im
door imaneging Apr 19, 2014 om 20:03
Geldzaken & recht

Imaneging

Je moet een extra storting doe voor het geval je langer in leven blijft, dan de verzekeraar in schat. Als je je pensioen maar net of helmaal niet haalt pikt de verzekeraar alles in. Verzekeren blijft dus toch gewoon gelegaliseerde diefstal

546 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 20:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verzekeren blijft dus toch gewoon gelegaliseerde diefstal

Tja, ieder z'n mening.

emcede
door emcede - Apr 19, 2014 om 21:15
960 Antwoorden / 4 Vragen

Deze rubriek heet 'Vraag en beantwoord'. Wat is uw vraag?

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2014 om 22:20
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=imaneging schreef op zaterdag 19 apr 2014, 20:03]Je moet een extra storting doe voor het geval je langer in leven blijft, dan de verzekeraar in schat. Als je je pensioen maar net of helemaal niet haalt pikt de verzekeraar alles in. Verzekeren blijft dus toch gewoon gelegaliseerde diefstal

Het blijft een "schatting". Je gaat dood voor de "geraamde" tijd of je word 100. Of meer. Maar 'verzekering pikt alles in' is niet echt realistisch. Hun realisme is dat ze door moeten betalen tot het einde. Wat hen dus voor- of nadeel kan brengen. Men hoeft trouwens van niemand een extra 'storting' te doen als men al AOW en pensioen en spaargeld heeft?

pi
door pieterwolters - Apr 20, 2014 om 09:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dan verzeker je je toch niet?

ro
door ron530 - Apr 20, 2014 om 10:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een verzekering is zowiezo een risico dekking, gebeurt er niets betaal je premie voor nop.