da
door darhbi Oct 26, 2014 om 16:23
Auto & vervoer

In gebreke blijven aannemer

In maart heeft het bouwbedrijf Fracassi uit Den Haag onze balkons
gerenoveerd. In de offerte was opgenomen dat de balkonvloeren
2 keer zouden worden geverfd (coaten),
In september begon 1 vloer al te bladeren en raakte het voegwerk los.
Ik heb de heer Fracassi dat gemeld. We hebben een uitvoerige mail
wisseling gehad, maar hij blijft herhalen ik geef NOOIT garantie op
schilderwerk. Ik kontakt gehad met de Consumentenbond,
die zegt dat de aannemer wettelijk verplicht is garantie op
uitgevoerde werkzaamheden te geven. Ik kan natuurlijk naar de rechter
gaan, maar voor een vloertje opnieuw verven?
Weet iemand raad?

2997 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 16:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zijn ze bij een of andere brancheorganisatie aangesloten? Ik kan er niets over vinden op de site. Dat is eigenlijk het beste alternatief voor een rechtsgang.

U zegt onze balkons, bedoelt u daar uw huisgenoten mee, of de buren? Met meer mensen sta je nl sterker.

da
door darhbi - Oct 26, 2014 om 17:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 16:32]Zijn ze bij een of andere brancheorganisatie aangesloten? Ik kan er niets over vinden op de site. Dat is eigenlijk het beste alternatief voor een rechtsgang.

U zegt onze balkons, bedoelt u daar uw huisgenoten mee, of de buren? Met meer mensen sta je nl sterker.

da
door darhbi - Oct 26, 2014 om 17:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=darhbi schreef op zondag 26 okt 2014, 16:23]In maart heeft het bouwbedrijf Fracassi uit Den Haag onze balkons
gerenoveerd. In de offerte was opgenomen dat de balkonvloeren
2 keer zouden worden geverfd (coaten),
In september begon 1 vloer al te bladeren en raakte het voegwerk los.
Ik heb de heer Fracassi dat gemeld. We hebben een uitvoerige mail
wisseling gehad, maar hij blijft herhalen ik geef NOOIT garantie op
schilderwerk. Ik kontakt gehad met de Consumentenbond,
die zegt dat de aannemer wettelijk verplicht is garantie op
uitgevoerde werkzaamheden te geven. Ik kan natuurlijk naar de rechter
gaan, maar voor een vloertje opnieuw verven?
Weet iemand raad?

da
door darhbi - Oct 26, 2014 om 17:46
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 16:32]Zijn ze bij een of andere brancheorganisatie aangesloten? Ik kan er niets over vinden op de site. Dat is eigenlijk het beste alternatief voor een rechtsgang.

U zegt onze balkons, bedoelt u daar uw huisgenoten mee, of de buren? Met meer mensen sta je nl sterker.

Ja, ik heb kontakt gehad met de branche organisatie. Die willen wel een rapport opmaken, maar dat is is niet bindend.
M.a.w. daar hoeft Fracassie zich niet van aan te trekken. Dat rapport zou ik alleen kunnen gebruiken bij de rechter.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 18:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat u dan nog rest is dreigen met juridische stappen en dan later alsnog beslissen of u die wel of niet zult nemen.

Weet u wat u van deze aannemer wilt? Wilt u geld zien, eist u herstelwerkzaamheden?

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 18:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En als u reageert, geef dan ook even aan of uw buren ook deze klachten hebben. En of u met hen al heeft gesproken over een aanpak van dit probleem.
Ook is het handig als u aangeeft hoeveel er voor de werkzaamheden is gerekend.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is deze opdracht dan niet verstrekt door de Vereniging van Eigenaren?

da
door darhbi - Oct 27, 2014 om 17:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 16:53]Is deze opdracht dan niet verstrekt door de Vereniging van Eigenaren?

da
door darhbi - Oct 27, 2014 om 17:44
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 16:53]Is deze opdracht dan niet verstrekt door de Vereniging van Eigenaren?

Ja, dit is ook namens de VVE.
Maar de aannemer blijft zeggen "ik geef nooit garantie op schilderwerk"!!!!!

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is alleen bij u het balkon slecht geverfd of ook bij anderen?

Als het bij meerdere mensen het geval is, zou ik dat rapport toch maar laten opmaken, want het gast dan om een flink bedrag.

ridder_1
door ridder_1 - Oct 27, 2014 om 22:57
376 Antwoorden / 8 Vragen

Is deze aannemer niet aangesloten bij St. Bouwgarant of NVOB ?
Deze hanteren voorwaarden in geval van betwistingen en geschillen bij ontstane gebreken. U kunt dan naar de Raad van Arbitrage in Den Haag voor een bindende uitspraak. Gezien het een VVE betreft zou ik - mits goed voorbereid en indien de totale schade niet hoger is dan EUR 25.000 - de zaak bij de Kantonrechter in Den Haah aanhangig maken. Natuurlijk is op schilderwerk ook garantie van toepassing. als deze prutser de VVVF garantie hanteert is dat 5 jaar afbouwend.Als er nu reeds bladdervorming optreedt is de ondergrond niet goed gereinigd of het onderliggend beton niet goed opgeruwd (aanstralen) om voldoende hechting te krijgen.