ij
door ijscoman Jul 22, 2013 om 17:08
Voeding & gezondheid

IJs maken

Beste experts,
Ik wil graag roomijs maken, maar ik heb geen ijsmachine. Is er ook een mogelijkheid om zonder ijsmachine lekker roomijs (dus zonder klontjes) te maken?

9785 10 Rapporteer

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jul 22, 2013 om 17:13
34 Antwoorden / 51 Vragen

zo doe ik het altijd. Erg goed resultaat
Kijk hier voor het voorbeeld

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2013 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ijscoman,

Kijk ook eens op smulweb; klik hier.

Kijk ook hier, of hier, of hier

Smul ze.

dearagain
door dearagain - Jul 22, 2013 om 21:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het zal niet meevallen, maar het is mogelijk!

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2013 om 21:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 22 jul 2013, 21:07]*het zal niet meevallen, maar het is mogelijk!

OT
Geweldig antwoord.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 23, 2013 om 16:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=thejazzman schreef op maandag 22 jul 2013, 17:13]zo doe ik het altijd. Erg goed resultaat
Kijk hier voor het voorbeeld

Mijn hartelijke dank!

Tip; uiteraard ga je niet voor 'n zakje vanillesuiker, maar voeg je zelf verse merg van 'n vanillestokje toe (nog een tip koop die niet in de supermarkt)

audb
door audb - Jul 24, 2013 om 12:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Om het sneller in te laten vriezen :
Doe de gerechten in een kom/bak en zet die in een bak die 1 a 2x groter is.
Doe nu ijsblokjes in de buitenste bak en gooi daar zout bij en draai nu zo lang mogelijk de binnenste bak rond in de ijsblokjes mengsel.
Door de chemische reactie zal het ijs kouder worden en daarmee ook de ingrediënten.
Na ongeveer 15 min is het is al redelijk koud en kan dan de vriezer in.
Maar makkelijker is om naar de Lidl te gaan en daar een heerlijke bak room ijs te halen.
Er zit echte vanille in en kost voor 2,5 liter nog geen 2 euro en is ook als beste ijs uit de test gekomen bij Kassa.

ij
door ijscoman - Jul 24, 2013 om 14:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de antwoorden! Ik ga het dit weekend proberen!

alida60
door alida60 - Jul 24, 2013 om 18:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

Geef mij maar het SLAGROOMijs van de Aldi, dan wil je niets anders meer,
of tòch voor kort: de Pistacheijs van de Aldi.
Als je zelf ijs wilt maken ben je ook veel duurder uit.
Gr. Alice

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2013 om 13:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=alida60 schreef op woensdag 24 jul 2013, 18:56]
Als je zelf ijs wilt maken ben je ook veel duurder uit.
Het is uiteraard leuk om te maken en een stuk gezonder aangezien je al die e-nummers kunt vermijden..

th
door theodores - Jul 25, 2013 om 15:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo IJscoman Bij Bas v/d Heiden verkopen ze pakken om IJS te maken heel simmel is het.
Het Heet ( Van Gilse ) Melk TOVER - IJS je kan zelf allerlei vruchten of toevoegingen bij doen,