ab
door abdelmakr Oct 8, 2015 om 23:06
Geldzaken & recht

Incasso

Ik kreeg onlangs een brief binnen van Cannock Chase. Ze zeggen dat ze me nog eenmaal de gelegenheid geven om 384 euro te betalen. Dat bedrag moet binnen 7 dagen betaald worden, want anders gaan ze beslag leggen om al mijn goederen. maar het is de eerste keer dat ik wat hoor van dit bedrijf. ze stellen ook dat 85% van de mensen die zei contacteren binnen 7 dagen betaalt als ze en dwangbevel krijgen.

2315 18 Rapporteer

ja
door janf43 - Oct 8, 2015 om 23:15
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=abdelmakr schreef op donderdag 8 okt 2015, 23:06]Ik kreeg onlangs een brief binnen van Cannock Chase. Ze zeggen dat ze me nog eenmaal de gelegenheid geven om 384 euro te betalen. Dat bedrag moet binnen 7 dagen betaald worden, want anders gaan ze beslag leggen om al mijn goederen. maar het is de eerste keer dat ik wat hoor van dit bedrijf. ze stellen ook dat 85% van de mensen die zei contacteren binnen 7 dagen betaalt als ze en dwangbevel krijgen.

En u heeft natuurlijk geen idee, waar het over gaat?

ab
door abdelmakr - Oct 8, 2015 om 23:24
8 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet wel waar het over gaat, maar ik heb geen eerdere berichten van hun gehad. Ik heb op het internet gelezen dat dit hun modus operandi is waarmee ze mensen onder druk zetten om zo snel mogelijk te betalen en hoge kosten in rekening te brengen.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die club werkt veel voor gemeentebelastingen en waterschappen en zo. En als het om zo'n openstaande rekening gaat, kunnen ze inderdaad beslag leggen op uw bankrekening.

Maar u gebruikt het woord oplichting. Die openstaande nota is onterecht?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 9, 2015 om 00:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Al dit soort emails of brieven waarvan u zeker weet dat u daar niets mee te maken heeft, gewoon niet op reageren. Beslag leggen kan alleen maar via de rechter.

door 1953 - Oct 9, 2015 om 02:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ten eerste moet bij die vermeende vordering - waarschijnlijk geen zuivere koffie - vermeldt staan namens wie zij de opdracht uitvoeren. Als het opdrachtgevende partij u volkomen onbekend is, zou zeker niet reageren. Motto is: wie eist die bewijst!

Als u zeker weet dat u geen openstaande facturen e.d. hebt staan, dan rustig blijven.

Als men echt wil, dan gaan ze maar naar de kantonrechter en zover zult het niet komen, eieren voor zijn geld kiezen.

ab
door abdelmakr - Oct 9, 2015 om 09:55
8 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat er in dit onderwerp niet om het feit dat het terecht is, maar dat je in de gelegenheid wordt gesteld om binnen een periode van 14 dagen te kunnen betalen, zonder dat er paniek wordt gezaaid met een brief waarin ze zeggen dat het je laatste kans is. Ze zeggen dat als je niet binnen 7 dagen betaalt, ze overgaan tot beslaglegging. Het is de eerste keer dat ik in kennis ben gesteld over deze openstaande vordering. En als je een klacht wil indienen bij het NVI kost dat alleen maar veel tijd en geld.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze moetend dus 14 dagen de tijd geven, dus die 7 dagen is niet terecht. En het hangt maar van het type schuld af of er inderdaad beslag gelegd kan worden.

U moet toch door de schuldeiser al aangemaand zijn?

hereistom
door hereistom - Oct 9, 2015 om 11:48
732 Antwoorden / 1 Vragen

Als u weet dat u deze rekening nog moet betalen, dan moet u hem gewoon betalen.
Meestal sturen ze niet voor niks een aanmaning!
Als u gewoon op tijd uw rekeningen betaald is er niks aan de hand.

ab
door abdelmakr - Oct 9, 2015 om 13:44
8 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hereistom schreef op vrijdag 9 okt 2015, 11:48]Als u weet dat u deze rekening nog moet betalen, dan moet u hem gewoon betalen.
Meestal sturen ze niet voor niks een aanmaning!
Als u gewoon op tijd uw rekeningen betaald is er niks aan de hand.

Het bedrijf stuurt een dwangbevel waarin ze aangeven dat ze meerdere brieven hebben gestuurd terwijl de gemeente mij nog in de gelegenheid had gesteld om een kwijtschelding aan te vragen. Daar ben ik nu mee bezig, dan krijg ik opeens een dwangbevel waarin staat dat ik binnen 7 dagen moet betalen met een verkeerde naam erop. Ik heb het bedrijf gebeld met de vraag voor wie en waarom ze dit sturen. Toen had ze doorgegeven dat de incasso kosten 104 euro waren. En de vordering zou 250 euro zijn. Terwijl het bedrag 300 ene 84 euro is. Ze heeft aangegeven dat het een nieuwe vordering is en dat een betalingsregeling mogelijk is. Terwijl ze in de brief aangeven dat ze meerdere brieven hebben gestuurd en dat dit de laatste kans is om te betalen.

Daarom heb ik in mijn eerste vraag aangegeven dat ze deze tactiek gebruiken om mensen onder druk te zetten om te betalen.

In het proces moet het bedrijf eerst beginnen met het in kennis stellen van de vordering. In plaats van beginnen met een dwangbevel. Het is wel slim om een dwangbevel te geven. Want ze hoeven tegenwoordig niks aan te tonen. Je moet gewoon betalen en je mond houden want er is geen oord dat naar je luistert.

Als je een klacht in wilt dienen moet je naar de vereniging van incasso bureaus die het voor elkaar opnemen. Ze hebben het zo moeilijk gemaakt om een klacht in te dienen dat mensen het niet meer doen. Daarom is het goed dat er platforms zijn zoals Kassa en Radar.

Ik vindt het niet goed dat incasso bureaus vrij hun gang kunnen gaan en een slager keurt zijn eigen vlees situatie creëren.

Mijn vraag is, kan een bedrijf beginnen met het sturen van een dwangbevel zonder dat er eerdere brieven zijn gestuurd?

Kan een bedrijf beginnen met incasso kosten van 104 euro zonder dat je in kennis bent gesteld?

Moet je elke vordering maar betalen zonder dat de juiste gegevens in de brief staan?

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is niet zo maar een incassobureau wat namens een crediteur een rekening probeert te innen, maar een deurwaarders kantoor dat werkt voor de gemeente en daar zijn andere regels van toepassing.

U hebt kwijtschelding aangevraagd bij de gemeente, maar is dat ook een verzoek tot uitstel van betaling?

En wat bedoelt u met een verkeerde naam? Is het dan wel voor u bestemd?

Ik zou maar eens contact opnemen met de gemeente.

me
door mein33 - Oct 9, 2015 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=abdelmakr schreef op vrijdag 9 okt 2015, 13:44]
krijg ik opeens een dwangbevel waarin staat dat ik binnen 7 dagen moet betalen met een verkeerde naam erop.

U heeft helemaal geen dwangbevel gekregen om dat er, zoals u zelf aangeeft, een andere naam op deze brief staat vermeld.
De brief is voor iemand anders bestemd, maar er staat een verkeerd adres op vermeld.
Helemaal niet zo vreemd dus dat u eerder geen brieven hebt ontvangen omdat die niet naar u verzonden zijn, maar klaarblijkelijk wel naar het juiste adres.
Waarom opent u een brief /dwangbevel welke "niet" voor u bestemd is en gaat er vervolgens wel mee aan aan de slag alsof het wel voor u bestemd is.
U had de brief ongeopend moeten retourneren met de vermelding "onbekend op dit adres".

Informeer eerst maar eens bij het bedrijf, dienst of instelling of uw zaak ook echt is overgedragen aan een incassobureau.
Mogelijk is dat helemaal niet het geval (gelet de foutieve naam), mede omdat u nog een kwijtscheldingsverzoek heeft lopen.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2015 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........U heeft helemaal geen dwangbevel gekregen om dat er, zoals u zelf aangeeft, een andere naam op deze brief staat vermeld. De brief is voor iemand anders bestemd, maar er staat een verkeerd adres op vermeld......

TS heeft het over een verkeerde naam. En wat vindt TS een verkeerde naam? Smit i.p.v. Jansen of een tikfoutje in de naam?

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2015 om 14:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het om een heel andere naam gaat, had TS natuurlijk die brief helemaal nooit mogen open maken!

ab
door abdelmakr - Oct 9, 2015 om 15:08
8 Antwoorden / 6 Vragen

Ik bedoelde verkeerde lid van de familie.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2015 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pff, ik ben er klaar mee, dit schiet niet op. Als je een goed advies wilt, zul je toch duidelijke en complete informatie moeten geven.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=abdelmakr schreef op vrijdag 9 okt 2015, 15:08]Ik bedoelde verkeerde lid van de familie.

En moeten wij nu de familiestamboom gaan ontrafelen?

getty
door getty - Oct 9, 2015 om 15:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als inderdaad klopt dat u (of uw familielid) nog moet betalen, zou ik dat maar snel doen, of een regeling treffen. Anders kunt u met redelijke zekerheid verwachten dat er binnen enkele weken een beslag op uw bankrekening gelegd wordt en daar wordt je niet vrolijk van. Snel regelen dus.

me
door mein33 - Oct 9, 2015 om 15:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=abdelmakr schreef op vrijdag 9 okt 2015, 15:08]Ik bedoelde verkeerde lid van de familie.

Misschien betreft het hier wel "niet" het verkeerde lid van de familie, maar heeft dat familielid reeds eerder brieven en of aanmaningen op naam ontvangen en heeft daar vervolgens niets mee gedaan.
Zolang u niet meer inzicht geeft om welk soort vordering het gaat en voor wie die nou echt bestemd is, heeft het verder, voor mij in ieder geval, geen zin om hier verder nog tijd aan te spenderen.