je
door jensen Oct 11, 2014 om 15:29
Huishouden & energie

Ik wil mijn geld terug

Wij hebben een bank gekocht bij Prominent .
Deze is gisteren geleverd met een fauteuil.
De zitting van de bank is verstelbaar en ik was van mening dat die gebruikt kon worden zoals je wilde.
Als je zitting uitschuift moet je hem vastdraaien met een vleugelmoer onder de bank. Dit is ons niet verteld.
Nu blijkt dat je de vleugelmoer met een tang vast moet zetten want anders blijft de zitting bij gebruik weer in zijn oude stand terug te gaan. Deze bank kost samen met de fauteuil 5000.00 eu.
Ik heb direct opgebeld naar de service afd. die mijn weer door stuurde naar de verkoper.
Na een gesprek met hem en een ( toevallig) aanwezig zijnde persoon van het Hoofdkantoor, waren er 2 opties.
1 een andere bank uitzoeken, niet van toepassing want er is er geen met hoge rug.
2 Een monteur komt de zitting vast zetten zodat hij niet meer te verstellen is.
Geen optie we hebben nou juist een verstelbare bank gekocht, zodat ik ook eens zonder kussens gemakkelijk op de bank kon zitten

Ik heb gezegd
bank terug geld terug.

Heb ik een kans?

1460 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 11, 2014 om 15:41
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Heb ik een kans?

Weinig.

Ze bieden u twee opties, niet onredelijk. Ik neem even aan dat bent gaan "proefzitten" vóórdat u kocht.

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2014 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jensen,

.....Ik heb gezegd
bank terug geld terug.

Heb ik een kans?
.....

Tja, in een winkel is koop = koop.
Maar ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n (dure) bank koopt je die niet eerst in de winkel geprobeerd hebt.
Je kan wel zeggen: 'dat is ons niet verteld', maar je had dit natuurlijk ook zelf kunnen constateren.
Ben dus bang dat je eraan vast zit.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 11, 2014 om 15:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u hem via de toonzaal gekocht, zo ja dan is de voorlichting wel heel slecht geweest. Maar ik zou ge stellen dat de bank niet is waar hij voor gemaakt is en verlangt gewoon dat hij zodanig werkt dat hij verstaal moet blijven of een nieuw exemplaar wat hij wel doet waar voor hij gemaakt is., zo niet dan wil ik de koop ongedaan maken en mijn geld terug hebben.
U zegt gewoon dat er een wettelijke garantie regeling bestaat en u daar aanspraak op maakt.

zoekster
door zoekster - Oct 11, 2014 om 15:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou alleen een kans hebben als het gebruiksgemak van de bank anders is dan u door de verkoper voorgespiegeld. Dat zal nog lastig worden. Kunt u dat wel aannemelijk maken, dan heeft u recht op dezelfde bank, maar dan wel met de specificaties die u zijn verteld. U hoeft dan geen andere bank te accepteren.

Als u echt vindt dat deze bank totaal niet voldoet aan wat je normaliter zou verwachten van een verstelbare bank dan zou u dit geschil met Prominent bij de Geschillencommissie wonen kunnen voorleggen. U moet dan wel klachtengeld betalen, dat krijgt u terug als u het geschil wint.

Over de uitslag durf ik geen voorspelling te doen.

me
door mein33 - Oct 11, 2014 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 11 okt 2014, 15:43]
U zegt gewoon dat er een wettelijke garantie regeling bestaat en u daar aanspraak op maakt.

Blijkbaar is de bank niet kapot en heeft de garantie regeling hier dus niets mee van doen.

Ts heeft klaarblijkelijk een bank gekocht waarvan de werking anders is dan Ts dacht dat het zou zijn.
Mogelijk is de werking van de bank in de showroom anders dan de aan Ts. geleverde bank, slecht dan zou Ts aanspraak kunnen maken op vervanging of geld terug.
Zou Ts adviseren het e.e.a. in de showroom te verifiëren.
Mocht het schuifsysteem van die bank het zelfde zijn als de van bank die Ts thuis heeft staan, dan zal Ts verder weinig of niets tegen de leverancier kunnen ondernemen aangezien hij/zij zich bij de aankoop zelf had moeten overtuigen of vragen of de bank beschikt over het gewenste schuifsysteem.

user123
door user123 - Oct 11, 2014 om 23:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jensen schreef op zaterdag 11 okt 2014, 15:29]
Als je zitting uitschuift moet je hem vastdraaien met een vleugelmoer onder de bank. Dit is ons niet verteld.
Nu blijkt dat je de vleugelmoer met een tang vast moet zetten want anders blijft de zitting bij gebruik weer in zijn oude stand terug te gaan. Deze bank kost samen met de fauteuil 5000.00 eu.

Met een tang vastzetten is niet normaal. De fabriek zou dit voor Prominent moeten kunnen herstellen.

je
door jensen - Oct 12, 2014 om 13:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een aanvulling op mijn eerste verhaal.
De bank heeft verstelbare zittingen maar ook 2 verstelbare armleuningen.
Je kunt tegen deze armleuningen wel aanleunen maar niet op leunen want dan zakken ze direct naar beneden. Allebei de leuningen wel te verstaan. Volgens de verkoper kon dat niet want in de showroom blijven keurig in de stand die wil. Bij ons helaas niet.
Hiervoor konden ze dus ook de monteur sturen die zou dat repareren.

Koop je daar zo"n dure bank voor??
De bank is in de showroom gekocht en natuurlijk hebben we er op gezeten.

Moet ik die monteur toestaan of kan ik toch mijn geld terug vragen?

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2014 om 13:26
11540 Antwoorden / 51 Vragen

U zult de monteur/de verkoper een redelijke kans moeten geven om een reparatie te verrichten.

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2014 om 13:28
11540 Antwoorden / 51 Vragen

P.S. en wees blij dat het aan huis gebeurd. Dat is voor u en de verkoper beiden een beter situatie.

zoekster
door zoekster - Oct 12, 2014 om 13:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als uw product niet goed is (ook wel non-conform of ondeugdelijk genoemd) dan heeft u recht op herstel of vervanging. Pas als dat niet mogelijk is, heeft u het recht om de koop te ontbinden.

U zult dus de monteur toe moeten staan, als het een eenvoudig te verhelpen mankement is. Dit moet geheel kosteloos gebeuren.

Let wel goed op dat het mankement niet van kwaad naar erger gaat door toedoen van de monteur, desnoods maakt u foto's. Maar je mag ervan uitgaan dat hij weet wat hij doet.

Hoeveel kostte de bank? U heeft alleen een all in prijs gegeven.

je
door jensen - Oct 12, 2014 om 13:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

De bank alleen koste 3700,00 et

zoekster
door zoekster - Oct 12, 2014 om 14:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Inderdaad geen goedkope bank, daar mag u echt wel handige verstelmogelijkheden voor verwachten. Ik vind het zelf wel wat vreemd dat u steeds onder de bank moet zijn, om de stand vast te zetten. Dat komt niet logisch over.

Ik zou eerst maar de monteur afwachten, eens zien hoe die de zaak beoordeelt.
Daarna kunt u altijd nog zien of u met de situatie akkoord gaat.