cf
door cfranken May 14, 2014 om 14:32
Vakantie & reizen

In een rokershuisje met drie kleine kinderen via de website bugalowspecials

Afgelopen meivakantie hebben wij een huisje geboekt via bugalowsspecials. Toen we op het park aankwamen kwamen we erachter dat het een rokershuisje was. Daar zaten we dan met drie kleine kinderen. Ik heb toen gelijk gevraagd aan het park of dit kon worden veranderd maar het hele park zat vol. Het park heeft echt fijn meegedacht maar het probleem ligt bij het boekingsburo bungalowspecials.Zij kopen nl. huisjes in. Ik heb daarmee gebeld maar zij vertelde aan mij dat ik dat had moeten aangeven in de speciale wensen onderaan wat ik niet kon niet aankruisen maar extra moest opschrijven. Ik ben er vanuit gegaan dat ze een gezin met drie kinderen niet in een rokershuisje stoppen. Maar daar dacht de mevrouw over de telefoon heel anders over en zei er zijn genoeg mensen die met kinderen een rokershuisje willen. Ik zei dat dit tegenwoordig echt het beleid niet meer in Nederland is en dat je daar speciaal om moet vragen en niet speciaal vragen om een niet-rokershuisje.Vertelde ook dat dit de omgedraaide wereld is.
Toen werd er een alternatief geboden voor een ander park, ik hapte toe maar uiteindelijk of ik wel een behoorlijk bedrag wilde bijbetalen. Dat gingen we dus niet doen. Ik heb toen een klacht ingediend en daarop een mail gekregen en ook diegene nog gesproken vandaag maar beide blijven erbij dat je met drie kleine kinderen het heel normaal is dat je in een rokershuisje wordt gezet omdat mensen met kinderen ook roken. Terwijl er in de omschrijving staat huisje is kindvriendelijk! Kindvriendelijk is toch niet roken?
Ik heb via hun ook vaker een hotelkamer geboekt en daar krijg je standaard niet roken en moet je juist aangeven als jr roken wil. Daar ben ik hier dus ook vanuit gegaan maar nee in de kleine lettertjes staat......
Maar al met al vonden ze het heel vervelend maar geen oplossing.
Mijn vraag is wat kan ik hier nou mee?

1352 10 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 14, 2014 om 14:37
937 Antwoorden / 2 Vragen

Zaten er dan andere mensen in het huisje die rookten?? want als u daar alleen zit met de kinderen moet het toch niet zo'n probleem zijn?

tijger1
door tijger1 - May 14, 2014 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een hotelkamer is niet hetzelfde als een huisje. En kindvriendelijk slaat natuurlijk helemaal niet op roken of niet-roken.

U zult met uw kinderen toch ook weleens op visite gaan bij iemand die rookt?

U kunt hier dus helemaal niets mee.

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 mei 2014, 15:22]
U zult met uw kinderen toch ook weleens op visite gaan bij iemand die rookt?

Alleen als ze in de tuin kan zitten. Oh nee, ook niet gezond tussen al die CO2-uitstoot.

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Lijkt me toch niet zo moeilijk te snappen? In een huisje die door mensen bewoond wordt die veel roken, blijft de rookstank hangen. Zeker als niet roker ruik je dat en is dat erg smerig.......

Kleine kinderen letten daar helemaal niet op, tenzij ze hun ouders horen mopperen over de stank.

getty
door getty - May 14, 2014 om 16:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op woensdag 14 mei 2014, 14:37]Zaten er dan andere mensen in het huisje die rookten?? want als u daar alleen zit met de kinderen moet het toch niet zo'n probleem zijn?

Lijkt me toch niet zo moeilijk te snappen? In een huisje die door mensen bewoond wordt die veel roken, blijft de rookstank hangen. Zeker als niet roker ruik je dat en is dat erg smerig.

Ik denk echter dat hier niets meer aan te doen is, u had vooraf duidelijk moeten vermelden dat u een niet rokersbungalow wilde. Dat heeft u niet gedaan, dus u kan niets daarin claimen.

tijger1
door tijger1 - May 14, 2014 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En helemaal als die ouders vroeger rookten en nu niet meer.

cf
door cfranken - May 14, 2014 om 16:10
1 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat ze dit niet doen en ik ben bijna nooit op visite waar in huis gerookt wordt. Waar ik kom wordt gewoon niet gerookt met kinderen in huis. Zo ongezond.
Dan daarbij is dat hooguit voor een uur en niet voor een heel weekend waar je er ook nog in moet slapen.
Het gaat mij gewoon om dat het uitgangspunt zou moeten zijn gezinnen met kinderen niet rokers in plaats van wel roken.
Voor de hotels op deze site hoef je het niet te doen terwijl een kamer ook geen openbare ruimte is.
Gewoon onduidelijk. Natuurlijk had ik het aangegeven als ik dit van tevoren had geweten.

tenormin
door tenormin - May 14, 2014 om 16:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geef grif toe dat het stinkt in een huis waar gerookt word. Maar u heeft, jammer voor u, niet aangegeven wat uw wensen waren. Eerlijk gezegd ging u toch een weekend
uit met de kinderen, dus u heeft er zeker geen 24 uur per dag doorgebracht. Met uw vraag: wat kan ik hier nu mee kan ik alleen maar zeggen: niets. En eerlijk gezegd, uw kinderen worden niet ineens ziek hoor, door een weekendje in een huisje te zijn geweest waar de vorige bezoekers wel rookten. Of gaat u ook nooit naar de stad? Of bent u wel aan die stank gewend?

boppe1943
door boppe1943 - May 14, 2014 om 17:04
1129 Antwoorden / 98 Vragen

"Ik ben er vanuit gegaan dat ze een gezin met drie kinderen niet in een rokershuisje stoppen. Maar daar dacht de mevrouw over de telefoon heel anders over en zei er zijn genoeg mensen die met kinderen een rokershuisje willen. "

Even zo vrolijk waren u en uw man wel rokers geweest. Dan zou u verontwaardigd zijn geweest dat men zonder meer heeft aangenomen dat u, ondanks de 3 kinderen, geen rokershuisje kon krijgen. Deze mevrouw heeft nog haar best gedaan om een alternatief voor u te vinden. Netjes, had ze niet hoeven doen. Maar gelukkig, een volgende keer weet u dat u op boeking sites speciale wensen kenbaar kunt maken. En mocht u het vergeten, kunt u altijd nog bellen of mailen.

ekiem
door ekiem - May 14, 2014 om 17:38
676 Antwoorden / 100 Vragen

Het is jammer dat u bij het boeken via Bungalowspecials geen concrete afspraken hebt gemaakt en heeft laten vastleggen.

Daarbij, je kunt niet afgaan op veronderstellingen. Het is nog klantvriendelijk dat er een alternatief is aan geboden. Kindvriendelijk heeft doorgaans betrekking op de veiligheid in en om de bungalow / hotel. Roken is een ander punt.
Daarom denk ik dat je met dit "probleem "niets kunt.

Ekiem