Inbraak, inboedelverzekering
Beste mensen,
maart 2014 is er ingebroken bij ons thuis. Politie en verzekering contact, formulieren ingevuld, proces verbalen verstuurd enz enz. Nu feb 2015 stuurt de verzekering opeens een brief waarin staat dat er geen bewijs is van gebroken ramen of iets, en dus ook niet gaat uitkeren.
De politie geeft aan dat het een inbraak was, dat staat in de aangifte. Ze hebben zelfs iemand gesuurd of vingerafdrukken op te sporen. hoe kan de verzekering nu opeens hiermee komen ?
weet iemand mij misschien te helpen. Bijna al een hele jaar bezig en mijn verzekering behand mij alsof we oplichters zijn.
ik weet niet meer wat ik moet doen.
Dien een schriftelijke klacht in bij uw verzekeringsmaatschappij. Zet daarin nog een keer wat er gebeurd is en hoe groot de schade is.
Eis van de verzekeringsmaatschappij dat zij nu binnen 14 dagen tot vergoeding van de schade overgaan en schrijf ook dat als zij daar geen gehoor aan geven, u een klacht in zal dienen bij het Kifid.
Kijk op Google voor het adres van het Kifid en de te volgen procedure.
Welke verzekeraar is dat?
Hallo saf,
Wat een nare zaak.
Als er procesverbaal is opgemaakt en daarin is vastgesteld dat er sprake is van inbraak, dan reageert de verzekeringsmaatschappij wel negatief.
Ze beroepen zich blijkbaar op polisvoorwaarden waarin staat dat er sprake moet zijn van braak.
Je kunt in bezwaar gaan bij Kifid; lees hier ter info.
Suc6
Verzekering loopt bij Allianze verzekeringen.
dank jullie wel voor de reacties, ik ben nu bezig met kifid.
Ik houd het hier up to date.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 12:54]U heeft waarschijnlijk geen rechts bijstand verzekering die u in kan schakelen.?
Als rechtsbijstand ook op dezelfde maatschappij afsluit???
Er is pas sprake van een inbraak als de daders de woning hebben betreden door een deur of raam te forceren. Is men de woning binnengekomen door een open staand raam, gebruik valse sleutel of flipperen dan is wel sprake van diefstal uit woning maar NIET van een inbraak als bedoeld in de polis voorwaarden en zal de vezekering niet vergoeden.
De politie doet altijd onderzoek en stelt een procesverbaal op want er zijn goederen uit uw woning gestolen maar geeft ook aan of er sporen van braak zijn, als die er zijn worden er foto's van gemaakt. Zijn die er niet dan gooit de verzekeringsmaatschappij bij een summiere dekking dit op nalatigheid, deur/raam niet goed afgesloten of in het ergste geval fraude. Zo te lezen zijn er geen sporen van braak gevonden dus geen vergoeding.
@ron530
Diefstal uit een woning, dus zonder braak, is ook gedekt op een inboedelverzekering.
En bij inbraak hoeven er natuurlijk geen ramen gebroken te zijn.
De Ts is veel te lang geduldig geweest.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 18:27]@ron530
Diefstal uit een woning, dus zonder braak, is ook gedekt op een inboedelverzekering.
En bij inbraak hoeven er natuurlijk geen ramen gebroken te zijn.
De Ts is veel te lang geduldig geweest.
Bij een polis die eigen gebrek dekt wel maar lang niet iedereen heeft zo'n polis. Dat het zolang duurt zal misschien de correspondentie over en weer zijn geweest. Als je goed leest is het "ramen of iets" ik maak daaruit op dat er geen braaksporen zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer