be
door bernadetteb Jun 14, 2014 om 18:58
Huishouden & energie

Ikeakeukengarantie

We hebben bij Ikea een keuken aangeschaft met 25 jaar garantie.
Na 4 jaar waren de fronten in erbarmelijke staat.
Een aantal hadden we al kostenloos vervangen. (garantie).
Nu hebben we ander frontjes uitgezocht (stukken goedkoper)
In eerdere mailis was ons toegezegd het verschil te verrekenen.Nu valt het verschil in ons nadeel (ruim 300 euro) maar zegt Ikea dat we geen recht hebben op dit geld : .Het verrekenen van fronten uit 2009 betekent niet dat u geld terugkrijgt. IKEA is geen financiële instelling waar u geld kunt sparen en laten uitkeren. Volgens 'de Dikke Van Dale' is verrekenen 'het tenietdoen van schulden'. Uw schulden welteverstaan, als u duurdere fronten aanschaft. Volgens de garantie- en verkoopvoorwaarden van IKEA rekenen wij u de meersprijs aan als u duurdere fronten kiest. Speelt dat niet dan ruilen wij 1:1 om. Van terugbetalen is geen sprake. Wat zouden wij u in rekening mogen brengen voor het gebruik van uw fronten gedurende de viereneenhalf jaar?

maar zij kunnen dezelfde fronten of vergelijkbare niet meer leveren en hebben eerder toegezegd:Ik adviseer u om een bezoek te brengen aan de keukenafdeling van IKEA Breda. Als u een nieuw type keukenfront uitzoekt, dan kan mijn kollega aan de hand van uw huidige Vrachtbrief een Shopping List maken. Als u mij het ordernummer van de Shopping List mailt, dan zorg ik dat de nieuwe fronten en bedekkingspanelen bij u thuis worden bezorgd. Het aankoopbedrag van uw order uit 2009 wordt verrekend met de prijs van de nieuwe fronten.

Zijn wij teveel eisend?
Het voelt als zeer onrechtmatig, we moeten nu genoegen nemen met goedkopere fronten omdat Ikea de andere niet meer kan leveren, maar hebben geen recht op dipensatie?.

379 3 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 14, 2014 om 19:06
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij duurder front is bijbetalen normaal maar bij goedkopere is geen geld terug mogelijk.
Wel zouden ze alleen de beschadigde moeten vervangen maar helaas, U heeft toen verkeerde gekozen en nu goedkopere en dat is jammer.

Wel blijft de rest van de keuken op 25 jaren garantie en kijk eens bij andere hoe kort de garantie en voorwaarden daar is, gezien de afschrijving dus als je dat gelezen hebt klaag je niet meer...

valerius-2
door valerius-2 - Jun 14, 2014 om 19:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het houdt als volg in. Op productie te voorschijn komende fouten binnen een bepaalde tij genoemd wordt in de voorwaarden. Als achteraf een product hier mee te maken krijgt dan kan dat via de garantie bepalingen worden in orde gebracht. Dus constructie fouten vallen hier dan helemaal onder tot een genoemde tijd in de garantie voorwaarden. Dat is een vast gegeven. Maar coulantie kan altijd nog gevraagd worden en da daar mee gaande kosten bepaalt kunnen worden voor welk percentage die gaan gelden.

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2014 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De fronten die u nu hebt uitgezocht zijn niet naar uw zin? Zoek dan duurdere uit en betaal het verschil bij.