sa
door saf Feb 3, 2015 om 11:55
Garantie & verzekeringen

Inbraak, inboedelverzekering

Beste mensen,
maart 2014 is er ingebroken bij ons thuis. Politie en verzekering contact, formulieren ingevuld, proces verbalen verstuurd enz enz. Nu feb 2015 stuurt de verzekering opeens een brief waarin staat dat er geen bewijs is van gebroken ramen of iets, en dus ook niet gaat uitkeren.
De politie geeft aan dat het een inbraak was, dat staat in de aangifte. Ze hebben zelfs iemand gesuurd of vingerafdrukken op te sporen. hoe kan de verzekering nu opeens hiermee komen ?

weet iemand mij misschien te helpen. Bijna al een hele jaar bezig en mijn verzekering behand mij alsof we oplichters zijn.
ik weet niet meer wat ik moet doen.

2803 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2015 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dien een schriftelijke klacht in bij uw verzekeringsmaatschappij. Zet daarin nog een keer wat er gebeurd is en hoe groot de schade is.

Eis van de verzekeringsmaatschappij dat zij nu binnen 14 dagen tot vergoeding van de schade overgaan en schrijf ook dat als zij daar geen gehoor aan geven, u een klacht in zal dienen bij het Kifid.

Kijk op Google voor het adres van het Kifid en de te volgen procedure.

Welke verzekeraar is dat?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2015 om 12:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

U heeft waarschijnlijk geen rechts bijstand verzekering die u in kan schakelen.?

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2015 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo saf,

Wat een nare zaak.
Als er procesverbaal is opgemaakt en daarin is vastgesteld dat er sprake is van inbraak, dan reageert de verzekeringsmaatschappij wel negatief.
Ze beroepen zich blijkbaar op polisvoorwaarden waarin staat dat er sprake moet zijn van braak.
Je kunt in bezwaar gaan bij Kifid; lees hier ter info.

Suc6

sa
door saf - Feb 3, 2015 om 16:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Verzekering loopt bij Allianze verzekeringen.
dank jullie wel voor de reacties, ik ben nu bezig met kifid.
Ik houd het hier up to date.

wi
door willems123 - Feb 3, 2015 om 17:16
117 Antwoorden / 16 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 12:54]U heeft waarschijnlijk geen rechts bijstand verzekering die u in kan schakelen.?
Als rechtsbijstand ook op dezelfde maatschappij afsluit???

pi
door pieterwolters - Feb 3, 2015 om 17:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat staat er precies (exacte tekst) in het proces-verbaal?

sw
door swat1500 - Feb 3, 2015 om 17:59
3763 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er is pas sprake van een inbraak als de daders de woning hebben betreden door een deur of raam te forceren. Is men de woning binnengekomen door een open staand raam, gebruik valse sleutel of flipperen dan is wel sprake van diefstal uit woning maar NIET van een inbraak als bedoeld in de polis voorwaarden en zal de vezekering niet vergoeden.

ro
door ron530 - Feb 3, 2015 om 18:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

De politie doet altijd onderzoek en stelt een procesverbaal op want er zijn goederen uit uw woning gestolen maar geeft ook aan of er sporen van braak zijn, als die er zijn worden er foto's van gemaakt. Zijn die er niet dan gooit de verzekeringsmaatschappij bij een summiere dekking dit op nalatigheid, deur/raam niet goed afgesloten of in het ergste geval fraude. Zo te lezen zijn er geen sporen van braak gevonden dus geen vergoeding.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2015 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ron530

Diefstal uit een woning, dus zonder braak, is ook gedekt op een inboedelverzekering.

En bij inbraak hoeven er natuurlijk geen ramen gebroken te zijn.

De Ts is veel te lang geduldig geweest.

ro
door ron530 - Feb 3, 2015 om 18:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 18:27]@ron530

Diefstal uit een woning, dus zonder braak, is ook gedekt op een inboedelverzekering.

En bij inbraak hoeven er natuurlijk geen ramen gebroken te zijn.

De Ts is veel te lang geduldig geweest.
Bij een polis die eigen gebrek dekt wel maar lang niet iedereen heeft zo'n polis. Dat het zolang duurt zal misschien de correspondentie over en weer zijn geweest. Als je goed leest is het "ramen of iets" ik maak daaruit op dat er geen braaksporen zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2015 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ron530

Eigen gebrek heeft helemaal niets met diefstal en/of inbraak van doen.

De verzekerasr stelt volgens de Ts: "geen gebroken ramen of iets".

Misschien kan de Ts hier neerzetten waarom de politie aan inbraak dacht, niet dat dat van belang is voor de schadeclaim. Insluiping gevolgd door diefstal is ook gedekt. Ook een insluiping door wat genoemd wordt "een valse sleutel".

Tien maanden correspondentie voeren. Vetragingstactiek van de verzekeraar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer