mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jul 11, 2013 om 16:06
Auto & vervoer

Importauto: doen of niet?

heb een leuke occasion gezien, auto is 1 jaar oud. Het kenteken wordt niet herkend op de RDW-site. Ik denk dat het om een imporauto gaat die de dealer met een leuke winst wil doorverkopen.

Is de aanschaf van zo'n importauto af te raden? Of is er geen probleem als ie eenmaal is geregistreerd + prima in orde is?

30296 15 Rapporteer

door 14peter - Jul 11, 2013 om 16:09
567 Antwoorden / 2 Vragen

Kun je doen... kijk hier eens

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2013 om 16:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hi, thejazzmann, begrijp ik hieruit dat de wagen gewoon bij een dealer/autohandelaar staat? Als het goed is zou hij toch al geregistreerd moeten staan, lijkt mij dan. Of de prijs moet navenant naar beneden als je eerst kosten moet gaan maken om één en ander in orde te krijgen bij de RDW.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jul 11, 2013 om 17:16
34 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 11 jul 2013, 16:47]hi, thejazzmann, begrijp ik hieruit dat de wagen gewoon bij een dealer/autohandelaar staat?

Staat al te koop ja. In orde maken bij de RDW moet de verkoper natuurlijk zelf doen. Heb per mail geïnformeerd waarom de wagen geen melding geeft, maar nog geen respons.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2013 om 17:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zou ik me, als ik jou was, maar ff buiten schot houden om ook maar iets te ondernemen; voor je het weet zit je in een wespennest. Tenzij hij de wagen pas een paar dagen in huis heeft, zou het nummer toch al te zien moeten zijn bij de RWD site. Net als vrouwen en bussen: er zijn veel meer auto's, vooral vandaag de dag. ;-)

me
door mein33 - Jul 11, 2013 om 17:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarschijnlijk is de dealer in afwachting van het nieuwe kentekenbewijs.
Op zich helemaal niets mis mee met een jonge importauto al is het wel interessanter om zelf een auto te importeren, het voordeel zal dan behoorlijk zijn. Als het Duitse import is dan is de kans groot dat deze auto een uitgebreid accessoire pakket heeft.
Ook even goed zoeken op de bekende verkoopsites wat de vraagprijzen zijn voor een vergelijkbare auto.
Laat de auto wel een technische keuring geven bij de ANWB, zodat u weet hoe de auto er technisch aan toe is en of het een schade auto betreft.
Succes.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 11, 2013 om 17:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 11 jul 2013, 17:28]Waarschijnlijk is de dealer in afwachting van het nieuwe kentekenbewijs.
Succes.
Om zeker te zijn zou ik daarop maar wachten tot hij bekent is bij de RWD

dearagain
door dearagain - Jul 11, 2013 om 18:59
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*niet aan beginnen

*het risico is te groot

pino123
door pino123 - Jul 11, 2013 om 19:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=dearagain schreef op donderdag 11 jul 2013, 18:59]*niet aan beginnen

*het risico is te groot

Nonsens, worden zeer goede auto's geïmporteerd uit het buitenland. Je hebt alleen een goede keuring nodig.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2013 om 22:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@grindweg, allemaal waar wat u schrijft, alleen, dat laatste daar ben ik nou niet zo'n aanhangster van. Pas op kenteken zetten als de auto verkocht is. Want daar kunnen, let wel, ik schrijf: kunnen, de moeilijkheden beginnen. Ik ga geen autozaken zwartmaken maar er is veel kaf onder het koren. Als men dan al zou overgaan op koop op die voorwaarden laat het dan meer dan zwart op wit gezet worden dat alles op verkopers naam zal worden uitgevoerd; na rot ervaring word men wel voorzichtiger. En nee, er is inderdaad niks mis met een ingevoerde auto. Zolang alles legaal en doorzichtig plaatsvind.

grindweg
door grindweg - Jul 12, 2013 om 09:26
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een import is geen enkel probleem.
er zijn wel een paar maaren.
als u niet terzake kundig bent laat de auto eerst op ned kent zetten door de verkoper.
controleer dan of het kenteken klopt.
zoals bj en type etc.
dan of het bruto bpm bedrag op het kenteken klopt met een vergelijkbare auto
als dit erg laag is dan is het een auto die inde schade geimporteerd is.
en laat de aanschaf keuren door bv de dekra.
klopt dit allemaal dan is er niets optegen.
veel dealers importeren zelf ook.
maar zetten hem pas op kenteken indien verkocht.
zij sparen opdat moment de btw en bpm nog even uit.

ro
door ron530 - Jul 12, 2013 om 09:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zeer zeker wachten tot het kenteken is afgegeven, het werkelijke bouwjaar wordt dan helder. Als de auto bij een niet bovagdealer te koop staat heel hard weglopen, zelfs onderhoudsboekjes worden vervalst. Wordt de auto door een bovagdealer aangeboden dan is een gedegen keuring waarbij ook de kilometerstand en onderhoudshistorie geverifieerd kunnen worden een must. Uiteindelijk denk ik dat de kosten de baten in evenwicht houden veel winst zou er voor u niet zijn.

mi
door miepje58 - Jul 12, 2013 om 20:22
208 Antwoorden / 6 Vragen

Soms gaat het goed hoor. Mijn auto ook 5 jaar geleden zo gekocht. Duitse import, wel netjes eerst alle papieren gelezen, inclusief keuringen en zo. De auto was toen al 10 jaar oud maar iik rij er al 5 jaar in zonder problemen.

grindweg
door grindweg - Jul 14, 2013 om 19:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 11 jul 2013, 22:14]@grindweg, allemaal waar wat u schrijft, alleen, dat laatste daar ben ik nou niet zo'n aanhangster van. Pas op kenteken zetten als de auto verkocht is. Want daar kunnen, let wel, ik schrijf: kunnen, de moeilijkheden beginnen. Ik ga geen autozaken zwartmaken maar er is veel kaf onder het koren. Als men dan al zou overgaan op koop op die voorwaarden laat het dan meer dan zwart op wit gezet worden dat alles op verkopers naam zal worden uitgevoerd; na rot ervaring word men wel voorzichtiger. En nee, er is inderdaad niks mis met een ingevoerde auto. Zolang alles legaal en doorzichtig plaatsvind.

leest u mijn tekst aub nog eens door.
daaruit blijkt dat de garage hem pas op kenteken zet na verkoop ivm met de door mij benoemde voordelen voor de garage.

gr
door grietje99 - Jul 15, 2013 om 00:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik jou was zou ik VER weg blijven van auto's die geïmporteerd zijn. Er wordt veel gefraudeerd door voornamelijk handelaren in Nederland..

Wat wel een goed idee is...en veel Nederlanders doen is het zelf importeren van een auto.

Wij hebben vorig jaar onze BMW 3-serie zelf in Duitsland gekocht. (Zoeken via www.mobile.de). De auto's in Duitsland zijn vaak perfect onderhouden en de service is een stuk beter dan je in Nederland krijgt..

En waar het natuurlijk allemaal om draait....DE PRIJS...die is een stuk LAGER dan in Nederland.

Lagere kmstand + beter onderhouden auto + veel opties + lagere prijs = onweerstaanbaar lijkt mij..

Zie ook: http://www.automotiveimport.nl/import-nieuws/3-redenen-waarom-je-vandaag-een-auto-moet-importeren-uit-duitsland

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jul 17, 2013 om 16:08
34 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=grietje99 schreef op maandag 15 jul 2013, 00:08]Als ik jou was zou ik VER weg blijven van auto's die geïmporteerd zijn. Er wordt veel gefraudeerd door voornamelijk handelaren in Nederland..

@grietje99 hoe ziet die fraude eruit dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Overigens staan er bij deze dealer meerdere auto's te koop met een nummerplaat die niet wordt herkend bij de RDW. Op een vraag naar meer info over de (Duitse) herkomst heb ik geen antwoord gehad.