Ik wil mijn geld terug
Wij hebben een bank gekocht bij Prominent .
Deze is gisteren geleverd met een fauteuil.
De zitting van de bank is verstelbaar en ik was van mening dat die gebruikt kon worden zoals je wilde.
Als je zitting uitschuift moet je hem vastdraaien met een vleugelmoer onder de bank. Dit is ons niet verteld.
Nu blijkt dat je de vleugelmoer met een tang vast moet zetten want anders blijft de zitting bij gebruik weer in zijn oude stand terug te gaan. Deze bank kost samen met de fauteuil 5000.00 eu.
Ik heb direct opgebeld naar de service afd. die mijn weer door stuurde naar de verkoper.
Na een gesprek met hem en een ( toevallig) aanwezig zijnde persoon van het Hoofdkantoor, waren er 2 opties.
1 een andere bank uitzoeken, niet van toepassing want er is er geen met hoge rug.
2 Een monteur komt de zitting vast zetten zodat hij niet meer te verstellen is.
Geen optie we hebben nou juist een verstelbare bank gekocht, zodat ik ook eens zonder kussens gemakkelijk op de bank kon zitten
Ik heb gezegd
bank terug geld terug.
Heb ik een kans?
Hallo jensen,
.....Ik heb gezegd
bank terug geld terug.
Heb ik een kans?.....
Tja, in een winkel is koop = koop.
Maar ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n (dure) bank koopt je die niet eerst in de winkel geprobeerd hebt.
Je kan wel zeggen: 'dat is ons niet verteld', maar je had dit natuurlijk ook zelf kunnen constateren.
Ben dus bang dat je eraan vast zit.
Heeft u hem via de toonzaal gekocht, zo ja dan is de voorlichting wel heel slecht geweest. Maar ik zou ge stellen dat de bank niet is waar hij voor gemaakt is en verlangt gewoon dat hij zodanig werkt dat hij verstaal moet blijven of een nieuw exemplaar wat hij wel doet waar voor hij gemaakt is., zo niet dan wil ik de koop ongedaan maken en mijn geld terug hebben.
U zegt gewoon dat er een wettelijke garantie regeling bestaat en u daar aanspraak op maakt.
U zou alleen een kans hebben als het gebruiksgemak van de bank anders is dan u door de verkoper voorgespiegeld. Dat zal nog lastig worden. Kunt u dat wel aannemelijk maken, dan heeft u recht op dezelfde bank, maar dan wel met de specificaties die u zijn verteld. U hoeft dan geen andere bank te accepteren.
Als u echt vindt dat deze bank totaal niet voldoet aan wat je normaliter zou verwachten van een verstelbare bank dan zou u dit geschil met Prominent bij de Geschillencommissie wonen kunnen voorleggen. U moet dan wel klachtengeld betalen, dat krijgt u terug als u het geschil wint.
Over de uitslag durf ik geen voorspelling te doen.
[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 11 okt 2014, 15:43]
U zegt gewoon dat er een wettelijke garantie regeling bestaat en u daar aanspraak op maakt.
Blijkbaar is de bank niet kapot en heeft de garantie regeling hier dus niets mee van doen.
Ts heeft klaarblijkelijk een bank gekocht waarvan de werking anders is dan Ts dacht dat het zou zijn.
Mogelijk is de werking van de bank in de showroom anders dan de aan Ts. geleverde bank, slecht dan zou Ts aanspraak kunnen maken op vervanging of geld terug.
Zou Ts adviseren het e.e.a. in de showroom te verifiëren.
Mocht het schuifsysteem van die bank het zelfde zijn als de van bank die Ts thuis heeft staan, dan zal Ts verder weinig of niets tegen de leverancier kunnen ondernemen aangezien hij/zij zich bij de aankoop zelf had moeten overtuigen of vragen of de bank beschikt over het gewenste schuifsysteem.
[quote=jensen schreef op zaterdag 11 okt 2014, 15:29]
Als je zitting uitschuift moet je hem vastdraaien met een vleugelmoer onder de bank. Dit is ons niet verteld.
Nu blijkt dat je de vleugelmoer met een tang vast moet zetten want anders blijft de zitting bij gebruik weer in zijn oude stand terug te gaan. Deze bank kost samen met de fauteuil 5000.00 eu.
Met een tang vastzetten is niet normaal. De fabriek zou dit voor Prominent moeten kunnen herstellen.
Nog even een aanvulling op mijn eerste verhaal.
De bank heeft verstelbare zittingen maar ook 2 verstelbare armleuningen.
Je kunt tegen deze armleuningen wel aanleunen maar niet op leunen want dan zakken ze direct naar beneden. Allebei de leuningen wel te verstaan. Volgens de verkoper kon dat niet want in de showroom blijven keurig in de stand die wil. Bij ons helaas niet.
Hiervoor konden ze dus ook de monteur sturen die zou dat repareren.
Koop je daar zo"n dure bank voor??
De bank is in de showroom gekocht en natuurlijk hebben we er op gezeten.
Moet ik die monteur toestaan of kan ik toch mijn geld terug vragen?
P.S. en wees blij dat het aan huis gebeurd. Dat is voor u en de verkoper beiden een beter situatie.
Als uw product niet goed is (ook wel non-conform of ondeugdelijk genoemd) dan heeft u recht op herstel of vervanging. Pas als dat niet mogelijk is, heeft u het recht om de koop te ontbinden.
U zult dus de monteur toe moeten staan, als het een eenvoudig te verhelpen mankement is. Dit moet geheel kosteloos gebeuren.
Let wel goed op dat het mankement niet van kwaad naar erger gaat door toedoen van de monteur, desnoods maakt u foto's. Maar je mag ervan uitgaan dat hij weet wat hij doet.
Hoeveel kostte de bank? U heeft alleen een all in prijs gegeven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer