij kabeljauw (geen ander type vis, dank u) lekkerbekje bij de visboer. Krokant, flink veel vis en geen paneermeel want dat gebruikt de visboer niet. Gewoon beslag, yammie yammie.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 17:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wat moet je betalen voor je lekkerbekje bij je visboer tenormin ?
Gaat het per stuk of per gewicht?

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat lekkerbekje is natuurlijk niet van kabeljouw, veel te duur maar van wijting. Overiigens niets mis mee.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2015 om 17:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 1 feb 2015, 17:05]Wat moet je betalen voor je lekkerbekje bij je visboer tenormin ?
Gaat het per stuk of per gewicht?

Gaat per gewicht, betaal tussen de €3,50 en €4,00. En als het een grote jongen is ook wel €5,00. Maar daar heb ik niets op tegen, integendeel, ben er gek op. ?

@tijger1, wat kletst U nu, men kan immers zelf kiezen welke vissoort je wilt: en ik koop kabeljauw en zeker geen koolvis en hoe dat goedkope andere visje ook heet. (Dat ding wat je bevroren kan kopen in supers). Brrr...

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is helemaal niets mis met koolvis. Is trouwens ook een soort kebeljauw. En wijting is weer een heel andere vis. Ook niets mis mee. Of dat nu bevroren is of niet.

Kabeljauw kost tussen de €15,00 en € 19,00 per kilo dus daar maakt de visboer geen lekkerbekje van. Schelvis is haast niet meer te krijgen.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2015 om 17:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 feb 2015, 17:40]Er is helemaal niets mis met koolvis. Is trouwens ook een soort kebeljauw. En wijting is weer een heel andere vis. Ook niets mis mee. Of dat nu bevroren is of niet.

Kabeljauw kost tussen de €15,00 en € 19,00 per kilo dus daar maakt de visboer geen lekkerbekje van. Schelvis is haast niet meer te krijgen.

Ik weet dat dit niet mag, maar nu moet u toch echt ophouden dat U weet wat mijn visboer mij verkoopt!! Wijting kreeg de kat en schelvis en koolvis lust ik niet.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 17:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin
Verse kabeljauwfilet kost zo'n beetje 15-16 Euro de kilo
-> Kabeljauwfilet
Een beetje lekkerbek weegt toch denk ik gauw een 130 - 180 gram,+/- , dus dan kloppen die prijzen wel met wat je betaald voor een kabeljauw-lekkerbek.
-> Wijting is weer een stuk goedkoper

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een goede lekkerbek weegt wel meer. En dan moet men de kabeljauw niet bij AH kopen.

Klik hier

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 18:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het bij een visboer wel ophoudt met een lekkerbek van 200 gram, als die dat al haalt.
Dan gaan we uit dat die dan 5 Euro kost voor een grote, wat tenormin schrijft, dan komt alles wel overeen met de kabeljauw-lekkerbek.

Op jouw link naar de AH kost een portie kabeljauwfilet van 200 gram ook 5 Euro
Prijzen van AH kun je wel vergeten, daar koopt een visboer natuurlijk nooit.
De link die ik gaf, naar IJmuiden Vis Online, daar zijn de prijzen die ik liet zien nog niet eens voor de handel maar voor de consument, voor de handel zijn ze lager.

Een andere:
-> Kabeljauw-filet/zonder graat

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar geen een viskraam op de markt bakt standaard lekkerbekjes van kabeljauw.

Je kunt natuurlijk wel een stuk kabeljauw aanwijzen en vragen of hij daar een lekkerbekje van wil bakken.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 19:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Denk het ook niet, maar het kan zijn dat er visboeren zijn die meerdere soorten vis aanbieden vanwaar een lekkerbek gebakken kan worden.
Zal er eens op letten als ik een keer op Dinsdag of Zaterdag op de Binnenrotte of Donderdag in Delft...
Geld heb ik niet, maar tijd in overvloed ;-)

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 19:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm...
Zal er eens op letten als ik een keer op Dinsdag of Zaterdag op de Binnenrotte of Donderdag in Delft op de markt ben...
Geld heb ik niet, maar tijd in overvloed ;-)

pb
door pbarendse - Feb 1, 2015 om 21:09
406 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zover ik weet moet de viskraam bij bijvoorbeeld lekkerbekjes of kibbeling aangeven wat voor soort vis er in zit. De kramen waar ik kom geven dat ook gewoon netjes aan, en vaak heb je ook nog keus. Wil je een lekkerbekje van kabeljauw kan dat prima, maar is duurder. Staat er ook gewoon netjes bij.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 21:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Prima melding pbarendse.. ;-)
Over welke deel van Nederland gaat het dan?

Tijger1, wááááár is U....?
Er wordt gebeld, klngelingeling.... ;-)

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2015 om 21:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pbarendse schreef op zondag 1 feb 2015, 21:09]Voor zover ik weet moet de viskraam bij bijvoorbeeld lekkerbekjes of kibbeling aangeven wat voor soort vis er in zit. De kramen waar ik kom geven dat ook gewoon netjes aan, en vaak heb je ook nog keus. Wil je een lekkerbekje van kabeljauw kan dat prima, maar is duurder. Staat er ook gewoon netjes bij.

Hé hé, eindelijk iemand die in het echte leven staat. Zo staat er bij viskraam/winkel bij ons altijd dat men kan kiezen tussen.... Klaar, was niets moeilijks aan totdat tijger maar blijft aandringen dat ik gewoon geen kabeljauw koop maar een goedkope soort. Pffffffff......

door 1953 - Feb 1, 2015 om 21:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 feb 2015, 18:13]Een goede lekkerbek weegt wel meer. En dan moet men de kabeljauw niet bij AH kopen.

Klik hier

Sowieso niet bij een supermarkt kopen, moet je de inhoud maar eens goed bekijken, geen verse vis meer, witvis moet daadwerkelijk witvlees hebben en niet zwartwit in de supermarktlekkerbekje.

Vorige week was mijn visweek, kibbelingen en viscroquetten, in de markthal Rotterdam, stand 61!
Kibbelingen van kabeljauw en lekkerder, vis was alleen in bloem gedompeld geweest, dus geen vette dikke beslag, een genot om het te eten en morgen wederom.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 21:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Goed zo tenormin, geef 'm van Jetje...
Ik heb al 10 Euro op je ingezet....

door 1953 - Feb 1, 2015 om 21:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 1 feb 2015, 19:49]Hmm...
Zal er eens op letten als ik een keer op Dinsdag of Zaterdag op de Binnenrotte of Donderdag in Delft op de markt ben...
Geld heb ik niet, maar tijd in overvloed ;-)

Loop dan ook eens de markthal Rotterdam, stand 61, nabij ingang Ds. Schaepmanstraat, in voor lekker vis, de lekkerbekjes en de kibbelingen zijn populair voor een schappelijke prijs. Goede wijn behoeft geen krans!

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 21:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal het eens in de gaten houden 1953, maar ik denk dat het prijskaartje wat aan die vis hangt die in de Markthal wordt verkocht wel even iets anders is als een paar meter verderop op de gewone markt op de Binnenrotte.
Als ik het vergelijk met de prijs van het fruit wat er in die Markthal tentoongespreid lag en de prijs van het fruit een klein stukje verder, dan was dat twee keer zo duur.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 21:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens ken ik geen Schaepmanstraat in de buurt van de Markthal.
Er loopt een Schaepmanstraat van de Mathenesserdijk naar de Mathenesserstraat in West, Spangen was dat vroeger, tegenwoordig heet die wijk Delfshaven geloof ik.

pb
door pbarendse - Feb 1, 2015 om 21:58
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 1 feb 2015, 21:13]Prima melding pbarendse.. ;-)
Over welke deel van Nederland gaat het dan?

Zuidwest-Nederland.

door 1953 - Feb 1, 2015 om 22:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 1 feb 2015, 21:38]Ik zal het eens in de gaten houden 1953, maar ik denk dat het prijskaartje wat aan die vis hangt die in de Markthal wordt verkocht wel even iets anders is als een paar meter verderop op de gewone markt op de Binnenrotte.
Als ik het vergelijk met de prijs van het fruit wat er in die Markthal tentoongespreid lag en de prijs van het fruit een klein stukje verder, dan was dat twee keer zo duur.

Kibbelingen, (volgeladen)bakje met/zonder saus: € 4,00/€ 3,75.

Lekkerbekje € 1,95 per stuk of vier voor € 7,00.

Vers gebakken!

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 1 feb 2015, 19:49]Hmm...
Zal er eens op letten als ik een keer op Dinsdag of Zaterdag op de Binnenrotte of Donderdag in Delft op de markt ben...
Geld heb ik niet, maar tijd in overvloed ;-)

Ik wacht in spanning uw bevindingen af.;-)

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 1 feb 2015, 21:23][quote=pbarendse schreef op zondag 1 feb 2015, 21:09]Voor zover ik weet moet de viskraam bij bijvoorbeeld lekkerbekjes of kibbeling aangeven wat voor soort vis er in zit. De kramen waar ik kom geven dat ook gewoon netjes aan, en vaak heb je ook nog keus. Wil je een lekkerbekje van kabeljauw kan dat prima, maar is duurder. Staat er ook gewoon netjes bij.

Hé hé, eindelijk iemand die in het echte leven staat. Zo staat er bij viskraam/winkel bij ons altijd dat men kan kiezen tussen.... Klaar, was niets moeilijks aan totdat tijger maar blijft aandringen dat ik gewoon geen kabeljauw koop maar een goedkope soort. Pffffffff......

Wat kan het u schelen wat ik vind? Heeft niets met het echte leven van doen hoor. En zo goedkoop is vis niet.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2015 om 23:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

tijger1, het kon me ook niet boeien eerst, maar als u door blijft zagen dat ik koolvis koop als lekkerbek, ja, dan jaagt u me figuurlijk in de gordijnen. Schrijf toch niet in het Frans!

@1953, die Groentegrot in Rotterdam is niet betaalbaar voor de meeste Rotterdammers, dat is al lang duidelijk. En de prijzen die u noemt daar koopt men ook geen kabeljauw voor.

@gompy2, ga eens, je hebt toch voldoende tijd, vragen op de Binnenrotte hoe het nou precies is bij je viskraam/winkel, weet ik veel. Die toko waar ik koop bestaat al zolang als ik me herinner; overgegaan van vader op zoon, kleinzoon, achterkleinzoon. Vroeger kwam mevrouw Klein in haar Scheveningse kostuum rechtstreeks vanuit de Blauwe tram naar ons huis met haar juk met emmers vis; en kregen ze daarna een viswinkeltje (nog steeds - "tje -). Nog steeds bestaande nostalgie.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2015 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ik blijf nergens doorzeuren dat u koolvis koopt. En waarom doet u zo denigrerend over koolvis? Daar mankeert niets aan. Dat leest u verkeerd. Ik schrijf alleen maar dat op de markt helemaal niet standaard de lekkerbekjes van kabeljauw worden gebakken. Die visboer zal wel wijzer zijn.

En als u daar een stukje kabeljauw aan wijst wat u omgetoverd wilt hebben naar een lekkerbekje, prima toch?

door 1953 - Feb 4, 2015 om 01:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zag zojuist de commercial van IGLO lekkerbekjes.

In de commercial zagen de lekkerbekjes juist heel dik uit met vis gevuld. Klacht neerleggen bij de Reclame Code Commissie (RCC). Misleiding!