ja
door jan007 Dec 9, 2009 om 15:32
Computers & telefonie

Ik wil weg bij Online? Hoe

Bijna elke dag horen we dit als we proberen te bellen: “Onze excuses voor het ongemak maar dit gesprek kan op dit moment niet plaatsvinden. Hoe kun je zien hoe vaak je gebeld hebt + naar wie + kosten?? Kunnen wij dit abonnement ook wijzigen alleen internet via “ONLINE “maar bellen via KPN ? Het telefoneren is namelijk 1 grote ramp nu
Wij hadden vanmorgen 5-12 van 9.30 t/m 12 geen telefoon + internet
Op 8-12 om 14.00 Echo in de telefoon bij nr [edit telefoonnummer verwijderd door redactie]
Op 8-12 om 16,50 Echo bij nr [edit telefoonnummer verwijderd door redactie]

2240 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 9, 2009 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jan007

Voor wijzigen van het abonnement zou je toch echt bij Online moeten wezen.
Misschien schrijven een optie? (aangetekend)
Volg op de gegeven link, de pijltjes die van toepassing kunnen zijn.

Info: telefonie

ve
door verwijderd - Dec 9, 2009 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zo'n goed idee om op een openbaar forum telefoonnrs. te vermelden. Wel zo verstandig deze nrs. te laten verwijderen door de redactie. Dit kan via de contactknop.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een online abonnement, alleen adsl met telefoon via online, maar met een abonnement (budget) bij KPN, dit kost +/- 10 euro bij KPN, bij online moet je ook 10 euro extra betalen als je het abonnement bij KPN opzegt.
Het voordeel van deze combi is, dat wanneer online er uit ligt je toch nog via KPN kunt bellen. (Wij hebben dit hoofdzakelijk gedaan voor onze alarminstallatie)

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een abonnement heeft met een minimale contractduur van b.v 1 jaar dan moet u eerst deze "uitzitten" voordat u van telefonie af kan. Tenzij u in 1x de tot het einde contract lopende kosten ineens betaalt bij de afsluitende nota.

Bij een abonnement voor onbepaalde tijd kunt u per maand opzeggen.

Doe de opzegging liefst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie van brief + bewijzen van verzenden en ontvangst goed bewaren tot de schriftelijke bevestiging einde telefonie binnen is.

Als u met behoud van telefoonnummer wilt wijzigen van provider dan laat u dit eerst regelen door de nieuwe provider. Wel checken bij oude provider of dit goed gegaan is. U weet dat zeker als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst telefonie van de oude provider binnen heeft.

Ik zou eerst het nummerbehoud regelen en dan voor de zekerheid nog zelf schriftelijk opzeggen bij oude provider omdat er regelmatig wat mis gaat bij overstap.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op woensdag 9 dec 2009, 16:20: Niet zo'n goed idee om op een openbaar forum telefoonnrs. te vermelden. Wel zo verstandig deze nrs. te laten verwijderen door de redactie. Dit kan via de contactknop.

Inderdaad niet zo slim om zo maar nummers te plaatsen, je kan zo opzoeken van wie ze zijn. Zullen die mensen blij mee zijn!

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Internet/Internettelefonie_VoIP/Veelgestelde_vragen/Wat_is_internettelefonie_VoIP_en_wat_zijn_mijn_rechten

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jan007,

Als Online kwalitatief gezien niet kan leveren wat er in de overeenkomst staat, dan kun je die diensten zonder meer schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, ontbinden. Wil de provider daar niet aan mee werken, dan kun je de Geshliscommissie Telecommunicatie in Den Haag inschakelen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Ik schreef:.......kun je de Geshliscommissie Telecommunicatie.......

dat moet zijn:

.......kun je de Geschillencommissie Telecommunicatie.......

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is daar een grote ramp, ben al min 3 jr lid maar de laatste tijd is het telefonie gedeelte een ware ramp, bij mijn zoon die 800 mtr verder woont ook.
Ik kan ook van het contract niet af gezien ze daar ook een vuil spelletje meegespeeld hebben.

groetjes Frits

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

re. frits
Ik weet niet waar u op doeld maar u kan wel degelijk uw contrakt ontbinden.
U zit al 3 jaar bij online en sinds dit jaar is het zo geregeld dat u na een jaar uw abonement permaand kan opzeggen of als er iets is veranderd in de algemene voorwaarde wat voor u nadelig is (prijs verhogingen vallen hier ook onder)
En als Online zijn verplichtingen tegenover u niet na komt is dit ook mogelijk al diend u online wel de mogelijkheid te bieden om het probleem op te lossen.
Leest u maar eens op :
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Contracten_en_voorwaarden/Veelgestelde_vragen/Wat_doe_ik_als_mijn_aanbieder_de_prijzen_of_de_algemene_voorwaarden_verandert

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al contact opgenomen met Online? Heb je je klacht ingediend?

Is de installatie bij jou thuis goed gecontroleerd? Ik heb al meermalen meegemaakt dat thuis de handel niet goed was aangesloten, waardoor er bijvoorbeeld echo optrad. Het kan ook nog in bepaalde modeminstellingen zitten.

Wat betreft het niet beschikbaar zijn van het internet (en telefonie). Houdt u eens bij hoe vaak en op welke momenten er geen verbinding mogelijk is. Als u het contract wilt ontbinden, zult u wel moeten kunnen aantonen dat uw verbinding regelmatig onbruikbaar is. Documenteer dit dus zo goed mogelijk.

Als dat duidelijk is, dan kunt u Online schriftelijk in gebreke stellen wegens het in onvoldoende mate nakomen van de contractuele verplichtingen. Het kan zijn dat u dan naar de geschillencommissie moet.

Loopt uw abonnement al langer dan een jaar (ik neem aan dat u een jaarcontract heeft)? Dan kunt u eenvoudigweg opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

holpen schreef op vrijdag 11 dec 2009, 23:05: Heb je al contact opgenomen met Online? Heb je je klacht ingediend?

Is de installatie bij jou thuis goed gecontroleerd? Ik heb al meermalen meegemaakt dat thuis de handel niet goed was aangesloten, waardoor er bijvoorbeeld echo optrad. Het kan ook nog in bepaalde modeminstellingen zitten.

Wat betreft het niet beschikbaar zijn van het internet (en telefonie). Houdt u eens bij hoe vaak en op welke momenten er geen verbinding mogelijk is. Als u het contract wilt ontbinden, zult u wel moeten kunnen aantonen dat uw verbinding regelmatig onbruikbaar is. Documenteer dit dus zo goed mogelijk.
Als dat duidelijk is, dan kunt u Online schriftelijk in gebreke stellen wegens het in onvoldoende mate nakomen van de contractuele verplichtingen. Het kan zijn dat u dan naar de geschillencommissie moet.

Loopt uw abonnement al langer dan een jaar (ik neem aan dat u een jaarcontract heeft)? Dan kunt u eenvoudigweg opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

Ik ben al 4 jaar bij Wanadoo, Orange, en nu Online en mijn termijn zou in aug. zijn afgelopen, ik werd half Juni gebeld voor een ev verlenging de problemen van nu waren niet aan de orde, mijn verlenging ging in op 30 juni eigenlijk ong.1 maand te vroeg. De wet volgens hun gaat over contracten gesloten NA 1 Juli en ik werd beschouwd als nieuw lid en had daardoor een opzegtermijn van 12 maanden, ik vond het toen al een rare gang van zaken.
Bij mijn zoon hebben ze hetzelfde kunstje uitgehaald
gr. Frits
ps
de installatie is perfect, en over documentatie daar hebben ze van mij stapels met telefonie gaat het bij Online op en af van, maar de sinds weken zeer slecht

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ahhhh... het bekende trucje is toegepast! Snel nog even voor einde contract een nieuw abonnement aansmeren, zodat je nog weer een jaar aan dezelfde provider vastzit. Daarbij doet het er niet toe of je nu voor of na 1 juli de overeenkomst hebt afgesloten: in alle gevallen is dit een nieuw abonnement, waarvoor je een overeenkomst voor een jaar bent aangegaan. Dikke kans dat ze volgend jaar hetzelfde trucje opnieuw proberen. Niet op ingaan!

Tsja, in dit geval zul je dus moeten aantonen dat Online in gebreke blijft. Dus documenteren wanneer je diensten niet werken en na voldoende storingen Online in gebreke stellen. Daarbij geef je de gelegenheid om een en ander binnen vijf dagen alsnog goed te regelen en zo niet, dan ontbind je eenzijdig de overeenkomst wegens wanprestatie.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2009 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik ook online (toen nog wanadoo) gehad en ook bij mij was er steeds een storing aan de telefoon maar ook vaak met internet. Na vele malen bellen hielp het nog niet en ik heb hun te kennen gegeven over te stappen. Ik ben naar de kpn winkel gegaan met de vraag of ik over kon stappen. KPN zou het abonnement van online stop zetten echter online gaf de lijn niet vrij. Dus had ik wel een KPN abonnement maar kon ik niet bellen of gebeld worden. Na drie maanden gaf online eindelijk de lijn vrij. Dus zo zie je maar.....je komt niet zo gemakkelijk van hun af.
Nu heb ik internet+bellen. Wel wat duurder maar ik bel nu wel gratis naar alle vaste nummers. Tot nu toe gaat alles prima en is mijn abonnement zelfs drie euro goedkoper geworden. Internet+bellen lite van KPN kost euro plus tien euro voor bellen. Het abonnement van de telefoon is vervallen dus als ik goed reken ben ik toch iets goedkoper uit.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het bedrag van internet+bellen lite van KPN niet ingevuld. Dat moet 40 euro zijn en daar komt dus een tientje bij voor het bellen. Dat tientje is niet verplicht maar dan moet je het bellen betalen.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jan,

Ik raad je aan goedl op te letten als je bij Online iets wil veranderen. Mijn opzegging per 1-2-2010 hebben ze maar opgevat als: we sluiten meneer af op 11 januari! Dit terwijl mijn nieuwe provider pas op 1 februari zou starten.

Het heeft me vervolgens enkele uren belkosten gekost om nog bij mijn e-mail te kunnen. Helaas hebben ze het beloofde "Free acocunt" nooit voor me ingesteld, waardoor ik dus alle naar mij toegestuurde mailtjes gewoon kwijt ben!

Ik ben BLIJ dat ik WEG ben bij ONLINE.

Ik ben al klant vanaf 2002, en nooit hebben ze me bedankt dat ik PROEFKONIJN was voor de gebrekkige telefoonverbinding. Na mijn opzegbrief gaan ze bellen: "we kunnen u een spelcomputer aanbieden als u klant bijft." Stelletje ***** (grof taalgebruik), wat denken ze nu helemaal?

ONLINE NIET AAN BEGINNEN.